MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Polski samolot prezydencki sie rozbil

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 34 z 70 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 33 | 34 | 35 ... 68 | 69 | 70 ] - Skocz do strony

Str 34 z 70

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Black_Jack

Post #1 Ocena: +1

2010-04-14 19:02:21 (15 lat temu)

Black_Jack

Posty: 258

Mężczyzna

Z nami od: 16-07-2009

Skąd: Londyn

Cytat:

2010-04-14 18:28:37, doritos napisał(a):
"I wtem wielki ptak metalowy upadnie, a na nim znajdować się będą osoby ważne kraju niezwyciężonego... a na kraj ogarnięty chaosem i żałobą, wrogi najeźdźca ze wschodu uderzy. Metalowe ptaki rozdzielą na zawsze dwóch braci" NOSTRADAMUS


To samo cytowano przy WTC. Generalnie niezly towar musial brac ten Nostradamus :)

Cytat:

1.Nieznane nam są przypadki aby służba bezpieczeństwa dopuściła do wspólnego lotu Prezydenta, szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego i całego szefostwa sztabu oraz ważnej części elity politycznej. Kto i dlaczego na to pozwolił?


Jest to niemadre, ale zgodne z przepisami. Nie moze leciec jednym samolotem Prezydent z Marszalkiem Sejmu oraz dowodca z jego zastepca. Nic takiego nie mialo miejsca.

Cytat:

2.Dlaczego rosyjskiemu samolotowi zakazano lądowania mimo, że już znajdował się na płycie pasa do lądowania a polskiemu samolotowi dano wybór?

Wieza nie moze zakazac ladowania zalodze samolotu cywilnego. Moze odradzic, zasugerowac lotnisko zastepcze, ale ostateczna decyzja nalezy do dowodcy lotu.

Cytat:

3.Wojskowe lotnisko w Smoleńsku spełnia wszystkie rosyjskie normy lotnicze. Mówi się jednak o braku najnowszych urządzeń naprowadzających. Nie znaczy to jednak, że nie ma ich tam w ogóle. Są boje naprowadzające i radary oraz jest komunikacja z wieżą lotów. Jak w takim razie samolot mógł się znaleźć aż 70 metrów z boku pasa do lądowania?

Lotnisko to ma system naprowadzania nieprecyjnego oparty na dwoch radiolatarniach DNB. Minimum do ladowania na tym lotnisku wg. roznych zrodel wynosi 1000m, a nawet 1800 m. Mozna probowac podchodzic przy 800m. W momencie ladowania tutka bylo to tylko ok 400m. Pilot niestety nie powinien w ogole podchodzic do ladowania.

Wszystko wskazuje ze samolot schodzil idealnie w osi pasa. Odchylenie o 70 metrow powstalo po zahaczeniu skrzydlem o przeszkode (prawdopodobnie drzewo), czesciowe urwanie skrzydla ktore doprowadzilo do przechylu i zmiany kierunku lotu (choc tego raczej juz lotem nie mozna nazwac, bo prawdopodobnie wtedy pilot juz nie mial kontroli nad samolotem).

Cytat:

5.Dlaczego władze Rosji tak pospiesznie informują o błędzie jednego z najbardziej doświadczonych z polskich pilotów, od razu wszczynając śledztwo z odpowiedniego paragrafu?


Spotkalem sie z opinia na jednym rosyjskim portalu, ze lotnisko to, nie majace kodu IATA (tylko ICAO) nie powinno przyjmowac miedzynarodowych lotow poza przypadkami awaryjnego ladowania. I ze winna moze byc osoba, ktora wydala pozwolenie na ladowanie. Nie wiem jak to jest z mozliwoscia ladowania na lotnisku bez IATA dlatego pisze tylko co znalazlem.

Cytat:

6.W końcu ostatnie pytanie – jak to możliwe żeby samolot znajdujący się na wysokości zaledwie kilkunastu metrów tak doszczętnie się rozbił? Drzewostan w okolicy jest rzadki i z niewielkimi drzewkami. Co przyczyniło się aż do takiej skali katastrofy? Niedawno w Holandii zdarzył się podobny wypadek i prawie wszyscy ocaleli


To ze samolot byl na kilku czy kilkunastu metrach to nie znaczy ze wciaz nie dzilaly na niego sily powstale przy schodzeniu z predkoscia 3.5 m/s (taka jest predkosc podchodzenia dla tej tutki) a moze i wieksza. Do tej pory nie ma jasnosci czy wybuchlo paliwo (samolot byl zatankowany na lot w obie strony). Kadlub samolotu jest konstrukcja dosc delikatna, do tego nie ma tam zadnych miejsc/powierzchni pochlaniajacych energie kinetyczna (jak strefy zgniotu w samochodach). Tak czy inaczej sily ktore wystarczyly na zniszczenie konstrukcji samolotu byly wystarczajace do zabicia pasazerow (uszkodzenia wewnetrzne). Wiekszosc cial byla niekompletna wiec to swiadczy o silach jakie na ciala dzialaly.
Cytat:

Samoloty komercyjne cały czas lądują przy złej pogodzie. Tysiące samolotów bezpiecznie lądują na całym świecie przy słabej widoczności, a ten jeden samolot z polskim prezydentem i wielu wysokimi rangą polskimi urzędnikami roztrzaskuje się na ziemi. Trzeba być bardzo podejrzliwym wobec mediów próbujących obwiniać pogodę lub pilota.

Po pierwsze samoloty pasazerskie w ruchu cywilnym nie laduja ponizej minimow. Nie ma takiej opcji. Po drugie laduja na lotniskach wyposazonych duzo lepiej niz to feralne lotnisko. Wiekszosc lotnisk ma system ILS dla ktorego minima, w zaleznosci od wersji, sa np. 300m jak na Okeciu (a nie ponad 1000 jak w Smolensku).

Cytat:

Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT).
Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie.
Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu.

Co mogl widziec pilot z wysokosci wykonywania kregu skoro widocznosc byla 400m?
O przechyleniu juz pisalem, powstalo po uderzeniu w przeszkode.

Cytat:

Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna.
Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania.


I tu jest podstawowy blad. W ogole nie powinni schodzic szukac kontaktu wzrokowego z ziemia. Na wielu zagranicznych forach powtarza sie opinia, ze byl to wypadek CFIT (controlled flight into terrain). Przed pasem tego lotniska jest wawoz i teren wznosi sie w kierunku pasa startowego.


Nie jestem pilotem. Interesuje sie samolotami i lataniem od dawna, ale jestem zwyklym laikiem. To co napisalem powyzej to moje zdanie na ten temat poparte wypowiedziami pilotow na kilku forach dotyczacych latania.


[ Ostatnio edytowany przez: Black_Jack 14-04-2010 19:05 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #2 Ocena: 0

2010-04-14 19:06:05 (15 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

stokesay

Post #3 Ocena: 0

2010-04-14 19:08:32 (15 lat temu)

stokesay

Posty: 3008

Mężczyzna

Z nami od: 30-05-2007

Skąd: Wellingborough

Rosyjski kontroler nie bardzo orientował się, w jakim systemie należy podawać wartości ciśnienia atmosferycznego na lotnisku w Smoleńsku. Z dostępnych danych wynika, że prezydencki samolot schodził do lądowania w osi pasa, a więc znalazł się pod prawidłową ścieżką podejścia. Był za nisko i dlatego najpierw uderzył w antenę pomocy nawigacyjnej (radiolatarnię), a później zaś zahaczył o drzewa - tak opisywali to świadkowie wypadku. Wyglądało to na coś, co określa się jako kontrolowany lot w kierunku ziemi. Do takich sytuacji dochodzi, gdy załoga samolotu pozbawiona widoczności i polegająca na przyrządach właśnie, jest przez nie wprowadzana w błąd.Teraz konieczne jest wyjaśnienie różnic w tych systemach podawania wartości o ciśnieniu. Na świecie przyjmuje się, że ciśnienie jest podawane według QNH, czyli średniego ciśnienia na poziomie morza. Inaczej rzecz ujmując, ten standard nie uwzględnia wysokości terenu. Ustawiony według tej wartości wysokościomierz wskazuje na lotnisku nie zero, a pewną wysokość - taką, na jakiej jest położony teren nad poziomem morza. Natomiast w Rosji używa się systemu QFE, czyli podaje się ciśnienie uwzględniające wzniesienie terenu. Tak ustawiony wysokościomierz pokazuje na lotnisku zero. Załoga prezydenckiego samolotu lecąc z ciśnieniem mierzonym według QNH, mogła sądzić, że jest wyżej, niż była w rzeczywistości.
Doświadczony pilot - a takim przecież był Arkadiusz Protasiuk - nie ryzykowałby bez powodu. Zdecydował się na lądowanie, schodząc jak najniżej i szukając przez okna dziury we mgle, próbował posadzić maszynę. Można założyć, że ustawił na odpowiednich przyrządach tzw. wysokość decyzyjną - bezpieczną wartość nad terenem. Miał schodzić do tej wysokości i jeśliby warunki na to pozwoliły, wylądowałby. To jednak było niemożliwe, jeśli nie porozumiano się co do systemów wartości ciśnienia. Samolot schodził coraz niżej, a do założonej wcześniej wysokości decyzyjnej - według przyrządów - było jeszcze daleko.
Wielu guru mówi, żeby unikać złego towarzystwa, póki się nie jest Mistrzem

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer gadu-gadu

camillo

Post #4 Ocena: 0

2010-04-14 23:52:33 (15 lat temu)

camillo

Posty: 41

Mężczyzna

Z nami od: 28-02-2010

Skąd: uk

chcialem tylko napisac moje pozytywne zaskoczenie z tak licznej delegacji naprawde waznych osobistosci na pogrzebie prezydenta.
Czy wielowarstwowa struktura świadomości jest koniecznością dialektyczną?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #5 Ocena: 0

2010-04-15 09:06:23 (15 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

Cytat:

2010-04-14 19:06:05, BarbieGirl napisał(a):
Cytat:

2010-04-14 18:28:37, doritos napisał(a):
"I wtem wielki ptak metalowy upadnie, a na nim znajdować się będą osoby ważne kraju niezwyciężonego... a na kraj ogarnięty chaosem i żałobą, wrogi najeźdźca ze wschodu uderzy. Metalowe ptaki rozdzielą na zawsze dwóch braci" NOSTRADAMUS



Doritos ja jakos w zadnym z czterowierszy Nostradamusa, nie moge znalesc wzmianki na temat metaloego ptaka??:-?

poszukaj "malego" nie metalowego 8-)

ech, ufo itp
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

Post #6 Ocena: 0

2010-04-15 09:18:12 (15 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

agnieszka32

Post #7 Ocena: 0

2010-04-15 09:20:11 (15 lat temu)

agnieszka32

Posty: 2721

Kobieta

Z nami od: 13-04-2009

Skąd: Rochdale/Manchester

Cytat:

2010-04-14 19:06:05, BarbieGirl napisał(a):
Cytat:

2010-04-14 18:28:37, doritos napisał(a):
"I wtem wielki ptak metalowy upadnie, a na nim znajdować się będą osoby ważne kraju niezwyciężonego... a na kraj ogarnięty chaosem i żałobą, wrogi najeźdźca ze wschodu uderzy. Metalowe ptaki rozdzielą na zawsze dwóch braci" NOSTRADAMUS


[ Ostatnio edytowany przez: <i>doritos</i> 14-04-2010 18:38 ]


Doritos ja jakos w zadnym z czterowierszy Nostradamusa, nie moge znalesc wzmianki na temat metaloego ptaka??:-?



Akurat ten czterowiersz kojarzy mi się z nalotem na WTC ....
Legenda o smoku uczy tego ...żeby nie brać się za byle barana:))))))))))

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Jakobs

Post #8 Ocena: 0

2010-04-15 13:47:53 (15 lat temu)

Jakobs

Posty: n/a

Konto usunięte

... nostradamus, NWO, zamach, spisek... a ja nie niapisalem ani jednego posta... zastanawiajace...

Moim zdaniem jest jeszcze za wczesnie zeby wysuwac wnioski czy byl to zamach czy nie. O tym ze 11 wrzesnia bylo robota wewnetrzna dowiedzili sie pierwsi poszukiwacze prawdy dopiero po 2-3 latach, a obecnie wie o tym ponad 50%.
Napewno katastrofa z prezydentem i licznymi waznymi osobami dla kraju nasuwa podejrzenia ze to nie mgol byc tylko zbieg okolicznosci, tragiczny wypadek... czas pokaze, napewno trzeba obserwowac co sie bedzie dzialo w polityce, kto na tym najbardziej skorzysta, moze wtedy zacznie to sie ukladac w jakas calosc.
Prawdy mozemy nie poznac, gdyz gdyby to byl zamach, sprobojcie sobie wyobrazic skutki i nastepstwa takiej wiadomosci, dlatego moze to byc ukryte albo zmanipulowane tak samo jezeli byl to tylko tragiczny wypadek obwinic bedzie najwygodniej pogode, bo przecie nie SP prezydenta czy pilota, o zmarlych mowi sie dobrze albo wcale...
Media tez nie ma co wierzyc we wszytsko co podaja, zmieniaja sie jak wiatr zawieje, jak Lech zyl to cisneli w niego blotem, a teraz robia z niego swietego...
Media moga wykreowac nasza rzeczywistosc nawet z nie istniejacych faktow, np ostatnia sprawa w Gruzji gdzie TV powiedziala ze Rosja znowu ich zaatakowala, ludzie w to uwierzyli bez mrugniecia okiem...

[ Ostatnio edytowany przez: Jakobs 15-04-2010 13:50 ]

Si vis pacem, para bellum.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #9 Ocena: 0

2010-04-15 13:56:03 (15 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Black_Jack

Post #10 Ocena: 0

2010-04-15 14:08:31 (15 lat temu)

Black_Jack

Posty: 258

Mężczyzna

Z nami od: 16-07-2009

Skąd: Londyn

tvn24 - to chyba najlepsza jak do tej pory animacja prawdopodobnego przebiegu wypadku, oraz odpowiedz na wiele pytan zawartych w tym temacie.

A tu potwierdzenie tezy, ze pilot nie powinien schodzic do ladowania

[ Ostatnio edytowany przez: Black_Jack 15-04-2010 14:09 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 34 z 70 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 33 | 34 | 35 ... 68 | 69 | 70 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,