MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Odciagniecie pieniedzy z pensji przez pracodawce

 

Postów: 4

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Warrren

Post #1 Ocena: 0

2014-05-12 23:18:32 (11 lat temu)

Warrren

Posty: 42

Mężczyzna

Z nami od: 26-03-2014

Skąd: Londyn

Czy pracodawca moze odciagnac z pensji pracownika pieniadze za rzekome straty z powodu jego zaniedban gdy pracownik kategorycznie sie z tym nie zgadza? Czy pracodawca moze tak po prostu uszczuplic pracownikowi pensje mimo jego protestow czy jest potrzebne do tego jakies orzeczenie sadu? Chodzi o sytuacje gdy pracownik nie czuje sie winny i nie wyraza zgody na pobranie pieniedzy z pensji.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #2 Ocena: 0

2014-05-13 06:07:41 (11 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #3 Ocena: 0

2014-05-13 07:40:51 (11 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

Może zdjąć z pensji za straty, ale jeżeli pracownik się przyznaje, lub jest wina ewidentna, np coś rozbije, zniszczy pojazd, maszynę itp

Na zasadzie polubownym żeby strony nie poszły w dodatkowe koszty.

Jeżeli pracownik się nie zgadza, wtedy pozostaje sąd.

Ale
Mowa jest o pensji podstawowej, pracodawca może zawiesić wypłacanie premi, w ramach odszkodowania i tu już nie ma wyjścia.
Bo system premiowy jest uznaniowy, rodzajem nagrody.
Często premia jest wszystko co powyżej stawki minimalnej.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

Adacymru

Post #4 Ocena: 0

2014-05-13 19:16:56 (11 lat temu)

Adacymru

Posty: n/a

Konto usunięte

The employment legislation (Employment Rights Act 1996, sections 13-16) sets out rules for the "protection of wages". The legislation prevents your employer from making deductions from your wages other than in certain defined circumstances.

There are three specific situations where lawful deductions may be made. These are:

(1) where the law requires deductions to be made, e.g. income tax, National Insurance contributions, attachment of earnings orders, student loan deductions,

(2) where your employment contract makes specific provision for a deduction, and

(3) where you and your employer have agreed in writing to the deduction before the situation arises that would require the deduction to be made.

If your circumstances fall under any of the above criteria, then the employer can legally deduct wages.


http://www.legislation.gov.uk/ukpga/1996/18/part/II
Ada

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

radopaa

Post #5 Ocena: 0

2014-05-13 19:45:24 (11 lat temu)

radopaa

Posty: 90

Mężczyzna

Z nami od: 11-04-2013

Skąd: Hinckley

U nas w firmie byla taka mozliwosc - wpisane to bylo w kontrakt - ale tylko po przeprowadzeniu postepowania dyscyplinarnego.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona WWW

 

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,