MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Orange i internet - kilka pytań

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

Postów: 13

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

KazimierzStasze

Post #1 Ocena: 0

2010-10-18 23:13:20 (15 lat temu)

KazimierzStaszewski

Posty: 77

Mężczyzna

Z nami od: 25-09-2010

Skąd: Northampton

Witam!

Jako, że do tej pory nie korzystałem z szeroko pojętych dobrodziejstw posiadania telefonów na abonament w UK, w związku z podpisanym, dopiero co, kontraktem mam do Was kilka pytań, na które - mam nadzieję - uzyskam tu odpowiedź:

1. Podpisałem kontrakt na 24 miesiące w taryfie (jak się później okazało) Canary 35. Przed podpisaniem dziesięć razy pytałem się sprzedawcy w Carphone Warehouse czy w tej taryfie jest unlimited internet. Odpowiadał, że jest. Wróciłem do domu, sprawdziłem, doczytałem i okazało się, że jeśli chcę mieć 500MB transferu danych, to muszę dodatkowo pięć funciaków miesięcznie płacić.

Trochę się wkurzyłem, no ale tak to jest, jak się w obcym kraju coś załatwia, może on mnie nie zrozumiał, może ja jego do końca, nie wiem... W każdym bądź razie widzę, że Orange ma w ofercie taryfę Panther 35, w której co prawda jest o 300 minut mniej (w Canary jest to 900 minut), ale jest nielimitowany internet w cenie abonamentu.

I teraz pytanie: czy mogę zmienić abonament bez dodatkowych kosztów i jak to najlepiej załatwić? Telefon mam dopiero 3 dni, nie płaciłem jeszcze żadnego rachunku. Więc może ktoś z Was miał podobną sytuację, i wie, jak to bezboleśnie, a co najważniejsze, bez dodatkowych kosztów zrobić.

2. Drugie pytanie trochę bardziej natury technicznej: przez co powinienem się łączyć z internetem, aby pobierało mi to z tej puli danych, jakie mam do wykorzystania, a nie obciążało mojego rachunku. Kiedy korzystam z aplikacji sieciowych mam dwie opcje:

a) Orange Internet
b) Orange Wap (GPRS)

3. Kiedy wchodzę w internet z komórki, na stronę Orange i chcę sprawdzić Your Account ciągle pokazuje mi, że ta opcja jest czasowo (dla mnie) niedostępna. Czy to jakaś ogólna awaria, czy może mam ją jakoś aktywować, czy czekać?...

To wszystko. Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś "fachmen" obcykany w tym komórkowym szaleństwie, które w chwili obecnej mnie trochę przerosło.

Z góry dzięki i pozdrawiam!

[ Ostatnio edytowany przez: KazimierzStaszewski 20-10-2010 12:17 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #2 Ocena: 0

2010-10-18 23:33:02 (15 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

no bo tak kosztuje w O2, też masz za 5 funtów internet

chyba do 7 dni możesz oddać / zmienić itp, ale ja tego nigdy nie robiłem.

Nie WAP, Orange internet,
jeżeli chcesz zaoszczędzić baterie, w ustawieniach telefonu ustaw sobie GSM, natomiast gdy chcesz dłużej posurfować a nie tylko poczta, to przełączasz na 3G / UMTS

raczej nie dawaj Duall bo różne cyrki wyskakują, gdy sieć wyszukuje i automatycznie przełącza w trakcie rozmowy.


Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

KazimierzStasze

Post #3 Ocena: 0

2010-10-19 10:43:28 (15 lat temu)

KazimierzStaszewski

Posty: 77

Mężczyzna

Z nami od: 25-09-2010

Skąd: Northampton

Dzięki za odpowiedź!

Nie wiesz może, jak wygląda zużycie danych przy normalnym serfowaniu po stronach (nie jakieś Youtube, itp.) i czy taki transfer wielkości 500MB to dużo, czy mało?

A swoją drogą - bo widzę, że się trochę znasz - jaką przeglądarkę polecasz? Firefox Mobile odpada, bo mam Nokię 5230. Kiedyś, w Polsce, używałem Opera Mini i transfer wielkości 25MB spokojnie mi wystarczał na miesiąc. Przeglądarka wbudowana w komórkę zżerała dużo więcej danych...

No, ale trochę czasu upłynęło, telefonia 3G teraz nastała, i danych - zakładam więcej zużywa się przy serfowaniu. Oczywiście, można powyłączać obrazki, et ceathera, ale może wiesz orientacyjnie, jak to wygląda w praktyce. Wiesz, mam na myśli przeglądanie (i pisanie) na forach, czytanie stron, itp.

I mam jeszcze jedno pytanie. Pewnie nie ja pierwszy wpadłem na pomysł, żeby używać Skype Mobile i za pomocą internetu w komórce dzwonić (prawie) za darmo do Polski. Miesięczny abonament na telefony stacjonarne wynosi w Skype ok. 5 funtów. W jego obrębie można dzwonić 24 godziny na dobę, bez ograniczeń. Czy przy takich rozmowach zachodzi duże zużycie transferu?

Czytałem w warunkach ogólnych, że przy opcji unlimited internet zastrzega się tak zwane fair use policy, gdzie między innymi wyklucza się możliwość korzystania z tzw. voice over internet, pod groźbą różnych restrykcji, z których obniżenie szybkości transferu danych jest najdelikatniejszą.

Tak więc, ile takie gadanie przez Skype Mobile zużywa transferu, i czy takie rozmowy są dopuszczalne przy limitowanej puli danych?

Pozdrawiam!

EDYCJA:

I jeszcze jedno pytanie: co się dzieje z transferem, którego nie wykorzystam w danym miesiącu? Przechodzi na kolejny, czy przepada?

[ Ostatnio edytowany przez: KazimierzStaszewski 19-10-2010 11:50 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

KazimierzStasze

Post #4 Ocena: 0

2010-10-20 10:23:42 (15 lat temu)

KazimierzStaszewski

Posty: 77

Mężczyzna

Z nami od: 25-09-2010

Skąd: Northampton

Witam ponownie!

Mam kolejne pytanie: sprawdziłem sobie Your Account na stronie orange.co.uk, gdzie pokazuje mi, między innymi ilość pozostałych minut, itp).

Jest tam też "rubryka":

your current account balance is : £42.93

Trochę zgłupiałem? Co to znaczy? Czy jest to kwota, którą będę miała do zapłacenia oprócz abonamentu (czyli, 35 funtów + 42.93), czy też abonament + coś tam jeszcze (trochę chodziłem po sieci, zanim zorientowałem się, że nie mam pakietu danych, o którym wyżej wspomniałem - zużyłem ok. 15MB danych).

Podsumowując: czy jest to całość mojego najbliższego rachunku, czy może winien jestem dodać do tego kwotę abonamentu.

Proszę, o odpowiedź, bo już mnie szlaczek pomału trafia!

[ Ostatnio edytowany przez: KazimierzStaszewski 20-10-2010 10:42 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #5 Ocena: 0

2010-10-20 11:19:39 (15 lat temu)

Richmond

Posty: 29578

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Czemu nie skontaktujesz sie ze sprzedawca i nie wyjasnisz kwesti abonamentu. Zapewne kwota, o ktorej wspominasz to kwota do zaplaty przy najblizszym rachunku.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

KazimierzStasze

Post #6 Ocena: 0

2010-10-20 12:00:09 (15 lat temu)

KazimierzStaszewski

Posty: 77

Mężczyzna

Z nami od: 25-09-2010

Skąd: Northampton

Problem w tym, że sprzedawcą jest Carphone Warehouse, ale w każdej z interesujących mnie kwestii odsyłają mnie do Orange. Będę się chyba musiał tam udać, bo przez nr 150 (infolinia & help) niczego się dowiedzieć nie mogę.

Też sądzę, że to cała kwota do zapłaty przy najbliższym rachunku, ale wolę się upewnić, żeby nie obudzić się z ręką w nocniku...

[ Ostatnio edytowany przez: KazimierzStaszewski 20-10-2010 12:16 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

KazimierzStasze

Post #7 Ocena: 0

2010-10-31 19:40:49 (15 lat temu)

KazimierzStaszewski

Posty: 77

Mężczyzna

Z nami od: 25-09-2010

Skąd: Northampton

Witam ponownie!

Wie ktoś może, co się dzieje z niewykorzystanymi danymi w przypadku wyboru data bundle? Mam 500MB i nie wiem, czy zużyję to do końca miesiąca - czy pozostała ilość danych przepada, czy przechodzi na kolejny miesiąc.

I jeszcze jedno: od tygodnia, regularnie pomiędzy godziną 11:30 a 12:30 wydzwania do mnie ktoś z Carphone Warehouse, ale jakoś nigdy nie zdążyłem ani razu odebrać, bo dość krótko dzwonią a ja mam od groma do roboty, bo się do pracy w tym czasie przygotowuję.

Oddzwoniłem, zgłasza się automat, który nawija, że chcą się ze mną skontaktować, ale żaden operator nie jest aktualnie dostępny.

Wiecie może, czego kuźwa chcą?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

AndrzejW

Post #8 Ocena: 0

2010-11-01 00:10:00 (15 lat temu)

AndrzejW

Posty: 1064

Mężczyzna

Z nami od: 04-04-2007

Skąd: Grays

Niewykorzystane dane przepadają.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

moncia2244

Post #9 Ocena: 0

2010-11-01 07:28:15 (15 lat temu)

moncia2244

Posty: 116

Kobieta

Z nami od: 28-07-2009

Skąd: North Yorkshire

Cytat:

2010-10-20 10:23:42, KazimierzStaszewski napisał(a):
Witam ponownie!

Mam kolejne pytanie: sprawdziłem sobie Your Account na stronie orange.co.uk, gdzie pokazuje mi, między innymi ilość pozostałych minut, itp).

Jest tam też "rubryka":

your current account balance is : £42.93

Trochę zgłupiałem? Co to znaczy? Czy jest to kwota, którą będę miała do zapłacenia oprócz abonamentu (czyli, 35 funtów + 42.93), czy też abonament + coś tam jeszcze (trochę chodziłem po sieci, zanim zorientowałem się, że nie mam pakietu danych, o którym wyżej wspomniałem - zużyłem ok. 15MB danych).

Podsumowując: czy jest to całość mojego najbliższego rachunku, czy może winien jestem dodać do tego kwotę abonamentu.

Proszę, o odpowiedź, bo już mnie szlaczek pomału trafia!

[ Ostatnio edytowany przez: <i>KazimierzStaszewski</i> 20-10-2010 10:42 ]






to jest calosc twojego najblizszego rachunku :-)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Post #10 Ocena: 0

2010-11-01 09:08:30 (15 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,