Str 2 z 3 |
odpowiedz | nowy temat | Regulamin |
Betty80 |
Post #1 Ocena: 0 2011-05-17 12:35:03 (14 lat temu) |
 Posty: 185
Z nami od: 06-10-2009 Skąd: essex |
Cytat:
2011-05-17 11:49:14, AgentSmith napisał(a):
Cytat:
2011-05-17 11:39:28, marcinb napisał(a):
koszt transportu towaru z ChRL do Europy to ok 1% wartosci towaru. Ile bedzie kosztowac nadrobienie kilku mil morskich?
A poza tym - juz zablokowal czy dopiero zablokuje? Bo Ty jedno a artykul drugie.
Marcin, To się najlepiej dobrowolnie dodatkowo opodatkuj od zakupów; 0.5% dla Niemiec i 0.5% dla Rosji bo praktycznie do tego się to sprowadza.
I nie konieczne zablokował czy zablokuje, ważne ze może zablokować rozwój portu, miasta i regionu.
w kwestiach formalnosci. powiedzmy, ze kiedys szczecin bedzie w stanie przyjac 13500 teu kontenerowca o zanurzeniu 16 m i bedzie musial nadrobic 20 mil morskich. taki statek pali 90 ton na dzien a 20 mil pokona w godzine. 3,5 tony x 600USDF (aktualna cena paliwa) i podzielone przez powiedzmy 2000 kontenerow ktore mialby sie wyladowac/zaladowac w tym porcie. wychodzi troszke ponad 1dolar na kontenerze, gdzie przy dzisiejszych stawkach 1000 usd za kontener nie jest duzo.
no ale jak powiedzial agent s. chodzi o fakt ze to my bedziemy musieli ten koszt zaplacic a nie niemcy czy ruscy.
|
 
|
 |
|
|
AgentSmith |
Post #2 Ocena: 0 2011-05-17 19:01:06 (14 lat temu) |
 Posty: 357
Konto zablokowane Z nami od: 20-04-2011 Skąd: Londynek |
To w końcu,
jest jakiś międzynarodowy konflikt interesów z tym związany czy nie?
Czas ostrzenia kos
|
 
|
 |
|
|
Post #3 Ocena: 0 2011-05-17 19:46:45 (14 lat temu) |
Anonim
|
Usunięte
|
 
|
 |
|
AgentSmith |
Post #4 Ocena: 0 2011-05-17 20:48:57 (14 lat temu) |
 Posty: 357
Konto zablokowane Z nami od: 20-04-2011 Skąd: Londynek |
>>"A gdyby tu w przyszłości stała szkoła przyszłości..."
>>
>>vmax dla Bałtyku w tej chwili, to 14,5m.
>>Większe statki po prostu tu nie wpływają.
>>
>>Przez tą rurę ani jeden statek, który miał w planach zawinięcie >>do Szczecina nie bedzie musiał tych planów zmieniać.
Hail_Eris, czy my na pewno dyskutujemy o tym samym porcie?, bo w artykule Gazety Prawnej napisali coś innego. Nie wiem, nie mierzyłem, może zmyślają.
"Wbrew zapewnieniom niemieckiej kanclerz i polskiego rządu Gazociąg Północny uniemożliwia wpływanie do portu w Szczecie statkom o zanurzeniu ponad 13,5 m. W przyszłości nie będą więc mogły do niego wchodzić jednostki o zanurzeniu 15 m, a właśnie takie buduje się obecnie na świecie. Do przyjmowania statków o takich parametrach przygotowują się właśnie m.in. porty w Rostocku, Rotterdamie czy Gdańsku."
OK, w sumie to nie ma znaczenia, zaraz przedstawisz następnych 10 planów, wykresów, wywiadów i opracowań a ja stracę tydzień na ich weryfikowanie.
Problem jest inny -nie ulega dyskusji ze rura może pogorszyć konkurencyjność portu i może umożliwić Rosjanom granie dostawami gazu. Jest takie zagrożenie.
Wyraźnie zaznaczone są różnice interesów, Rosja i Niemcy zyskują, Polska nic a może nawet dużo tracić.
Dlaczego Ty razem z Marcinem zawsze bierzecie stronę Rosjan i Niemców a nie Polaków? Tak z ciekawości pytam. Czas ostrzenia kos
|
 
|
 |
|
marcinb |
Post #5 Ocena: 0 2011-05-17 21:36:59 (14 lat temu) |
 Posty: 7163
Z nami od: 20-05-2006 Skąd: Newark on Trent |
Bierzemy strone Zdrowego Rozsadku, ktora wydaje sie byc Tobie Klasowo Obca.
Ustalmy kilka szczegolow, ktore zostaly pomieszane i zmanipulowane:
- na swiecie buduje sie statki
- wszystkie statki maja zanurzenie
- niektore z tych statkow maja zanurzenie 15m
- Vmax dla Baltyku to obecnie 14.5
- do przyjmowaniu statkow, ktore nie moga plywac po Baltyku przygotowuja sie porty w Rostocku (port Baltycki), Rotterdamie (port na Morzu Polnocnym???) i w Gdansku
Wychodzi na to ze porty, pomijam Rotterdam z powodow oczywistych, przygotowuja sie do przyjecia statkow, ktorych jeszcze nie ma i ktore jak beda nie beda mogly plywac po morzy przy ktorym te porty leza???
- Czy mozna poglebic tory podejscia na Baltyku? Bo rozumiem, ze nei trzeba calego morza.
- W swietle powyzszego jak obniza sie konkurencyjnosc Polski?
- Czy rura morska jest wina Polski?
- Czemu mamy problem z Rura Morska zamiast miec Rure Ladowa i czerpac zyski z tranzytu ropy i gazu?
- Kto jest odpowiedzialny za utrate zyskow z tranzytu ropy przez Polske? Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona - Albert Einstein
|
 
|
  
|
|
|
|
Post #6 Ocena: 0 2011-05-17 21:47:37 (14 lat temu) |
Anonim
|
Usunięte
|
 
|
 |
|
AgentSmith |
Post #7 Ocena: 0 2011-05-18 08:48:36 (14 lat temu) |
 Posty: 357
Konto zablokowane Z nami od: 20-04-2011 Skąd: Londynek |
>>Zgadzam się z jednym. I to zgadzam sie na 100%. Nord Stream jest >>projektem wymierzonym przeciwko Polsce. Polska na tym traci.
>>Wszelkimi sposobami powinno się zablokowac tą inwestycję.
Właśnie o to mi chodzi,
Teraz to już musztarda po obiedzie, ale jeszcze kilka miesięcy temu można było próbować ich zmusić do zakopania rury, a nóż by pogłębić się nie udało.
Te -wszystkimi sposobami- to miedzy innymi: gazoport, blokada portu, odkrycie nowego nieznanego gatunku krewetki czy węgorza, czy chociażby odwołanie do niedawnej katastrofy w Zatoce Meksykańskiej.
i wcale nie jest tak, ze Niemcy mogą budować przy naszych granicach cokolwiek sobie wymyśla; elektrowni atomowej, spalarni odpadów chemicznych, wysypiska śmieci czy niebezpiecznej ekologicznie rury.
To jak jest Hail_Eris, jakby nagle odkryto tam nieznany gatunek pingwina tym rejonie i chciano go wpisać do rejestru chronionych, to tez byś się rozpisywał i wklejał mapki po forach, ze przecież nieprawda bo takiego pingwina widziano już w Brazylii?
Hail_Eris, w kwestii formalnej, do której bramki kopiesz? Czas ostrzenia kos
|
 
|
 |
|
AgentSmith |
Post #8 Ocena: 0 2011-05-18 08:53:20 (14 lat temu) |
 Posty: 357
Konto zablokowane Z nami od: 20-04-2011 Skąd: Londynek |
Marcin,
gdybym teraz napisał, ze ta rura to był świetny pomysł
to Ty byś zaraz odpisał, ze nie bo cośtam, i wszystko jasne,
wiec po co mam męczyć klawiature?
Cytat:
2011-05-17 21:36:59, marcinb napisał(a):
Bierzemy strone Zdrowego Rozsadku, ktora wydaje sie byc Tobie Klasowo Obca.
Ustalmy kilka szczegolow, ktore zostaly pomieszane i zmanipulowane:
- na swiecie buduje sie statki
- wszystkie statki maja zanurzenie
- niektore z tych statkow maja zanurzenie 15m
- Vmax dla Baltyku to obecnie 14.5
- do przyjmowaniu statkow, ktore nie moga plywac po Baltyku przygotowuja sie porty w Rostocku (port Baltycki), Rotterdamie (port na Morzu Polnocnym???) i w Gdansku
Wychodzi na to ze porty, pomijam Rotterdam z powodow oczywistych, przygotowuja sie do przyjecia statkow, ktorych jeszcze nie ma i ktore jak beda nie beda mogly plywac po morzy przy ktorym te porty leza???
- Czy mozna poglebic tory podejscia na Baltyku? Bo rozumiem, ze nei trzeba calego morza.
- W swietle powyzszego jak obniza sie konkurencyjnosc Polski?
- Czy rura morska jest wina Polski?
- Czemu mamy problem z Rura Morska zamiast miec Rure Ladowa i czerpac zyski z tranzytu ropy i gazu?
- Kto jest odpowiedzialny za utrate zyskow z tranzytu ropy przez Polske?
Czas ostrzenia kos
|
 
|
 |
|
karjo1 |
Post #9 Ocena: 0 2011-05-18 09:17:55 (14 lat temu) |
 Posty: 21387
Z nami od: 01-06-2008 |
Agent, naprawde potrafisz rozbawic do lez  .
Niezaleznie od podjetych decyzji miedzynarodowych nic tak dobrze nie blokuje rozwoju Szczecina od ponad 60 lat, jak jego wlasni wlodarze, sa perfekcyjni pod tym wzgledem...
I nawet jesli by sie okazalo, ze na caly Baltyk jedyny tor wodny prowadzilby tylko do Sz-na, to daloby sie to spaprac...
Taki urok pieknego i wyjatkowo pechowego miasta/
|
 
|
 |
|
marcinb |
Post #10 Ocena: 0 2011-05-18 09:38:26 (14 lat temu) |
 Posty: 7163
Z nami od: 20-05-2006 Skąd: Newark on Trent |
Agent,
Mozesz pisac co chcesz.
A przy okazji kilka prostych pytan, na ktore na pewno znasz odpowiedz:
- Czemu Rosja i Niemcy nie chca tej RURY puscic ladem przez Polske?
- Jak to sie stalo ze nie zarabiamy na tranzycie Ropy i Gazu?
- Czy Rura Nord-Stream jest efektem niezrecznej / nieudolnej polityki naszych rzadow w kwestii Rurociagu Ladowego?
Chetnie wyslucham Twojej opinii na ten temat.
O statkach, zanurzeniu i torach wodnych meczyc Cie nie bede, bo Eris wszystko klarownie przedstawil. Baltyk za plytki, staki nei istnieja, infrastruktury brak, problem opiera sie na glupocie argumentow. Poprzednie rzady nie umialy rozwiazac problemu a teraz jest juz za pozno.
W sumie to gdzie byly i co robily rzady SLD i PiS kiedy powstawaly te projekty? Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona - Albert Einstein
|
 
|
  
|
|