Cytat:
2011-07-31 14:07:06, stokesay napisał(a):
Cytat:
To są regulacje międzynarodowe
Jakieś źródło takiego wniosku ?
"Z punktu widzenia polskiego prawa, a na takim prawie jest oparte nasze badanie, status lotu jest statusem lotu wojskowego – powiedział podczas piątkowej konferencji Jerzy Miller, szef MSWiA i przewodniczący komisji badającej okoliczności katastrofy pod Smoleńskiem.
W takiej sytuacji rząd powinien zastosować porozumienie z Rosją z 1993 r., które zakłada, że w przypadku katastrofy samolotów wojskowych działa wspólna komisja polsko-rosyjska."
No i może jeszcze o "HEAD" :
" Decydenci organizujący lot z głową państwa na pokładzie wysyłają zlecenie do 36 SPL o wykonanie lotu krajowego lub zagranicznego ze wskazaną osobą. Może to być Prezydent, Marszałek, Premier lub inna wskazana osoba, która otrzymała status VIP. Osoba odpowiedzialna za wykonanie lotu w 36 SPL przygotowuje niezbędne dokumenty do wykonania lotu oraz składa plan lotu, w którym podaje wszystkie niezbędne dane na jego wykonanie. Zawsze w planie lotu jest umieszczona literka „M” oznaczająca status lotu „wojskowy” ponadto w dalszej części planu lotu umieszcza się status lotu „HEAD”, co oznacza, że na pokładzie znajduje się jedna z wyżej wymienionych osób.
Dodatkowo podawana jest data i numer zgody dyplomatycznej, którą uzyskuje się, co najmniej miesiąc wcześniej. Bez uzyskania zgody dyplomatycznej nie jest możliwym wykonanie takiego lotu. Plan lotu dla PLF-101 zawierał wszystkie te informacje. Następnie taki plan lotu rozsyła się na lotnisko lądowania, lotniska zapasowe, wszystkie służby ruchu lotniczego państw przez terytorium, których lot ma zostać wykonany.
Służby ruchu lotniczego państw przez terytorium, których wykonywany jest lot nie mają pojęcia, kto znajduje się na pokładzie. Dopiero służby informacyjne na lotniskach docelowych mają dostęp do informacji, kto przylatuje. Służby dyplomatyczne odpowiedzialne za przylot samolotu na lotnisko Smoleńsk musiały wiedzieć, kto przylatuje, gdyż zgodnie z protokołem dyplomatycznym mają obowiązek zabezpieczyć lądowanie samolotu, odpowiednie przygotowanie wizyty, powitanie i przyjęcie VIP-a.
Bez względu na to czy w planie lotu jest literka „M” lub jej nie ma oraz faktu przelotu nad jakimkolwiek terytorium i obowiązujące lokalne przepisy, lot odbywa się zgodnie z międzynarodowymi cywilnymi procedurami, ICAO. Ponadto lotu samolotu ze statusem „HEAD” odbywa się zgodnie z procedurami i przepisami państwa, do którego samolot należy. Nie obowiązują go przepisy innego państwa, gdyż każde państwo wie, że musi zapewnić przelot lub przylot zgodnie z tymi przepisami.
W tym przypadku literka „M” uniemożliwia obcym służbom cywilnym i wojskowym wejście na jego pokład gdyż jest to samolot o statusie wojskowym, rządzący się innymi prawami niż samolot cywilny. Jest to zabezpieczenie się państwa do którego należy samolot przed ingerencją tak cywilną jak i wojskową.
Dla lotniska lądowania słowo „HEAD” jest najważniejszym elementem procedury, świadczącym o tym, że samolot ten rządzi się własnymi prawami, że należy go obsłużyć z największą uwagą i precyzją, że należy mu zapewnić wszelkie niezbędne środki do lądowania i do startu.
W tym przypadku kontroler ma obowiązek podanie pilotowi informacji o stanie lotniska, stanie pasa do lądowania, warunkach meteorologicznych panujących na lotnisku, wydać zgodę na lądowanie, jeśli pas lądowania jest wolny od wszelkich przeszkód. Powinien zapytać o minima meteorologiczne pilota do lądowania i w przypadku warunków na lotnisku gorszych niż minima pilota sugerować odejście na lotnisko zapasowe. Kontroler powinien poinformować pilota o procedurze podejścia do lądowania, czyli podać (przeczytać) wszystkie informacje zawarte na mapce podejścia do lądowania oraz co pilot powinien wykonać gdyby musiał odejść po nieudanym podejściu do lądowania lub odejść na lotnisko zapasowe. Jeśli na lotnisku lądowania stosowana jest radarowa kontrola podejścia do lądowania, kontroler powinien w odpowiednim czasie i odległości do pasa przesłać samolot na łączność z kontrolerem obsługującym radar precyzyjnego lądowania.
NAJWAŻNIEJSZYM jest istnienie oznaczenia „HEAD”. To decyduje o wszelkich procedurach na wszystkich lotniskach świata łącznie z lotniskami wojskowymi. "
Więc sam najpierw sprawdź zanim napiszesz coś tak bzdurnego :
Cytat:
2011-07-31 12:42:00, stokesay napisał(a):
Tylko, że katastrofa zdarzyła się w państwie, gdzie polskie prawo lotnicze nie funkcjonuje.
.
[ Ostatnio edytowany przez: Sarmatian 31-07-2011 16:00 ]
"Tylko dzięki zaiste niepojętej, a tak wielkiej i niezbadanej litości boskiej, ludzie w tym kraju nie na czworakach chodzą, a na dwóch nogach, udając człowieka." - Józef Piłsudski .