MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Mount&Blade:Warband - polaczenie strategii ze zrecznosciowka

 

Postów: 5

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

clockwork_orang

Post #1 Ocena: 0

2015-05-03 14:59:56 (9 lat temu)

clockwork_orange

Posty: 10572

Z nami od: 28-06-2007

zainspirowany tematem o mieczach i sredniowieczu chcialem polecic starsza gre strategiczna pod w/w tytulem

od poczatku zatem:
wcielamy sie najemnika/najemniczke, ktorego zadaniem jest podbicie krainy zwanej Caldaria, a zeby prosto nie bylo, to zaczynamy z niczym, ot podstawowe uzbrojenie, czyli miecz i luk (oba klasy najnizszej) oraz minimum umiejetnosci...

kraina owa jest podzielona na 4 nacje (w dodatku Floris jest ich piec), ktore wiecznie ze soba walcza, w zasadzie czas pokoju jest stosunkowo krotki, wiec zawsze mozna znalezc nacje walczaca i dolaczyc do niej jako najemnik (kontrak miesieczny z mozliwoscia przedluzenia) i zarobic kase oraz punkty - punty sa , ze tak powiem, rozne poniewaz nie tylko wzmacniamy relacje z krolem lub lordem ktory nas zatrudnil, ale rowniez punkty honoru oraz 'wladzy' (te ostatnie potrzebne sa do zalozenia wlasnego krolestwa)
tak wiec sa cztery kategorie punktow: pierwsza to relacja z krolestwem lub osoba (krola lub lorda), druga do 'slawa' (od nich zalezy jak postac jest widziana przez innych lordow), trzecia to honor (przydatne do zaciagu zolnierzy - im wiecej tym latwiej) i ostatna to 'wladza' (potrzebne do zalozenia wlasnego krolestwa i potwierdzenia praw do wladzy nad cala Caldaria)

fabuly jako takiej nie ma, sami ustalamy co chcemy robic i jakie zadania wykonywac, a tych jest mnostwo, choc powtarzajace sie - zlikwidowac morderce na rozkaz krola (tu mozna zarobic pieniazki i punkty u zleceniedowacy), wytrenowac zolnierzy (punkty u zleceniodawcy, ktorym moze byc wladca krainy lub lord) czy zaopatrzyc wioske w produkty i zwierzeta (tu uwaga mala: o ile znalezienie bydla nie jest trudne - wystarczy je kupic w innej wiosce - o tyle doprowadzenie go do celu jest juz gorsze niz w klasycznym westernie... trzeba tak poruszac oddzialem, by zaganial je jak pies pasterski)

no to teraz troche praktyki:
jakoze zaczynamy jako samotny wojownik a pierszym zadaniem jest znalezienie 5 wojownikow, to drogi sa dwie (osobiscie preferuje ta druga): mozna to zrobic w najblizszej wiosce lub miescie, przy czym wiesniacy posluguja sie kijami lub sierpami (najtansi, wiec i slabo wyszkoleni) a na zolnierzy nas nie stac lub wedrowac od miasta do miasta w poszukiwaniu kompanow (im tez niestety trzeba placic)
male slowo o kompanach - w podstawowej wersji gry jest ich 15, z czego 5 jest szlacheckiego urodzenia (to wazne gdy mamy wlasne krolestwo i potrzebujemy lordow do jego obrony - wybranie niewlasciwego spowoduje strate punktow u kazdego napotkanego lorda/krola innej krainy), u Floris 22 (dwoch wiecej lordow, reszta to wiesniacy)
kompani sa mocno przydatni, jakoze nie gina w walkach (ciezko ranni, ale dalej w oddziale) w przeciwienstwie do innych zolnierzy... w dodatku mozna ich wypozyczac innym lordom/krolom zyskujac u nich punkty
jedyna ich wada jest to, ze nie wszyscy sie lubia co wplywa na morale calego oddzialu (tak, trzeba je utrzymywac na wysokim poziomie inaczej zolnierze dezerteruja), za to mozna ich wysylac na misje szpiegowskie lub celem 'rozslawienia' wlasnego imienia, posiadaja rowniez cechy pomagajace w zyciu (jeden jest strategiem, drugi lekarzem a inny zaopatrzeniowcem itp.)

skoro juz posiadamy wlasny oddzial to co dalej?
teraz sa w zasadzie dwie drogi: jedna to zaciag u innego wladcy lub pozostanie neutralnym... o ile piersza droga jest stosunkowo prosta (krol placi zold, co jest znacznym odciazeniem naszego budzetu), o tyle druga jest ciekawsza - mozna wedrowac od krolestwa do krolestwa speniajac dobre uczynki (ratowanie wiesniakow przed bandytami i dezerterami) i zarabiajac punkty (glownie slawy i honoru oraz relacji z dana nacja, co przydaje sie pozniej, gdy mamy juz wlasne krolestwo - przyjazny krol nie zaatakuje i bedzie bardziej sklonny uznac nas jako rownorzednego wladce) oraz biorac udzial w turniejach gdzie mozna zarobic pieniadze i slawe (przy okazji wygrac przedmioty niedostepne w sklepach)
z turniejami wiaze sie jeszcze jedna rzecz - mozna zwyciestwo dedykowac wybranej pannie, tak jest mozliwosc podrywu i slubu (co potrzebne jest do organizacji przyjec we wlasnym zamku, a te maja na celu polepszenie relacji z wlasnymi lordami, o ile nie sa najlepesze)

brzmi skomplikowanie? wbrew pozorom tylko - gra ma bardzo rozbudowany system relacji miedzy nasza postacia a swiatem, w ktorym sie poruszamy, chocby mozliwosc nauczenia sie wierszy ktorymi potem mozna 'zbajerowac' panienke (uwaga! rozne wiersze sa dla roznych charakterow, a tych dowiemy sie z tawern o ile spotkamy tam wedrownego skalda) czy zakup ziemi lub zalozenie malego warsztatu (od tloczenia oleju przez tkalnie az po winiarnie i browar)

wraz z rozwojem postaci dostajemy coraz wiecej mozliwosci, od dyplomatycznych (te sie pokazuja gdy zdobedziemy pierwszy zamek na wlasne konto, bo mozna go zdobyc na konto krola ktoremu sluzymy) przez handlowe (mozna kupic statek, ktory w poczatkowej fazie sluzy do szybkiego przemieszczania sie miedzy polnoca a poludniem, a potem jako magazyn lub transportowiec zolnierzy)

no na koniec pare screenow:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

milej zabawy :-]


ps. musze sie przyznac, ze choc stary i podobniez nieglupi, to dalem sie wciagnac grze na dwa miesiace... codziennie po 10+ godzin, czasem szedlem prosto do roboty po oderwaniu od klawiatury :-D

[ Ostatnio edytowany przez: clockwork_orange 03-05-2015 15:08 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

clockwork_orang

Post #2 Ocena: 0

2015-07-07 15:19:58 (9 lat temu)

clockwork_orange

Posty: 10572

Z nami od: 28-06-2007

po kilku tygodniach grania w dodatek Floris, na fali popularnosci wikingow, sciagnalem DLC Viking conquest...

wow!

przenosimy sie do ery wikingow i ich podboju wysp brytyjskich - mapa podzielona jest na kilkanascie panstw (przy zachowaniu zgodnosci z historia, wlacznie z imionami krolow), czesc z nich jest chrzescjanska, czesc poganska (oczywiscie vikingowie) - rozpoczynamy przygode (jak poprzednio) od zera, przy czym w tej grze mozna podazac za historia lub miec calkowicie swobodna reke

w storyline zaczynamy jako pasazer statku plynacego do Fryzii (dzisiejsza Belgia), by uzdrowic... matke 8-)
statek niestety zostaje napadniety przez dunczykow, ktorzy porywaja (a jakze inaczej) matke, a my 'budzimy' sie malej wiosce rybackiej... dalej trzeba podozac za poleceniami, choc nie zawsze mozna sie z nimi zgadzac, to trzeba je wykonac by pojsc dalej tropem porwanej mamuski... i jest ciezko, naprawde ciezko

po pierwsze dlatego, ze w tym DLC korzystamy ze statkow w nieco inny sposob anizeli bylo to w M&B Warband (tam mogly sluzc za magazyn zolnierzy z praktycznie nielimitowana ich liczba, tu juz nie) - sa rozne statki, ktore moga zabrac rozna liczbe zolnierzy (od 11 do 90), tak wiec majac ich kilkuset potrzebujemy kilku statkow, ktore sa drogie i zbudowane z roznych materialow (sosna, buk i dab), w dodatku po kazdej podrozy trzeba je naprawiac...

po drugie, choc nie ma limitu czasowego na wykonanie zadania glownego, to niektore sa strasznie dlugie, np. zdobywanie przychylnosci kilku lordow (jeden uczynek spelniony to jeden punkt, a trzeba ich nabic powyzej 15, najlepiej 20+)

po trzecie, tworcy postarali sie by 'dowodzenie' oddzialem bylo jak najblizsze rzeczywistosci, a wiec potrzebny jest odpoczynek (sa panienki do wynajecia w tawernach, by polepszyc humor zolnierzy), bron zuzywa sie (mozna mocno sie zaskoczyc, gdy po pierwszym ciosie miecz sie rozpada) a nawet konie robia sie leniwe, hehe

tak wiec, nastepne kilka tygodni spredze z wikingami... a tu za rogiem poprawiona wersja o nazwie Reforged (beta testy), gdzie dodano np. psy

pare screenow: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10204317505515601.1073741827.1168075034&type=1&l=a76ce5d399

ps. sam Viking Conquest jest platny, natomiast Refoged bedzie za darmo i jak narazie zbiera optymistyczne opinie

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #3 Ocena: 0

2015-07-07 15:35:28 (9 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

clockwork_orang

Post #4 Ocena: 0

2015-07-08 09:54:01 (9 lat temu)

clockwork_orange

Posty: 10572

Z nami od: 28-06-2007

nie, nie gralem, ale to bardzo podobne zalozenia do DLC zwanego Napoleon war...

wczoraj zassalem Perisno, czyli troche fantastyki i magii w 386r naszej ery :-]

silnik gry jest dosc prosty i w zasadzie kazdy moze napisac dowolny DLC, widzialem dodatek z czarodziejami, gdzie mozna rzucac zakleciami jak w wiedzminie

ps. na forum znacznie wiecej tego -> http://forums.taleworlds.com/index.php?board=165.0

[ Ostatnio edytowany przez: clockwork_orange 08-07-2015 09:57 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

clockwork_orang

Post #5 Ocena: 0

2015-11-06 12:51:00 (9 lat temu)

clockwork_orange

Posty: 10572

Z nami od: 28-06-2007

po 4-ch miesiacach walki moge napisac tylko jedno... WOW!

VC Reforge 2.012 zamiata po prostu, a dlaczego?
deweloperzy naprawde sie postarali o wiernosc historii: krolestwa, glowne postacie, miejsca sa prawdziwe, wieksze bitwy tez sie odbyly (jest nawet zadanie w ktorym pomagamy wynegocjowac zawieszenie broni miedzy ksieciem Alfredem z West Saexe a synami Ragnara)

w tej edycji gry, podazajac za historia (storyline mode) juz nie mozna podbijac miast czy zamkow samodzielnie (mozna oblegac, ale po zdobyciu nie przechodzi w 'nasze rece' niestety), za to mozna miec zone o ktora trzeba dbac i to ostro inaczej bedzie zdradzac, a nawet... moze miec dziecko z owego inflagranti
z innych nowosci sa jeszcze:
- pies, ktorego trzeba dokarmiac w miare regularnie a jedynym jego zastosowaniem jest odwracanie uwagi lucznikow podczas bitew,
- banda nikczemnikow - przy spelnieniu pewnych warunkow mozna z wiezniow utworzyc bande rabujaca wskazane wioski - przydatna rzecz jak chce sie kogas wkurzyc bez ujawniania wlasnej osoby
- dzieci - do tego etapu jeszcze nie doszedlem w grze, wiec nie wiem co mozna z nimi zrobic...
- bersekerzy - w tej edycji nie mozna ich kupic ani 'zrobic' (co bylo mozliwe we wczesniejszych wersjach), trzeba ich wziac do niewoli i po jakims czasie przygarnac do druzyny, ewentualnie, o ile jest sie poganinem, zlozyc ludzka ofiare Odynowi i otrzymac kilka w nagrode
- kompani - tylko kilku mozna znalezc w tawernach, reszta 'przychodzi' sama po spelnieniu odpowiednich warunkow lub misji


ps. gram jeszcze w Prophesy of Pendor, mod dla zaawansowanych graczy, w ktorym mozna stworzyc wlasny zakon rycerski lub wybrac ktorys z istniejacych, acz nie posiadajacych stalej siedziby... jest tak ciezki, ze pierwszy zakon udalo mi sie stworzyc gdzies kolo dnia nr. 1000 (tak, po ponad 3 latach) podczas gdy w innych modach mozna by to zrobic w 3x krotszym czasie... 8-)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

pjaczkowski

Post #6 Ocena: 0

2016-06-06 16:10:32 (8 lat temu)

pjaczkowski

Posty: 6

Mężczyzna

Z nami od: 25-05-2016

Skąd: Newport

fajna gra I milo ze ktos tyle pracy wlozyl by to wszystko opisac. Gratulacje!!!!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

 

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,