Str 105 z 118 |
|
---|---|
iweta85 | Post #1 Ocena: 0 2018-04-23 16:41:15 (7 lat temu) |
Z nami od: 16-04-2018 Skąd: London |
witam i o rade pytam,
stoczylo sie zaparkowane auto przede mna na moj przedni zderzak dosc niefortunnie wgniatajac go plus delikatnie wgniatajac chlodnice ( blaszki w jednym rzedzie na dlugosci ok 20-25 cm). Z chlodnicy nic nie wycieklo w czasie zdarzenia i nic nie cieknie obecnie (samochod stoi przed domem ponad tydzien). Sprawa jest w trakcie "wyjasnien" z ubezpieczycielem sprawcy zdarzenia. ale moje pytanie brzmi: czy powinnam wymienic te chlodnice? i czy wymiany tej chlodnicy sa z nia zwiazane jakies dodatkowe koszty? bo zderzk na bank do wymiany honda crv 2005 r |
ZenVonZen | Post #2 Ocena: 0 2018-04-23 19:42:30 (7 lat temu) |
Z nami od: 06-03-2013 Skąd: Rochdale |
... Do użytkownika hants
1 czynnik napełniony 2 wyciekow nie ma 3 sprzęgło elektromagnetyczne sprawne 4 kompresor sprawny 5 mechanizmy i klapy kierunkowe pod deską rozdzielczą sprawne 6 węże całego układu niepozaginane 7 chłodnica klimy drozna i ma wyraźne prześwity, nie jest zabita kurzem itd, ( można zrobić test na wodę jeśli wiesz jak, taki domowy sposób) często chłodnica wygląda dobrze od przodu ale między chlodnicą klimy i chlodnicą płynu zbiera się dużo syfu. 8 wentylator sprawny i w większości układów załącza się podczas uruchomienia kompresora................... Klima podzialala niezbyt dlugo jak pisałeś. Płukales układ i teraz tak... Niestety nie wiemy jakie ciśnienia panują w układzie po tym zabiegu Ja następnie skupiłbym się na zaworze rozpręznym, wraz z diagnostyką komputerową czujników [ Ostatnio edytowany przez: ZenVonZen 23-04-2018 19:44 ] ... a co boli twoje auto...???
|
ZenVonZen | Post #3 Ocena: 0 2018-04-23 19:54:14 (7 lat temu) |
Z nami od: 06-03-2013 Skąd: Rochdale |
Cytat: 2018-04-23 16:41:15, iweta85 napisał(a): witam i o rade pytam, stoczylo sie zaparkowane auto przede mna na moj przedni zderzak dosc niefortunnie wgniatajac go plus delikatnie wgniatajac chlodnice ( blaszki w jednym rzedzie na dlugosci ok 20-25 cm). Z chlodnicy nic nie wycieklo w czasie zdarzenia i nic nie cieknie obecnie (samochod stoi przed domem ponad tydzien). Sprawa jest w trakcie "wyjasnien" z ubezpieczycielem sprawcy zdarzenia. ale moje pytanie brzmi: czy powinnam wymienic te chlodnice? i czy wymiany tej chlodnicy sa z nia zwiazane jakies dodatkowe koszty? bo zderzk na bank do wymiany honda crv 2005 r Witaj. Najlepiej gdyby zerknął na to mechanik. Jeśli chodzi o chłodnice to powinnaś ją wymienić. Nie napisałaś czy to jest chłodnica płynu czy klimatyzacji. Generalnie lepiej wymienić. Dodatkowe koszta związane z chlodnicą jedną czy drugą to jedynie zakup nowych O ringow, ( uszczelek gumowych) ponieważ nie zawsze dodają je do chłodnic. Pozdrawiam [ Ostatnio edytowany przez: ZenVonZen 23-04-2018 19:59 ] ... a co boli twoje auto...???
|
iweta85 | Post #4 Ocena: 0 2018-04-24 11:06:10 (7 lat temu) |
Z nami od: 16-04-2018 Skąd: London |
dzieki wielkie za komentarz, milego dnia
|
kasiachery | Post #5 Ocena: 0 2018-04-24 13:48:48 (7 lat temu) |
Z nami od: 17-06-2013 Skąd: wypizdowek |
ile placicie u mechanika za wymiane oleju i filtru paliwa? ja oddaje auto we czwartek i powiedzial mechanik ze 60f. duzo deko.
|
|
|
Melanija | Post #6 Ocena: 0 2018-04-24 14:06:21 (7 lat temu) |
Konto usunięte |
kasia, ale za co? za samą robotę? to dużo - a ty kupiłaś wszystkie filtry i olej?
Trzech nas w jednym ciele - Anioł, Diabeł i Ja.
|
kasiachery | Post #7 Ocena: 0 2018-04-24 14:09:02 (7 lat temu) |
Z nami od: 17-06-2013 Skąd: wypizdowek |
Cytat: 2018-04-24 14:06:21, Melanija napisał(a): kasia, ale za co? za samą robotę? to dużo - a ty kupiłaś wszystkie filtry i olej? [/QUOT wlasnie oni sa tacy ze tylko swoich materialow uzywaja, kupilam olej jaki powinien byc ale powiedzieli, ze i tak policza jakby brali swoj no i gwarancji nie daja jesli nie jest ich. Czyli ich olej i filtr paliwa plus robota. |
Melanija | Post #8 Ocena: 0 2018-04-24 14:22:37 (7 lat temu) |
Konto usunięte |
A to za darmo!
ja właśnie kupiłam: olej na promocji half price w Tesco: Castrol Edge 4l. 24.50, niestety do starego mesia wchodzi 5l. więc musiałam kupić dwie bańki. + filtr paliwa: 12.99 + filtr oleju 9.99 + filtr powietrza 6.99 + filtr kabinowy 14.99 Trzech nas w jednym ciele - Anioł, Diabeł i Ja.
|
hants | Post #9 Ocena: 0 2018-04-24 21:21:07 (7 lat temu) |
Z nami od: 28-03-2006 Skąd: Solent |
Cytat: 2018-04-23 19:42:30, ZenVonZen napisał(a): Niestety nie wiemy jakie ciśnienia panują w układzie po tym zabiegu Ja następnie skupiłbym się na zaworze rozpręznym, wraz z diagnostyką komputerową czujników [ Ostatnio edytowany przez: <i>ZenVonZen</i> 23-04-2018 19:44 ] Ślicznie dziękuję za zainteresowanie i poradę. Ten zawór rozprężny (orifice), co może się w nim popsuć? Chcieć to znaczy móc!
|
ZenVonZen | Post #10 Ocena: 0 2018-04-24 21:49:15 (7 lat temu) |
Z nami od: 06-03-2013 Skąd: Rochdale |
Cytat: 2018-04-24 21:21:07, hants napisał(a): Cytat: 2018-04-23 19:42:30, ZenVonZen napisał(a): Niestety nie wiemy jakie ciśnienia panują w układzie po tym zabiegu Ja następnie skupiłbym się na zaworze rozpręznym, wraz z diagnostyką komputerową czujników [ Ostatnio edytowany przez: <i>ZenVonZen</i> 23-04-2018 19:44 ] Ślicznie dziękuję za zainteresowanie i poradę. Ten zawór rozprężny (orifice), co może się w nim popsuć? Tak na szybko.... Termostatyczny zawór rozprężny. Termostatyczny zawór rozprężny kontroluje ilość czynnika wpływającego do parownika. Zawór rozprężny jest umieszczony w pobliżu wlotu do parownika, a często na samym wlocie. Ogranicza on przepływ czynnika wywołując w ten sposób spadek ciśnienia. Zawór oddziela zatem niskociśnieniową część układu od wysokociśnieniowej. Przed zaworem czynnik jest cieczą pod wysokim ciśnieniem, a za zaworem – cieczą pod niskim ciśnieniem. Ilość czynnika przepuszczana przez zawór zależy od ilości ciepła odbieranej od otoczenia przez parownik. Zawór przestawia się samoczynnie od pozycji w pełni otwartej do całkowicie zamkniętej utrzymując stałe ciepło przegrzania na wylocie z parownika. Zawór jest sterowany zarówno przez temperaturę mieszka lub termopary i przez ciśnienie cieczy w parowniku. W miarę wzrostu obciążenia zawór otwiera się szerzej i przepuszcza więcej czynnika. Spadek obciążenia powoduje przymykanie się zaworu i zmniejszenie przepływu czynnika. Zawory rozprężne występują zwykle w dwóch odmianach: - z regulacją zewnętrzną; - z regulacją wewnętrzną. Ciekły czynnik wprowadzony do parownika, zazwyczaj odparowuje całkowicie przed dotarciem do jego wylotu. Ponieważ ciekły czynnik paruje w dość niskiej temperaturze, gaz pozostaje zimny nawet gdy ciecz całkowicie odparuje. Zimny gaz przepływając przez parownik nadal odbiera ciepło i staje się parą przegrzaną. Oznacza to, że jego temperatura wzrasta powyżej punktu, w którym odparował on bez zmiany ciśnienia. UWAGA Zawory pracujące z czynnikiem R134a zostały zmienione tak aby uzyskiwać tą samą wydajność chłodniczą co przy R12. Wprowadzono także inne uszczelnienia. Nie wolno stosować zaworów przeznaczonych do pracy z innym czynnikiem. Parownik pracujący z czynnikiem R134a o ciśnieniu po stronie ssącej równym 2,00bar miałby temperaturę cieczy nasyconej równą 0OC zależnie od zależności temperatura/ciśnienie. W miarę odparowywania czynnika i absorpcji przezeń ciepła, jego temperatura wzrasta aż osiągnie na wylocie 5OC. Ciepło pochłonięte przez czynnik i dające tą różnicę temperatur jest zwane ciepłem przegrzania. Wszystkie zawory są regulowane fabrycznie tak aby zapewniały właściwą wielkość ciepła przegrzania, zależną od typu parownika, z którym współpracują. Ilość ciepła przegrzania pokazuje czy instalacja jest napełniona właściwą ilością czynnika. Jeśli ciepło przegrzania jest za małe, ciekły gaz może dostać się do sprężarki, jeśli za duże – nie zostanie osiągnięta maksymalna wydajność. ... a co boli twoje auto...???
|