MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Co z tą Polską? Będzie gdzie kiedyś wrócić?

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 1601 z 2050 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 1600 | 1601 | 1602 ... 2048 | 2049 | 2050 ] - Skocz do strony

Str 1601 z 2050

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Jurny_Jurek

Post #1 Ocena: 0

2020-07-19 13:34:49 (5 lat temu)

Jurny_Jurek

Posty: 6620

Mężczyzna

Z nami od: 28-06-2016

Skąd: Faggot

O przekopie i jaki on nie jest potrzebny ale już nie oczami mieszkańca lubuskiego a samych onych:

,,Witold Wróblewski, prezydent Elbląga: Studium wykonalności pokazuje, że to przedsięwzięcie opłacalne.
W okresie międzywojennym do elbląskiej stoczni Schichaua utrzymywany był tor wodny o głębokości do 5 m, w tej chwili jego głębokość wynosi 3 m, bo nikt nie chciał go pogłębiać. Teraz Urząd Morski to zrobi i barki morskie będą mogły do nas zawijać. Będą mogły też wpływać jachty turystyczne i statki białej floty.

Są firmy takie jak np. Glenport, które wożą pasze, mają tłocznie oleju i rozbudowują się, bo widzą, że będzie możliwość pływania z pominięciem Cieśniny Piławskiej. W ubiegłej kadencji uruchomiliśmy odprawy fitosanitarne, które poszerzyły wachlarz asortymentu przywożonego do portu. Importowany jest na przykład torf. Jeśli chodzi o eksport, to oprócz materiałów budowlanych mogą być wożone elementy metalurgii ciężkiej, towary masowe itd.

Rosjanie na swojej części Zalewu nie pogłębiają torów wodnych prowadzących do granicy z nami. Niedługo nic tam nie będzie mogło pływać poza żaglówkami. A na barkę wchodzi np. 9 cystern cementu, które już nie muszą korzystać z dróg lądowych. Bardzo dużo tych barek pływało, gdy w Kaliningradzie budowany był stadion na mistrzostwa w piłce nożnej.

Możliwościami naszego portu interesują się nie tylko polscy inwestorzy, ale również zagraniczni – Białorusini, Ukraińcy, którzy mogliby tu otworzyć własne terminale. Jesteśmy konkurencyjni w stosunku do Gdańska i Gdyni, u nas są zdecydowanie niższe ceny i to jest argument.

Posiadamy strategię rozwoju uwzględniającą przywrócenie funkcji morskich Elblągowi, jesteśmy też przygotowani infrastrukturalnie. Mamy międzynarodowy terminal pasażerski, z którego pływały statki do Kaliningradu. Przygotowany jest on w taki sposób, że nawet na statki typu ro-ro przez klapę mogłyby wjeżdżać samochody. Mamy ponad 5 ha terenów w terminalu towarowym, które obecnie wykorzystywane są w niewielkim stopniu, bo wskutek podniesienia ceł przez Federację Rosyjską ruch towarowy bardzo zmalał. Mamy także marinę dla jachtów, przygotowujemy kolejne nabrzeża na starym mieście. Do tego dojdą prywatni inwestorzy, którzy już są zainteresowani inwestycjami w porcie i mamy dla nich odpowiednie tereny. Ruch morski będzie się sukcesywnie rozwijał, a wraz z nim będą rosły możliwości portu. W kolejnej perspektywie finansowej UE chcemy doprowadzić do budowy obrotnicy dla statków.

Dla bezpieczeństwa mieszkańców Elbląga przekop może mieć ważne znaczenie także pod innym względem. Jako miasto ustawicznie jesteśmy zagrożeni podtopieniami wskutek cofki na rzece Elbląg. Są wyliczenia, które wskazują, że w przypadku grożących cofką silnych wiatrów północno-wschodnich przekop może pełnić rolę syfonu rozładowującego napór wody. To jeden z efektów hydrologicznych tej inwestycji akurat związany z ochroną przeciwpowodziową."

Czemu ta decyzja może pomóc Elblągowi? Otóż rzucić okiem trzeba na porty trójmiasta:

,,Do Portu Gdynia wpływa o 1000 statków więcej niż jeszcze 5 lat temu. Dlatego Gdynia rozbudowuje się, by zwiększyć swoje możliwości. W efekcie powstanie 5 tys. nowych miejsc pracy.

Dzięki budowie Portu Zewnętrznego Gdynia będzie mogła przyjmować duże oceaniczne kontenerowce do 430 m długości, mogące przewozić po 24.000 TEU każdy. [TEU to jeden kontener o pojemności 39 m3]

Przepustowość Portu Zewnętrznego ma wynieść 2,5 mln TEU.

Port będzie miał dobre połączenia drogowe i kolejowe. Połączenie drogowe połączy port z obwodnicą trójmiejską za około 1,5 mld zł. Oprócz tego powstanie tzw. "dolina logistyczna", która w głębi lądu będzie zapleczem magazynowym dla portu. Prace przygotowawcze do budowy tzw. Drogi Czerwonej w Gdyni zostaną sfinansowane z Programu Wieloletniego CPK w latach 2020-2023.

Nawet przy przekopie Mierzei Wiślanej i odesłaniu do Elbląga mniejszych jednostek, trójmiejskie porty muszą się rozwijać, by sprostać rosnącemu popytowi."

Ruska propaganda ma sie dobrze i wciaz podważa zasadność tego portu jak i przekopu. Czyli jak Niemcy czy Ruskie z czegos u nas niezadowolone - to znaczy że musi być dobre dla nas.

A przy okazji:

,,Podkarpacie, nie przeczę, jest relatywnie konserwatywnym regionem – ale do niedawna było też regionem bardzo biednym. Ba, najbiedniejszym w Polsce. Jednym z powodów tego stanu rzeczy było to, że polityka regionalna poprzednich rządów opierała się na haśle „chuj z tą polską wschodnią”. Środki i inwestycje szły do Małopolski, Wielkopolski, Mazowsza, Pomorza czy Śląska, a Podkarpacie, Lubelszczyzna czy Podlasie dostawały okruchy. Za rządów PiSu to się zmieniło i te wschodnie województwa zaczęły być traktowane bardziej sprawiedliwie.

Podkarpacie wiedziało jak wykorzystać tą szansę i obecnie jest jednym z najszybciej rozwijających się województw w kraju. W 2018 tempo wzrostu PKB Podkarpacia wyniosło 7,8% przy średniej krajowej 6,3% i wyprzedziliśmy pod tym względem wszystkie pozostałe województwa, łącznie z mazowieckim. Pod względem wielkości PKB z ostatniego miejsca które zajmowaliśmy przeskoczyliśmy już do mniej więcej połowy stawki, wyprzedzając nie tylko całą resztę ściany wschodniej – która skądinąd też zaczęła się za PiSu ładnie rozwijać – ale też np. Opolskie czy Zachodniopomorskie. Pensje nadal są niższe niż w reszcie kraju, ale przed pandemią dość szybko rosły i po niej pewnie znowu zaczną rosnąć, a niższe koszty życia dość dobrze to rekompensują."

https://polityko.com/2020/07/17/podkarpacie-raus/?fbclid=IwAR3Ofns35jehIApymwUNUadNL3lOVtwDyE1jO8-8M9sSrgt7-pIDSXz1ScI

I never thought I’d live in a world where people are so afraid of dying that they stop living..

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Jurny_Jurek

Post #2 Ocena: 0

2020-07-19 14:01:20 (5 lat temu)

Jurny_Jurek

Posty: 6620

Mężczyzna

Z nami od: 28-06-2016

Skąd: Faggot

A dziennikarze sobie rozmawiają i Sekielski u Mellera wyjasnił że aby obalić PiS trzeba doprowadzić do złej sytuacji gospodarczej Polski wykorzystując UE. Proste? Ulica, zagranica. BTW Unia ma własne pieniadze, ktore daje - nie to co jakies budżety państw.

A i bardzo potepiam stanowisko kosciola wobec pajaca Kurskiego. Nie dosc ze kosciol odpycha od siebie ludzi to jeszcze firmuja to politycy pisu z Kaczafim na czele. Obawiam sie, ze pis moze dobic wspanialych wskaźnikow gospodarczych a i tak przerżnie wybory - bo jak w kampanii prez. licza sie takie detale.
I never thought I’d live in a world where people are so afraid of dying that they stop living..

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

stinki_spo

Post #3 Ocena: +1

2020-07-19 16:29:05 (5 lat temu)

stinki_spo

Posty: 35

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 13-10-2014

Skąd: Manchester

A wiesz kolego, jaki tonaż mają statki wymagające 5m glebokosci toru wodnego?

I sprawdź jaki jest głęboki tor wodny w Ustce czy Łebie.ni co tam wpływa.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

admiralbibol

Post #4 Ocena: 0

2020-07-20 06:48:05 (5 lat temu)

admiralbibol

Posty: 2321

Mężczyzna

Z nami od: 29-03-2015

Skąd: Warszawa

Zaczelo sie polowanie na czarownice i wspanialych ludzi

Pan Slawek przypomina o zmianie czasu !

:-8
Kazdy donosik na moj avatar daje hemoroida lewakowi.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Kanonier30

Post #5 Ocena: 0

2020-07-20 07:14:37 (5 lat temu)

Kanonier30

Posty: n/a

Konto usunięte

" Inwestycja „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” obejmuje budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, nowy układ drogowy z ruchomymi stalowymi mostami o pionowej osi obrotu, które umożliwiać będą przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą; budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym. Kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Docelowo ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4-4,5 m, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą konsorcjum firm NDI i Besix.

Aktualny stan terenu inwestycji można zobaczyć na zdjęciach i filmie z budowy. Te materiały mogą Państwo wykorzystać z dopiskiem „Materiały prasowe NDI/Besix”.



Film (w dwóch formatach):

https://we.tl/t-pWOPPZPg5I

https://vimeo.com/394120853

Żródło: Urząd Morski w Gdyni

TYPY STATKÓW MORSKICHObrazek

*THUMBS UP*

Na tej podstawie, to każdy może dokonać oceny potencjalnych możliwości - portu w Elblągu i podejścia do portu.
Warto dodać, że niewielkie masowce czy drobnicowce mogą dostarczać ładunek do większych hubów, jak np Gadńsk - Gdynia. Na pewno odciąży to zatłoczone drogi i da możliwości do rozwoju miasta Elbląga. Blokada, jaką de facto stosują Rosjanie w Cieśninie Piławskiej i dążenie do zupełnej marginalizacji polskiej strony Zalewu jest oczywiste. Nie rozumiem tych, co to gardłują przeciw inwestycjom na Polskim Pomorzu. Rosyjskie trolle czy tylko głupcy?

Polecam:

Obrazek


https://sejmlog.pl/przekop-mierzei-wislanej-fakty-i-mity/

PS.
Jeden z Panów powyżej sugeruje porównanie do Ustki czy Łeby. Geografia i ekonomia się kłaniają. Jak jest skomunikowany Elbląg i jakie ma zaplecze, a jakie mają Ustka czy Łeba? Nie mam więcej pytań, dziękuję.

:-]



[ Ostatnio edytowany przez: Kanonier30 20-07-2020 07:32 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

admiralbibol

Post #6 Ocena: 0

2020-07-20 08:44:11 (5 lat temu)

admiralbibol

Posty: 2321

Mężczyzna

Z nami od: 29-03-2015

Skąd: Warszawa

Obrazek

*ROFL*
Kazdy donosik na moj avatar daje hemoroida lewakowi.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

admiralbibol

Post #7 Ocena: 0

2020-07-20 10:14:19 (5 lat temu)

admiralbibol

Posty: 2321

Mężczyzna

Z nami od: 29-03-2015

Skąd: Warszawa

Uspokajam, nie chodzi o slawka nitrasa ani slawka nojmana :P
Kazdy donosik na moj avatar daje hemoroida lewakowi.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Jurny_Jurek

Post #8 Ocena: 0

2020-07-20 11:17:45 (5 lat temu)

Jurny_Jurek

Posty: 6620

Mężczyzna

Z nami od: 28-06-2016

Skąd: Faggot

Cytat:

2020-07-20 10:14:19, admiralbibol napisał(a):
Uspokajam, nie chodzi o slawka nitrasa ani slawka nojmana :P


Zegarmistrz platformy purpurowy? Spokojnie, Neumann będzie bronił jak k.... niepodległości. Ruch ośmiu gwiazdek i magistery już szykują demonstrację. Podobno chodzi o jakiś byle milion łapówki, z czymś takim to się senatorem w PL zostaje.
I never thought I’d live in a world where people are so afraid of dying that they stop living..

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Jurny_Jurek

Post #9 Ocena: 0

2020-07-20 11:33:05 (5 lat temu)

Jurny_Jurek

Posty: 6620

Mężczyzna

Z nami od: 28-06-2016

Skąd: Faggot

Cytat:

2020-07-19 16:29:05, stinki_spo napisał(a):
A wiesz kolego, jaki tonaż mają statki wymagające 5m glebokosci toru wodnego?

I sprawdź jaki jest głęboki tor wodny w Ustce czy Łebie.ni co tam wpływa.


Okazje, prezydent Elbląga wie i nie liczy na masowce. Przestań powtarzać ruską propagandę, tor można pogłębić i do 10m jeśli zajdzie potrzeba. Jak byk napisane - Elbląg liczy na mniejsze jednostki przejmowane od rozbudowujacych sie portów w Gdyni gdzie skupoa sie na duzych kontenerowcach. Gdyby to robiła peło to dobra by było, c'nie?

Zabawne, kolejne konto jako zabezpieczenie na wypadek bana i to jeszcze z czasów wujka staszka.

Kanonier, po co port w Elblągu skoro jest w Rostocku? Po co niezależny polski kanał skoro można liczyć na ruskich, którym pasuje by pływały tylko żaglówki? Specjaliści 🤣 a port w Mrzeżynie to co, nic nie wpłynie to i do Elbląga nie wpłynie. Na nowostji i raszja tudej pisali.

[ Ostatnio edytowany przez: Jurny_Jurek 20-07-2020 11:40 ]

I never thought I’d live in a world where people are so afraid of dying that they stop living..

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

SweetLiar

Post #10 Ocena: 0

2020-07-20 11:39:51 (5 lat temu)

SweetLiar

Posty: 10992

Kobieta

Z nami od: 05-02-2015

Skąd: Lądek - Zdrój

Już widzę ten jazgot gdyby go przed wyborami przymknęli.
Ten facet to cwaniak i pospolity przestępca ubrany w gajery i drogie błyskotki. Autentycznie było mi szkoda zwykłych Ukraińców, że taki typek spod ciemnej gwiazdy dostał u nich wysokie państwowe stanowisko.
Tyle rzeczy kończy się tak niespodziewanie: pieniądze, urlop, młodość i sól.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1601 z 2050 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 1600 | 1601 | 1602 ... 2048 | 2049 | 2050 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,