Str 45 z 119 |
|
---|---|
RamzeSimon | Post #1 Ocena: 0 2014-04-12 16:38:27 (11 lat temu) |
Z nami od: 09-02-2014 Skąd: Birmingham |
Witam,
Mam problem z Ford Focus C-Max 1.6l ZETEC. Dzisiaj podczas przejazdzki gdy zmienialem z dwojki na trojke przy 2500 rpm silnik zostal odciety I zgasl. Juz wczesniej mialem tak przy zmianie z 1 na 2 I z 2 na trzy w takim samym przypadku. Najgorsze jest ze jak sie to stanie przy wiezdzie na rondo I big lorry z prawej to mnie zmiecie. Czy nie wiecie moze co to moze byc? Dzis zauwazylem ze wtedy zapalily sie mi dwie kontrolki: od bateri I cisnienia oleju. Ale kiedy odpalilem silnik na nowo wszystkie kontrolki byly OK. Jesli macie jakies clue to bardzo prosze o podpowiedz. Z gory dzieki. |
RamzeSimon | Post #2 Ocena: 0 2014-04-12 16:45:36 (11 lat temu) |
Z nami od: 09-02-2014 Skąd: Birmingham |
Zapomnialem dodac ze to teraz tak czuc jakby nie mial mocy. zbiera sie ze startem dosyc dlugo.
Zlo zajelo ten pojazd ![]() |
krakn | Post #3 Ocena: 0 2014-04-12 16:47:45 (11 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
A sprawdz klemy od akumulatora / alternatora
Bo to że ciśnienie oleju się zapaliło to po prostu moment wyłączenia silnika to spadek ciśnienia oleju. Ale kontrolka beterii, tędy bym poszedł, czyli alternator, akumulator i kable po drodze. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Post #4 Ocena: 0 2014-04-12 16:51:38 (11 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
krakn | Post #5 Ocena: 0 2014-04-12 17:05:21 (11 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
Cytat: 2014-04-12 16:45:36, RamzeSimon napisał(a): Zapomnialem dodac ze to teraz tak czuc jakby nie mial mocy. zbiera sie ze startem dosyc dlugo. Zlo zajelo ten pojazd ![]() Możliwe że wszedł w tryb awaryjny, ma to na celu zmusić kierowce do odwiedzenia serwisu. palą się jakieś kontroli cały czas po restarcie? Odepnij klemy zewrzyj razem, (ale nie podpięte do akumulatora!) naciśnij na minutę pedał hamulca. założyć kelmy, przejechać się kilkadziesiąt km, moja Toyota po takim zabiegu na początku potrafi nawet zgasnąć, nie może utrzymać obrotów, ale po kilkunastu minutach jazdy wszytko wraca do normy, i błędy są skasowane. świece... no też Różnie dobrze może być przepływomierz powietrza... zła mieszanka Idealnie to pod komputer... Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
|
|
radzik77 | Post #6 Ocena: 0 2014-04-12 17:17:26 (11 lat temu) |
Konto usunięte |
Cytat: 2014-04-12 16:47:45, krakn napisał(a): A sprawdz klemy od akumulatora / alternatora Bo to że ciśnienie oleju się zapaliło to po prostu moment wyłączenia silnika to spadek ciśnienia oleju. Ale kontrolka beterii, tędy bym poszedł, czyli alternator, akumulator i kable po drodze. Jak zgasł silnik to zapaliła sie kontrolka ciśnienia oleju i prądu ładowania. Przyczyna to paliwo lub iskra raczej. |
RamzeSimon | Post #7 Ocena: 0 2014-04-12 18:36:34 (11 lat temu) |
Z nami od: 09-02-2014 Skąd: Birmingham |
Dzieki za podpowiedzi. Napewno go biore do mechanika pod komputer.
Silnik chodzi rowniutko, chodziaz moja zona mi mowi ze jak jechalismy to miala odczucie jakby samochod nie ciagnal rowno tylko raz lewa, raz prawa strona. wiem ze to glupio brzmi, ale czy to jest mozliwe. Kontrolki wszystkie gasna przy starcie. A wlasnie teraz zatankowalem na BP a nie Shell ale to chyba az tak zle byc nie moze? [Ludzie jezdza na supermarket paliwie :/] Z tym trybem awaryjnym to mozliwe bo sie nie buja tylko jak mucha mazi. Juz wlasnie slyszalem od znajmego ze to moga byc filtry. Musze poczekac na to podpiecie pod Komputer to chyba pokaze blad? Napisze co to bylo jak tylko sie mi to wyjasni. |
Post #8 Ocena: 0 2014-04-12 19:06:19 (11 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
radzik77 | Post #9 Ocena: 0 2014-04-12 19:21:18 (11 lat temu) |
Konto usunięte |
Cytat: 2014-04-12 17:17:26, radzik77 napisał(a): Cytat: 2014-04-12 16:47:45, krakn napisał(a): A sprawdz klemy od akumulatora / alternatora Bo to że ciśnienie oleju się zapaliło to po prostu moment wyłączenia silnika to spadek ciśnienia oleju. Ale kontrolka beterii, tędy bym poszedł, czyli alternator, akumulator i kable po drodze. Jak zgasł silnik to zapaliła sie kontrolka ciśnienia oleju i prądu ładowania. Przyczyna to paliwo lub iskra raczej. Nie moge juz edytowac. Mialem na mysli, ze to normalne, ze zapalily sie te kontrolki bo zgasl silnik. Po prostu musza sie one palic jak silnik nie pracuje. |
krakn | Post #10 Ocena: 0 2014-04-12 21:32:28 (11 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
a ja zrozumiałem że nagle zapaliła się kontrolka akumulatora, silnik gaśnie, wiadomo w tym momencie spada ciśnienie oleju i pali się kontrolka oleju.
Tak to zrozumiałem. może być wiele przyczyn zgaśnięcia, mnie kiedyś co prawda motocykl, ale właśnie zgasł. I nie mogliśmy odpalić, a jak odpaliliśmy to pieroństwo chodziło ze klękajcie narody. Okazało sie ze po pierwsze motocykl stał kilka lat w garażu z benzyną do połowy baku. A więc przez lata, skraplała się woda i nazbierało sie jej tam dość sporo, tak sporo że w efekcie motocykl się dławił, a że to wysokie obroty i wtryski, 600 ta to wystarczyła niewielka ilość. Akurat był u nas stary wyjadacz i miałprzy sobie taki środek do neutralizacji wody, wlaliśmy to do baku i po kilku minutach moto odpaliło i pozwoliło dojechać jako tako do stacji paliw. Po zatankowaniu wszystko przeszło. Mogą być świece, mogła po prostu na chwilę zwariować elektronika, bywa. Być moze na świecy albo na cewce, jest kabel zaśniedziały poluzowany itp. Co do trybu serwisowego awaryjnego, to zazwyczaj jest to oznajmiane jakąś kontrolką. Mogło być paliwo zanieczyszczone, np benzyna ropą, albo odwrotnie, nie wiem co tam masz. jak to jest nowy dizel to być może silnik chciał wykonać czyszczenie filtra cząstek stałych, ale coś mu się popirniczyło i silnik zgasł. Bo takie dopalanie to zmiana parametrów silnika. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|