MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Dobry mechanik samochodowy Doradzi

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 105 z 118 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 104 | 105 | 106 ... 116 | 117 | 118 ] - Skocz do strony

Str 105 z 118

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

iweta85

Post #1 Ocena: 0

2018-04-23 16:41:15 (6 lat temu)

iweta85

Posty: 4

Kobieta

Z nami od: 16-04-2018

Skąd: London

witam i o rade pytam,

stoczylo sie zaparkowane auto przede mna na moj przedni zderzak dosc niefortunnie wgniatajac go plus delikatnie wgniatajac chlodnice ( blaszki w jednym rzedzie na dlugosci ok 20-25 cm). Z chlodnicy nic nie wycieklo w czasie zdarzenia i nic nie cieknie obecnie (samochod stoi przed domem ponad tydzien).
Sprawa jest w trakcie "wyjasnien" z ubezpieczycielem sprawcy zdarzenia.

ale moje pytanie brzmi:
czy powinnam wymienic te chlodnice? i czy wymiany tej chlodnicy sa z nia zwiazane jakies dodatkowe koszty?
bo zderzk na bank do wymiany

honda crv 2005 r

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ZenVonZen

Post #2 Ocena: 0

2018-04-23 19:42:30 (6 lat temu)

ZenVonZen

Posty: 193

Mężczyzna

Z nami od: 06-03-2013

Skąd: Rochdale

... Do użytkownika hants
1 czynnik napełniony
2 wyciekow nie ma
3 sprzęgło elektromagnetyczne sprawne
4 kompresor sprawny
5 mechanizmy i klapy kierunkowe pod deską rozdzielczą sprawne
6 węże całego układu niepozaginane
7 chłodnica klimy drozna i ma wyraźne prześwity, nie jest zabita kurzem itd, ( można zrobić test na wodę jeśli wiesz jak, taki domowy sposób) często chłodnica wygląda dobrze od przodu ale między chlodnicą klimy i chlodnicą płynu zbiera się dużo syfu.
8 wentylator sprawny i w większości układów załącza się podczas uruchomienia kompresora...................

Klima podzialala niezbyt dlugo jak pisałeś. Płukales układ i teraz tak... Niestety nie wiemy jakie ciśnienia panują w układzie po tym zabiegu
Ja następnie skupiłbym się na zaworze rozpręznym, wraz z diagnostyką komputerową czujników

[ Ostatnio edytowany przez: ZenVonZen 23-04-2018 19:44 ]

... a co boli twoje auto...???

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ZenVonZen

Post #3 Ocena: 0

2018-04-23 19:54:14 (6 lat temu)

ZenVonZen

Posty: 193

Mężczyzna

Z nami od: 06-03-2013

Skąd: Rochdale

Cytat:

2018-04-23 16:41:15, iweta85 napisał(a):
witam i o rade pytam,

stoczylo sie zaparkowane auto przede mna na moj przedni zderzak dosc niefortunnie wgniatajac go plus delikatnie wgniatajac chlodnice ( blaszki w jednym rzedzie na dlugosci ok 20-25 cm). Z chlodnicy nic nie wycieklo w czasie zdarzenia i nic nie cieknie obecnie (samochod stoi przed domem ponad tydzien).
Sprawa jest w trakcie "wyjasnien" z ubezpieczycielem sprawcy zdarzenia.

ale moje pytanie brzmi:
czy powinnam wymienic te chlodnice? i czy wymiany tej chlodnicy sa z nia zwiazane jakies dodatkowe koszty?
bo zderzk na bank do wymiany

honda crv 2005 r


Witaj. Najlepiej gdyby zerknął na to mechanik. Jeśli chodzi o chłodnice to powinnaś ją wymienić. Nie napisałaś czy to jest chłodnica płynu czy klimatyzacji. Generalnie lepiej wymienić. Dodatkowe koszta związane z chlodnicą jedną czy drugą to jedynie zakup nowych O ringow, ( uszczelek gumowych) ponieważ nie zawsze dodają je do chłodnic. Pozdrawiam

[ Ostatnio edytowany przez: ZenVonZen 23-04-2018 19:59 ]

... a co boli twoje auto...???

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

iweta85

Post #4 Ocena: 0

2018-04-24 11:06:10 (6 lat temu)

iweta85

Posty: 4

Kobieta

Z nami od: 16-04-2018

Skąd: London

dzieki wielkie za komentarz, milego dnia

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

kasiachery

Post #5 Ocena: 0

2018-04-24 13:48:48 (6 lat temu)

kasiachery

Posty: 1528

Kobieta

Z nami od: 17-06-2013

Skąd: wypizdowek

ile placicie u mechanika za wymiane oleju i filtru paliwa? ja oddaje auto we czwartek i powiedzial mechanik ze 60f. duzo deko.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Melanija

Post #6 Ocena: 0

2018-04-24 14:06:21 (6 lat temu)

Melanija

Posty: n/a

Konto usunięte

kasia, ale za co? za samą robotę? to dużo - a ty kupiłaś wszystkie filtry i olej?
Trzech nas w jednym ciele - Anioł, Diabeł i Ja.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

kasiachery

Post #7 Ocena: 0

2018-04-24 14:09:02 (6 lat temu)

kasiachery

Posty: 1528

Kobieta

Z nami od: 17-06-2013

Skąd: wypizdowek

Cytat:

2018-04-24 14:06:21, Melanija napisał(a):
kasia, ale za co? za samą robotę? to dużo - a ty kupiłaś wszystkie filtry i olej?
[/QUOT

wlasnie oni sa tacy ze tylko swoich materialow uzywaja, kupilam olej jaki powinien byc ale powiedzieli, ze i tak policza jakby brali swoj no i gwarancji nie daja jesli nie jest ich. Czyli ich olej i filtr paliwa plus robota.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Melanija

Post #8 Ocena: 0

2018-04-24 14:22:37 (6 lat temu)

Melanija

Posty: n/a

Konto usunięte

A to za darmo!
ja właśnie kupiłam: olej na promocji half price w Tesco:
Castrol Edge 4l. 24.50, niestety do starego mesia wchodzi 5l. więc musiałam kupić dwie bańki.
+ filtr paliwa: 12.99
+ filtr oleju 9.99
+ filtr powietrza 6.99
+ filtr kabinowy 14.99

Trzech nas w jednym ciele - Anioł, Diabeł i Ja.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

hants

Post #9 Ocena: 0

2018-04-24 21:21:07 (6 lat temu)

hants

Posty: 522

Mężczyzna

Z nami od: 28-03-2006

Skąd: Solent

Cytat:

2018-04-23 19:42:30, ZenVonZen napisał(a):

Niestety nie wiemy jakie ciśnienia panują w układzie po tym zabiegu
Ja następnie skupiłbym się na zaworze rozpręznym, wraz z diagnostyką komputerową czujników

[ Ostatnio edytowany przez: <i>ZenVonZen</i> 23-04-2018 19:44 ]




Ślicznie dziękuję za zainteresowanie i poradę.

Ten zawór rozprężny (orifice), co może się w nim popsuć?
Chcieć to znaczy móc!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWW

ZenVonZen

Post #10 Ocena: 0

2018-04-24 21:49:15 (6 lat temu)

ZenVonZen

Posty: 193

Mężczyzna

Z nami od: 06-03-2013

Skąd: Rochdale

Cytat:

2018-04-24 21:21:07, hants napisał(a):
Cytat:

2018-04-23 19:42:30, ZenVonZen napisał(a):

Niestety nie wiemy jakie ciśnienia panują w układzie po tym zabiegu
Ja następnie skupiłbym się na zaworze rozpręznym, wraz z diagnostyką komputerową czujników

[ Ostatnio edytowany przez: <i>ZenVonZen</i> 23-04-2018 19:44 ]




Ślicznie dziękuję za zainteresowanie i poradę.

Ten zawór rozprężny (orifice), co może się w nim popsuć?

Tak na szybko....
Termostatyczny zawór rozprężny.

Termostatyczny zawór rozprężny kontroluje ilość czynnika wpływającego do parownika. Zawór rozprężny jest umieszczony w pobliżu wlotu do parownika, a często na samym wlocie. Ogranicza on przepływ czynnika wywołując w ten sposób spadek ciśnienia. Zawór oddziela zatem niskociśnieniową część układu od wysokociśnieniowej. Przed zaworem czynnik jest cieczą pod wysokim ciśnieniem, a za zaworem – cieczą pod niskim ciśnieniem.

Ilość czynnika przepuszczana przez zawór zależy od ilości ciepła odbieranej od otoczenia przez parownik. Zawór przestawia się samoczynnie od pozycji w pełni otwartej do całkowicie zamkniętej utrzymując stałe ciepło przegrzania na wylocie z parownika. Zawór jest sterowany zarówno przez temperaturę mieszka lub termopary i przez ciśnienie cieczy w parowniku. W miarę wzrostu obciążenia zawór otwiera się szerzej i przepuszcza więcej czynnika. Spadek obciążenia powoduje przymykanie się zaworu i zmniejszenie przepływu czynnika.


Zawory rozprężne występują zwykle w dwóch odmianach:
- z regulacją zewnętrzną;
- z regulacją wewnętrzną.











Ciekły czynnik wprowadzony do parownika, zazwyczaj odparowuje całkowicie przed dotarciem do jego wylotu. Ponieważ ciekły czynnik paruje w dość niskiej temperaturze, gaz pozostaje zimny nawet gdy ciecz całkowicie odparuje. Zimny gaz przepływając przez parownik nadal odbiera ciepło i staje się parą przegrzaną. Oznacza to, że jego temperatura wzrasta powyżej punktu, w którym odparował on bez zmiany ciśnienia.

UWAGA
Zawory pracujące z czynnikiem R134a zostały zmienione tak aby uzyskiwać tą samą wydajność chłodniczą co przy R12. Wprowadzono także inne uszczelnienia. Nie wolno stosować zaworów przeznaczonych do pracy z innym czynnikiem.

Parownik pracujący z czynnikiem R134a o ciśnieniu po stronie ssącej równym 2,00bar miałby temperaturę cieczy nasyconej równą 0OC zależnie od zależności temperatura/ciśnienie. W miarę odparowywania czynnika i absorpcji przezeń ciepła, jego temperatura wzrasta aż osiągnie na wylocie 5OC. Ciepło pochłonięte przez czynnik i dające tą różnicę temperatur jest zwane ciepłem przegrzania. Wszystkie zawory są regulowane fabrycznie tak aby zapewniały właściwą wielkość ciepła przegrzania, zależną od typu parownika, z którym współpracują. Ilość ciepła przegrzania pokazuje czy instalacja jest napełniona właściwą ilością czynnika. Jeśli ciepło przegrzania jest za małe, ciekły gaz może dostać się do sprężarki, jeśli za duże – nie zostanie osiągnięta maksymalna wydajność.
... a co boli twoje auto...???

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 105 z 118 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 104 | 105 | 106 ... 116 | 117 | 118 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,