MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Modernizacja komputera na gwarancji

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 6 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 ] - Skocz do strony

Postów: 51

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

KazimierzStasze

Post #1 Ocena: 0

2011-07-23 11:47:36 (14 lat temu)

KazimierzStaszewski

Posty: 77

Mężczyzna

Z nami od: 25-09-2010

Skąd: Northampton

Witam!

Mam takie pytanie: czy mogę bez utraty gwarancji modernizować komputer zakupiony w PC WORLD? Mam na myśli standardowe, że tak powiem, "konieczne" wymiany, typu zamontowanie nowej karty graficznej, dołożenie pamięci.

Jeśli nie mogę tego zrobić, a chciałbym unowocześnić "piecyk", to jakie mam opcje (tak, by nie stracić gwarancji)?

Pozdrawiam!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

clockwork_orang

Post #2 Ocena: 0

2011-07-23 12:04:16 (14 lat temu)

clockwork_orange

Posty: 10572

Z nami od: 28-06-2007

a masz plombe na obudowie? podaj pelna nazwe...

nie prosciej zadzwonic do sprzedawcy i zapytac sie o opcje?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #3 Ocena: 0

2011-07-23 12:11:50 (14 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

KazimierzStasze

Post #4 Ocena: 0

2011-07-23 21:53:31 (14 lat temu)

KazimierzStaszewski

Posty: 77

Mężczyzna

Z nami od: 25-09-2010

Skąd: Northampton

No, wiem, że jest opcja... Hm, która nie bardzo mi odpowiada. Wymiana komponentu wiąże się z:

a) wizytą w sklepie (w tym wypadku PC World) i pozostawienie im komputera na kilka dni, wraz z wybranym modułem, który chce się wymienić;

b) opłatą za usługę wynoszącą 40 funtów;

Obie te kwestie są dla mnie bardzo na minus, bo jak mam (i umiem wymienić) już podzespół, który sobie kupiłem, to mogę to sobie zrobić w kilka(naście) minut, bez czekania. No i przecież lepiej te 40 funciaków dołożyć do, np. lepszej karty, czy pamięci, niż płacić za coś, co można zrobić samemu.

Nie podoba mi się to. Wiem, że jak kupowałem komputer w Polsce, w Vobisie, to mi taką usługę, jako klientowi za darmo świadczyli (chociaż fakt, że kartę nową też u nich kupowałem, ale w przypadku PC World nie ma to znaczenia - niezależnie czy wybieram podzespół z ich sklepu, do komputera, który kupiłem u nich, muszę zapłacić te 40 dychy).

Żal :( Fakt, że nie chcę tego robić teraz - zaraz, ale myślałem, żeby pod koniec roku sobie wypas kartę jakąś kupić. Opcja, olać gwarancję...

EDIT

@clockwork_orange

Cytat:
podaj pelna nazwe.


Cytat:
PACKARD BELL iXtreme i7525UK
here are the specs-
Processor Intel® Core™ i7-2600 Processor
- 3.40 GHz
- 3.8 GHz Max Turbo Frequency
- 8MB Smart Cache
Operating System Genuine Windows® 7 Home Premium 64-bit
RAM 6GB DDR3
Graphics card ATI® Radeon™ HD5570 - 1GB memory
Screen type None
Hard drive 1 TB 7200 RPM
Optical disk drive SuperMulti DVD
Memory card reader 16-in-1
USB 8 (2 in front 6 in rear)
FireWire No
Modem/Ethernet Gigabit
WiFi 802.11 b/g/n
Bluetooth No
Video interface 1x DVI, 1x VGA and 1x HDMI
Audio interface Line out, Line in
TV output VGA analogue output, HDMI digital output
Extension card slot 3 x PCI-Ex1


No i rzecz w tym, że jak na ten zestaw, to karta jest nie najszczęśliwsza, o czym zostałem uświadomiony już po zakupie. Generalnie zestaw jednak wypada dobrze, na tle innych kompletów ze stajni PC WORLD, więc póki co właśnie najbardziej nad zmianą grafiki myślę i może kostkę 2GB pamięci. Póki co gierki chodzą dobrze, ale już test takim 3DMark Vantage sprowadził mnie na ziemię :/

[ Ostatnio edytowany przez: KazimierzStaszewski 23-07-2011 22:03 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #5 Ocena: 0

2011-07-23 22:17:02 (14 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

KazimierzStasze

Post #6 Ocena: 0

2011-07-23 22:28:35 (14 lat temu)

KazimierzStaszewski

Posty: 77

Mężczyzna

Z nami od: 25-09-2010

Skąd: Northampton

Zastanawia mnie jedna rzecz. Wiadomo, że na takich komputerach - tak jest w moim przypadku - jest partycja, która w razie wpadki, pozwala na przywróceniu komputera i systemu do ustawień fabrycznych, ergo ma się Windowsa oryginalnego, legalnego, ale jeśli zmienię kilka komponentów, i zdarzy się coś niedobrego, to niby do jakich ustawień będę mógł przywrócić system, skoro hardware'owo uległ zmianie?...

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #7 Ocena: 0

2011-07-23 22:29:48 (14 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

KazimierzStasze

Post #8 Ocena: 0

2011-07-23 22:33:30 (14 lat temu)

KazimierzStaszewski

Posty: 77

Mężczyzna

Z nami od: 25-09-2010

Skąd: Northampton

No, nie, ale przecież system domyślnie był pre-instalowany na innych podzespołach? Wiem, że to żaden kłopot, bo po takim "odzyskiwaniu" pewnie wykryje nowy sprzęt, potem instalacja sterowników, rachu-ciachu i po strachu...

Jednak, jeśli mam być szczery, to nie podoba mi się to, że jednak nie dają płyty z systemem, cena którego jest wliczona w koszt zestawu. To znaczy, mam na myśli to, że komputer jest o pewną kwotę droższy.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

forumuser

Post #9 Ocena: 0

2011-07-23 22:37:39 (14 lat temu)

forumuser

Posty: 2767

Mężczyzna

Z nami od: 31-12-2008

jak zmienisz podzespoły to system będzie NIELEGALNY bo do zestawów dają niestety OEMy

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

KazimierzStasze

Post #10 Ocena: 0

2011-07-23 22:44:25 (14 lat temu)

KazimierzStaszewski

Posty: 77

Mężczyzna

Z nami od: 25-09-2010

Skąd: Northampton

Serio? Nie chce mi się w to wierzyć, kurcze... :(

Szukałem i znalazłem na jednym forum wypowiedź gościa, który dzwonił w tej sprawie do M$ i się dowiedział, że komponenty wymieniać może, z wyjątkiem płyty głównej.

Od razu coś mi się to widziało za restrykcyjne i godzące w interesy konsumenta. Bo co? Bo jak się komputer zestarzeje, to mam od razu nowy z nowym OEM'em kupować? To po ki ciul mi "piecyk"? Po co mi w nim oryginalny system, hę?

EDIT

I tu jeszcze konkretna odpowiedź:

Cytat:
Oprogramowanie Windows 7 w wersji OEM jest licencjonowane jako integralna część komputera, z którym zostało nabyte lub na którym nastąpiła pierwsza instalacja, co ma swoje odzwierciedlenie w postanowieniach umowy licencyjnej użytkownika końcowego. Cyt:

"Jedna kopia na komputer. Licencja na oprogramowanie jest na stałe przypisana do
komputera, z którym to oprogramowanie jest rozpowszechniane. Komputer ten jest wówczas
"licencjonowanym komputerem".
oraz
"Korzystanie z oprogramowania na innym komputerze jest niedozwolone."

Postanowienie to określa zakaz przenoszenia oprogramowania na inne jednostki, jak również obowiązek wykorzystywania takiego oprogramowania wyłącznie na tym samym komputerze, z którym zostało ono nabyte, lub na którym nastąpiła pierwsza instalacja.
Firma Microsoft przyjęła tu dosyć liberalną interpretację omawianego zagadnienia (chodzi o pytanie, kiedy oprogramowanie jest nadal wykorzystywane na tym samym komputerze; czy jeśli zmienimy stopniowo wszystkie elementy komputera, to jest to ciągle ten sam komputer?). W świetle liberalnej i prokonsumenckiej interpretacji przyjętej przez Microsoft, wymiana większości jego części nie jest rozumiana jako wymiana komputera (sprzętu) i nie powoduje utraty licencji.
Granicą modernizacji komputera jest jedynie wymiana płyty głównej, (która jest podstawowym elementem systemu) , co oznacza, że tylko wymiana tej części powoduje niemożność wykorzystywania oprogramowania na zmienionym komputerze.

Jeżeli jednak wymiana płyty głównej następuje na skutek uszkodzenia, licencja na oprogramowanie nie wygasa, należy tylko w ramach aktywacji telefonicznej potwierdzić fakt wymiany.


Więc nie strasz ludzi, forumuser ;)

[ Ostatnio edytowany przez: KazimierzStaszewski 23-07-2011 22:56 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 6 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,