MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Prawo jazdy kat A- wszystkie szczegóły na ten temat, Egzamin praktyczny na motor-dobre rady

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 14 z 26 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 13 | 14 | 15 ... 24 | 25 | 26 ] - Skocz do strony

Str 14 z 26

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

iwaniwan

Post #1 Ocena: 0

2013-08-16 14:43:39 (12 lat temu)

iwaniwan

Posty: 293

Mężczyzna

Z nami od: 08-09-2007

Skąd: windsor

Powiem z mojego pktu widzenia,
a2 czy a1 czy DA kosztuja tyle samo za egzamin, wiec nic nie oszczedzisz a bedziesz mial od razu na duzy motor prawko, jedyne co to to ze DA zdajesz na minimum 599cc a uwierz mi takie moto sie zachowuje troche inaczej ale mi sie smiga duzo lepiej niz na malym bzyczku tyle ze ciezsze i slow manoowers troche topornie na poczatku szly, nie ma z gory ustalonego ile musisz wyjezdzic, wiec mpze byc tak, ze ~Twoj instruktor po pol dnia treningu stwierdzi sluchaj nadajesz sie, ale jest duzo takich malych pierdul na ktore zwracaja na egzaminie uwage (np widzialem jak ktos na MOD 1 mial blad bo live savera nie zrobil przy wyprowadzaniu motora z parking bay (nie siedac nawet na nim) daltego kurs dobrze zrobic chocby pare godzin aby Ci wypunktowali co i jak) na oba egzaminy MOD1 i MOD2 musisz przyjechac z instrukotorem wiec tak cyz owak koszy poniesiesz ja mialem oba egzaminy popoludniu wiec od rana katowalismy drogi i potem na egzamin wiec nikomu nie musialem placic ekstra za to ze tylko ze mna przyjedzie do centrum, co do polskiego prawka nie mam pojecia pytaj sie madrzejszych odemnie :D
d700, d700, d3, 24-70, 50mm, 35mm, 70-200, 12-24

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIMNumer gadu-gadu

Arturwiktor

Post #2 Ocena: 0

2013-08-16 15:14:35 (12 lat temu)

Arturwiktor

Posty: 20

Mężczyzna

Z nami od: 27-01-2011

Skąd: Londyn

ok dzięk za odpowiedź, a tak konkretnie to ile zapłaciłeś temu instruktorowi i ile dni ćwiczyłeś z nim do tego egzaminu..? Sprzęt miałeś własny czy instruktora..? oraz czy był to polak czy anglik i jaka to szkoła gdzie? - dałbyś namiary..? Odpisz proszę..
z motocyklami podobnie jak z samolotami - nie masz skutecznego hamowania i trzeba się przechylić by zrobić zwrot.. szkoda tylko jeszcze że nie można zrobić beczki..;)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #3 Ocena: 0

2013-08-16 15:28:14 (12 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

Możesz zaryzykować i iść na egzamin na dużym moto powyżej 599cc. Mod 1 to z 20 funtow kosztuje.
Gdyby tylko ktoś podstawil motocykl pod ośrodek egzaminacyjny.


Możesz sobie kupić motocykl ubezpieczyć np kolegę czy żonę czy kto tam ma prawko A. O po sprawie.


Co do kosmicznych kosztów ubezpieczenia to nie przesadzajmy.
Różnice są w typie motocykli a nie ich pojemności.

Ja za litrowego fazera płacę około 300 funtow i mam dobrane extrasy typu AA, pomoc prawną, i coś tam jeszcze nie pamiętam.


Najdroższe są ściągacze, ale np ja mam fazera 1000 to silnik z R1 ale już uznany jest jako motocykl drogowy i. Już cena ubezpieczenia jest o ok 30% tańsza.



A tak wogole to na egzaminie o niebo prościej jest na dużym moto niż na 125cc. Zdawałem na litrze. Miodzio.

Na mieście raz ze świateł za szybko się ulotnilem, zanim on włączył jedynkę to ja już miałem 40 na budziku *ROFL*
ale egzaminator tylko powiedział że trochę za szybko się zabrałem ale nie jest to błąd *DONT_KNOW* bo po prostu takie jest przyspieszenie, a nie przekroczylem dopuszczalnej prędkości


wg mnie nie ma sensu robić prawka na pół gwizdka.
Koszty te same a ograniczasz się co do możliwości w czasie.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

iwaniwan

Post #4 Ocena: 0

2013-08-16 17:06:02 (12 lat temu)

iwaniwan

Posty: 293

Mężczyzna

Z nami od: 08-09-2007

Skąd: windsor

Artur, ja placilem 200 funtow za dzien kursu i mialem dodatkowe pol dnia na samym poczatku zeby ogarnac manuala bo caly czas na pizdziku 125cc piaggio smigalem wiec o biegach w motorze nie mialem pojecia, szkolka w slough zajebisty instruktor, mod 1 za pierszym razem zdalem mod 2 za drugim bo przeoczylem national speed limit i wloklem sie 3 mile z predkoscia 30 mil :// porazka sezonu,
d700, d700, d3, 24-70, 50mm, 35mm, 70-200, 12-24

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIMNumer gadu-gadu

krakn

Post #5 Ocena: 0

2013-08-17 07:40:23 (12 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

Co do szkółki to znamy na N10 Fast Trak się nazywa czy jakoś tak, gdzieś na początku wątku podawałem, bardzo wielu polaków tam robiło, również Beata. Zdała za 1 razem.
Wygląda że lubią to co robią i dobrze szkolą do egzaminu.

Jak w Cambridge widziałem kogo puszczają do egzaminu, bo trenowali sobie na bocznej drodze koło ośrodka, to mi szczenka spadła, i ludzie oblewali.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

Arturwiktor

Post #6 Ocena: 0

2013-08-17 20:03:42 (12 lat temu)

Arturwiktor

Posty: 20

Mężczyzna

Z nami od: 27-01-2011

Skąd: Londyn

A coś na drugim krańcu metropolii czyli południu..? Tu właśnie mieszkam niedaleko Croydon.. Niby jakieś szkoły mi tu wynajduje ale raczej same angielskie a nie chcę się pocić żeby gościa zrozumieć co on do mnie mówi.. jak wspomniałem (albo i nie) wystarczy już, że na CBT się męczyłem bo nie dość, że radio mieli kiepskie to jeszcze nie zawsze gościa w 100% kumałem.. czasem musiał się kilka razy powtarzać, Lol.
Ja biegi mam opanowane- przynajmniej tak sądzę bo na 125cc trzeba się tą wajchą w pięciu pozycjach trochę na wachlować by mieć jako takie przyspieszenie i nie być zawalidrogą.. z zasady to ja zawsze pierwszy ze świateł startuje i zostawiam z tyłu samochody, których kierowcy nie maja zamiaru wciskać gaz do dechy bym im nie uciekł..;) A ja nie lubię być zawalidrogą więc kręcę ybr na obroty i wrzucam kolejny bieg.. tak samo przy redukcjach i tym sposobem w tej pojemności nawet na mieście wykorzystuje cały wachlarz biegów bo inaczej się po prostu nie da.. Zastanawiam się jak to jest w dużych bajkach z racji innych przełożeń ale zakładam, że podobnie jak w samochodach raczej do 4-ki się nie dociera w centrum miast chyba że 2.0 Diesel.. Lol. Benzyna potrzebuje obrotów by jechać sprawnie i nie dusić silnika a im mniejsze pojemności to tym większe obroty muszą być zachowane..
Liczyłem na takie odpowiedzi jak wasze i to samo co krakn powiedział, mi mój instruktor CBT przy okazji kursu i gadania o wyższym poziomie że łatwiej się jeździ dużym motorem i tylko kwiestia kilkunastu minut przerzucania się z małego na duży litrarz i masę, która jest odczuwalna tylko jak motor trzeba trzymać nogami na postoju lub go przepchać z miejsca na miejsce w jeździe już jej nie ma a nawet jest stabilniej na dużym.. Czy więc zaryzykować..? Ech.. gdybym tylko mógł znaleźć takiego kolegę co by mi swojego bajka użyczył na te parę dni..:( Niestety. sam jestem ze swoim problemem.
A jak to się ma z biurokracją..? czy mogę iść na test teorii i praktyki również z polskim prawkiem i papierowym Counterpartem..? A dopiero po zdaniu wymienić całość na plastik z nową wdrukowaną w nim kategorią? Co ciekawe dodam, że na moim counterpart jest pełne A a nie A1 i nie mam żadnych kodów w tabeli po prawej.. Tak jakbym mógł jeździć wszystkim od razu.. za to na gmatwali w opisie ograniczeń na drugiej stronie tego dokumentu tak że ciężko się połapać czym w końcu w moim wieku mogę a czym nie mogę jeździć. Trochę to wszystko niejednoznaczne. Na północ trochę za daleko żebym miał jeździć na szkołę jazdy..żeby chociaż wschód lub zachód to by było inaczej, slough które poleca iwaniwan też nieco za daleko po przekątnej aż ponad 20 mil w jedną stronę.. coś mi sie zdaje że wrócę do szkoły w której CBT robiłem i z jeden dzień może wykupie na dużym bajku. Mam nadzieję ze wystarczy tyle..(??) Ale jeszcze na razie ybr śmigam i poznaje co raz coś nowego w technice jazdy.
z motocyklami podobnie jak z samolotami - nie masz skutecznego hamowania i trzeba się przechylić by zrobić zwrot.. szkoda tylko jeszcze że nie można zrobić beczki..;)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #7 Ocena: 0

2013-08-17 22:14:23 (12 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

nie ma znaczenia który ruszasz ze swiateł.
To nie wyścigi.
Nie rob siary, palenie sprzegła tonie to samo palenie gumy :> :P

W zasadzie zdanie egzaminu dla kogoś kto jeździ małym motorkiem, to reszta jest taka sama.

Jedynie co musi się nauczyć to twój mózg wyczucia równowagi, czucia mocy w kroku :D
Po prostu musisz czuć jak piasek chodzi między oponę a asfalt, wyczujesz jak silnik wyciąga motocykl do pionu, czyli całym ciałem wyczuwasz siłę żyroskopową wału i kół, jak to czujesz to jesteś na dobrej drodze.

Ale by to wyczuć trzeba się wyjeździć, tego nie da się nauczyć z YT.


Instruktora możesz szukać polskiego, ale na croidon to masz i tak egzaminatora anglika :>

Fajny gosć, dokładnie ci wytłumaczy jakie zrobiłeś błedy i w razie oblania co trzeba poprawić.

Ważne by go wysłuchać i następnym razem nie robić głupot, bo kilka razy słyszałem że jaki to on jest poje@ bo koleś niby jechał perfekcyjnie a ten go bezczelnie oblał, a ja zdawałem u niego i wiem że każdy wyszczególniony mój błąd był 100% słuszny.

Tak że w zasadzie nie wiem czy jest sens latać i szukać polaka, po prostu, skoro masz CBT i możesz śmigać to po pierwsze ćwicz figury, po drugie pozycje na drodze, po trzecie patrzenie w lusterka, i nie robić błedów np łabędziej szyji itp.

Jest wiele filmów na YT.

Ja poszedłem z biegu, wielki temu trochę pojeździłem na ciężkim motorku, ale to było ze 20 lat temu i koniec, największy problem jaki miałem to nie mogłem wyczuć wymaganej minimalnej prędkości bez patrzenia na budzik.


Co do polskiego prawka to ja nie wiem, mieliśmy wymienione na UK, ale może to być konieczne.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

iwaniwan

Post #8 Ocena: 0

2013-08-18 19:02:56 (12 lat temu)

iwaniwan

Posty: 293

Mężczyzna

Z nami od: 08-09-2007

Skąd: windsor

najlepiej to zadzwon do DSA to Ci powiedza co z prawkiem, kilka minut i po sprawie, co do instruktora, polski andgielski bangladeski zadna roznica ,take left, take second exit chyba zrozumiesz na egzaminie a jak nie to zawsze mowi to wystarczajaco szybko zeby podniesc reke i domagac sie powtorki, inna sprawa radia na egzaminie to - bynajmniej w osrodku w ktorym ja zdawalem - inna liga i sa ''crystal clear'' jezeli chodzi o jakosc
d700, d700, d3, 24-70, 50mm, 35mm, 70-200, 12-24

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIMNumer gadu-gadu

krakn

Post #9 Ocena: 0

2013-08-18 20:29:09 (12 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

A nawet jak pojedziesz nie tak jak on chciał to nie jest to błąd.
Beata pojechała źle, bo pojechała tak jak jeździła z instruktorem, a on chciał zeby skręciła i nie było problemu.

Najważniejsze by zachowywać procedury.
żadnego wyprzedzania !!!
I takich tam numerów.



I powiem ci że egzaminator ten na croydon jest bardzo wyrozumiały dla osób które nie rozumieją po Angielsku.

Gdy masz odpowiedzieć na pytania to wystarczy że mu po kali pokazać co trzeba :) i jedziedziesz :)

Jak widzi że robisz wszytko OK ale masz problem ze zrozumieniem to bardzo powoli i wielokrotnie powtarza.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

Arturwiktor

Post #10 Ocena: 0

2013-08-19 20:54:55 (12 lat temu)

Arturwiktor

Posty: 20

Mężczyzna

Z nami od: 27-01-2011

Skąd: Londyn

To jaki to ten ośrodek egzaminacyjny..? jak się nazywa i jaki adres i czy też można u nich zrobić kurs.? Bo ja się trochę w tym pogubiłem czy to jest tak jak w przypadku kat B co znam jeszcze z Polski że osobno się zapisujemy do SZKOŁY JAZDY a już osobno do ośrodka egzaminacyjnego i zdajemy pod okiem innych ludzi..? Czy można tez tego co nas uczył jeździć prosić o zabookowanie nam egzaminy czy lepiej zrobić to samemu bez pośredników.. wiadomo trzeba za egzamin zapłacić ale jeśli uczący liczą sobie marżę również za taką usługę..
z motocyklami podobnie jak z samolotami - nie masz skutecznego hamowania i trzeba się przechylić by zrobić zwrot.. szkoda tylko jeszcze że nie można zrobić beczki..;)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 14 z 26 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 13 | 14 | 15 ... 24 | 25 | 26 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,