MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Pytanie do mozgow komputerowych!!

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 34 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 32 | 33 | 34 ] - Skocz do strony

Postów: 336

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

konto usunięte

Post #1 Ocena: 0

2008-02-10 10:16 (10 lat temu)

konto usunięte

Posty: n/a

Konto usunięte

Zawsze odpowiadam na pytania forumowiczow ale tym razem sama sie musze poradzic.Mam wielka wiare w rodakach co maja gleboka wiedze komputerowa.
Mam dwa komputery.Oba uzywam do pracy jednoczesnie.Dobrze sobie radze z komputerami i nawet wiem gdzie jak wtyczka powinna byc wsadzona zeby mi wszystko dzialalo i technika nie wzywam jak mi sie cos zatnie.Jednak mam ubytki w wiedzy co do wnetrznosci komputera i stad moja prosba o porade.
Komputery, ktore mam sa ubogiej jakosci i juz w wieku emerytalnym (jeden jest gluchy a drugi ma ekran rozowy)i czas na wymiane na cos solidnego.
Szperalam tu i tam zeby sie obeznac na co mam zwracac uwage ale tu mam slabosc bo te wszystkie informacje skladajace sie z cyferek i literek np. przy opisie jaki processor to juz mi niewiele mowi.
Nie potrzebuje komputera super naj naj tylko tego co bedzie robil to co mi potrzebne. Skoncentrowalam sie wiec na Dell bo wiem ze to Mercedes wsrod komputerow no i bedzie mniej szukania.
Laptop na razie odkladam na bok bo nie potrzebuje wiec zostaje desktop.

Powiedzcie mi czy dobrze zwracam uwage na to:

1. Processor.(Literki mi nic nie mowia ale wiem ze cyferki to im wiecej tym lepiej i cos tam duo musi byc bo ponoc lepiej)
2. Memory (1 lub 2GB)
3. Hard Drive (Tu mysle ze ponizej 160 GB nie zejde)
Graphic card( tu juz czarna magia a wiem ze potrzebuje bo synus uzywa do gier koputerowych)
Np:(ATI Radeon X1300 PCIe 128MB,DVI w/VGA (Low Profile)-mowi wam to cos ?bo mnie nic.

4. A do czego to jest?
Optical Drives

8X DVD+/- RW & SW Solution

Z waszych doswiadczen to ktory Dell jest godny poswiecenia uwagi z ponizszej strony bo na tych mysle sie skoncetrowac z tytulu tego ze moge je zakupic w systemie XP:Na Vista odpada definitywnie.

http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/desktops?c=uk&cs=ukbsdt1&l=en&s=bsd

Komputer glownie potrzebny jest mi do general office work,zdjecia ,video,Autocad program no i te gry dla synusia.Mysle o kupnie w cenach do okolo 500L ale jak mniej to lepiej.

Jakby ktos sie znalazl i cos podpowiedzial to bylabym widzieczna bo juz spac nie moge z nawalu tych informacji.
I moze poprosze w wyjasnienie jak przedszkolakowi na na prosta logike.Mam cicha nadzieje ze ktos taki sie znajdzie.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

misio4u

Post #2 Ocena: 0

2008-02-10 10:51:09 (10 lat temu)

misio4u

Posty: 231

Mężczyzna

Z nami od: 10-01-2006

Skąd: Londyn

Dell mercedesem... Siostra kupila. Pierwszy sie spalil po 2 tygodniach, padla plyta a dokladnie przestala dzialac klawiatura i mysz. Wymienili od reki. Po roku dolozyla twardy dysk, wiec... spalil sie zasilacz bo zaprojektowany na obciazenie takie jakie jest w pudle, cos dolozysz i sa problemy.

Szukasz laptopa czy stacjonarnego?
Do prac biurowych wystarczajaco dobry jest kazdy ze sklepu,
wrecz za dobry. Rownie dobry moglby byc jakis uzywany za Ł100. AutoCAD to zalezy do robisz, a gry... wszystko zalezy jakie gry.
Wychodzi wiec ze najwieksze wymagania stawiaja gry syna.
Wez gre, na pudelku jest napisane jakie ma wymagania
i juz bedziesz wiedziec co potrzebujesz.

Procesor czym wyzsze taktowanie tym lepiej,
RAM 1GB starcza dla XP, chociaz patrzac przyszlosciowo lepiej miec 2. Vista dobrze zaczyna chodzic dopiero od 2GB.
Dysk to wiadomo czym wiekszy tym lepszy, jesli chodzi o laptopa
to nie zawsze warto szalec i rzucac sie na duzy dysk, bo za L70
mozna dokupic 500GB dysk na USB. Karta graficzna to juz zalezy
od gier...

Co do tego gdzie kupic, proponuje sprawdzic ceny na www.dabs.com
Kupowalem tam juz aparaty, laptopa i stacjonarke. Zawsze na czas,
dobre ceny i bez problemow. I bardzo czesto promocje free delivery weekend.
Dawid G / GG: 13902

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona WWWNumer gadu-gadu

vitek

Post #3 Ocena: 0

2008-02-10 11:15:48 (10 lat temu)

vitek

Posty: 3922

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 19-06-2007

Skąd: Yorkshire

Moja rada dzieciom do grania kup konsolę, a sobie jakiś fajny laptop: sony, toshiba albo hp.

[ Ostatnio edytowany przez: vitek 10-02-2008 11:19 ]

The Mythbuster

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona WWW

konto usunięte

Post #4 Ocena: 0

2008-02-10 11:24:18 (10 lat temu)

konto usunięte

Posty: n/a

Konto usunięte

Wiesz co do tego mercedesa to tez mam objekcje.Zawsze z rezerwa podchodze do rzeczy ktore sa masowo reklamowane.Takze dobrze wiedziec ze tez z nimi bywaja problemy.Co do graphic card:

ATI Radeon X1300 PCIe 128MB,DVI w/VGA (Low Profile)- to jest na moim wybranym komputerze.
A to jest na jednej z gier:
Any 16MB Direct X 8.1 compatible graphic card.

No na pierwszy rzut oka to widze ze cyferki 16MB I 128MB sa wyzsze na komputerze niz na grze to pewnie lepsza karta ale te literki.Czy one maja jakies wazne znaczenie czy moge sobie to odpuscic i skoncentrowac sie tylko na cyferkach?

Przypomne ze na razie laptop odpada.To moze bedzie w nastepnym etapie zakupu jak sie uporam z tym pierwszym.
No i dzieki za porade zeby zerkac na ten Dab.;-)
Witus laptop bedzie pozniej najpierw desktop.Do mojej pracy musze miec dwa wiec pokolei.A synus z pewnych powodow tez potrzebuje komputer i to nie tylko do zabawy, wiec konsol moze nie bedzie w tym wypadku najwazniejszy ale dzieki za porade.Zawsze na ciebie moge liczyc.;-)

[ Ostatnio edytowany przez: Maya64 10-02-2008 11:30 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #5 Ocena: 0

2008-02-10 11:46:08 (10 lat temu)

Richmond

Posty: 20148

Kobieta

Moderator

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Maya, na stronie Della przy kazdej pozycji jest taki znak zapytania, po kliknieciu otwiera sie okno i jest wyjasnienie co dokladnie oznacza model karty. Mozna tez wybrac porownanie modeli kart czy napedow optycznych, by upewnic sie jakie dane techniczne musi spelniac do okreslonych potrzeb.
Karta zintegrowana czyli ta okreslona mianem low profile jest najslabsza i do nowych gier o duzych wymaganiach nie bedzie zbyt dobra. Starsze gry beda dzialac bez problemu.

Naped optyczny to po prostu cd-dom, podany przez Ciebie model to nagrywarka dvd z predkoscia 8x. W zupelnosci wystarcza na domowe potrzeby, bo i tak czesc plyt ciagle da sie nagrywac tylko z predkoscia x4. W tym okienku pomocy jest dokladnie rozpisane co mozna robic z konkretnymi modelami napedow: co mozna odtwarzac, nagrywac itp.

Co do marki Dell, ja uzywam od 9 lat (co prawda notebookow) i nie moge narzekac. W zadnym z moich notebookow nic sie nie popsulo, a mialam ich pewnie z 10 w tym czasie i byly bardzo eksploatowane (praca 24h na dobe, codzienne wycieczki w bagazniku do pracy, zabieranie na wakacje itp). Nie twierdze, ze te komputery nie psuja sie, bo psuja sie, ale desktopy znacznie rzadziej niz notebooki. 90% komputerow, ktore byly oddawane do serwisu to notebooki, w desktopach zwykle padaly dysku twarde, inne komponenty bardzo rzadko.

Co do desktopow firm Dell czy HP, faktem jest, ze trudniej je potem rozbudowac niz takiego zwyklego peceta skladaka. Komputery te sa budowane pod konkretna specyfikacje i raczej odbiorcami sa klienci korporacyjni, ktorzy potem nie rozbudowuja ich tylko po kilku latach wymieniaja na nowe.

Nie znam oferty Dabs na desktopy, ale sklep jako taki moge polecic.

Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

konto usunięte

Post #6 Ocena: 0

2008-02-10 11:46:14 (10 lat temu)

konto usunięte

Posty: n/a

Konto usunięte

Nie ma znaczenia czy wybierzesz Dell, HP, IBM, Compaq - wszystkie te firmy oferuja wysoka jakosc, jednak zawsze mozna trafic na uszkodzony model. Do typowych prac biurowych nada sie kazdy nowy komputer, problemem beda gry. Tutaj, tez gra grze nie jest rowna - w przypadku nowych gier FPP karta graficzna powinna miec minimum 256 MB RAM, dla innych gierek 128 MB wystarczy, jednak niektore maja spore wymagania.
Generalnie, jezeli chodzi o gry - im wiecej (drozej) tym lepiej.
Za L500 lepiej poszukaj czegos wsrod produktow Mesh'a - dobra jakosc i nie placi sie tyle za logo firmy.
Jezeli mieszkasz w Londynie, warto wpasc na gielde komputerowa i za te pieniadze mozna wybrac dobry komputer (oczywiscie z gwarancja) lub kupic nowe podzespoly i samemu zlozyc peceta, dokladnie takiego jakiego sie potrzebuje.

Optical Drives
8X DVD+/- RW & SW Solution

to nic innego jak zwykla nagrywarka DVD, w dodatku dosc stary model, w tej chwili 16x predkosc nagrywania plyt DVD jest standardem, a jest juz duzo modeli 20x.
Anwjnżavrwfmr j żlpvh gb: qboel uhzbe v pmlfgr znwgxv - erfmgn gb pu. ;)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

konto usunięte

Post #7 Ocena: 0

2008-02-10 12:53:36 (10 lat temu)

konto usunięte

Posty: n/a

Konto usunięte

Dzieki Richmond i Ironikus za cenne info.Co do skaldania samej komputerow to po zakonczeniu chyba moj wyglad by sie troche zmienil i raczej upodobnilabym sie do Ironikus avtaru z cyferkami na twarzy z przerazenia i chyba jeszcze nie jestem na tym etapie wiec bede dalej sie ksztalcic w tym kierunku a jak jeszcze ktos cos wie to chetnie poczytam wiecej.
Na stronie Della faktycznie sa wyjasnienia tak jak mowisz Richmond.Widzialam je i wszystkie przeczytalam ale jeszcze troche mi brakuje pewnosci co do wyboru wiec wsperam sie wami.Nie ma to co czlowiek ci odpowie na pytania.

[ Ostatnio edytowany przez: Maya64 10-02-2008 12:55 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

stokesay

Post #8 Ocena: 0

2008-02-10 13:05:18 (10 lat temu)

stokesay

Posty: 3008

Mężczyzna

Z nami od: 30-05-2007

Skąd: Wellingborough

Probowalem cos znalezc na wyszukiwarkach cen ,ale wszystkie desktopy w anglii to przede wszystkim pokaz mocy procesora i wielkosci ram i dysku. Natomiast reszta pominieta jest milczeniem co zapowiada najtansze i najczesciej slabo wydajne pozdzespoly! Najlepiej byloby zlozyc komputer od podstaw kupujac osobne podzespoly (jesli mowimy o grach) ale rozumiem ze poziom wiedzy na to nie pozwala, wiec nie skladam jeszcze broni i postaram sie poszukac jakis dobrych gotowych zestawow. Jedyne co na razie moge doradzic to obowiazkowa karta graficzna (wiekszosc angielskich komputerow posiada zintegrowana grafike - takie wash & go 2 w 1 );-)
Wielu guru mówi, żeby unikać złego towarzystwa, póki się nie jest Mistrzem

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer gadu-gadu

clockwork_orang

Post #9 Ocena: 0

2008-02-10 13:19:49 (10 lat temu)

clockwork_orange

Posty: 10452

Z nami od: 28-06-2007

do £500 to juz niezla maszynke mozna zlozyc, przykladowo zestawik zlozony dla kolegi:
Asus P5N-D, NF750i SLI, 775, PCI-E 2.0 (x16), DDR2, 1333/1066/800, SATA II, SATA RAID, ATX

Intel Core 2 Quad-Core Q6600 G0 SLACR, 95W, S775, 2.40 GHz, 1066MHz FSB, 8MB Cache, OEM

2x1GB MicronMajor, DDR2 PC2-6400 (800), 240 Pins, Non-ECC Unbuffered, CAS 5

2xCoolermaster Copper Memory Heat Spreader (CRC-U02)

Scythe Ninja Plus Rev B Fanless HeatPipe Cooler S775/S478/S754/S939/940 c/w 120mm Quiet Fan

120mm Silverstone SST-FM121B Fan White 800~2400 rpm in - 9 Blade!

520W Corsair HX Series Modular PSU, ATX, EPS12V, whisper quiet, 5 year warranty

512MB Gigabyte 8800GT PCI-E2.0, 1800MHz GDDR3, 700MHz GPU 2xDVI-I/HDTV, HDCP Ready, Zalman Cooling

250 Gb Seagate ST3250410AS Barracuda 7200.10, SATA300, 7200 rpm, 16MB Cache, 8.5 ms, NCQ



Net Total £499.03

Carriage £9.03

V.A.T. £88.91

TOTAL £596.97

tu oczywiscie mozna sporo zmienic na tansze, co zaowocuje jakims porzadnym monitorem i klawiatura/myszka

jak masz pytania, to wal na PW

[ Ostatnio edytowany przez: clockwork_orange 10-02-2008 13:21 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

konto usunięte

Post #10 Ocena: 0

2008-02-10 13:21:39 (10 lat temu)

konto usunięte

Posty: n/a

Konto usunięte

Zobacz RODUCTVIEWPAGE&USG=PRODUCT&ENT=PRODUCT&KEY=206054" target="_blank">TUTAJ
za te pieniadze, masz niezly komputer. Dodatkowo mozesz sobie kupic bardziej wydajna karte graficzna i masz dokladnie to, czego potrzebujesz.
Anwjnżavrwfmr j żlpvh gb: qboel uhzbe v pmlfgr znwgxv - erfmgn gb pu. ;)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 34 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 32 | 33 | 34 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ceny od £9.68 za paczkę UK-Polska-UK

Paczki do Polski - Najniższa cena, solidny serwis od drzwi do drzwi, ubezpieczenie w cenie

  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,