MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Smar, środka odtłuszczający, czym smarować rower zimą

 

Postów: 5

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

FireWire

Post #1 Ocena: 0

2017-02-05 12:51:43 (7 lat temu)

FireWire

Posty: 346

Mężczyzna

Z nami od: 13-05-2016

Skąd: Inverness

Witam!

Jak w temacie - w domu dwa rowery. Oba używane, jeden na hamulcach tarczowych, drugi na klasycznych V-break'ach. Zauważyłem, że przy niskich temperaturach skuteczność V-break na naciśnięcie klamki bardzo słaba. W lato nie było problemu. Wszystko było dobrze do momentu, póki temperatura nie spadła. Chcę wszystko wyczyścić, odtłuścić i porządnie nasmarować. WD40 i podobne odpadają. Chciałbym użyć smaru stałego, który naniosę na piwoty, na których są zamocowane ramiona V-break i by w zimowych warunkach smar nie tracił swoich właściwości (nie gęstniał, nie robił się twardy). Od razu bym wyczyścił napęd więc szukam dobrego "czyścidła" i dobrego smaru i namiaru gdzie to kupić. Mogą być środki do motocykli. Z góry dziękuję za wskazówki. Pozdrawiam :)
Wybierasz się do UK - potrzebujesz numer UK? wyślę Ci kartę sim za darmo do PL. Kontakt PW.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

kubusandpuchate

Post #2 Ocena: 0

2017-02-05 13:37:06 (7 lat temu)

kubusandpuchatek

Posty: 297

Mężczyzna

Z nami od: 11-03-2010

Skąd: essex

Dwie przyczyny slabej skutecznosci po pierwsze guma twardnieje od zimna a drugie jest wiecej wilgoci i wody na drodze i felgi sa wilgotne a to jest najgorsze dla tego typu hamulca.
A smary kupisz w Halfords

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #3 Ocena: 0

2017-02-05 13:42:12 (7 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

Dokładnie środki dla motocykli. break cleaner, to rozpuszczalniki do odluszczania hamulców.

Ogólny zabezpieczacz przed rdzewieniem to duck oil. Zmywa sie go dość dobrze wodą. Sam też pomaga usuwać brud. Dobry kinserwant to acf 50 , po prostu mocno wstrząsnąć tak jak farbę w spray.
On poza olejem zawiera mikro drobinki miedzi. Dlatego trzeba bardzo długo mieszać.
Potem nanieść i można nawet wytrzeć do sucha. Będzie zabezpieczać.
Łańcuch w rowerze to raczej smar dla rowerów, choć sam smaruje olejem do łańcucha motocyklowego, pędzlem pomaziać przetrzeć szmatką i gotowe. Ale jak robisz wiele kilometrów to są oleje i smary rowerowe na różne pogody
Lancucha już się nie myje rozpuszczalnikami bo może zniszczyć oringi w łańcuchu i wyplynie smar. Ale można użyć albo środek do łańcuchów albo parafine, czyli specjalny rodzaj ropy to mycia.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

FireWire

Post #4 Ocena: 0

2017-02-05 14:05:30 (7 lat temu)

FireWire

Posty: 346

Mężczyzna

Z nami od: 13-05-2016

Skąd: Inverness

Dziennie robię ok 15km, częściowo po asfalcie, częściowo po żwirze. W Halfords byłem, ale nie jestem przekonany do ich fachowości, mają oliwkę do łańcucha, na mokre i suche warunki. Oczywiście, że mi polecono tą na mokre. A nie chcę oliwić bez wcześniejszego czyszczenia łańcucha. Fakt zapomniałem, o gumie, że traci swoje właściwości w niższej temperaturze, felgę przecieram ręcznikiem papierowym. Zauważyłem, że ramiona od hamulców nie odbijają a regulacja wkrętami naciągającymi sprężyny nie wiele daje. W ciepłym działa, jak po stoi noc na zewnątrz blokuje się, więc szukam smaru co nie będzie tracił właściwości w niższej temperaturze. Wspomniany ACF 50 to smar w spraju jak rozumiem, czy bardziej konserwant?
Wybierasz się do UK - potrzebujesz numer UK? wyślę Ci kartę sim za darmo do PL. Kontakt PW.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

hants

Post #5 Ocena: 0

2017-02-07 18:14:40 (7 lat temu)

hants

Posty: 522

Mężczyzna

Z nami od: 28-03-2006

Skąd: Solent

Proponuję zasubskrybować GCN. Mają na kanale absolutnie wszystkie możliwe informacje odnośnie serwisowania roweru.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLUdAMlZtaV1333Cy1QnIZwqDXj1q0Ooyy

Smarowanie łańcucha rowerowego smarem motocyklowym to już zupełny przerost formy nad treścią, niemniej.... polecam "Yamalube" :-)

Do czyszczenia hamulców polecam preparaty Wurth.

[ Ostatnio edytowany przez: hants 07-02-2017 18:15 ]

Chcieć to znaczy móc!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWW

krakn

Post #6 Ocena: 0

2017-02-07 18:54:24 (7 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

Ale to są praktycznie te same produkty, tylko pakowane w inne opakowanie.

Np produkt do czyszczenia hamulców to po prostu czterochlorek węgla, dawniej w Pl był stosowany jako rozpuszczalnik do farb, a jeszcze wcześniej była jego bardziej toksyczna odmiana trójchlorek węgla, ale ćpali to na potęge. :>

To samo masz sprzedawane jako środek do czyszczenia styków elektrycznych, tylko czasami ma dodatek oleju silikonowego, dlatego nie nadaje się jako odtłuszczacz, żeby coś przykleić :>

Kiedyś też kupowałem smary do roweru, ale po jakimś czasie jak porównałem to rowerowe są po prostu droższe, a składniki takie same.
masz smary łańcuchowe odporne na wodę, teflonowe, oraz oleje "wodne" które stosuje się w ciepłe i suche dni. Bo robią co mają robić, a zmywa się je wodą z płynem do mycia.

tak na marginesie znam artstę co jeździ codziennie motocyklem z Luton do centrum Londynu i nigdy nie kupuje specjalnych smarów. Po prostu jak leje to codziennie, jak nie leje to co drugi dzień przed wyjazdem z domu, pędzlem nakłada na łańcuch odrobinę oleju silnikowego. I działa i nie narzeka na częste wymiany łańcucha mimo że ma silnik litra.

Cytat:

2017-02-05 13:37:06, kubusandpuchatek napisał(a):
Dwie przyczyny slabej skutecznosci po pierwsze guma twardnieje od zimna a drugie jest wiecej wilgoci i wody na drodze i felgi sa wilgotne a to jest najgorsze dla tego typu hamulca.


i to dotyczy WSZYTKICH pojazdów nie tylko rowerów, choć w samochodzie prawie się tego nie odczuwa, w motocyklach zwłaszcza tych mniejszych bardziej, i rowerach bardzo.

Nawet starzy wyjadacze zalecają po przejechaniu kałuży by trochę przyciskać hamulec, żeby się klocki i tarcze osuszyły i odtłuściły.
Rowery coraz częściej też mają hamulce tarczowe, bo są bardziej skuteczne niż te na rawce, właśnie ze względu na brud, tłuszcz i wodę. bliżej osi jest tego mniej.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

 

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,