Moja żona miała taki. Szybko przekonała się o zaletach elektryka i jak po dwóch latach użytkowania zepsuł się to kupiliśmy normalnego elektryka.
Zaletą takiego przerabianego jest możliwość jazdy beż pedałowania, co nie występuje w fabrycznie montowanych.
A wady też są.
- pajeczyna okablowania
- źle wyważony środek ciężkości roweru.
- w przypadku silnika zamontowanego w kole znaczy wzrost wagi przodu lub tyłu. W zależności gdzie silnik jest.
- w przypadku silnika w przednim kole zajmuje on znaczna powierzchnię koła co utrudnia prowadzenie podczas silniejszego wiatru bocznego.
- zestawy do przebudowy nie są idealne. To nie jest tak, że montujesz i jedziesz. Konieczne były niewielkie przeróbki.
I jeszcze jedno tylko nie wiem czy to wada czy zaletą. Zapewne będzie to zależało od oczekiwań i punktu widzenia. Jadac fabrycznym silnik służy jako wspomaganie, a intensywność wspomagania uzależniona jest od wysiłku wkładanego przez rowerzystę. W składakach wystarczy pedałować aby uzyskać pełna moc silnika. Inaczej może być w przypadku zestawów z silnikiem nie występują my na kole. Ale tego pewien nie jestem.
Reasumując wady i zalety oraz porównanie komfortu jazdy; tylko fabryczny, nigdy więcej takich wynalazków.
[ Ostatnio edytowany przez: Gwontownik 19-02-2024 19:09 ]
Nie wierz nikomu, nie wierz w nic, patrz na fakty i wyciągaj wnioski.