Postów: 137 |
|
---|---|
ChudyMis | Post #1 Ocena: 0 2008-03-30 13:19:56 (17 lat temu) |
Z nami od: 26-02-2008 |
Cześć
Już za tydzień czeka mnie pierwsze rozliczenie jako self-employed w UK.Prosiłbym o odpowiedz na kilka pytań.Wiem ze moze niektóre pytania są banalne ale jeśli chodzi o podatki itd to.....jest słabo ze mną 1.Czy moge się rozliczac wspólnie z zona jak w Polsce? 2.Zarobiłem około 14.000 tzn na tyle otrzymałem czeki od pracodawców. Z odliczeń mam około 2000 benzyna, 2000 materiały do pracy, i 2000 ubezpieczenie auta,drobne naprawy itd, czyli łacznie około 6000 odliczeń.Czy na tej podstawie mogę mniej więcej obliczyć ile muszę zaplacic podatku? 3.Co i w jakim stopniu mozna odliczyć: - PETROL - materiały do pracy - RENT - COUNCIL TAX - CAR INSURANCE - AA Insurance - PC MONITOR+WEBCAM+MOUSEPAD (niby potrzebne do pracy) - CLOTHES - CAR REPEIRS+TAX DISCSARTS+MOT - PHONE O2 - PHONE BT - BETHERE INTERNET - NATIONAL INSURANCE CONTRIBUTION - moze jeszcze coś przeoczyłem? Dzięki serdeczne za wszystkie wskazówki. P.S Czy rozliczenie samodzielne jest trudne? Czy lepiej zapłacić i iść do accountant? Ile to mniej wiecej kosztuje? |
reivilo | Post #2 Ocena: 0 2008-03-31 21:52:22 (17 lat temu) |
Z nami od: 09-09-2007 Skąd: inąd |
kosztem jest wszystko co jest ci NIEZBEDNE do wykonywania pracy i jest kosztem w 100%
Jesli smochod jest tylko do uzytku firmowego - odliczasz 100% kosztow , jesli nie czyli czesciowo kozystasz zawodowo a czesciowo prywatnie - ustalasz proporcje - i w takim stopniu odliczasz ( czyli np 30 % firma - 70% prywatnie to tak rozliczasz koszty ze 30% wszytkich samochodowych wydatkow jest twoim kosztem Jesli firma wynajmuje pomieszczenia wylacznie na swoj uzytek - 100% jesli masz firme w domu - znowu proporcjonalnie calosc kosztow - np domek ma 100m a kozystasz z pokoju co ma 5m oblicz roczne koszty calego domu i wyjdzie ci jakie sa koszty "firmy" i to odliczasz. Telefony, interntet,NI materaly biurowe czyli jak pisalam wszystko co niezbedne do prowadzenia firmy odliczasz w 100% Moim zdaniem szkoda kasy na ksiegowego - wszstkie papierki zwiazane z firma jak jest mala wrzuc do jednego segragatora - dodaj , odejmij, wypelnij albo zadzwon do HM R&C - zaplac w stosonym czasie podatek lub nie ....do czego tu ksiegowy? Ludzie myślcie ....to nie boli !!
|
ChudyMis | Post #3 Ocena: 0 2008-03-31 23:02:31 (17 lat temu) |
Z nami od: 26-02-2008 |
Cytat: 2008-03-31 21:52:22, reivilo napisał(a): ustalasz proporcje - i w takim stopniu odliczasz ( czyli np 30 % firma - 70% prywatnie to tak rozliczasz koszty ze 30% wszytkich samochodowych wydatkow jest twoim kosztem Czyli sam ustalam te proporcje? A jak ktoś to może sprawdzić? Co z rent i council tax? Tez sam ustalam proporcję Dzieki za odpowiedz mozesz podeslać link do formularza który trzeba wypelnic w zwiazku z SE? |
ChudyMis | Post #4 Ocena: 0 2008-07-03 10:04:28 (17 lat temu) |
Z nami od: 26-02-2008 |
Moze ktoś wytłumaczyć mi opcje : Capital allowance?
Co tam mogę umieścic i na jakich zasadach. Powiedzmy ze jestem fotografem i mam sporo sprzętu. Częsc aparatów kupiłem kilka lat temu kiedy nie prowadziłem działalnośc. W tamtym roku nie wpisywałem nic w capital Allowance bo nie zarabiałem nic. Czy za ten rok mogę wpisać cały sprzet który uzywam do pracy? Jak wycenić taki sprzęt? Powiedzmy ze aparat który 3 lata temu kupiłem za 200 funtów teraz kosztuje 100 albo odwrotnie kiedys 100 a teraz 200? Jakie ceny podawac i jak je sprawdzać? czy Capital Allowance mogę wykorzystać co roku? I na koniec, znacie jakiegoś naprawdę dobrego księgowego Polaka który pomógłby mi rozliczyć się? Jesli to nieduża kwota to chętnie skorzystam z usług. Acha proszę mi jeszcze powiedzieć o odpowiedzialności księgowego. W Polsce jeśli rozliczam sie w biurze podatkowym , biuro bierze odpowiedzialność na siebie za ewentualne pomyłki w moim rozliczeniu, słyszałem ze w UK nie. Dzieki za pomoc |
reivilo | Post #5 Ocena: 0 2008-07-03 22:37:54 (17 lat temu) |
Z nami od: 09-09-2007 Skąd: inąd |
Cytat: Czyli sam ustalam te proporcje? A jak ktoś to może sprawdzić?
Co z rent i council tax? Tez sam ustalam proporcję tak samo ...jesli 20 m ze 100m twojego mieszkanie jest biurem twojej firmy to 20% wszystkich wydatkow ( rent, tax, gaz, prad) jest kosztem ..a jak to ktos sprawdzi? pytanie bez sensu ....tu sie nie oplaca oszukiwac Cytat: mozesz podeslać link do formularza który trzeba wypelnic w zwiazku z SE? jakiego ? rejestracja? rozliczenie?
formularz rejestracyjny jest na stronie urzedu jej wyskosci (HMR&C) ale lepiej i latwiej zadwonic - 5 min .....a formularze roliczeniowe przysylaja urzednicy jej krolewskiej mosci Ludzie myślcie ....to nie boli !!
|
|
|
reivilo | Post #6 Ocena: 0 2008-07-03 22:44:58 (17 lat temu) |
Z nami od: 09-09-2007 Skąd: inąd |
Cytat: 2008-07-03 10:04:28, ChudyMis napisał(a): Moze ktoś wytłumaczyć mi opcje : Capital allowance? tutaj Ludzie myślcie ....to nie boli !!
|
meme11 | Post #7 Ocena: 0 2008-07-04 09:16:03 (17 lat temu) |
Z nami od: 04-07-2008 |
Witam! Madrze piszesz. Czy wiesz może gdzie uzyskać granty badź inne środki przy otwieraniu działalnosci? Słyszałam, że takie są, ale gdzie o to pytać. Pozdrawiam
|
simari1980 | Post #8 Ocena: 0 2008-07-31 11:55:44 (16 lat temu) |
Z nami od: 11-03-2008 |
Ja mam troche zblizone pytanie. Czy jezeli moj maz robi wiekszosc projektow w domu, to czy moze sobie odliczyc czesc czynszu? Tak samo jest z uzywaniem auta. Czasem uzytkuje swoj, czasem firmowy. Za benzyne przejezdzona w pracy zwraca mu firma, za dojazdy do pracy placi on sam. Czy to tez moze wrzucic w koszta. Co z pradem zuzytym na komputer na ktorym pracuje np. tez mozna to jakos wliczyc w koszta... a jesli tak to jak, bo przeciez, nie wiadomo ile idze na prad do komputera a ile na uzytkowanie domu. Nie chce zrobic tak, ze porozliczam go ze wszystkiego, a pozniej okaze sie, ze tak nie wolno...Dowiedzialam sie np ze jezeli ma sie auto nie na firme tylko na osobe prywatna to nie mozna benzyny wrzucic w koszta...oswieccie mnie prosze, jak to w koncu jest??
|
vectrauk | Post #9 Ocena: 0 2008-09-27 01:28:49 (16 lat temu) |
Z nami od: 27-09-2008 |
witam. a ja mam pytanie gdyz zamierzam sie zarejestrowac jako self- empl. i na wlasny rachunek prowadzic mala firme. aktualnie pracuje na full time w firmie z tej samej branzy i prawdopodobnie tak zostawie to az nie stwierdze ze z mojej wlasnej dzialalnosci juz bede mogl sie spokojnie utrzymac. A pytanie jest nastepujace: czy dochod z firmy to tylko dochod z tego co zarobilem jako wlasna firma? czy musze dodac jeszcze to co zarobilem pracujac na kontrakt (obecna praca)i od tego obliczyc czy musze placic podatek czy nie??
I czy uzytkujac auto prywatne na dojazdy do aktualnej pracy bede mogl odliczyc koszty paliwa mimo ze to nie jest tak naprawde dojazd w celach firmowych..? i kolejne pytanie: jak sie placi ubezpieczenie oraz podatek za auto firmowe? czy jest duza roznica w porownaniu z autem prywatnym? |
reivilo | Post #10 Ocena: 0 2008-09-27 08:28:10 (16 lat temu) |
Z nami od: 09-09-2007 Skąd: inąd |
temat przerobiony kilka razy np tutaj
i w co najmniej kilku miejscach wiec uzyj prosze wyszykiwarki ..ba nawet byl dokladnie taki sam temat ale sorki ..poszukaj ...ile mozna odpowaiadac na te same pytania Ludzie myślcie ....to nie boli !!
|