Str 9 z 11 |
odpowiedz | nowy temat | Regulamin |
andyopole |
Post #1 Ocena: 0 2017-11-14 23:16:44 (6 lat temu) |
Posty: 12803
Z nami od: 20-09-2008 Skąd: Oregon |
Cytat:
2017-11-14 22:30:06, Richmond napisał(a):
Do spalania podanego w broszurce trzeba dodac 25-40% jak nic. Ewentualnie sprawdzic strony z prawdziwymi danymi, gdzie ludzie wpisuja wyniki spalania.
A u mnie wszystkie auta zawsze pala mniej niz w instrukcji.
Trzeba miec lekka noge....
|
|
|
|
|
krakn |
Post #2 Ocena: 0 2017-11-14 23:38:40 (6 lat temu) |
Posty: 40201
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
Ja nie patrzę nigdy na instrukcję tylko na komenty ludzi.
u mnie instrukcja samochodu jest tylko otwierana na spis tresci i spis części zamiennych / serwisowych. . ) Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
|
|
|
Richmond |
Post #3 Ocena: 0 2017-11-15 09:33:19 (6 lat temu) |
Posty: 28849
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Cytat:
2017-11-14 23:16:44, andyopole napisał(a):
A u mnie wszystkie auta zawsze pala mniej niz w instrukcji.
Trzeba miec lekka noge....
Lekka noga nie pomoze, jak producenci podaja wyniki testow laboratyjnych, a nie prawdziwych drogowych. Ja zapisuje spalanie na niemieckiej stronie http://www.spritmonitor.de i moje auta maja zwykle najlepsze spalanie ze statystyk danego modelu, ale ciagle sa 10-40% od broszury.
Najlepsze wyniki mam w samochodach z duzymi wolnossacymi silnikami, bo w nich jest trudniej obciac spalanie w labie, po prostu nie da sie za bardzo, bo taka jest ich charakterystyka. Carpe diem.
|
|
|
|
hants |
Post #4 Ocena: 0 2017-11-15 10:22:31 (6 lat temu) |
Posty: 522
Z nami od: 28-03-2006 Skąd: Solent |
Też używam spritmonitor.de i zgadzam się z opinią, że to najlepsze źródło danych dotyczących realnego spalania.
Producenci do swoich testów zaklejają nawet szpary na masce Chcieć to znaczy móc!
|
|
|
|
Bako81 |
Post #5 Ocena: 0 2017-11-15 10:23:55 (6 lat temu) |
Posty: 152
Z nami od: 16-04-2011 Skąd: troszke wieksze |
Każdy inaczej jeździ poczytać, zapisać się na kurs ecodriving .. i naprawdę można uciąć dużo . Miałem focusa 1.6 lekko ponad 7 mi wychodziła kolega takim samymi pod 10 podchodził ?! . Przejechałem się z nim i wszystko jasne .
|
|
|
|
|
Bako81 |
Post #6 Ocena: 0 2017-11-15 10:26:51 (6 lat temu) |
Posty: 152
Z nami od: 16-04-2011 Skąd: troszke wieksze |
Cytat:
2017-11-15 10:23:55, Bako81 napisał(a):
Każdy inaczej jeździ poczytać, zapisać się na kurs ecodriving .. i naprawdę można uciąć dużo . Miałem focusa 1.6 lekko ponad 7 mi wychodziła kolega takim samymi pod 10 podchodził ?! . Przejechałem się z nim i wszystko jasne .
ostatnio miałem na tydzień nowa kia sportage 6k przejechane średnie 8/100 spalanie jak ja oddawałem było 7k spalanie średnie spadło do 7.7/100 i to po Polsce .. Żeby nie było normalna jazda bez patrzenia na spalanie tylko technicznie jak zawsze ...
|
|
|
|
Richmond |
Post #7 Ocena: 0 2017-11-15 11:52:30 (6 lat temu) |
Posty: 28849
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Przy 5-6tys mil rocznie jezdzenia do sklepu za rogiem mozna zapomniec o eco drivingu (patrz pierwszy post do czego ma sluzyc auto). Eco driving, to mozna uprawiac w trasie albo poza korkami.
Carpe diem.
|
|
|
|
paposki19 |
Post #8 Ocena: 0 2017-11-15 16:40:35 (6 lat temu) |
Posty: 1014
Z nami od: 19-11-2007 Skąd: SUFFOLK |
Cytat:
2017-11-13 07:40:44, Bako81 napisał(a):
Cytat:
2017-11-12 20:29:33, DADAM1986 napisał(a):
A ja płace 0 road tax za to volvo, a 184 kuce ma i jeździ dokładnie jak kiedyś moje pierwsze a4 b6 3.0 benzyna
Podobno s60 ma 99 gCO2
Za roczne ubezpieczenie + assistance dokładnie £376 )
. Hah to ja jeszcze inaczej 740i ,140f ubezpieczenie (Classic car) road tax 240f . Ale tez ograniczenia już wchodzą minimum 30 lat i garaż .
Oooo,to musze sprawdzic jak to teraz wyglada z classic car insurance.Bylo min.25 lat wiek auta.
A'propos watku.to zona od dluzszego czasu tlucze(porysowana+kilka wgniecen) yarisa w automacie do jazdy.
Mega zadowolona i dlatego corce poradzilismy tez takie auto.
Jak dla poczatkowego kierowcy -super i najwazniejsze,bo automatic O Nadziejo...
Matka glupich Cie nazwali-ludzie glupi,ludzie mali...
|
|
|
|
andyopole |
Post #9 Ocena: 0 2017-11-15 17:00:57 (6 lat temu) |
Posty: 12803
Z nami od: 20-09-2008 Skąd: Oregon |
Cytat:
2017-11-15 16:40:35, paposki19 napisał(a):
Cytat:
2017-11-13 07:40:44, Bako81 napisał(a):
Cytat:
2017-11-12 20:29:33, DADAM1986 napisał(a):
A ja płace 0 road tax za to volvo, a 184 kuce ma i jeździ dokładnie jak kiedyś moje pierwsze a4 b6 3.0 benzyna
Podobno s60 ma 99 gCO2
Za roczne ubezpieczenie + assistance dokładnie £376 )
. Hah to ja jeszcze inaczej 740i ,140f ubezpieczenie (Classic car) road tax 240f . Ale tez ograniczenia już wchodzą minimum 30 lat i garaż .
Oooo,to musze sprawdzic jak to teraz wyglada z classic car insurance.Bylo min.25 lat wiek auta.
A'propos watku.to zona od dluzszego czasu tlucze(porysowana+kilka wgniecen) yarisa w automacie do jazdy.
Mega zadowolona i dlatego corce poradzilismy tez takie auto.
Jak dla poczatkowego kierowcy -super i najwazniejsze,bo automatic
Dla poczatkujacego ale I dla starego drivera, ktoremu juz sie nie chce pedalowac i mieszac wajcha!
Gdy teraz bylem w Polsce siostra dala mi do jezdzenia swoja Octavie. SZESC biegow do przodu, zwariowac mozna od wajchowania.
|
|
|
|
andyopole |
Post #10 Ocena: 0 2017-11-15 17:07:03 (6 lat temu) |
Posty: 12803
Z nami od: 20-09-2008 Skąd: Oregon |
Cytat:
2017-11-15 11:52:30, Richmond napisał(a):
Przy 5-6tys mil rocznie jezdzenia do sklepu za rogiem mozna zapomniec o eco drivingu (patrz pierwszy post do czego ma sluzyc auto). Eco driving, to mozna uprawiac w trasie albo poza korkami.
Ale rowniez w korku mozna spalic wiecej i mniej benzyny. Moja LP miala Toyote Camry, z malym 2.5 litrowym silnikiem. Przy jej jezdzie komputer wskazywal zuzycie 27MPG, gdy wyjechala na miesiac do Polski i ja wzialem to auto w swoje rece wyszlo mi 36MPG przy zblizonych warunkach drogowych.
|
|
|
|