MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Nie marnuje

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 7 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 5 | 6 | 7 ] - Skocz do strony

Postów: 60

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Adacymru

Post #1 Ocena: 0

2019-07-13 21:24:44 (miesiąc temu)

Adacymru

Posty: 14502

Kobieta

Moderator

Z nami od: 11-07-2007

Skąd: Polnocna Walia

Od jakiegos czasu juz staram sie nie obciazac naszej planety dodatkowymi odpadami, a dodatkowo nie przelewac zarobkow na wysypisko smieci, bo kazde zmarnowane (np jedzenie) to wydane wczesniej pieniadze. Mi gotowanie na dwoje ciezko wychodzi, czasem tez zakupy zrobione, ale spontanicznie zachce nam sie zjesc na miescie, i tak sie gromadza resztki. Kiedys przed wyjazdem na wakacje musialam lodowke wyczyscic, i mrozilam warzywa jakie sie dalo, potem byly bardzo przydatne, wszystkie juz wykorzystalam, i jestem dumna.

Widzialam kiedys wywar z obierek warzywnych, i w sumie dlaczego nie, jesli wszystkie warzywa sa umyte wczesniej. Dawnie mialam kompostownik i tam szly wszystkie obierki, ale jednego roku wprowadzily sie do niego padalce, i to takie dorodne ze pan z firmy co przyjechala sie nimi zajac (bo ja w sumie nie wiedzialam co za weze sie wprowadzily, bo sie nie znam) to byl pod wrazeniem ich rozmiarow. Kompostownik zostal oprozniony, i wiecej go nie bedzie. Robilam juz nie raz wywar warzywny z obierek, i calkiem dobra sprawa, potem do malych pojemnikow zamrozilam i gotowy do gotoania pozniej jako podstawa.

W necie natknelam sie na przepis pesto ze zwiedlej rukoli, ws[panialy dodatek do makaronu np:


100 g rukoli
1 ząbek czosnku
2 łyżki orzeszków piniowych/blanszowanych migdałów/pestek dyni/pestek słonecznika (warto lekko je podprażyć)
2-3 czubate łyżki tartego parmezanu/grana padano/pecorino (w wersji wegańskiej nieaktywne płatki drożdżowe)
sól do smaku
oliwa


W rozdrabniaczu umieszczamy rukolę, czosnek, orzechy, ser lub płatki drożdżowe. Dodajemy szczyptę soli i wlewamy łyżkę oliwy. Pulsacyjnie blendujemy, dolewając w trakcie więcej oliwy, aż do uzyskania preferowanej konsystencji. Nie blendujcie zbyt długo. Pesto nie powinno być gładką pastą.

Pesto z rukoli przekładamy do słoiczka, zakręcamy. Przechowujemy przez 5-7 dni w lodówce.


W ten sam sposób mozna przygotować pesto ze szpinaku, liści rzodkiewki, roszponki i wielu innych liści.

Moze macie swoje pomysly i przepisy na unikanie marnowania jedzenia, to podajcie.

PS Wiem, ze mozna isc do sklepu i kupic (zanim zaczna sie glosy, ze "nie robie nic takiego, bo mnie stac";), ale nie to jest idea tematu, wydac pieniadze kazdy potrafi. Jesli sa jakies szkodliwe skutki wykorzystywania jedzenia w ten sposob, to prosze sie dzielic.
Ada

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

galadriel

Post #2 Ocena: 0

2019-07-13 21:32:31 (miesiąc temu)

galadriel

Posty: 9455

Kobieta

Z nami od: 29-01-2009

Skąd: Lothlorien

Jak jest kompostownik po angielsku i czy to tu jest popularne?

Najmniej jedzenia marnowalam jak nie mialam lodowki przez 2 lata. I ile kasy zaoszczedzonej i schudl czlowiek tez z punktu bez zadnych staran: 8
Magowie byli ludźmi cywilizowanymi, o wysokiej kulturze i wykształceniu. Kiedy mimowolnie stali się rozbitkami na bezludnej wyspie, natychmiast zrozumieli, że najważniejszą rzeczą jest zrzucenie na kogoś winy. Ostatni Kontynent, Terry Pratchett

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer SkypeNumer gadu-gadu

Adacymru

Post #3 Ocena: 0

2019-07-13 21:48:30 (miesiąc temu)

Adacymru

Posty: 14502

Kobieta

Moderator

Z nami od: 11-07-2007

Skąd: Polnocna Walia

kompostownik to compost bin, albo compost box, mozna samemu zrobic, a w wielu gminach daja za darmo. Ja taki z gminy mialam, a nawet dwa. Teraz sasiad je uzytkuje sobie. U niego nie ma padalcow, ale ja blizej zalesionego terenu mieszkam, i u mnie stal za szopka w pieknym slonecznym miejscu, to padalce mialy raj w nim...
Ada

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Wielim

Post #4 Ocena: 0

2019-07-14 00:24:14 (miesiąc temu)

Wielim

Posty: 5376

Mężczyzna

Z nami od: 03-09-2013

Skąd: Londyn

Pracowałem w recyklingu 10 lat , to bardziej biznes niż ochrona środowiska ... Councile robią na tym kasę , za tonę wymieszanego recyclingu wysypiska płaciły 70 funtów , z czego część szła do Chin , zwłaszcza plastik , resztę spowrotem mieszało się z normalnymi śmieciami bo nie było kupców . Recycling to biznes i wielkie pieniądze a nie ochrona środowiska

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ROTAREDOM

Post #5 Ocena: 0

2019-07-15 16:31:16 (miesiąc temu)

ROTAREDOM

Posty: 2755

Mężczyzna

Z nami od: 05-02-2011

Skąd: 英國


Obierki z cytryny zeby nie wyrzucać można pomalowac zlotym lub niebieskim brokatem wtedy uzyskamy fajne ozdoby choinkowe. Co ja pisze:-U

Cytat:
Nie marnuje


Takie notoryczne marnowanie jedzenia to jest jakis syndrom overshoppingu, jest to prawdopodobnie spowodowane złymi doświadczeniami wyniesionymi z domu

brak gospodarności. Może to być również jakiś stopień upośledzenia. :-)

[ Ostatnio edytowany przez: ROTAREDOM 15-07-2019 16:33 ]

______________________________________________________________ گاو نر اینترنتی

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona WWW

SweetLiar

Post #6 Ocena: 0

2019-07-15 18:40:00 (miesiąc temu)

SweetLiar

Posty: 4706

Kobieta

Z nami od: 05-02-2015

Skąd: Lądek - Zdrój

Cytat:

2019-07-13 21:24:44, Adacymru napisał(a):
Moze macie swoje pomysly i przepisy na unikanie marnowania jedzenia, to podajcie.

Najlepszy sposób na niemarnowanie jedzenia to robienie częściej zakupów w mniejszych ilościach.
”wydac pieniadze kazdy potrafi” wydam te same pieniądze na rukolę jak zrobię zapas na miesiąc i jak kupię sobie co tydzień świeżą. Takie pesto ze świeżego produktu też jest lepsze od zwiędniętego. Także...
Wiem Co Jem: jeśli majonez to tylko kielecki

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

admiralbibol

Post #7 Ocena: 0

2019-07-16 06:38:09 (miesiąc temu)

admiralbibol

Posty: 296

Mężczyzna

Z nami od: 29-03-2015

Skąd: Warszawa

W wodzie po ziemniakach mozna myc samochod albo woda z wanny mozna splukiwac toalete.
Kazdy donosik na moj avatar daje hemoroida lewakowi.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

andyopole

Post #8 Ocena: 0

2019-07-16 07:06:41 (miesiąc temu)

andyopole

Posty: 9903

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Cytat:

2019-07-15 16:31:16, ROTAREDOM napisał(a):

Obierki z cytryny zeby nie wyrzucać można pomalowac zlotym lub niebieskim brokatem wtedy uzyskamy fajne ozdoby choinkowe. Co ja pisze:-U

Cytat:
Nie marnuje


Takie notoryczne marnowanie jedzenia to jest jakis syndrom overshoppingu, jest to prawdopodobnie spowodowane złymi doświadczeniami wyniesionymi z domu

brak gospodarności. Może to być również jakiś stopień upośledzenia. :-)

[ Ostatnio edytowany przez: <i>ROTAREDOM</i> 15-07-2019 16:33 ]




Dokładnie! Złe nawyki wyniesione z domu rodzinnego gdzie prawdopodobnie brak było szacunku dla "chleba". Pisząc chleb mam na myśli nie tylko żywność ale wszystko na co zarabia się ciężką pracą. Gdy mieszkałem w UK widziałem gdy koledzy przynosili pełen bagażnik zakupów, tyle że nie domykała sie lodówka, po tygodniu połowa do śmieci i nowe zakupy. Jeden amigo wyrzucam nawet jajka jeśli były dzień po terminie wydrukowany na skorupce.
U mnie w domu nie marnuje się nic! W ogrodzie mam 3 kompostery wlasnej roboty, jeśli nie zapomnę jutro zrobię zdjęcie. Nie pamietam kiedy wyrzucilem kromke suchego chleba. Kiedys wyschla mi taka na wiór, zapomniana w garażu, namoczylem i ptaszęta mialy ucieche.
Gdy robiłem niedawno tatara do którego zużywa się dużo żółtek, nie miałem sumienia wyrzucić białek, upiekłem bezy. Zbieram kości i skrawki z mięs, wprawdzie sam już nie mam psa ale mają koledzy.

Niepotrzebne rzeczy oddaje na cele dobroczynne, zawsze coś komuś się jeszcze przyda.*YAHOO*

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

admiralbibol

Post #9 Ocena: 0

2019-07-16 08:12:38 (miesiąc temu)

admiralbibol

Posty: 296

Mężczyzna

Z nami od: 29-03-2015

Skąd: Warszawa

3 kompostery skoro nic nie marnujesz ? Oznacza to mniej wiecej tyle, ze kupujesz pod potrzeby kompostera ? Przeciez napisano tu ze z obierkow jest swietna zupa.

Ze starych butow mozna zrobic piekne doniczki !
Kazdy donosik na moj avatar daje hemoroida lewakowi.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ZlotaPerla1

Post #10 Ocena: 0

2019-07-16 09:11:49 (miesiąc temu)

ZlotaPerla1

Posty: 784

Kobieta

Z nami od: 16-12-2018

Skąd: UK

To ja wam życzę smacznego na tych obierkach - tą samą drogą, należałoby zjadać ości i łuski z ryb, kości zwierzęce, skórę bydlęcą i inne NIEJADALNE produkty obróbki spożywczej, jeszcze raz smacznego.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 7 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 5 | 6 | 7 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Tanie promy Anglia- Francja

Najtańsza linia promowa UK-Francja! Kliknij żeby sprawdź ceny...

Tylko £16.70 za paczkę UK-Polska

Paczki do Polski - Najniższa cena, solidny serwis od drzwi do drzwi, ubezpieczenie w cenie

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,