MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Cuda z MOT-em

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 2 z 3 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ] - Skocz do strony

Str 2 z 3

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Lenka2000

Post #1 Ocena: 0

2010-09-23 14:01:33 (15 lat temu)

Lenka2000

Posty: 59

Kobieta

Z nami od: 21-08-2008

lepiej daj namiary na ten 'dobry' zaklad, moze komus sie przyda

Cytat:

2010-09-23 13:02:30, ChrisCov napisał(a):
Wczoraj mój samochód przeszedł 2 MOT-y - pierwszy totalnie nieudany, a drugi bezproblematyczny.

Więc, jak już niektórym wiadomo, w kwietniu kupiłem sobie Vauxhalla Corsę 1.3 CDTI po okazyjnej cenie. Pojechałem po niego 130 mil do Bradford, ale opłacało się. Usterki były drobne i jestem w dalszym ciągu z tego samochodu bardzo zadowolony.

Przed zrobieniem MOT-u obawiałem się tylko o sprawność hamulca ręcznego. Kolega mi go podciągnął i ocenił, że już działa dobrze.
Kilka dni wcześniej umówiłem się na godzinę 10:00 na MOT, chociaż kolega mi ten zakład odradzał. Jednak jak ja się z kimś umawiam, to nie lubię sobie robić z kogoś jaj.
Pojechałem więc, lecz samochód testu nie przeszedł, a ja otrzymałem takie oto informacje:
Cytat:
Note: An advisory notice has also been issued

Measurements
Brakes Failures: RBT Park Brake Efficiency: 12%

Reasons for refusal of a Test Certificate

001 Front registration plate detoriated
002 Nearside Headlamp excessively detoriated so that the light output is severely reduced
003 Offside Headlamp aim too low
004 Nearside rear Brake cable has wires broken and is significantly weakened
005 Offside Front constant velocity joint gaiter insecurely mounted to its housing
006 Nearside rear Tyre tread depth below requirements of 1.6mm
007 Parking brake efficiency below requirements

Advisory Items
008 Nail in nearside rear tyre x3



Kolega został zszokowany oceną sprawności hamulca ręcznego na 12% i stwierdził, że to jakaś ściema. Pewnie ktoś chciał mnie oszukać, by naciągnąć mnie na koszty naprawy. Zdecydował mnie wziąć do innego zakładu, gdzie pracują bardziej normalni ludzie.

Przedtem kupiłem jednak przednią tablicę rejestracyjną, bo dotychczasową trochę za mocno "pocisnąłem" kiedyś jetem i zaczęła się od niej odrywać osłonka.
Zajeżdżamy do innego zakładu, gdzie proponuję wymianę lewej, tylnej opony, ustawienie świateł (odpowiednio 20 i 5 funtów) i sprawdzenie hamulców. Wymienili oponę, zaczęli sprawdzać światła i spytali się, po co mają one zostać ustawione, skoro wszystko jest z nimi w porządku. Ja im, że prawa lampa chyba świeci trochę za nisko, a oni odpowiadają, że bardzo nieznacznie, ale w normie, po czym ją trochę podkręcają. W lewej nic nie widzą nienormalnego, żadnej zmniejszonej efektywności. Co do działania hamulców też nie mają najmniejszych zastrzeżeń. Wobec tego proponuję zrobienie im MOT-u. Odpowiadają, że jestem cheeky, bo test hamulców będą musieli robić jeszcze raz.
Samochód pięknie przechodzi MOT, radzą mi tylko bardziej zabezpieczyć osłonę przegubu, bo ta jest trochę uszkodzona. Kolega mówi testerowi, że założy na ten przegub opaskę zaciskową i będzie wszystko w porządku. Tester sam daje mu opaskę i kolega ją zakłada. Nie widzi też żadnych uszkodzeń w linkach od hamulców. Facet radzi zmienić przednią tablicę rejestracyjną, a ja że mam ją już kupioną i pokazuję na tylnym siedzeniu.
Wszystko jest OK i pytam się ile płacę. Mówią, że 30 funtów, a ja, że jeszcze zapomnieli o oponie za 20. Płacę 50, podchodzę do samochodu i przypomina mi się, że robili jeszcze ten test świateł. Wracam więc i mówię, że zapłacę te 5 kartą debetową, bo już nie mam gotówki, a nie może być, żeby ktoś nieznajomy robił mi coś za darmo. Jeszcze się pytam o ten test hamulców przed zrobieniem MOT-u, ale stwierdzają, że nie muszę za to płacić.
Wszystko pięknie, 30 funtów za MOT, 20 za oponę, 5 za test świateł, 9,95 za tablicę i 10 dla kolegi za fatygę.
Dodam, że w zakładzie, gdzie samochód MOT-u nie przeszedł, zaproponowali mi jego naprawę za 230 funtów (za sam hamulec ręczny 90 funtów plus dodatkowe 50 za robotę).

No i jak tu się nie wk***?
Czy jest rzeczą normalną, że w jednym zakładzie sprawność hamulca ręcznego oceniają na 12%, a w drugim przechodzi bez najmniejszych problemów? Nie, żeby chcieli mi jakoś pójść na rękę, bo widziałem test hamulców na ekranie monitora i rzeczywiście wszystko było dobrze. Straciłem 30 funtów na MOT u przekrętów i nie wiem co z tym zrobić. Pewnie nie mam co jechać, żeby mi zwrócili, bo mnie wyśmieją.

[ Ostatnio edytowany przez: <i>ChrisCov</i> 23-09-2010 13:08 ]


Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #2 Ocena: 0

2010-09-23 14:11:03 (15 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

Cytat:

2010-09-23 13:20:48, ie2ox4 napisał(a):
Cytat:

2010-09-23 13:09:43, krakn napisał(a):
(...) mimo że wylicytował ją drożnej niż nawet planowaliśmy sprzedać.

Towar nie jest warty ile Ty chcesz, tylko ile chcą za niego dać 8-)

i to mnie zaskoczyło mile :-]



a widzieliście jak sniadzi robia mot??
to jest dopiero kpina, widziałem tez jak przygotowują autobus, ścieki z kibla do studzienki burzowej razem z olejem!!!!
tam wszystko przechodzi, byle hamulce były dobre
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

BANDITOS

Post #3 Ocena: 0

2010-10-24 10:35:46 (15 lat temu)

BANDITOS

Posty: 29

Mężczyzna

Z nami od: 21-10-2007

Skąd: Newcastle

Witam a czy to nie jest tak,ze zrobi sie test w jednym warsztacie i powiedzmy człowiek srednio sie zgadza z tym.Wiec jazda do drugiego warszatu i generalnie oni maja w komputerze co ne przeszlo na poprzednim tescie i moga sie doczepic do tego samego?Czy raczej nie zwracaja uwagi na takie rzeczy?
schowany za swa garda...

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #4 Ocena: 0

2010-10-24 11:14:11 (15 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #5 Ocena: 0

2010-10-24 11:21:59 (15 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

na to wychodzi ze nie, jedynie co do bazy centralnej idzie to gdzie i kiedy mot przeszedl i z jakim stanem licznika.

kurcze juz rok mija trzeba znowu robic przeglad
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

znowu-ciupek

Post #6 Ocena: 0

2010-10-24 20:18:01 (15 lat temu)

znowu-ciupek

Posty: 4642

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 19-02-2010

Skąd: hove

Cytat:

2010-10-24 11:21:59, krakn napisał(a):
na to wychodzi ze nie, jedynie co do bazy centralnej idzie to gdzie i kiedy mot przeszedl i z jakim stanem licznika.

Jak nie przejdzie MOTu to jest informacja w bazie danych ze nie przeszlo...
4ry lata temu moj pierwszy MOT (mial byc po znajomosci)nie przeszedl bo pekniety pancerz od przewodu hamulcowego i jakies drobne pierdoly.Moglem go sam wymienic ale pomyslalem ze jak sam wymienie to znowu cos wymysla i zostawilem im do naprawy (policzyli 100f takze wielkiej straty nie bylo).
Najbardziej mnie wq****lo dwa tygodnie pozniej bo mi klocki sie konczyly i zdjalem kolo i .......Qrrrrwa zmienili mi przewod na TEN SAM sk****ny:-Y:-Y
Juz nie jezdze do przypadkowych zakladow gdzie beda mnie probowali naciac...

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #7 Ocena: 0

2010-10-24 22:23:41 (15 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

staryznajomy

Post #8 Ocena: 0

2010-10-24 22:31:49 (15 lat temu)

staryznajomy

Posty: n/a

Konto usunięte

w starym autku wymyślili mi że ręczny trzyma dopiero na 4 ząbku i zadzwonili że muszą podciągnąć.
chłopaki skasowali i naprawdę postarali się popracować
mot przeszedłem tylko że parę dni przycierałem klocki -naciągneli tak że jeżdziłem praktycznie na hamulcu:-Y:-Y:-Y:-]
przesłodziutka, radośnie skacząca małpeczka... to jednak nie ja. i dodam jeszcze że: ?v=ZXNx4g960-I

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

stanislawski

Post #9 Ocena: 0

2010-10-25 08:26:01 (15 lat temu)

stanislawski

Posty: 7978

Mężczyzna

Z nami od: 10-04-2008

Skąd: Narnia

MOT trzeba robić w dobrym, liberalnym pakistańskim lub murzyńskim zakładzie. Najlepiej z polecenia innego sniadego (albo tak powiedzieć). Z tymi ludźmi można się zrozumieć.

A jak chcecie wiedzieć co jest z waszym samochodem, to już inna historia, poza MOT-em. Mi auto przegląda kolega, który jest swietnym mechanikiem, ale nie ma warsztatu.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona WWW

stefan666

Post #10 Ocena: 0

2013-08-02 17:16:59 (12 lat temu)

stefan666

Posty: 110

Mężczyzna

Z nami od: 02-08-2013

Skąd: Crawley/Gatwick Airport

Historii z MOT można spisać w przepaśnych knigach; sam też tego na samym początku w UK doświadczyłem gdy chcieli mi zmienić łozysko w kole, które dopiero co zmieniłem bo hałasowało.
Od tamtej pory robię u siebie w jednym zakładzie sprawdzonym/poleconym wcześniej przez znajomych.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 2 z 3 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,