MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Dobry mechanik samochodowy Doradzi

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 55 z 119 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 54 | 55 | 56 ... 117 | 118 | 119 ] - Skocz do strony

Str 55 z 119

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

ie2ox4-b

Post #1 Ocena: 0

2014-06-27 17:22:41 (11 lat temu)

ie2ox4-b

Posty: 3591

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 27-05-2014

Skąd: Oxford

A nie nazywało się to podwójne wysprzęglanie?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

clockwork_orang

Post #2 Ocena: 0

2014-06-27 17:37:24 (11 lat temu)

clockwork_orange

Posty: 10572

Z nami od: 28-06-2007

miedzygaz jest z tym zwiazany...

Starem jak jezdzilem, to procedura wygladala tak:
1. sprzeglo i trzymajac
2. gaz,
3. luz,
4. sprzeglo (przytrzymac)
5. gaz,
6. bieg

o ile dobrze pamietam 8-)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

andyopole

Post #3 Ocena: 0

2014-06-27 17:50:14 (11 lat temu)

andyopole

Posty: 13642

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Cytat:

2014-06-27 17:22:18, clockwork_orange napisał(a):
Wartburg tez mial niesynchronizowana skrzynie...

mnie chodzi o to, ze przy zmianie biegow inna jest predkosc kola, inna silnika a wiec trzeba jakos to wyrownac dla gladszego przelaczania biegow...

zakladajac teoretycznie, ze trzymasz caly czas gaz wcisniety do polowy, to podczas przelaczania biegu owe tlumiki ciezko pracuja


Tlumik drgań skretnych ma zupelnie inne zadanie. Takie samo jak w linku o dwumasie. Przygazowka. Miedzygaz. Podwójne wysprzeglanie. Te operacje mialy inne zadanie. Opisze jak sie przesiade do biurka i normalnego kompa bo nie chce mnie się klepać w telefona.

Do góry stronyOnline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

andyopole

Post #4 Ocena: 0

2014-06-27 17:51:43 (11 lat temu)

andyopole

Posty: 13642

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Cytat:

2014-06-27 17:22:18, clockwork_orange napisał(a):
Wartburg tez mial niesynchronizowana skrzynie...

mnie chodzi o to, ze przy zmianie biegow inna jest predkosc kola, inna silnika a wiec trzeba jakos to wyrownac dla gladszego przelaczania biegow...

zakladajac teoretycznie, ze trzymasz caly czas gaz wcisniety do polowy, to podczas przelaczania biegu owe tlumiki ciezko pracuja


Tlumik drgań skretnych ma zupelnie inne zadanie. Takie samo jak w linku o dwumasie. Przygazowka. Miedzygaz. Podwójne wysprzeglanie. Te operacje mialy inne zadanie. Opisze jak sie przesiade do biurka i normalnego kompa bo nie chce mnie się klepać w telefona.

Do góry stronyOnline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

andyopole

Post #5 Ocena: 0

2014-06-27 21:02:56 (11 lat temu)

andyopole

Posty: 13642

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Juz nie moge edytowac wiec nabijam kolejnego posta.

Przygazowka I podwojne wysprzeglanie ma nastepujacy cel:
Wiadomo ze podczas jazdy na wyzszym biegu kola zebate obracaja sie wolniej niz na nizszym. Chodzi o to zeby przy zmianie biegu z wyzszego na nizszy po przelaczeniu z wysokiego biegu na luz puscic sprzeglo na moment I w tym momencie podniesc pedalem gazu obroty silnika (a jednoczenie kol zebatych w skrzyni biegow) na tyle aby przy wlaczaniu nizszego biegu kola zebate obracaly sie z wymagana wyzsza predkoscia I zab z jednej zebatki trafil na dolek w drugiej zebatce. Jesli sie to nie uda to skrzynia biegow zazgrzyta na pol wioski. Znam kierowcow, ktorzy nigdy nie mogli zrozumiec tej zasady I zawsze "zgrzytali" przy zmianie biegow. Obecnie nie tylko osobowe ale I ciezarowki maja synchronizatory na wszystkich biegach a czesto rowniez na wstecznych. Rola synchronizatora polega na tym ze przy wlaczaniu biegu wyhamowuje on I wyrownuje predkosc obrotowa tych kol zebatych, ktore musza sie zazebic w wybranym polozeniu.
Dla oszczedzania synchronizatorow zaleca sie zeby, szczegolnie w ciezkich, duzych skrzyniach biegow nadal stosowac przygazowke I podwojne wysprzeglenie. Nawet przy zmianie biegow "w gore" (juz bez przygazowki).

Mam nadzieje ze wytlumaczylem dosc przystepnie.

Niestety, nie wszyscy mlodzi kierowcy o tym wiedza a wiekszosc po prostu nie potrafi. Ja z przyzwyczajenia robilem to nawet w moich osobowych samochodach z manualnymi skrzyniami biegow.
Kiedys nawet osobowe samochody nie wszystkie biegi mialy synchronizowane. Np. Warszawa, czy Nysa mialy synchrinizacje tylko na 2 I 3 biegu a Maluch mial niesynchronizowana jedynke I wsteczny.

Do góry stronyOnline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

jas_ko

Post #6 Ocena: 0

2014-06-27 21:06:55 (11 lat temu)

jas_ko

Posty: 9

Mężczyzna

Z nami od: 12-06-2014

Skąd: Leigh

Cytat:

2014-06-12 22:20:29, jas_ko napisał(a):
Witam kilka miesięcy temu kupiłem scenica i od niedawna pojawił się problem otóż gdy przekrocze 70m/h załącza się check injector i auto traci moc do tego momentu wszystko wydaje się być dobrze kroki które ja zrobiłem to wyczyscilem i sprawdziłem intercooler oraz wszystkie rury czy nie ma gdzieś dziurki sprawdziłem także wężyki wysokiego ciśnienia zmieniłem filtr powietrza wyczyscilem przepływomierz wymieniłem wyczyscilem i zaslepilem Egr lecz nic nie przyniosło efektu raz odpisałem wtyczkę od przepływomierza auto zaczęło bardzo kopcic ale nie odczułem spadku mocy proszę możecie mi poradzić co może być przyczyną tego błędu. Dodam jeszcze ze gdy wylacze i włączę silnik błąd znika i auto zachowuje się normalnie
Chciałbym troszkę odgrzac temat w zasadzie odkryłem coś dziwnego a mianowicie jak rozpędzam auto pomału to błąd się nie włącza a gdy szybciej to tak nawet na próbę zjechałem z autostrady by wyłączyć silnik i rozpędzić go później powoli i dało się rozpędzić do większych prędkości bez błędu

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

clockwork_orang

Post #7 Ocena: 0

2014-06-27 22:15:48 (11 lat temu)

clockwork_orange

Posty: 10572

Z nami od: 28-06-2007

Cytat:

2014-06-27 21:02:56, andyopole napisał(a):
Juz nie moge edytowac wiec nabijam kolejnego posta.

Maluch mial niesynchronizowana jedynke I wsteczny.

a nie napisales tego samego co ja w punktach wymienilem?

a kto jedynke albo wsteczny wlacza podczas jazdy? 8-)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

andyopole

Post #8 Ocena: 0

2014-06-27 22:21:56 (11 lat temu)

andyopole

Posty: 13642

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Cytat:

2014-06-27 22:15:48, clockwork_orange napisał(a):
Cytat:

2014-06-27 21:02:56, andyopole napisał(a):
Juz nie moge edytowac wiec nabijam kolejnego posta.

Maluch mial niesynchronizowana jedynke I wsteczny.

a nie napisales tego samego co ja w punktach wymienilem?

a kto jedynke albo wsteczny wlacza podczas jazdy? 8-)


Owszem ale z calym szacunkiem zamieszales do tego zagadnienia tlumik drgan skretnych, ktory ma calkiem inne zadanie, nie pomoc przy "przygazowce" I zmianie biegow.

Oczywiscie ze jedynke czasem wlacza sie juz gdy samochod jeszcze sie toczy, np. pod swiatlami. Nie kazdy samochod pojedzie z dwojki z malej predkosci. A wlaczenie wstecznego natychmiast po zatrzymaniu zawsze spowoduje zgrzyt gdy nie ma synchronizacji.
Zreszta gdy probuje sie wlaczyc niesynchrozowana jedynke na postoju natychmiast po wcisnieciu sprzegla, bez odczekania tego potrzebnego momentu tez zgrzytna zabki.*DANCE*

Do góry stronyOnline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

Post #9 Ocena: 0

2014-06-27 22:29:42 (11 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

andyopole

Post #10 Ocena: 0

2014-06-27 22:38:16 (11 lat temu)

andyopole

Posty: 13642

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Cytat:

2014-06-27 22:15:48, clockwork_orange napisał(a):
[a nie napisales tego samego co ja w punktach wymienilem?



Owszem, napisales. Ja wiem o czym, Ty tez wiesz. Ale mlodziez czyta, ktora nawet jesli wie ze ma synchronizowana skrzynie biegow to nie za zbytnio wie co to oznacza a ja staralem sie tak napisac zeby nawet amator sprobowal zrozumiec.*DANCE*

Do góry stronyOnline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

Strona 55 z 119 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 54 | 55 | 56 ... 117 | 118 | 119 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,