MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Wasza opinia o brytyjskiej edukacji

 

Postów: 5

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

meloPL

Post #1 Ocena: 0

2015-12-05 17:19:57 (9 lat temu)

meloPL

Posty: 1

Kobieta

Z nami od: 05-12-2015

Skąd: Londyn

Witam,
Piszę pracę dyplomową, w której mam umieścić opinie osób mieszkających w GB na temat poziomu edukacji w Wlk. Brytanii w porównaniu z polską szkołą. INACZEJ MÓWIĄC - GDZIE LEPIEJ (bez względu na wiek dziecka)? Bardzo Was proszę o pomoc!!!
Oto 4 dziedziny:
1. Przedmioty szkolne.
2. Ocenianie postępów w nauce.
3. Zajęcia dodatkowe.
4. Rola rodzica w edukacji szkolnej.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #2 Ocena: 0

2015-12-05 18:00:58 (9 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

kik1976

Post #3 Ocena: 0

2015-12-05 21:31:32 (9 lat temu)

kik1976

Posty: 6561

Kobieta

Z nami od: 30-08-2006

Skąd: Neverland

ankieta akurat tutaj nic by nie dala. nie pamietam wszystkich przedmiotow, al jest ich chyba z 9-11 w primary, w tym jezyk obcy, komputery, socjalogia, etyka, angielski, matma, pe, historia, geografia...
postepy w nauce... maja swoja skale, co dziecko powinno umiec na wiek i wg tego jest oceniane. cos jak przy rozwoju dziecka do 4 lat typu czy chodzi, czy gawozy itp. zajecia dodatkowe, to zalezy od kasy w szkole np gry na instrumentach, karate, tenis, krykiet, rytmika.
co do rodziecow, to zalezy...

seconadary, to obszerniejszy temat. bardziej wyglada chyba jak studia w pl. w y9 dobierane sa przedmioty i potem z tego sa egzaminy, a pierwsze 2 lata ogolnie.
Actus hominis non dignitas iudicentur ..

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Mafrta

Post #4 Ocena: 0

2015-12-06 03:35:03 (9 lat temu)

Mafrta

Posty: 152

Kobieta

Z nami od: 01-01-1970

Skąd: Manchester

Ja bym jeszcze dodała dziedzinę 5: Organizacja procesu dydaktycznego.

Nie zagłębiając się w szczegóły - od razu rzuca się w oczy kilka rzeczy.

Przedmioty szkolne są podobne, ale tu w pierwszej szkole dziecka jest np. przeważnie jedna pani od wszystkiego na cały rok, dzieci przechodzą klasę wyżej, pani zostaje i uczy kolejny rocznik (i tak kilka lat sobie pani materiał utrwala). A w Polsce dzieci od klasy 4 biegają pomiędzy salami i uczy ich wielu nauczycieli.

Poza tym tutaj lekcje są o jednej porze, nie ma rannej i popołudniowej zmiany, jest więcej dorosłych wspomagających pracę nauczycieli, są bogatsze pomoce dydaktyczne i nowoczesne środki przekazu. Większą uwagę zwraca się na bezpieczeństwo. Kultura fizyczna (w-f) traktowana jest po macoszemu.

System oceniania jest mętny. Niby pokazuje, na jakim poziomie są umiejętności poszczególnych uczniów, ale początkowe zaszeregowanie na niższym poziomie blokuje niektórym możliwość osiągnięcia znaczącego sukcesu w przyszłości. Ja bym powiedziała, że jest tutaj wprowadzona pewnego rodzaju segregacja, o której się głośno nie mówi i która w Polsce jest wręcz niedopuszczalna.

Długi temat. Ale uogólniając - tutaj dzieci zdobywają wiedzę ogólną w przyjaznym w miarę otoczeniu, a czym starsza młodzież, tym bardziej zawęża się dziedziny kształcenia do wybranych przedmiotów. A w Polsce wszyscy uczą się wszystkiego, niezależnie od uzdolnień i możliwości. Wiedza ogólna jest obowiązkowa na trzech poziomach edukacji i nie ma od tego odwrotu. (Przykład: Nastolatek po polskim gimnazjum tutaj mógłby się uczyć przez kolejne dwa lata tylko angielskiego, matematyki i trzech przedmiotów kierunkowych wybranych przez siebie - przez dwa lata. Potem studia.)
xxx

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #5 Ocena: 0

2015-12-06 18:36:13 (9 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

hants

Post #6 Ocena: 0

2015-12-13 22:57:48 (9 lat temu)

hants

Posty: 522

Mężczyzna

Z nami od: 28-03-2006

Skąd: Solent

Na kursie Access podobała mi się punktacja.. Przykładowe pytanko:

Podaj przykłąd urządzenia zamieniającego energię elektryczną w energię świetlną:

a.) Żarówka - PASS
b.) zarówka podłączona do baterii - MERIT
c.) Świecąca Żarówka własciwie podłączona przewodami do sprawnej, odpowiadającej jej napięciem baterii - DISTINCTION.

Brytyjski system nauczania jest po prostu nieco inny, kładzie większy nacisk na staranne i wnikliwe opisywanie zachodzących procesów, ale jednocześnie o wiele mniejszy na pamięciowe opanowanie wzorów.

Nie wiem, który system jest lepszy
Chcieć to znaczy móc!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWW

 

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,