Cytat:
2013-01-06 08:53:19, izap721 napisał(a):
W automacie z ABS nie hamuje sie pulsacyjnie,gdybym to kiedys wiedziała,nie zatrzymałabym sie na drzewie
można hamować pulsacyjne, ale to nie ma sensu, bo ABS właśnie hamuje pulsacyjne, utrzymując hamowanie na krawędzi poślizgu ale nie dopuszcza do tego
Na temat automatycznej skrzyni biegów słyszałem wiele mitów, ale takiego jeszcze nie
Sam proces hamowania nijak się nie ma do biegów, po prostu one się same redukują w zależności od prędkości
Po prostu naciskasz hamulec i hamuje deptasz w gaz i przyśpiesza zmieniając biegi w zależności od potrzeb
Jedzie się jak melexem czy innym pojazdem elektrycznym.
Jest tylko jeden przypadek gdzie możemy pomóc skrzyni biegów
Mianowicie w przeciwieństwie do manualnej skrzyni biegów, automat ma zwłokę w redukcji gdy chcemy przyśpieszy
W zależności od rodzaju samochodu, mocy itd ta zwłoka jest mniejsza np w sportowych a większa w tyłkowozach
Aby zrobić redukcję automatycznie, dosłownie kopiemy w gaz, wtedy komputer rozpoznaje że samochód ma gwałtownie przyspieszyć , następuje redukcja i wejście na wyższe obroty
Ale to trwa czasami cenne sekundy
Aby ich nie tracić np podczas wyprzedzania, to mamy jeszcze opcje
2 i HOLD w zależności od prędkości i mocy pojazdu wciskając lub przełączając na te tryby pracy, uzyskujemy manualne zejście o połowę lub o jeden lub o 2 biegi w dół
Różne pojazdy różnie reagują więc trzeba to sobie sprawdzić samemu
Na pewno na autostradzie i przy dużej prędkości przełączamy tylko HOLD, nigdy 2,
Ale w mieście jak chcemy szybko ominąć dziadka co się wlecze 20 na 40 to idealna sprawa, 2 ka i kopyto, w mniej niż sekundę mamy odpowiednie obroty, i zajmuje to mniej niż zmiana biegów w manualnej skrzyni biegów
Jeszcze jedno zastosowanie trybu 1 przy ruszaniu np pod górkę, 2 np wchodząc w ostry zakręt z dużą prędkością gdy przewidujemy że może to być na krawędzi poślizgu, dokładnie trobimy to samo co na manualnej skrzyni biegów, redukujemy by mieć więcej mocy na kole, zanim wejdziemy w zakręt by móc wyprowadzić pojazd z zakrętu, nie czekając na wyliczenia komputera.
Ludzie często nawet nie zdają sobie sprawy jakie funkcje są w automacie, i jak je stosować
Ale często tez nie potrafią wykorzystywać manualnej skrzyni biegów
Dawniej redukcja biegów przed wejściem w zakręt to było tłuczone , teraz ja coraz częściej słyszę że nikt nikomu o tym nie mówi
Ale co się dziwić, wczoraj jechaliśmy za nauką jazdy, na odcinku 3 kilometrów naliczyliśmy kilkanaście błędów, 4 rondka i na każdym nieprawidłowe zachowanie
I to ma być nauka jazdy?
No to jak tak uczą podstaw to co liczyć że nauczą odpowiedniego manipulowania skrzynią biegów.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.