Wolsztyn - /prawdopodobnie/ jedyna czynna parowozownia na świecie.
Nie będę się rozpisywał, tylko wkleję LINK do strony z artykułem
Postów: 15 |
|
---|---|
tomaszzet | Post #1 Ocena: 0 2011-04-27 14:17:01 (14 lat temu) |
Z nami od: 09-05-2010 Skąd: South Yorkshire |
Zastanawiałem się gdzie umieścić ten wątek, w "motoryzacji" czy w "podróże". Padło na ten dział.
Wolsztyn - /prawdopodobnie/ jedyna czynna parowozownia na świecie. Nie będę się rozpisywał, tylko wkleję LINK do strony z artykułem Polityczny inaczej. Czytam w radiu bajki dla dzieci.
|
Richmond | Post #2 Ocena: 0 2011-04-27 15:52:41 (14 lat temu) |
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Bylam w zeszlym roku, polecam fanom transportu szynowego.
http://picasaweb.google.com/RichmondSurreyMW/ParowozowniaWolsztynJuly2010?authkey=Gv1sRgCK6Knb3g6s7vpQE# Gdy wklejam link klikalny to dodaje sie http na poczatku i nie dziala. Ale nie wiem czy ktos zdazy na impreze 30 kwietnia w PL. Carpe diem.
|
tomaszzet | Post #3 Ocena: 0 2011-04-27 16:00:57 (14 lat temu) |
Z nami od: 09-05-2010 Skąd: South Yorkshire |
Ja to mialem na co dzien
![]() [ Ostatnio edytowany przez: tomaszzet 27-04-2011 16:04 ] Polityczny inaczej. Czytam w radiu bajki dla dzieci.
|
krakn | Post #4 Ocena: 0 2011-04-27 16:52:03 (14 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
W galerii Richmond znalazłem niesamowita ciekawostkę:
czytałem o tej niezwykłej konstrukcji w latach 80 tych, chyba młody technik. z 3 lokomotyw tylko 1 przetrwał wojne i służył podajże w Wiedniu jako magazyn śrub najdziwniejsze były gumowane obręcze dające efekt super cichej jazdy z prędkością ponad 100Km/h. Pierwszy egzemplarz był w wersji luxusowej z siedzeniami typu "pilot" następny był w połowie lux w połowie klasa zwykła trzeci miał tylko zwykłe fotele. z tego co pamiętam jeden skład został zbombardowany, bo poruszali sie nim niemieccy oficerowie, jeden gdzieś zaginą, trzeci jw wspominałem przetrwał wojne ale w latch 80tych los był nie ciekawy. Niesamowita konstrukcja, biorac pod uwage czasy w których powstał, ustawiło polske na czele w tym temacie. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Kasia_red | Post #5 Ocena: 0 2011-04-27 16:59:43 (14 lat temu) |
Z nami od: 10-07-2009 Skąd: Londyn |
Ja byłam niedawno w Muzeum Techniki w Jaworzynie Śląskiej - spędziłam tam chyba z 5 godzin oglądając przeróżne lokomotywy i inne takie. Polecam wszystkim zakręconym na punkcie pojazdów szynowych
![]() Nie wchodź w dyskusję z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem
|
|
|
marklar666 | Post #6 Ocena: 0 2011-04-28 09:02:16 (14 lat temu) |
Z nami od: 20-03-2008 Skąd: London |
Po co az do PL jechac skoro tutaj mamy muzeum w Yorku?
|
ROTAREDOM | Post #7 Ocena: 0 2011-04-28 09:33:17 (14 lat temu) |
Z nami od: 05-02-2011 Skąd: 英國 |
the big boy train
![]() Big Boy (oficjalnie "Union Pacific Series 4000" ![]() Dane techniczne[edytuj]Typ: parowóz towarowy Układ osi: oo OOOO OOOO oo wg oznaczeń francuskich: 2-4-0+0-4-2 wg oznaczeń amerykańskich 4-8-8-4 ("Big Boy" ![]() Długość: samego parowozu: 26 161 mm (85 ft 10 in) tendra: 14 325 mm (47 ft) całkowita: 40 486 mm (132 ft 10 in) Waga parowozu: napędna: ~247,3 Mg (545 200 lb) w stanie roboczym sama lokomotywa: ~350,29 Mg (772 250 lb) w stanie roboczym tender: ~198 Mg (436 500 lb) w stanie roboczym lokomotywa z tendrem: ~548,29 Mg (1 208 750 lb) Pojemność skrzyni wodnej: 90,0 m³ Pojemność skrzyni węglowej: 25,0 Mg Powierzchnia rusztu – 21 m² Moc: ~6200 KM Siła pociągowa – 602,18 kN Prędkość maksymalna: ~130 km/h (80 mph) Średnica kół: napędnych: 1723 mm (68 in) tocznych przednich: 914 mm (36 in) tocznych tylnych: 1067 mm (42 in) Liczba cylindrów – 4 Średnica cylindra: 603 mm Skok tłoka: 813 mm Ciśnienie w kotle: 20,4 at ______________________________________________________________ گاو نر اینترنتی
|
ROTAREDOM | Post #8 Ocena: 0 2011-04-28 09:35:21 (14 lat temu) |
Z nami od: 05-02-2011 Skąd: 英國 |
Union Pacific Big Boy Collection
______________________________________________________________ گاو نر اینترنتی
|
marcinb | Post #9 Ocena: 0 2011-04-28 10:51:32 (14 lat temu) |
Z nami od: 20-05-2006 Skąd: Newark on Trent |
Cytat: 2011-04-28 09:33:17, ROTAREDOM napisał(a): the big boy train ![]() Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona - Albert Einstein
|
Richmond | Post #10 Ocena: 0 2011-04-28 11:06:43 (14 lat temu) |
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Na pewno wybiore sie do sanktuariow kolejowych w UK. W Wolsztynie bylam przy okazji imprezy motoryzacyjnej.
Carpe diem.
|