Tak, w języku angielskim, dokładnie nazywa się to type approval.
Jest wszytko i dla UE i Nie UE
VAT 414 dostępny w lokalnych Oddziałach powinien zostać użyty w następujących okolicznościach:
a) nowe środki transportu (New Transport Means - NMT) sprowadzone w celach handlowych z UE (płatnicy VAT)
b) pojazdy niesklasyfikowane jako NMT (powyżej 6 miesięcy i powyżej 6000km przebiegu) sprowadzone z obszaru UE
VAT 415 - import prywatny NMT, formularz po zarejestrowaniu i opłaceniu podatku zostanie przekazany HMRC
VAT 415 nie może być użyty dla pojazdów importowanych spoza obszaru UE (np. Japonia czy USA) nawet, jeżeli pojazd został sprowadzony przez kraj członkowski UE
A teraz pytanie, jak zostanie potraktowany pojazd sprowadzony z chin z polską naklejką :>
W UK większość Chinczyków, cudaków to się po dotarciu sypią.
Trochę inna sytuacja jest ze skuterami, te potrafią... choć nie zawsze przetrwać wiele.
Junak to na razie "świeży" produkt. się okaże co zamówili po kilku sezonach, bo w PL nie robi się setek kilometrów tygodniowo przez cały rok.
Więc na opinie z wyjeżdżonych km trzeba będzie poczekać ze 2 lata.
Cudów nie ma, cena robi swoje, miałem przez 3 lata Maraudera 125. Zacny motorek, ponad 8000 mil zrobione, ale trzeba było non stop dbać o chromy. Już nie pamiętam ile za niego daliśmy w sklepie, ale sprzedałem za 1400
A jak ktoś nie dbał to po 800 chodzą
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.