Cytat:
2011-09-27 18:05:54, monikamccc napisał(a):
Chris to twoi znajomi zarabiają zajebistą kase. Mój mąż zarabia 2000zł a ja 1000zł i tez jestem po studiach. Takie mamy życie gdzie jeszcze wynajmujemy stancje. To koszmar!!!
Kim jesteście z zawodu i w jakim wieku macie dzieci?
Minimalna stawka godzinowa w the UK wynosi ok. 6 funtów brutto na godzinę, co daje zarobek ok. 200 funtów tygodniowo netto, przy 37,5 godzinach pracy. To ok. 40 funtów dziennie i nie należy się spodziewać, że ktoś da od razu dużo więcej, bo mamy kryzys. Za dzieci dostaje się od kilkunastu do kilkudziesięciu funtów tygodniowo, zależnie od wieku dziecka. Najpierw trzeba to jednak załatwić i może to potrwać kilka miesięcy. Teoretycznie dzieci mogą przebywać cały czas w Polsce, choć jest to przekręt. Jest tu taki pan, który ogłaszał wszem i wobec, że się takim czymś parał i jeszcze był z siebie dumny. Generalnie nic do niego nie mam, więc nie będę go wymieniał z nicka.
Opcja wynajęcia pokoju dla 1 osoby (pary), w West Midlands wynosi 60 funtów (80 funtów) na tydzień, plus zapłata za miesiąc depozytu z góry. Komunikacja do pracy może okazać się droga lub skomplikowana, gdy nie ma się własnego środka transportu.
U mnie w firmie przyjmują w chwili obecnej pracowników agencyjnych za stawkę trochę powyżej tej minimalnej, ale praca może się skończyć po Świętach, a od stycznia do końca marca jest martwy sezon i ciężko jest znaleźć jakąkolwiek pracę.
Sprawę należy mocno przemyśleć, bo w Warszawie można zarobić jakieś 150 zł dziennie na budowie i mieszka się w swoim kraju.
Odradzam wyjazd od razu w ciemno całą rodziną, bo to opcja dla kamikaze albo desperados. Po prostu już nie te czasy. Wyjechać może więc mąż, by zobaczyć jak mu idzie i potem ściągnąć resztę rodziny.
Cytat:
2011-09-27 18:05:54, monikamccc napisał(a):
Nie wiem ile mam odłożyć 5-10 tys zł?? Mąż zna świetnie angielski ja średnio bo nie mam z nim doczynienia na codzień.