MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Dobry mechanik samochodowy Doradzi

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 75 z 119 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 74 | 75 | 76 ... 117 | 118 | 119 ] - Skocz do strony

Str 75 z 119

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Post #1 Ocena: 0

2015-08-08 20:33:04 (10 lat temu)

Posty: 1985

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 04-12-2011

Cytat:

2015-08-08 20:19:54, andyopole napisał(a):
Cytat:

2015-08-08 19:59:38, robinek napisał(a):
I mnie trochę uszczypało po kieszeni.
Wysiadłem z samochodu a tu mnie coś natchnęło i podkusiło by zajrzeć pod silnik a tu cała osłona mokra od płynu chłodniczego.
I teraz w kolejności mam trzy chłodnice i jak wszystkie oberwały czymś latającym to kaplica. A wszystkie były mokre.
I do warsztatu 20mil.
Jechałem jak nigdy eco aby silnika nie zagotować ale wskazówka była na prawidłowej pozycji.
I lampka temperatury inwertera nie zapaliła się też.
W warsztacie okazało się że walnęła ostania chłodnica od silnika .
Pękła śruba mocująca i pękł plastykowy blok chłodnicy z lewej strony.
Dobrze ze w Londynie a nie na trasie do Polski.



Pierwsza jest chlodnica od klimatyzacji wiec wyciek z niej nie "moczy". Druga od oleju a trzecia od plynu chlodzacego wiec nietrudno odroznic, jaki plyn ochlapal Ci silnik.


No nie do końca.
Pierwsza to od invertera, druga klima a trzecia od środka to silnik.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

andyopole

Post #2 Ocena: 0

2015-08-08 20:45:23 (10 lat temu)

andyopole

Posty: 13591

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Cytat:

2015-08-08 20:33:04, robinek napisał(a):
Cytat:

2015-08-08 20:19:54, andyopole napisał(a):
Cytat:

2015-08-08 19:59:38, robinek napisał(a):
I mnie trochę uszczypało po kieszeni.
Wysiadłem z samochodu a tu mnie coś natchnęło i podkusiło by zajrzeć pod silnik a tu cała osłona mokra od płynu chłodniczego.
I teraz w kolejności mam trzy chłodnice i jak wszystkie oberwały czymś latającym to kaplica. A wszystkie były mokre.
I do warsztatu 20mil.
Jechałem jak nigdy eco aby silnika nie zagotować ale wskazówka była na prawidłowej pozycji.
I lampka temperatury inwertera nie zapaliła się też.
W warsztacie okazało się że walnęła ostania chłodnica od silnika .
Pękła śruba mocująca i pękł plastykowy blok chłodnicy z lewej strony.
Dobrze ze w Londynie a nie na trasie do Polski.



Pierwsza jest chlodnica od klimatyzacji wiec wyciek z niej nie "moczy". Druga od oleju a trzecia od plynu chlodzacego wiec nietrudno odroznic, jaki plyn ochlapal Ci silnik.


No nie do końca.
Pierwsza to od invertera, druga klima a trzecia od środka to silnik.


Aaaa, czyli masz turbo ale małego i niezbyt wyżyłowanego diesla z manualem.
Tym latwiej można było oszacować co ochlapalo silnik bo dwie pierwsze nie zawierają cieczy.*DANCE*

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

Post #3 Ocena: 0

2015-08-08 21:02:28 (10 lat temu)

Posty: 1985

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 04-12-2011

Zaden turbo i ropniak. rx400h
Pierwsza to inverter hybrydy i cała elektronika jest chłodzona przez pierwszą chodnicę.
Druga to wiadomo klima.
A trzecia to silnik.
Pierwsza i trzecia to oddzielne systemy chłodnicze ale w środku siedzi płyn chłodniczy czerwony i okropnie lepki.
Ale jak ta wewnetrzna chlodnica sikała to wszystko w dolnym rogu było umazane od pierwszej do drugiej nie mówiąc o trzeciej.
Dobrze że podczas jazdy eco nie działa cały czas silnik to go nie zagotowałem.

Co do tego całego systemu jest on zwienczony dwoma wielkimi wiatrakami.
Ale głownie działa tylko jeden.

[ Ostatnio edytowany przez: robinek 08-08-2015 21:03 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

andyopole

Post #4 Ocena: 0

2015-08-08 22:42:36 (10 lat temu)

andyopole

Posty: 13591

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

No tak, nie wzialem od uwagę ze sa takie auta jak hybrydy. Niedlugo calkiem już nie będzie się można polapac.
Ciekawe jakie sa chlodnice w Tesli, albo w Chevy Volt np.?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

Post #5 Ocena: 0

2015-08-08 23:33:26 (10 lat temu)

Posty: 1985

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 04-12-2011

Najlepsze że pod fotelami tylnymi jest bateria która najpierw wstępnie jest podgrzewana a potem gdy przy ładowaniu lub rozładowaniu łapie temperaturę ma trzy wiatraki do chłodzenia powietrznego.
Jak sie zatrzymasz i jest bardzo cicho np w nocy to słychać cichutkie szumienie jak w laptopie.
Na początku tez się zastanawiałem co za dzwięki dochodzą od silnika.
A to cyka cichutko pompa elektryczna hamulca.
A to co jakiś czas słychać jakieś cykanie zaworów serwisowych w skrzyni biegów.
Ale to ostatnie to trzeba stać silnik nie pracować i sie wsłuchiwać.


A w Tesla chłodzenie:

Obrazek

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

InvisibleShoote

Post #6 Ocena: 0

2015-08-26 19:26:47 (10 lat temu)

InvisibleShooter

Posty: 59

Mężczyzna

Z nami od: 26-03-2014

Skąd: Leeds

Witam ponownie. Pisałem już kilka postów na temat problemu mojego samochodu. Problem został wtedy rozwiązany, auto chodziło jak należy do zeszłego piątku. Podczas powrotu z miasta temperatura skoczyła do 120 stopni. Zatrzymałem od razu auto i zostawiłem na 2 godziny na parkingu. Po ponownym uruchomieniu silnika temperatura skacze ponad poziom (oczywiście nie dopuszczam do gotowania), brak ciepłego powietrza z nawiewu.

Auto pobrało płyn chłodniczy i wyrzuciło do zbiorniczka tzw. masło (prawię pół zbiorniczka było zawalona tą substancją). Liczyłem, że będzie to termostat lub pompa wody. U mechanika okazało się, że cały układ jest zablokowany "masłem" (czyt. chłodnica, rury od systemu chłodniczego itd.) Mechanik stwierdził zgon silnika. Jedyną opcją jest wyczyszczenie układu myjką ciśnieniową, później praca silnika na jakimś wynalazku. Nie pamiętam nazwy, mechanik mówił o czymś co rozpuści tą substancję i cały inny syf w silniku i obiegu.Płyn do użytku w samochodach marki: Volkswagen, Skoda, Volvo. Nie dla Forda. Jednak zdecydował, że to jedyna rzecz, która może, ale nie musi mu pomóc. Później zalanie od początku płynem chłodniczym i od razu do żyda na part ex.

Po dłuższej rozmowie z mechanikiem stwierdził, że nawet wymiana silnika nie pomoże, musiałbym kupić też chłodnicę oraz osprzęt chłodniczy (tzn wszystko gdzie cyrkluje woda). Zniszczyło mnie to co powiedział. Zapłaciłem za to auto nieco więcej niż wartość rynkowa z myślą, że jednak będzie jeździł jak należy.

Nie chcę się opierać na opinii jednego mechanika, może ktoś z Was miał/słyszał o podobnym problemie. Samochód umówiony na piątek (zabieg czyszczenia układu).

Dziękuję.

Ford Focus MK2 1.6 ZETEC 2005r.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

andyopole

Post #7 Ocena: 0

2015-08-26 20:44:31 (10 lat temu)

andyopole

Posty: 13591

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Jesli masz "maslo" to prawdopodobnie poszla uszczelka pod glowica I olej silnikowy dostal sie do ukladu chlodzenia. Jezeli silnik nie zostal przegrzany to jest wszystko do zrobienia. Glowice trzeba zdjac, uszczelke wymienic, ew. jesli "pogielo" glowice to trzeba ja splanowac.
Pytanie brzmi: ktory angielski mechanik sie podejmie takiej roboty (bedzie umial?) I ile to bedzie kosztowalo w stosunku do wartosci pojazdu.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

krakn

Post #8 Ocena: 0

2015-08-26 23:08:07 (10 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

popularny problem.
troche przesadził.
uszczelka pod głowica, zazwyczaj od razu daje sie głowice do splanowania czyli zeszlifowania zeby była prosta i gładka.
układ chłodniczy wystarczy przepłukac.

niestety wymiana uszczelki to koszt okoo 800 -1000 funtów
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

LeechPL

Post #9 Ocena: 0

2015-08-27 16:07:31 (10 lat temu)

LeechPL

Posty: 110

Mężczyzna

Z nami od: 15-03-2013

Skąd: Londyn

Witam,

Kupilem Forda Focusa jakis czas temu, 1.8 TDI. Raz na jakis czas (wczesniej) swiecilo czerwone kolo zebate, ale bardzo rzadko.

Dzisiaj pierwszy raz zaswiecila zoltka kontrolka/engine check.

Wydaje mi sie, ze jest cos nie tak z emisja spalin/EGR. Samochod troche kopci, ale moc i obroty pracuja w miare normalnie, autko nei muli i zbiera sie w miare ok.

Ogolnie podlczony do komputera wykazal dwa bledy:

PO489: Niski obwod sterowania recyrkulacji spalin, stały

PO490: Wysoki obwód sterowania recyrkulacji spalin, stał

Drugi komputer pokazal to samo, z angielskim opisem:

po489 Exhaust gas recirculation control circuit. Aboce maximum threshold. DTC Present At Time of Request. MIL OFF for this DTC. Test

po490: Exhaust gas recirculation control circuit. - Aboce maximum hresold. DTC Present at time of request. MIL ON FOR this DTC. TEST.

Ktos sie spotkal, mial taki problem? Jakies rady/wskazowki ? Prosze o pomoc

Dziekuje bardzo.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

tirooooo

Post #10 Ocena: 0

2015-08-27 17:08:35 (10 lat temu)

tirooooo

Posty: 27

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2015

Skąd: Birmingham

To zawór recylkulaci spalin ehr ci nawalil bardzo częste w fordach

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 75 z 119 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 74 | 75 | 76 ... 117 | 118 | 119 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,