2017-12-15 20:53:39, cris82 napisał(a):
haha pomogl rmf fm : ))) ...
Dobre nie? Ja zacytowałem interię czy rfm, przecież to organ wykonawczy pisu. Jak coś okazuje się złomem no to generalicja na wychodźstwie próbuje ośmieszyć newsa bo przecież największym ekspertem nie są ludzie w mon tylko neuron w uk

Spójrzmy na ten fejnjus bliżej i postarajmy się dotrzeć do tego, co piszą sami francuzi:
https://www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/aeronefs-militaires-il-faut-que-ca-vole-florence-parly-761224.html
http://www.lefigaro.fr/conjoncture/2017/12/11/20002-20171211ARTFIG00223-parly-reforme-la-maintenance-des-avions-militaires.php
http://www.opex360.com/2017/05/12/aucun-helicoptere-militaire-francais-naffiche-un-taux-de-disponibilie-superieur-50/
Même chose pour les 58 Fennec de l’armée de l’Air, qui ont vu leur taux de disponibilité baisser de 6,7% par rapport à 2015, pour tomber à 37,10%. Avec une moyenne d’âge de plus de 40 ans et un coût de MCO conséquent (106,95 millions d’euros), les hélicoptères Puma et Super Puma paient le prix de leur ancienneté et de leur engagement dans la bande sahélo-saharienne, leur taux de disponibilité étant tombé largement en-dessous du seuil des 30% (à 27,70% pour être précis, soit une baisse de 5%). Les 18 Caracal font légèrement mieux, ces appareils affichant un taux de disponibilité de 31,70%, en baisse de 2,7%.
Tłumaczymy pogrubione: ,,18 Caracali jest nieco lepszych, przy czym te urządzenia wykazują wskaźnik dostępności na poziomie 31,70%, co stanowi spadek o 2,7%'' Czyli w jednej z jednostek 1 na 3 caracale lata, reszta uziemiona bo naprawy drogie.
Oczywiście problem z francuską flotą powietrzną tyczy się całości, zwyczajnie dlatego, że jest to drogi w zakupie i drogi w eksploatacji SZAJS I SZMELC jak francuskie auta z lat 2000-2010 (teraz sie troche poprawily).
Fejk njusa na podstawie doniesień i danych FRANCUSKIEGO MONu powielały też - Onet, wp,pl, natemat i gazeta wybiórcza - wszystkie oczywiście w ramach propisowskiej propagandy.
,,Florence Parly pointed out that the cost of flight time of the Caracal helicopter, put in service in 2005 by Airbus Helicopters, had increased from about 19,000 euros in 2012 to 34,000 euros in 2016, "an increase of 81% (…

https://tech2.org/france/parly-seizes-the-site-of-the-military-maintenance/
Risercz na zdementowanie twoich bzdur o rzekomym fejknjusie zajął mi 5 minut. Poświęć czasem choć tyle by nie pisać publicznie głupot tylko dlatego, że nienawiść do pisu przesłania ci trzeźwe spojrzenie.