MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Plyn chlodniczy na polska zime

« poprzednia strona

Strona 2 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

Str 2 z 2

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

keramczak

Post #1 Ocena: 0

2017-12-16 15:29:20 (6 lat temu)

keramczak

Posty: 5981

Mężczyzna

Z nami od: 09-02-2010

Skąd: U.K

Cytat:

2017-12-16 11:53:29, mat8621 napisał(a):
Plym w ktorym zalana jest chlodnica wytrzyma i mnie dovtemperatury -7. Wiec doleje z litr concentratu. Czy mozna mieszac plyny chlodnicze? Jesli mialem zalany rozowy, to czy moge wlac niebieski bo akurat taki mam? Czy lepiej kupic rodowy


Nie powinno się mieszać ,wlej taki sam jaki masz.
#MajsterNaStulecie

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

AgentOrange

Post #2 Ocena: 0

2017-12-16 16:04:44 (6 lat temu)

AgentOrange

Posty: 2362

Mężczyzna

Z nami od: 17-05-2015

Skąd: Twickenham

Cytat:

2017-12-16 15:29:20, keramczak napisał(a):
Cytat:

2017-12-16 11:53:29, mat8621 napisał(a):
Plym w ktorym zalana jest chlodnica wytrzyma i mnie dovtemperatury -7. Wiec doleje z litr concentratu. Czy mozna mieszac plyny chlodnicze? Jesli mialem zalany rozowy, to czy moge wlac niebieski bo akurat taki mam? Czy lepiej kupic rodowy


Nie powinno się mieszać ,wlej taki sam jaki masz.



Można mieszać są koncentraty które mieszają się z każdym rodzajem płynu. Chyba że w chłodnicy jest jakiś wynalazem sprzed 30 lat..

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

andyopole

Post #3 Ocena: 0

2017-12-16 16:19:48 (6 lat temu)

andyopole

Posty: 12803

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Cytat:

2017-12-16 14:15:51, mat8621 napisał(a):
×rozowy mialo byc


Z tym różowym a także innymi kolorami tęczy też bym radził w Polsce uważać ...*YAHOO*

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

keramczak

Post #4 Ocena: 0

2017-12-16 17:53:25 (6 lat temu)

keramczak

Posty: 5981

Mężczyzna

Z nami od: 09-02-2010

Skąd: U.K

Cytat:

2017-12-16 16:04:44, AgentOrange napisał(a):
Cytat:

2017-12-16 15:29:20, keramczak napisał(a):
Cytat:

2017-12-16 11:53:29, mat8621 napisał(a):
Plym w ktorym zalana jest chlodnica wytrzyma i mnie dovtemperatury -7. Wiec doleje z litr concentratu. Czy mozna mieszac plyny chlodnicze? Jesli mialem zalany rozowy, to czy moge wlac niebieski bo akurat taki mam? Czy lepiej kupic rodowy


Nie powinno się mieszać ,wlej taki sam jaki masz.



Można mieszać są koncentraty które mieszają się z każdym rodzajem płynu. Chyba że w chłodnicy jest jakiś wynalazem sprzed 30 lat..


Sluchaj pomaranczowego,eksperci sie nie znają :-)
#MajsterNaStulecie

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

krakn

Post #5 Ocena: 0

2017-12-16 19:43:29 (6 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

ważne żeby był na bazie tego samego. raczej nie powinno się mieszać. jak dawno wymieniałeś to warto wymienić i dać bardziej gesty. mniej wody lepsze odprowadzanie ciepła. płyn powinno się wymieniać co 3 lata, a jak silnik jest mocny to nawet co rok.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

AgentOrange

Post #6 Ocena: 0

2017-12-16 20:44:42 (6 lat temu)

AgentOrange

Posty: 2362

Mężczyzna

Z nami od: 17-05-2015

Skąd: Twickenham

Cytat:


Super to teraz kliknij przycisk 'zobacz galerię' i przeczytaj opisy produktów np "Producent deklaruje, że jest to płyn wyprodukowany zgodnie z zasadą „all makes, all models” – czyli do aut każdej marki i do każdego modelu, a w dodatku mieszalny z innymi płynami, co producent bada na bieżąco, testując płyny konkurencji. Dolewka płynu Prestone nie zmienia koloru podstawowego płynu. Trwałość: 5 lat/250 tys. km."
Nie sztuka wkleić losowy link z internetu bez czytania i zrozumienia.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

keramczak

Post #7 Ocena: 0

2017-12-16 21:23:03 (6 lat temu)

keramczak

Posty: 5981

Mężczyzna

Z nami od: 09-02-2010

Skąd: U.K

Tak .....już widzę jak autorka postu biegnie do lokalnego sklepu motoryzacyjnego po płyn prestone( dlaczego z dużej litery?) !!!

Jest napisane czarno na białym , że bezpieczniej jest dolać wody albo wymienić cały płyn na znany ale lepiej jest pofilozofowac :-)
#MajsterNaStulecie

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

AgentOrange

Post #8 Ocena: 0

2017-12-17 11:20:23 (6 lat temu)

AgentOrange

Posty: 2362

Mężczyzna

Z nami od: 17-05-2015

Skąd: Twickenham

Cytat:

2017-12-16 21:23:03, keramczak napisał(a):
Tak .....już widzę jak autorka postu biegnie do lokalnego sklepu motoryzacyjnego po płyn prestone( dlaczego z dużej litery?) !!!

Jest napisane czarno na białym , że bezpieczniej jest dolać wody albo wymienić cały płyn na znany ale lepiej jest pofilozofowac :-)


Kupno tego koncentratu jest łatwiejsze i tańsze niż oddanie samochodu do warsztatu na wymianę płynu ew. zrobienie tego pod domem i odpowietrzanie (na Amazonie jest za 6 funtów z dostawą następnego dnia). A już nie skomentuje rady dolania wody - bo właśnie o tym jest cały wątek - że płyn może zamarznąć bo jest w nim za dużo wody. Ech ci internetowi specjaliści.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #9 Ocena: 0

2017-12-17 18:12:44 (6 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

AgentOrange, ale przecież można kupić, albo gotową mieszankę która ma scisle określoną gęstość i punkt zamarzania, albo kupić koncentrat i mieszasz go wg tabelki. Np 50/50 to bedzie do -15. 70/30 to będzie do -40. itd.

Są jeszcze specyfiki gdzie nie stosuje się zupełnie wody, i wtedy nie ma problemu z uzupłenianiem. Bo nic nie paruje. Ale żeby to zrobić to trzeba trochę zabawy. Spuszcza się stary płyn, dokładnie płuka wodą ze szlaufa, potem napełnia wodą destylowaną, znowu pojeździć trochę, albo z pół godziny włączony silnik i grzanie na full.

potem spuszczasz wodę, dobrze jest przedmuchać albo odessać żeby zeszło wszytko ile to możliwe. zalewasz specjalnym środkiem który ma na zadanie zwiazać resztę wilgoci. Znowu pojeździć trochę, lub z pół godziny lub więcej jazdy z ogrzewaniem na full.
I wtedy spuszcza się ten płyn i zalewa chłodziwem bezwodnym.
i spokój. wygoda, można zapomnieć na wiele lat, nic się nie ścina, woda nie odparowuje. Praktycznie do puki nie trzeba będzie ruszać np pompy wody czy bloku silnika to płynu nie trzeba dolewać.
Głównie jest pomyslany do silników wyżyłowanych, sportowych, w motocyklach sportowych itp, gdzie woda się gotuje. Ten płyn ma bardzo wysoką temp wrzenia, i bardzo sprawnie odbiera i oddaje ciepło.

No ale to wszytko zależy na ile nam się opłaca tak robić.

Z wymianą samemu to fakt, prosta sprawa, rozgrzać silnik, aż zaczie działać ogrzewanie, co gwarantyje że zawory termiczne będą otarte, otworzyć spust od dołu. Nalać płynu od góry, włączyć silnik i jak się rozgrzeje uzupłeniać. W większości wypadków nie ma problemu.

Są wyjątki niektóre BMW i kilka modeli innych producentów z tego co pamiętam za chiny nie chcą się odpowietrzyć w ten sposób. Przepłukanie też jest bardziej popieprzone. W efekcie można się pozbawić ogrzewania kabiny.

W większości wypadków wymiana płynu zajmuje mniej niż wymiana oleju :> no chyba że od spodu trzeba zdjąć osłony i odkręcić milion śrub :>

Do mieszania koncentratu i później na dolewki
ZAWSZE STOSUJE SIĘ WODĘ DEMINERALIZOWAĆ A NIE Z KRANU!


Cytat:

2017-12-16 21:23:03, keramczak napisał(a):
Tak .....już widzę jak autorka postu biegnie do lokalnego sklepu motoryzacyjnego po płyn prestone( dlaczego z dużej litery?) !!!

Jest napisane czarno na białym , że bezpieczniej jest dolać wody albo wymienić cały płyn na znany ale lepiej jest pofilozofowac :-)


Wg mnie nie ma sensu dolewać płynu tylko wystarczy woda destylowana.
Bo to co odparowuje to właśnie woda, która jest składnikiem mieszanki. natomiast zazwyczaj glikol czy inny środek konserwujący i podnoszący temp wrzenia itd pozostaje bez zmian.

A jak już zaczynają się robić smugi i gluty, albo minie te 3-5 lat to nie ma co kombinować, płyn chłodniczy w skali eksploatacji pojazdu kosztuje grosze. raz na kilka lat można się szarpnąć na te 20 funtów za 5 litrów :)))
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

Strona 2 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,