Pytanie do kierowców posługujących się pojazdami z reczną skrzynią biegów.
1 - parkując zostawiam pojazd na biegu i "zaciągam" ręczny
2 - parkując zostawiam pojazd na tzw. luzie i "zaciągam" ręczny
3 - mam na to wywalone.

Postów: 12 |
|
---|---|
tesstickle | Post #1 Ocena: 0 2024-01-11 17:02:16 (rok temu) |
Z nami od: 19-01-2020 Skąd: Dolna szuflada |
Proste pytanie.
Pytanie do kierowców posługujących się pojazdami z reczną skrzynią biegów. 1 - parkując zostawiam pojazd na biegu i "zaciągam" ręczny 2 - parkując zostawiam pojazd na tzw. luzie i "zaciągam" ręczny 3 - mam na to wywalone. ![]() - Jurandzie, powiedziałeś, żebym wydał wszystkie pieniądze, bo umrę w maju. A mamy wrzesień.
- Ale pieniądze wydałeś?
- Tak
- Czasem moje przepowiednie sprawdzają się tylko w połowie
|
Gwontownik | Post #2 Ocena: 0 2024-01-11 17:12:10 (rok temu) |
Z nami od: 29-09-2020 Skąd: North East |
Cytat: 2024-01-11 17:02:16, tesstickle napisał(a): Proste pytanie. Pytanie do kierowców posługujących się pojazdami z reczną skrzynią biegów. 1 - parkując zostawiam pojazd na biegu i "zaciągam" ręczny 2 - parkując zostawiam pojazd na tzw. luzie i "zaciągam" ręczny 3 - mam na to wywalone. ![]() Praktyka jest taka, że zostawiając na biegu nie musisz używać hamulca i odwrotnie. Ale też jest tak ze linka od hamulca może zawsze walnąć dlatego lepiej zostawić na biegu i hamulcu. Jeśli parkujesz na drodze bez poziomu to dodatkowo koła powinny być skręcone tak aby samochód sam do ruchu się nie włączył. Nie ma żadnych przeciwskazań do używania skrzyni biegów w celu unieruchomienia pojazdu. Nie wierz nikomu, nie wierz w nic, patrz na fakty i wyciągaj wnioski.
|
gosian | Post #3 Ocena: 0 2024-01-11 17:32:30 (rok temu) |
Z nami od: 06-09-2007 Skąd: z domku.... |
Mnie uczono w Pl nr 1
Córkę tutaj nr 2 Dożyliśmy takich czasów, w których ucisza się mądrych ludzi, żeby to co mówią nie obraziło głupców.
|
ZlotaPerla2 | Post #4 Ocena: 0 2024-01-11 17:57:22 (rok temu) |
Z nami od: 20-06-2022 Skąd: Pothole town |
zawsze 1
[ Ostatnio edytowany przez: ZlotaPerla2 11-01-2024 17:57 ] Trzech nas w jednym ciele - Anioł, Diabeł i Ja
|
jolantina | Post #5 Ocena: 0 2024-01-11 18:11:16 (rok temu) |
Z nami od: 17-11-2008 Skąd: Hogwart |
Gdy mialam samochod z manualna skrzynia, zawsze opcja pierwsza.
Diabla oszukac nie grzech
|
|
|
andyopole | Post #6 Ocena: 0 2024-01-11 18:20:04 (rok temu) |
Z nami od: 20-09-2008 Skąd: Oregon |
Cytat: 2024-01-11 17:02:16, tesstickle napisał(a): Proste pytanie. Pytanie do kierowców posługujących się pojazdami z reczną skrzynią biegów. 1 - parkując zostawiam pojazd na biegu i "zaciągam" ręczny 2 - parkując zostawiam pojazd na tzw. luzie i "zaciągam" ręczny 3 - mam na to wywalone. ![]() Gdy jezdzilem manualem to reczny hamulec zaciagalem tylko na wiekszych nachyleniach nawierzchni, zawsze zostawialem na 1 biegu. W "automatach" wiadomo, zostawiamy na "P" a recznego (akurat w moim aucie jest nozny ![]() W przypadku ciezszych sprzetow na biegu zostawic nie mozna poniewaz jesli np. przez noc zejdzie powietrze z ukladu to rano nie bedzie mozna nacisnac sprzegla aby wyrzucic na luz, ale hamulec reczny w duzych pojazdach jest brzytwa, zadna sila go nie ruszy. |
rafald | Post #7 Ocena: 0 2024-01-11 20:39:13 (rok temu) |
Z nami od: 04-01-2008 Skąd: Londyn |
Nawiązując do tematu zimowego - raczej nie zaciągałem ręcznego podczas mrozów. Nierzadko kończyło się zerwaniem linki.
A ogólnie to opcja 1. |
niebieskieucho | Post #8 Ocena: 0 2024-01-13 07:23:00 (rok temu) |
Z nami od: 24-11-2008 Skąd: Folkestone |
Cytat: 2024-01-11 18:20:04, andyopole napisał(a): W przypadku ciezszych sprzetow na biegu zostawic nie mozna poniewaz jesli np. przez noc zejdzie powietrze z ukladu Jaki układ masz na myśli? Cytat: to rano nie bedzie mozna nacisnac sprzegla aby wyrzucic na luz Bieg da się zmienić bez wciśnięcia sprzęgła. Bierz sprawy w swoje ręce... i w nogi
|
andyopole | Post #9 Ocena: 0 2024-01-13 07:29:57 (rok temu) |
Z nami od: 20-09-2008 Skąd: Oregon |
Cytat: 2024-01-13 07:23:00, niebieskieucho napisał(a): Cytat: 2024-01-11 18:20:04, andyopole napisał(a): W przypadku ciezszych sprzetow na biegu zostawic nie mozna poniewaz jesli np. przez noc zejdzie powietrze z ukladu Jaki układ masz na myśli? Cytat: to rano nie bedzie mozna nacisnac sprzegla aby wyrzucic na luz Bieg da się zmienić bez wciśnięcia sprzęgła. Widzę że masz marne pojęcie o tych sprawach ale jest późno i nie chce mi się już klikać. Jeśli nie wygooglujesz sobie nic na ten temat to daj znać, w wolnej chwili napiszę. |
xxxx1234 | Post #10 Ocena: 0 2024-01-13 09:33:54 (rok temu) |
Z nami od: 27-03-2020 Skąd: ... |
Cytat: 2024-01-13 07:23:00, niebieskieucho napisał(a): Cytat: 2024-01-11 18:20:04, andyopole napisał(a): W przypadku ciezszych sprzetow na biegu zostawic nie mozna poniewaz jesli np. przez noc zejdzie powietrze z ukladu Jaki układ masz na myśli? Cytat: to rano nie bedzie mozna nacisnac sprzegla aby wyrzucic na luz Bieg da się zmienić bez wciśnięcia sprzęgła. Andy miał na myśli samochody ciężarowe w tym przypadku bez powietrza w układzie nic nie zrobisz, a żeby sprężarka nabiła powietrza musisz odpalić silnik, a jak zostawiłeś auto na biegu i nie działa sprzęgło to masz problem. Kolega ma firmę, która się zajmuje transportem drogowym ma tych ciężarówek coś około 20 i kiedyś mi opowiadał o różnych sztuczkach. Andy tak z ciekawości, powiedzmy, że jakiś kierowca nie ma pojęcia o tym co wyżej napisałem i zostawi auto na biegu zejdzie powietrze to co trzeba zrobić żeby uruchomić taki pojazd? Inna sztuczka kierowców ciężarówek jak parkują na ubitym śniegu i planują długi postój np 12 godzin to po około 10 minutach przestawiają samochód dosłownie o 15-20cm. Bo zaraz po zjedzie na parking opony są rozgrzane przez co wytopi się po nimi śnieg taki pojazd się minimalnie zapadnie i później jest ciężko ruszyć tak słyszałem. Co do zostawiania samochodu na ręcznym / biegu itd.. Na noc i dłużej zawsze zostawiam samochód tylko na biegu bez ręcznego (pod warunkiem, że jest płasko ) jak zostawiam auto i wiem, że będę go jeszcze dzisiaj używał to na ręcznym i na biegu. Mam tutaj na myśli użytkowanie samochodu w UK. W Polsce zimą gdy temperatury były poniżej 0 nawet w dzień nie używałem ręcznego wcale. Dlaczego taka technika w dzień na ręcznym i na biegu bo mechanik mi kiedyś powiedział, że lepiej jest używać ręcznego niż go nie używać jak się go nie używa to łatwiej o awarie dostanie się woda coś zardzewieje i się urwie itd... Dlaczego na noc / na dłużej nie zaciągam ręcznego bo w tym wilgotnym klimacie często wystarczy noc i na tarczach hamulcowych pojawia się nalot rdzy przez noc raczej nic się nie stanie, ale jak auto zostanie z zaciągniętym ręcznym na kilka dni w deszczową aurę to klocki mogą nie "przykleić" do tarcz co znacznie utrudnia ruszenie pojazdem, a w skrajnych przypadkach może się zakończyć unieruchomieniem pojazdu. |