Str 56 z 119 |
|
---|---|
Post #1 Ocena: 0 2014-06-27 22:40:50 (11 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
andyopole | Post #2 Ocena: 0 2014-06-27 22:48:18 (11 lat temu) |
Z nami od: 20-09-2008 Skąd: Oregon |
Cytat: 2014-06-27 22:40:50, Wredny-Werdew napisał(a): Cytat: 2014-06-27 22:38:16, andyopole napisał(a): Ale mlodziez czyta, ktora nawet jesli wie ze ma synchronizowana skrzynie biegow to nie za zbytnio wie co to oznacza a ja staralem sie tak napisac zeby nawet amator sprobowal zrozumiec. ![]() Daj spokój, to jak krew w piach. Młodych to kompletnie nie interesuje. ![]() ...a potem z byle pierdola na forum. A qrde kiedy nie bylo neta to ino "siadl I plakal" albo jak w "znaczy Kapitanie" - "siadl I wstydzil sie"... |
zawrocony | Post #3 Ocena: 0 2014-06-27 23:24:58 (11 lat temu) |
Z nami od: 09-02-2014 Skąd: Oxfordshire |
Cytat: 2014-06-27 22:29:42, Wredny-Werdew napisał(a): Cytat: 2014-06-27 22:15:48, clockwork_orange napisał(a): ... a kto jedynke albo wsteczny wlacza podczas jazdy? ![]() Nie mogę tego znaleźć. Podobno jako pierwsza, Alfa Romeo w policyjnych samochodach robiła synchronizowany bieg wsteczny. Miało to na celu ułatwienie/przyśpieszenie wycofywanie na wąskich uliczkach w czasie pościgów. Jestem rogaczem pospolitym.....
|
andyopole | Post #4 Ocena: 0 2014-06-27 23:28:59 (11 lat temu) |
Z nami od: 20-09-2008 Skąd: Oregon |
Cytat: 2014-06-27 23:24:58, zawrocony napisał(a): Cytat: 2014-06-27 22:29:42, Wredny-Werdew napisał(a): Cytat: 2014-06-27 22:15:48, clockwork_orange napisał(a): ... a kto jedynke albo wsteczny wlacza podczas jazdy? ![]() Nie mogę tego znaleźć. Podobno jako pierwsza, Alfa Romeo w policyjnych samochodach robiła synchronizowany bieg wsteczny. Miało to na celu ułatwienie/przyśpieszenie wycofywanie na wąskich uliczkach w czasie pościgów. Mialem dwie Omegi, A i B. Obydwie mialy synchronizowane wszystkie biegi. |
andyopole | Post #5 Ocena: 0 2014-06-28 03:39:39 (11 lat temu) |
Z nami od: 20-09-2008 Skąd: Oregon |
Cytat: 2014-06-27 17:22:18, clockwork_orange napisał(a): Wartburg tez mial niesynchronizowana skrzynie... mnie chodzi o to, ze przy zmianie biegow inna jest predkosc kola, inna silnika a wiec trzeba jakos to wyrownac dla gladszego przelaczania biegow... zakladajac teoretycznie, ze trzymasz caly czas gaz wcisniety do polowy, to podczas przelaczania biegu owe tlumiki ciezko pracuja Tlumik drgań skretnych ma zupelnie inne zadanie. Takie samo jak w linku o dwumasie. Przygazowka. Miedzygaz. Podwójne wysprzeglanie. Te operacje mialy inne zadanie. Opisze jak sie przesiade do biurka i normalnego kompa bo nie chce mnie się klepać w telefona. |
|
|
krakn | Post #6 Ocena: 0 2014-06-28 08:03:13 (11 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
Cytat: 2014-06-27 13:19:09, zawrocony napisał(a): Jest to dzwiek z kola dwumasowego, przy jego wymianie wymien sprzeglo za jednym razem. Skrzynia do wyjecia. Dzięki! Sam się już za to nie będę brał, nie mam na tyle czasu by eksperymentwać z majsterkowaniem nie mając wszystkich narzędzi itd. Już jestem umówiony na wtorek do mechanika, mam szczęście że w tym momencie do poniedziałku ceny na części są za 50%, będę też wymiał rozrząd skoro będzie na warsztacie bo mam już 60 000 mil na liczniku. zaglądałem pod spód i nie wiem czy mi też przednie amorki nie pójdą do wymiany :/ bo zaślimaczony jest jeden, tylko nie wiem czy mi kieszeń wytrzyma ![]() ![]() Pi@ hopki londyńskie Cytat: 2014-06-27 17:15:42, andyopole napisał(a): Cytat: 2014-06-27 17:10:14, clockwork_orange napisał(a): a tzw. miedzygaz nie sluzyl owemu celowi? to co dzis robi tlumik kiedys trzeba bylo nadrobic gazem... ![]() Nie. Miedzygaz sluzyl do zmiany biegow bez zgrzytania kolami zebatymi w skrzyni biegów nie wyposażonej w synchronizatory. Jezdzilem takimi autami: Star, Jelcz, autobus Jelcz "ogórek". Dzis malo kto sobie wyobraża niesynchronizowana skrzynię biegów. W motocyklach nadal tak się robi... Przynajmniej się powinno robić, zwłaszcza przy zmianie biegów na dużych obrotach żeby się nie wyp@@ przy szarpnięciu kołem i nie niszczyć gum amortyzujących w tylnym kole, o igłach w sprzęgle nawet nie wspomnę. Dzięki wszytkim! A co do techniki młodych, większość młodych kierowców NIGDy nie sprawdzało jak się hamuje bez ABSu, NIGDY nie próbowało jechać i próbowac opanować jazdę z poślizgu, NIGDY nie widziało jaka na prawdę potrzebuje drogę do awaryjnego hamowania. Bo nigdy nie jechało bez ABSu, na kijowych najlepsze do tego były radzieckie opony nazwane SMIERTNIKI, bo wystarczyło lekki deszczyk i 30 km/h by na zakręcie samochód zrobił piruet. Nowi kierowcy nawet nie potrafią się przygotować do pokonywania zakrętu, nie redukują biegu przed wejściem w zakręt, przez co bywa że hamują na szczycie zakrętu hamulcem zamiast silnikiem. Potrafią zmieniać bieg na szczycie zakrętu, zamiast w tym momencie depnąć w gaz! NIe redukują biegu gdy widzą że zaczyna się podjazd pod górę, mieszają biegami podczas podjazdu!!! Mieszkam w rejonie dużych wzniesień, ile razy widuję jak komuś samochód stanie w połowie wzniesienia, albo zgaśnie, albo miesza biegami .... zamiast wbić 2 kę i wcisnąć chociaż raz w życiu ten pedał gazu do dechy... ![]() To widać jak się za kimś takim jedzie. Takie błędy na zakrętach są bardzo niebezpieczne. Masę błędów, nieco lepiej jest z tymi co jeżdżą na ciężkich motocyklach, bo tam technika jazdy jest "po staremu" inaczej cię wyniesie na skręcie w pola, jak się nie przygotujesz do skrętu. Kiedyś młodą zmusiłem do jazdy po staremu, do ostrych wejść w zakręty na wysokich obrotach i hamowania awaryjnego kilka razy. Była zdziwiona że potrzebuje aż tyle miejsca by zahamować, i że samochód tak się zachowuje przy wejściu w zakręt na niskim biegu i wysokich obrotach. ONA BAŁA SIĘ ZROBIĆ HAMOWANIE AWARYJE! czujecie? co mogło oznaczać że w razie potrzeby nie wcisnęła by hamulca do dechy. Zupełnie nie to samo autko. Trening się przydał i to już chyba kilka razy uratowała samochód z opresji. ![]() I muszę ją pochwalić że hamowanie bez ABSu ma perfekcyjne, i to na na motocyklu, idealnie wiedziała kiedy odpuścić (jadąc CBR ką) i uniknęła zaparkowania babie na tyłku gdy tamta zatrzymała się na skrzyżowaniu mimo zielonego światła i to podczas deszczu! Byłem pewien że upadnie. Tyle że Beata uczyła się jeździć i jeździła na motorze Osa i WSKa i również na drogach offroad w lesie ![]() ![]() Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
jas_ko | Post #7 Ocena: 0 2014-06-29 10:16:15 (11 lat temu) |
Z nami od: 12-06-2014 Skąd: Leigh |
Cytat: 2014-06-27 21:06:55, jas_ko napisał(a): Cytat: 2014-06-12 22:20:29, jas_ko napisał(a): Witam kilka miesięcy temu kupiłem scenica i od niedawna pojawił się problem otóż gdy przekrocze 70m/h załącza się check injector i auto traci moc do tego momentu wszystko wydaje się być dobrze kroki które ja zrobiłem to wyczyscilem i sprawdziłem intercooler oraz wszystkie rury czy nie ma gdzieś dziurki sprawdziłem także wężyki wysokiego ciśnienia zmieniłem filtr powietrza wyczyscilem przepływomierz wymieniłem wyczyscilem i zaslepilem Egr lecz nic nie przyniosło efektu raz odpisałem wtyczkę od przepływomierza auto zaczęło bardzo kopcic ale nie odczułem spadku mocy proszę możecie mi poradzić co może być przyczyną tego błędu. Dodam jeszcze ze gdy wylacze i włączę silnik błąd znika i auto zachowuje się normalnie |
zawrocony | Post #8 Ocena: 0 2014-06-29 10:42:58 (11 lat temu) |
Z nami od: 09-02-2014 Skąd: Oxfordshire |
Tak jak pisalem wczesniej sprawdz turbo, w nim szukaj usterki.
Jestem rogaczem pospolitym.....
|
krakn | Post #9 Ocena: 0 2014-06-29 10:48:36 (11 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
Może się zaciera sama turbinka / łozysko przy podgrzaniu, albo może coler jest zasyfiały i nie schładza powietrza tak jak powinien?
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
jas_ko | Post #10 Ocena: 0 2014-06-30 11:27:19 (11 lat temu) |
Z nami od: 12-06-2014 Skąd: Leigh |
Cytat: 2014-06-27 21:06:55, jas_ko napisał(a): Cytat: 2014-06-12 22:20:29, jas_ko napisał(a): Witam kilka miesięcy temu kupiłem scenica i od niedawna pojawił się problem otóż gdy przekrocze 70m/h załącza się check injector i auto traci moc do tego momentu wszystko wydaje się być dobrze kroki które ja zrobiłem to wyczyscilem i sprawdziłem intercooler oraz wszystkie rury czy nie ma gdzieś dziurki sprawdziłem także wężyki wysokiego ciśnienia zmieniłem filtr powietrza wyczyscilem przepływomierz wymieniłem wyczyscilem i zaslepilem Egr lecz nic nie przyniosło efektu raz odpisałem wtyczkę od przepływomierza auto zaczęło bardzo kopcic ale nie odczułem spadku mocy proszę możecie mi poradzić co może być przyczyną tego błędu. Dodam jeszcze ze gdy wylacze i włączę silnik błąd znika i auto zachowuje się normalnie |