Pasior sluszna uwaga, chociaz jak z twojego postu wynika cos sie nie zgadza z matematyka:
1315 km a jedna strone to 80GBP za paliwo --> diesel masz za 80p za litr to daje 100 litrow.
100 litrow wystarcza na przejechanie 1315 km to daje (sluszna uwaga) nie 13 l/100km tylko 7.6 l/100km (41% mniej). Przyznaje jest tu blad ale to dalej jest 55% wiecej niz 5 l/100km.
To albo cos krecisz z ta ropa za 80p albo kupujesz normalnie paliwo za normalna stawke na stacji paliwowej i jedziesz max 70-80mph bo dla takich predkosci, a dokladnie dla 120km/h, liczy sie srednie zuzycie paliwa.
Tak czy inaczej: albo szybko albo tanio. Jak tanio to max predkosc ok 70mph, jak szybko to zuzycie (Peugeot 607 2.0 HDI przy 100-120mph) wzrasta do 12 l/100km.
Mozemy oczywiscie sprzeczac sie ze ktos jezdzi lepiej lub gorzej, ktos ma turbinke kowalskiego a ktos samochod na powietrze. Faktem jest ze ten sam odcinek mozna przejechac za rozne kwoty:
1500 km
LPG 60-70mph 8 l/100km x 0.75GBP = 120 litrow / 90GBP
LPG 100-110mph 14-16 l/100km x 0.75GBP = 210-240 litrow / 160-180GBP
Diesel 60-70mph 5l/100km x 1.4GBP = 75 litrow / 105GBP
Diesel 100-110mph 10-12/100km x 1.4GBP = 150-180 litrow / 210-250GBP
Benzyna 60-70mph 7 l/100km x 1.35GBP = 105 l / 142GBP
Beznyna 100-110mph 13-15 l /100km x 1.35GBP = 195-225 / 263-304GBP
Dane sa oczywiscie usrednione. Ktos jezdzi spokojniej, ktos agresywniej lub bardziej nerwowo. Ktos ma dobry model samochodu, a ktos wrecz przeciwnie. A podany odcinek jest wyliczony do z Dunkierki do centrum Polski. Na autobahn'ach samochod pali mniej a na polskich bezdrozach moze wiecej nawet przy mniejszej predkosci.
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona - Albert Einstein