Str 3 z 4 |
|
---|---|
winadu | Post #1 Ocena: 0 2009-07-17 11:49:53 (16 lat temu) |
Z nami od: 31-12-2008 Skąd: Nottingham |
Ja pomyslalbym a Hondzie Accord-swietne auto ,
no i oczywiscie Subaru , oczywiscie w manualu, ale to juz inna bajka |
Post #2 Ocena: 0 2009-07-17 11:55:56 (16 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
Post #3 Ocena: 0 2009-07-17 12:01:43 (16 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
_Arik_ | Post #4 Ocena: 0 2009-07-17 12:06:13 (16 lat temu) |
Z nami od: 29-12-2007 Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy |
Cytat: 2009-07-17 12:01:43, ciupek napisał(a): Cytat: 2009-07-17 11:42:31, _Arik_ napisał(a): trzeba wiedziec tez ze zle uzytkowanie skrzyni automatyczniej grozi uszkodzeniem a naprawa skrzyn auto. jest sakramensko droga ![]() ![]() wiadomo ![]() ![]() ... Alfa Romeo ...
... ànimo ...
... caràttere ...
I'd rather push my ALFA than drive a BMW!!
|
krakn | Post #5 Ocena: 0 2009-07-17 12:17:14 (16 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
no ale nie wiem co trzeba robić żeby automata zepsuć, pomijam naturalne zmeczenie materiału,
Hm, no chyba że ktoś ze wstecznego na 1 z kopem zrobi, ale tak to każdą rozwalisz. W maździe mam skrzynie turbinową, gdzie olej pod ciśnieniem pełni funkcje przekazywania napędu, minusem trochę żółwienie, ale podobno nie do zajechania, najbardziej wrażliwe są paskowe, i dlatego są montowane w małych samochodach. Zazwyczaj są planetarne. i jeszcze jedno, o awaryjności fama idzie z lat kiedy powstały, od tamtego czasu praktycznie wszystko się zmieniło, bo już chyba z pół wieku mineło. To o czym wspomina richmound, to fakt samochody sa produkowane w róznych krajach świata by uniknąć cła. I np Grand Voyager, o ile wyprodukowane w USA są wspaniałe i nie do zajechania (silnik z łancuchem) o tyle produkowane w Austrii mają pasek w silniku, i to jest jego pieta achillesowa, po prostu pasek nie wytrzymuje "silnika" i jak dla mnie nie pomoże bardziej eleganckie i wypasione wnętrze niż w wersji amerykańskiej. Ja gustuje w japońcach, trochę surowa stylistyka ale ma w sobie jakąś elegancje, no i puki co na prawdę trudno mi coś złego o nich powiedzieć, z tym że jak i mazda tak i Toyota Previa są zbudowane w japoni. a samochody ze mną mają na prawdę ciężkie życie. ![]() Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
|
|
_Arik_ | Post #6 Ocena: 0 2009-07-17 12:38:01 (16 lat temu) |
Z nami od: 29-12-2007 Skąd: Kraina Podziemnej Pomaranczy |
Cytat: 2009-07-17 12:17:14, krakn napisał(a): no ale nie wiem co trzeba robić żeby automata zepsuć, pomijam naturalne zmeczenie materiału, Hm, no chyba że ktoś ze wstecznego na 1 z kopem zrobi, ale tak to każdą rozwalisz. W maździe mam skrzynie turbinową, gdzie olej pod ciśnieniem pełni funkcje przekazywania napędu, minusem trochę żółwienie, ale podobno nie do zajechania, najbardziej wrażliwe są paskowe, i dlatego są montowane w małych samochodach. Zazwyczaj są planetarne. i jeszcze jedno, o awaryjności fama idzie z lat kiedy powstały, od tamtego czasu praktycznie wszystko się zmieniło, bo już chyba z pół wieku mineło. To o czym wspomina richmound, to fakt samochody sa produkowane w róznych krajach świata by uniknąć cła. I np Grand Voyager, o ile wyprodukowane w USA są wspaniałe i nie do zajechania (silnik z łancuchem) o tyle produkowane w Austrii mają pasek w silniku, i to jest jego pieta achillesowa, po prostu pasek nie wytrzymuje "silnika" i jak dla mnie nie pomoże bardziej eleganckie i wypasione wnętrze niż w wersji amerykańskiej. Ja gustuje w japońcach, trochę surowa stylistyka ale ma w sobie jakąś elegancje, no i puki co na prawdę trudno mi coś złego o nich powiedzieć, z tym że jak i mazda tak i Toyota Previa są zbudowane w japoni. a samochody ze mną mają na prawdę ciężkie życie. ![]() tak jak mowisz podobno... ale nie ma 100% pewnoscie ze jest nie do zajechania, spieprzyc sie moze z zlego uzytkowania np nie tak jak Ty piszesz, zreszta amatorow z takiej jazdy nie brakuje. Ostatnio bylo w TVN Turbo cos o skrzyni automatycznej, nie pamietam dokladnie w jakim aucie, ale rozkrecali i wymieniali w niej podzespoly, powod uszkodzenia byl prosty zle uzytkowanie skrzyni co doprowadzilo do pokruszenia sie zebow i materialu itp. A jak do tego doszlo? proste, w autmacie jak zmienisz bieg czy to na wsteczny czy na 1 to auto powinno byc calkowicie zatrzymane, wystarczy ze minimlanie bedziesz sie poruszal do tylu na R a potem dasz 1 to juz doprowadzasz do kruszenia itp. Nie mowie tutaj o gwaltownych ruchach jak napisales. Wiadomo tez ze to nie odrazu szlak trafi tylko po jakims czasie ![]() i jeszcze cos co wyczytalem w necie, wklejam ponizej ![]() Skrzynia automatyczna - we współczesnym samochodzie jest najbardziej skomplikowanym podzespółem pojazdu - najczęściej stanowi 1/3 (!!!) wartości nowego pojazdu (zapewne nikt o tym nie wie). Przykład z firmy Mitsubishi. Model Pajero w salonie kosztuje około 240 000zł, a sama skrzynia do tego modelu 80 000 zł (!!!). Remont takiej skrzyni kosztuje kilkadziesiąt (!) tysięcy złotych. To nie jest wymysł tylko koszt części do tego modelu, które są astronomiczne. Koszt naprawy starego samochodu wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów bardzo często przekracza jego wartość. A TUTAJ mozna wyczytac wszystko na tematu automatu [ Ostatnio edytowany przez: _Arik_ 17-07-2009 12:48 ] ... Alfa Romeo ...
... ànimo ...
... caràttere ...
I'd rather push my ALFA than drive a BMW!!
|
Richmond | Post #7 Ocena: 0 2009-07-17 12:59:32 (16 lat temu) |
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Mysle, ze przypadek Pajero jest skrajny, bo to auto terenowe i jest o wiele bardziej skomplikowane mechanicznie niz zwykle. Nie wiem dokladnie jaka skrzynie ma Pajero i jakie mechanizmy, ani jak jest zbudowany, bo nigdy nie interesowalam sie tym, ale poczytanie paru for o autach terenowych otwiera oczy na koszta eksploatacji i napraw.
Nissan Qashqai to raczej z autem terenowym ma niewiele wspolnego, poza napedem na 4 kola. Nie straszmy potencjalnych kupcow ![]() [ Ostatnio edytowany przez: Richmond 17-07-2009 13:00 ] Carpe diem.
|
Post #8 Ocena: 0 2009-07-18 12:57:32 (16 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
krakn | Post #9 Ocena: 0 2009-07-18 13:42:57 (16 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
No to zmień bieg w trakcie toczenia w tradycyjnej skrzyni to zobaczysz co się stanie, to samo zgrzyt i po skrzyni, wiec to nie jest dobry przykład.
Zawsze zmiana biegu na rewers ma być z całkowitego zatrzymania. niektóre tzw sportowe samochody z półki full wypas mają skrzynie automat, dwa programy sport i zwykła oraz z możliwością ręcznej zmiany przy kierownicy mają łopatki prawą łopatką dodajemy biegi lewą ujmujemy, jak w bolidach ![]() Ale my raczej mówimy o pojazdach dla zwykłego usera, w cenie powiedzmy 5-10000 i w rocznikach około 3 lata, co? Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Richmond | Post #10 Ocena: 0 2009-07-18 16:10:53 (16 lat temu) |
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Krakn, te wszystkie rzeczy sa np w Scirocco
![]() [ Ostatnio edytowany przez: Richmond 18-07-2009 16:15 ] Carpe diem.
|