Kat p, dotyczy tylko do 50cc, a jak będziesz chciał na kat A to trzeba będzie zrobić CBT
Str 4 z 26 |
|
---|---|
krakn | Post #1 Ocena: 0 2012-03-03 18:20:41 (13 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
Czyli masz takie jak ja,
Kat p, dotyczy tylko do 50cc, a jak będziesz chciał na kat A to trzeba będzie zrobić CBT Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Nutter | Post #2 Ocena: 0 2012-03-11 23:07:47 (13 lat temu) |
Z nami od: 11-03-2012 Skąd: Anglia |
Spieszcie sie z prawkami bo od 2013 nowe reguly..
Mozliwe do uzyskania prawka na motocykl: od 17 lat A1 do 11kW od 19 lat A2 do 35kW od 21 lat pelne A (ale tylko wtedy gdy 2 letni staz na zdanym A2) bez limitu mocy od 24 lat pelne A (bez wczesniejszego doswiadczenia) bez limitu mocy Powodzenia. Szczegolnie Ci mlodzi powinni sie spieszyc :> |
krakn | Post #3 Ocena: 0 2012-03-12 07:03:33 (13 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
wcale nie głupi pomysł, rok, a nawet 2 lata praktyki na małej pojemności to dobry czas by nabrać pokory do praw fizyki.
Biorąc pod uwagę że jest to wiek gdy jądra biorą górę nad rozumem to się idealnie komponuje. Wiemy jak jest, w tym wieku człowiekowi wydaje się ze jest nieśmiertelny. Jeździłem przez rok na 125cc, zrobiłem ponad 6 tyś mil, i uważam że to był dobry pomysł, łatwiej było opanować 125 niż litra gdy zrobiło się coś głupiego, albo gdy trafiło się na sytuację awaryjną. Czyli nabiera się respektu i doświadczenia. Choć jestem dwa razy starszy, a na drogach intensywnie zbieram doświadczenie od 20 lat, to przy jeździe na 2 kołach sytuacje nadal mnie potrafią zaskoczyć. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Ravall | Post #4 Ocena: 0 2012-03-13 18:50:34 (13 lat temu) |
Z nami od: 13-03-2012 Skąd: Londyn |
Witam. Szukam szkoly nauki jazdy kategorii A w okolicy poludniowy Londym . Najlepiej zeby byl jakis polak instruktor . Czy ktos ma jakies informacje?
|
krakn | Post #5 Ocena: 0 2012-03-13 20:05:55 (13 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
nie słyszałem, na północy jest polski instruktor CBT.
A jeździłeś już na moto w ogóle? np na 125cc? Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
|
|
Ravall | Post #6 Ocena: 0 2012-03-13 20:30:43 (13 lat temu) |
Z nami od: 13-03-2012 Skąd: Londyn |
Tak mam ybr 125. Jestem po egzaminie teoretycznym. Teraz tylko praktyka. Zastanawiam sie czy isc normalnie na kat A czy isc na ta z 2 letnim ograniczeniem. Szczeze to niemam pojecia jak sie jezdzi na mocniejszych motorkach. Niejezdzilem jeszcze wiekszym niz 125. Co mi mozesz poradzic? Jako doswiadczony kierowca
Mialem najpierw xmaxa 125. Od roku mam wlasnie ybr zeby sie uczyc. Co myslisz krak? |
krakn | Post #7 Ocena: 0 2012-03-14 20:42:40 (13 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
Wg mnie soro juz jeździsz od roku, masz spore doswiadczenie, szkoda czasu by robić na restrykcjie.
A i A2 robisz tak samo, zdajesz te same egzaminey. Wg mnie manewry na MOD1 lepiej mi się robiło litrowym motocyklem niż 125CC Rób full A i po woli będziesz się uczył dalej. Jeździć z głową, nie robić głupich rzeczy i będzie dobrze. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Ravall | Post #8 Ocena: 0 2012-03-14 20:55:38 (13 lat temu) |
Z nami od: 13-03-2012 Skąd: Londyn |
Ok dzieki za odpowiedz.
A jesli chodz o moc silnika to jest latwo wyczuc gaz we wiekszych silnikach ? Wiadomo ze w 125 to zaden problem , ale czy nie stane deba jak za duzo dam gazu? Jak wogole sie rusza takim tysiaczkiem? |
krakn | Post #9 Ocena: 0 2012-03-14 22:00:15 (13 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
jak się rusza tysiakiem?
szybko ![]() A na poważnie to po prostu tysiakiem normalnie się rusza, prawie bez dodawania gazu, i w czasie normalnej miejskiej jazdy jest tak samo jak na na mniejszych motorach, wszytko płynnie, wiadomo ze nie kręcisz manetą do końca, tylko delikatnie. Natomiast jak wydrzesz na prostą gdzieś na autobana, 1 bieg, 8-10 tysiaków to moto dostaje diabła, chodzi jak bączek ![]() drgnięcie manetki i jesteś w sekunde na 3 pasie ![]() Ale to tylko gdy dasz bardzo duże obroty, tak normalnie ... jest normalnie ![]() manewrowanie z prędkościami spacerowymi gdy na liczniku masz 0-2M/h jest znacznie prostsze na litrowym motocyklu niż na 125, nie trzeba hamować, bo robi to sprzęgło i silnik. fakt ze troszke inaczej jest w ścigaczach, ale też lepiej mi się jedzie CBR600RR niż na marauder 125cc, pomijam wygodę pozycji. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Ravall | Post #10 Ocena: 0 2012-03-15 21:25:25 (13 lat temu) |
Z nami od: 13-03-2012 Skąd: Londyn |
Ok dzieki. A jesli chodzi o przepisy.
Jak jest dokladnie z jazda na moto? Jazda po srodku , po osi jezdni pomiedzy autami jest legalna? Mozna tak czy tylko tak sobie wszyscy jezdrza. Jak to jest z tym wyprzedzaniem aut? Bo niewiem jak sie zachowac na egzaminie hehe ![]() |