MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Naprawa - gwarancja dewelopera na dom

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 3 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ] - Skocz do strony

Postów: 29

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

kardam

Post #1 Ocena: 0

2016-03-17 16:53:31 (9 lat temu)

kardam

Posty: 2127

Kobieta

Z nami od: 04-07-2013

Skąd: North East

Witam

Mieliśmy dziś z mężem nieprzyjemny incydent w domu. Oderwaliśmy listwę przypodłogową od ściany i pojawiła się woda. Okazało się, że pracownicy dewelopera wbili ją w rury od centralnego ogrzewania. Było to na pietrzę i zalało nam sufit w całej kuchni tworząc mokre wężyki na łączeniach płyt, a woda poleciała wylewając się z każdej możliwej dziury (wentylatorem-wiatraczkiem, otworami wentylacyjnymi w oknach itp).
Manager oceniający 'zniszczenia' stwierdził, że mamy czekać do następnego tygodnia aż to wyschnie i wtedy przyśle pracownika, który ewentualnie pomaluje sufit!
Kontaktowała się ze znajomym, polskim budowlańcem i mi tłumaczył, że przecież mam zamokniętą całą konstrukcję i powinnam mieć zerwane karton gipsy, sprawdzone, dokładnie osuszone i położone nowe płyty, bo inaczej konstrukcja będzie pęczniała, pękała itd. Zgadzam się z jego opinią, tylko jak mam doprowadzić do dokładnej naprawy?

Czy dobrym pomysłem byłoby poprosić tego znajomego o wystawienie opinii/ekspertyzy i przedstawienie jej deweloperowi? Może coś innego mi poradzicie?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

AgentOrange

Post #2 Ocena: 0

2016-03-17 17:05:56 (9 lat temu)

AgentOrange

Posty: 2362

Mężczyzna

Z nami od: 17-05-2015

Skąd: Twickenham

No i grzyb - mnóstwo grzyba i pleśni.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #3 Ocena: +2

2016-03-17 17:37:32 (9 lat temu)

Richmond

Posty: 29554

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Tu masz info ze strony NHBC

http://www.nhbc.co.uk/Warrantiesandcover/Homeowners/WhatdoesBuildmarkcover/

Resolution Service

If there is a dispute between you and the builder about work to be done, then we may be able to offer our Resolution Service to assist in resolving disputes about defects or damage relating to the NHBC Standards.

Wiec jak nie bedziesz sie zgadzac z tym co mowi deweloper i jak chce to naprawic, to mozesz skontaktowac sie z NHBC.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ie2ox4-b

Post #4 Ocena: 0

2016-03-17 21:26:10 (9 lat temu)

ie2ox4-b

Posty: 3591

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 27-05-2014

Skąd: Oxford

Cytat:

2016-03-17 16:53:31, kardam napisał(a):
Witam

Mieliśmy dziś z mężem nieprzyjemny incydent w domu. Oderwaliśmy listwę przypodłogową od ściany i pojawiła się woda. Okazało się, że pracownicy dewelopera wbili ją w rury od centralnego ogrzewania. (...)

Rozumiem że tę listwę przypodłogową przybijając, przebili rurkę od centralnego... A ile dni ona była przybita? Zawsze woda sikała natychmiast po wbiciu gwoździa... Zawsze spotykałem się z miedzianymi... plastykowa może inaczej reaguje...

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #5 Ocena: 0

2016-03-17 21:41:54 (9 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

no i jeszcze trading standard.
Za wszelkie szkody i ich skutki odpowiada wykonawca, ew płąci ubezpieczyciel.

Np możecie w tym momencie wymagać by wasze rzeczy zostały zabezpieczone w storage na czas naprawy, a po naprawie, odmalowaniu, wypraniu / wymianie dywanów jeszcze odszkodowanie za niedogodności. Możecie wymagać od własnego ubezpieczyciela, lub lepiej od ubezpieczyciela firmy która wam nabroiła.
Spotykam sie z tym niemal na codzień jako ognoiwo w całym tym cyrku.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

kardam

Post #6 Ocena: 0

2016-03-17 21:51:02 (9 lat temu)

kardam

Posty: 2127

Kobieta

Z nami od: 04-07-2013

Skąd: North East

Cytat:

2016-03-17 21:26:10, ie2ox4-b napisał(a):
Cytat:

2016-03-17 16:53:31, kardam napisał(a):
Witam

Mieliśmy dziś z mężem nieprzyjemny incydent w domu. Oderwaliśmy listwę przypodłogową od ściany i pojawiła się woda. Okazało się, że pracownicy dewelopera wbili ją w rury od centralnego ogrzewania. (...)

Rozumiem że tę listwę przypodłogową przybijając, przebili rurkę od centralnego... A ile dni ona była przybita? Zawsze woda sikała natychmiast po wbiciu gwoździa... Zawsze spotykałem się z miedzianymi... plastykowa może inaczej reaguje...


Rurki plastikowe. W domu mieszkamy od czerwca 2014! Listwa przypodłogowa była przyklejona i 'przybita' dużymi zszywkami (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa). I ta zszywka wbiła się w dwie rury od ogrzewania i jak korek je zatykała. Prawdopodobnie, do czasu aż dziś to ruszyliśmy, nie było przecieków, a jak były to na tyle małe, że nie wychodziły na suficie czy ścianie.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

kardam

Post #7 Ocena: 0

2016-03-17 22:03:12 (9 lat temu)

kardam

Posty: 2127

Kobieta

Z nami od: 04-07-2013

Skąd: North East

Cytat:

2016-03-17 21:41:54, krakn napisał(a):
no i jeszcze trading standard.
Za wszelkie szkody i ich skutki odpowiada wykonawca, ew płąci ubezpieczyciel.

Np możecie w tym momencie wymagać by wasze rzeczy zostały zabezpieczone w storage na czas naprawy, a po naprawie, odmalowaniu, wypraniu / wymianie dywanów jeszcze odszkodowanie za niedogodności. Możecie wymagać od własnego ubezpieczyciela, lub lepiej od ubezpieczyciela firmy która wam nabroiła.
Spotykam sie z tym niemal na codzień jako ognoiwo w całym tym cyrku.



Na szczęście aż takich zniszczeń nie ma, bo to kuchnia, więc zero wykładzin, woda pociekła w centralnym miejscu, gdzie nie stały meble. I uważam, że jeśli to podlega pod gwarancyjną naprawę, to nie powinnam ruszać swojego ubezpieczenia tylko wymagać od nich pokrycia wszelkich kosztów. Tylko jak świat długi i szeroki tak deweloper będzie chciał teraz zminimalizować koszty naprawy, a my bedziemy chcieli mieć wykonaną naprawę jak najdokładniej.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #8 Ocena: 0

2016-03-17 22:10:13 (9 lat temu)

Richmond

Posty: 29554

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Poczekaj co powiedza, a jak nie spodoba Ci sie to zwroc sie do NHBC.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #9 Ocena: 0

2016-03-17 22:12:44 (9 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

Ja tylko podałem przykład.
Bo choćby teraz jestem wykonawcą usługi gdzie naprawa wręcz bezczelnie wydumanych szkód bedzie dwa, albp może i wiecej razy większa niż koszt remontu który wykonali budowlańcy. i tu nie jest mowa o setkach funtów.
W tym kraju trzeba bardzo uważać.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

ie2ox4-b

Post #10 Ocena: 0

2016-03-18 07:58:47 (9 lat temu)

ie2ox4-b

Posty: 3591

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 27-05-2014

Skąd: Oxford

Jeżeli coś wiem na ten temat... to widzę wyboistą drogę... same przeszkody. Tylko dobra wola dewelopera lub cwany "matacz" może przeprowadzić...

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 3 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,