[ Ostatnio edytowany przez: Maartulla 28-02-2019 23:53 ]
Postów: 10 |
|
---|---|
Maartulla | Post #1 Ocena: 0 2019-02-28 23:50:00 (6 lat temu) |
Z nami od: 09-01-2017 Skąd: Londyn |
Witam. Wczoraj sprawdziłam zawartość płynu chłodniczego, w zbiorniczku było go bardzo mało. Spieszyłam się do pracy i nie miałam czasu kupić płynu to wlałam wodę która kupiłam w sklepie,by spokojnie dojechać do pracy. Co teraz mam zrobić jeśli chcę uzupełnic jà płynem. Dolać poprostu płyn nic nie szkodzi że bedzię trochę wody? Jeśli tak to jaki płyn mam kupić jeśli niewiem jakim była zalana. Wiem tylko tyle że różowy
[ Ostatnio edytowany przez: Maartulla 28-02-2019 23:53 ] |
keramczak | Post #2 Ocena: 0 2019-02-28 23:52:30 (6 lat temu) |
Z nami od: 09-02-2010 Skąd: U.K |
Nie nie zaszkodzi...trzeba też sprawdzić jaki się płyn ma albo dodać uniwersalny.
#MajsterNaStulecie
|
andyopole | Post #3 Ocena: 0 2019-03-01 02:02:45 (6 lat temu) |
Z nami od: 20-09-2008 Skąd: Oregon |
Gdy jeszcze widzisz płyn w zbiorniczku wyrównawczym to jeśli nie jedziesz w długą trasę nie dolewaj nic. Płyn chłodzące czyli główny jego składnik- glikol ma bâdzo dużą rozszerzalnosc cieplną. Jeśli więc cokolwiek w zbiorniczku widzisz przy zimnym silniku, możesz spokojnie jechać, płyn zwiększy objętość gdy się zagrzeje.
Na angielskie "mrozy" mieszanina 50/50 też by wystarczyła. |
Maartulla | Post #4 Ocena: 0 2019-03-01 08:28:06 (6 lat temu) |
Z nami od: 09-01-2017 Skąd: Londyn |
Dziękuję za odpowiedzi. Co teraz najlepiej dolać jeśli wlałam zwykła wodę concentrat czy płyn. Mógłby ktoś wysłać link jaki tutaj w UK jest uniwerslny płyn?
|
andyopole | Post #5 Ocena: 0 2019-03-01 16:14:18 (6 lat temu) |
Z nami od: 20-09-2008 Skąd: Oregon |
Jesli chcesz tak podrecznikowo wszystko zrobic to droga jest taka: kazdy szanujacy sie warsztat powinien miec ustrojstwo do ktorego zapodaje sie probke Twojego plynu chlodzacego i urzadzenie okresla jego temperature zamarzania na tej podstawie sugerujac wymiane calkowita plynu czy tez dolewke. To samo mozesz zreszta zrobic np. z plynem hamulcowym. Warsztat ktotay czegos takiego nie ma, dla swietego spokoju i czystosci sumienia bez dodatkowych pytan zaleci calkowita wymiane plynu.
Zazwyczaj jest tak ze z plynu chlodzacego odparowuje woda, glikol paruje ciezko I przy wyzszych temperaturach wiec jesli dolalas niewiele wody to ja bym nie robil problemu. |
|
|
daavid | Post #6 Ocena: 0 2019-03-03 09:28:52 (6 lat temu) |
Z nami od: 12-03-2007 Skąd: Birmingham |
Mam kolegę który zawsze łał wodę do chłodnicy bo twierdził, że nie jest gorsza od płynu i dziwnie w każdym samochodzie miał dziurawą chłodnicę
![]() W układzie chłodniczym jest około 4-5 litrów płynu. Jeśli dolałaś np. pół litra to tragedii nie będzie. Możesz dołączyć trochę koncentratu dla pewności. Natomiast tak całkiem poważnie to płyn chłodniczy też czasami powinno się wymienić. Teoretycznie jest to prosta czynność, ale jak nie masz pojęcia o tym to radzę pomoc mechanika bo łatwo można zapowietrzyć układ i doprowadzić do tragedii. Teoretycznie odpowietrzenie jest proste, ale w praktyce może lepiej nie ryzykować. Wymiana płynu w warsztacie powinna kosztować paręnaście funtów. |
daavid | Post #7 Ocena: 0 2019-03-03 09:31:38 (6 lat temu) |
Z nami od: 12-03-2007 Skąd: Birmingham |
Aha. Jest jeszcze jedno pytanie. Płyn chłodniczy raczej nie powinien ubywać. Trzeba sprawdzać czy jest gdzieś nieszczelność bo być może jak jeździsz "w koło komina" to nic wielkiego się nie dzieje. Natomiast jak pojedziesz gdzieś dalej to możesz zgubić cały płyn.
|
peters_1 | Post #8 Ocena: 0 2019-03-03 12:41:15 (6 lat temu) |
Z nami od: 05-02-2010 Skąd: Londyn |
Jak czerwony byl to najprawdopodobniej cos z grupy Vag. Jakiej generacji to zalezy Od wieku auta. G11,G12,G12 + I tak dalej...
|
daavid | Post #9 Ocena: 0 2019-03-03 13:21:16 (6 lat temu) |
Z nami od: 12-03-2007 Skąd: Birmingham |
A co kolor ma do Volkswagena? Kiedyś robiono jeden kolor jako letni, inny jako zimowy i niby tego mieszać nie można było. Teraz z tego co widzę na rynku to stosuje się uniwersalne płyny.
Moim zdaniem po kupnie samochodu najlepiej powymieniać wszystkie płyny i oleje jakie są i nie słuchać durnych mechaników którzy mówią, że tego się nie robi. Olej w skrzyni biegów jak najbardziej powinno się wymieniać a co drugi mechanik twierdzi, że tego się nie robi. |
andyopole | Post #10 Ocena: 0 2019-03-03 15:08:40 (6 lat temu) |
Z nami od: 20-09-2008 Skąd: Oregon |
Cytat: 2019-03-03 13:21:16, daavid napisał(a): A co kolor ma do Volkswagena? Kiedyś robiono jeden kolor jako letni, inny jako zimowy i niby tego mieszać nie można było. Teraz z tego co widzę na rynku to stosuje się uniwersalne płyny. Moim zdaniem po kupnie samochodu najlepiej powymieniać wszystkie płyny i oleje jakie są i nie słuchać durnych mechaników którzy mówią, że tego się nie robi. Olej w skrzyni biegów jak najbardziej powinno się wymieniać a co drugi mechanik twierdzi, że tego się nie robi. Jesteś w błędzie. Są auta w których oleju w skrzyni biegów się nie wymienia. Sam mam takie. Wyjątkiem sytuacje awaryjne. |