
Str 16 z 26 |
|
---|---|
Arturwiktor | Post #1 Ocena: 0 2013-08-25 01:08:24 (12 lat temu) |
Z nami od: 27-01-2011 Skąd: Londyn |
Jeszcze jedno - czy jeśli nie ma się swojego sprzęta i nikogo kto może nam podstawić to oczywiście w ośrodku egzaminacyjnym dają nam motocykl na egzamin ale trzeba ekstra za egzamin dopłacić..?
z motocyklami podobnie jak z samolotami - nie masz skutecznego hamowania i trzeba się przechylić by zrobić zwrot.. szkoda tylko jeszcze że nie można zrobić beczki..
![]() |
iwaniwan | Post #2 Ocena: 0 2013-08-25 07:18:43 (12 lat temu) |
Z nami od: 08-09-2007 Skąd: windsor |
moto dostajesz ze szkolki w ktorej sie uczysz
d700, d700, d3, 24-70, 50mm, 35mm, 70-200, 12-24
|
krakn | Post #3 Ocena: 0 2013-08-25 07:30:00 (12 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
A nie, ośrodek egzaminacyjny nie ma motocykli.
Bo po prostu to nie miało by sensu, egzamin zdajesz na tym motocyklu na którym sie uczysz. Wiadomo ze trzeba się przyzwyczaić do działania sprzęgła, silnika , środka ciężkości danego egzemplarza. na CBT nie musisz mieć, bo CBT robi się w szkółkach jazdy nie w ośrodku egzaminacyjnym. Możesz wypożyczyć w szkółce, ale już ci powiem że po pierwsze robią to niechętnie, dwa chcą drogo. To zrozumiałe bo gdy jedzie na egzamin instruktor to jedzie z kilkoma kursantami. Gdy bedzie musiał przyjechać i podstawić tylko dla ciebie to zajmujesz mu sam cały cenny dzień. Jedyne wyjście to tak jak ci napisałem. Kup motocykl, ubezpiecz go na kolegę który ma kat A. Byle nie wariat był i po drodze ci go nie rozpieprzył ![]() Pamiętaj by motocykl był sprawny, miał tax, odpowiedni stan opon, łancucha, ciśnienie w oponach itd. Oraz tabliczkę L z przodu i z tyłu. A ty kamizelkę odblaskową, kask, buty powyżej kostki, najlepiej po prostu motocyklowe,bo to jst już wymagane, oraz rękawiczki to chyba norma... Generalnie powinienieś być ubrany jak motocyklista a nie czesiek z pod dyskoteki. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Arturwiktor | Post #4 Ocena: 0 2013-08-25 19:11:31 (12 lat temu) |
Z nami od: 27-01-2011 Skąd: Londyn |
Ok.. niby takie to oczywiste ale jednak do tej chwili nie widziałem - nie byłem pewny czy jest opcja zdawki na motocyklu w ośrodku czy nie.. teraz już wiem o co chodzi. Dzięki wielkie..! Więc to znaczy że tak czy inaczej muszę zainwestować albo w sprzęt i ćwiczyć sam na podwórku (tak jak to robiłem przed CBT) albo kupić lekcje z motocyklem i instruktorem.
Ciuch mam - razem z motorem kupiłem od razu. kurtka tekstylna i spodnie wsio z ochraniaczami + dwa kaski (jeden certyfikowany na pewno ma znaczki z tyłu) rękawice i buty skórzane za kostkę wszystko nieprzemakalne. Mam tylko nadzieję że na te buty nie musi być jakiś specjalny certyfikat też jak na kaski bo kupiłem w Lidlu swego czasu sprzedawali takie dość tanio więc sie skusiłem. Na kask nie mam świstka ale te symbole wg internetu sprawdzałem z kasku z naklejek to chyba ok są.. Firma CAT a druga Snell. Kurtke mam Spada. a buty noname. Ale to chyba nie przeszkadza..? Na CBT stwierdzili że ok i się nie czepiali o nic, choś kask miałem ich więc tu nie wiem co wyjdzie z tego. Co ile lat trzeba go zmieniać..? z motocyklami podobnie jak z samolotami - nie masz skutecznego hamowania i trzeba się przechylić by zrobić zwrot.. szkoda tylko jeszcze że nie można zrobić beczki..
![]() |
krakn | Post #5 Ocena: 0 2013-08-26 14:53:32 (12 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
Kask możesz mieć i 20 lat, ale zaleca się zmianę co kilka lat, chyba że masz z włókna węglowego to na całe życie.
Ale na pewno na razie nie masz hihi buty mogą być, nie muszą być z certyfikatem. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
|
|
Arturwiktor | Post #6 Ocena: 0 2013-08-28 16:12:06 (12 lat temu) |
Z nami od: 27-01-2011 Skąd: Londyn |
o to jakaś ciekawostka z tym włóknem węglowym.. Nie słyszałem o tym.. Pewnie bardzo lekkie muszą być takie kaski i bardziej wytrzymałe od tradycyjnych ze styroduru. Wkrótce już czeka mnie pierwsze badanie MOT moją ybr w październiku. Tak się zastanawiam czy powinienem wcześniej z miesiąc się wybrać w razie gdyby coś im nie spasowało w sprzęcie. Na pewno oponę przód muszę zmienić, może coś polecicie? Sorry za OT. miało być tylko o zdawkach ale temat chyba już wyczerpany..(?)
z motocyklami podobnie jak z samolotami - nie masz skutecznego hamowania i trzeba się przechylić by zrobić zwrot.. szkoda tylko jeszcze że nie można zrobić beczki..
![]() |
krakn | Post #7 Ocena: 0 2013-08-28 19:04:27 (12 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
O oponach, sprzęcie kaskach to poposzę nowy temat.
generalnie tak, kilku producentów produkuje już kaski z carbonu, dzięki takiemu kaskowi młody wałęsa żyje, Kaski Shubert, niestety ich cena to ponad tysiąc funtów była nie wiem jak teraz. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Arturwiktor | Post #8 Ocena: 0 2013-08-29 15:31:17 (12 lat temu) |
Z nami od: 27-01-2011 Skąd: Londyn |
tak sobie myślę jak tu w zasadzie ćwiczyć ten manewr uniku.. bo niezbyt to wynika z filmików instruktażowych. Bo jeśli najpierw rozpędzamy się do tych 50km/h potem jest zacieśnienie zakrętu i za chwilę ta przeszkoda do ominięcia to chyba należy najpierw dochamować potem zrobić manewr omijania z podwójnym przeciwskrętem - ominąć i potem już płynnie dojechać do "mety".. Chyba nie robimy tego manewru uniku na przelotowej ponad 50km/h..? To chyba jedyny element w całym tym MOD 1 którego obawiam się najbardziej jak i tego trzymania prędkości nie patrząc z czym też mam problem ale pójdę na łatwiznę i będę starał się pojechać po prostu płynnie po łuku i potem odkręcając tam manetkę na ostatnim prostym odcinku bo chyba nie ma granicy górnej ile trzeba jechać..? ma być 50km/h co najmniej ale nie ma że nie więcej niż 70 czy 80..? czy tak można do tego podejść?
z motocyklami podobnie jak z samolotami - nie masz skutecznego hamowania i trzeba się przechylić by zrobić zwrot.. szkoda tylko jeszcze że nie można zrobić beczki..
![]() |
iwaniwan | Post #9 Ocena: 0 2013-08-29 22:53:20 (12 lat temu) |
Z nami od: 08-09-2007 Skąd: windsor |
w zakrecie mozesz jechac ile chcesz, napedzasz sie wychodzac z luku bo jest pulapka przez ktora musisz miec 30 mil, potem juz moesz robic co cchesz do ominiecia masz jeden set pacholkow, ktory stoi moze z 5 cali obok w sotsunku do reszty wiec piece of piss.
d700, d700, d3, 24-70, 50mm, 35mm, 70-200, 12-24
|
Arturwiktor | Post #10 Ocena: 0 2013-08-30 18:12:34 (12 lat temu) |
Z nami od: 27-01-2011 Skąd: Londyn |
czyli tylko raz jest mierzona predkosc..?
z motocyklami podobnie jak z samolotami - nie masz skutecznego hamowania i trzeba się przechylić by zrobić zwrot.. szkoda tylko jeszcze że nie można zrobić beczki..
![]() |