2018-03-10 20:03:38, andyopole napisał(a): Jazda dookoła ronda jest traktowana jako jazda na wprost przez zwykle skrzyzowanue. Kierunkowskaz prawy włączamy tylko przy zjeżdżaniu z ronda. Lewy tylko wtedy gdy na rondzie jest więcej pasów ruchu i ten pas musimy zmienić. Mówię o ruchu prawostronnym. U mnie rond praktycznie nie ma. Akurat mam jedno w drodze do pracy. Amerykanie zupełnie nie mają pojęcia jak się na nim zachowac, trzeba uwazac.
Wszystko wydaje sie proste i bezproblemowe,pod warunkiem,ze nie trafimy na takiego potworka:
Niekoniecznie o rondzie ale jeśli można to zapytam.
Autostrada...4 pasy. Lewy pas nazwijmy go nr 1 jest do zjazdu, nie chce tego zjazdu wiec nim nie jadę. Pas nr 2 pusty, na pasie nr 3 idiota jedzie 55mil/godzinę a pasem 4 zap...ja inne samochody min 80 mil/godz... siła rzeczy ja jadąc 70 mil/godz za chwile tego idiote na pasie 3 wyprzedzę ale...undertake. Niewskazane. Z kolei pasem 4 lecą auta i przekraczają prędkość (akurat ta cześć autostrady ma kamery...)
Co robicie?
Lane hoggera sklnelam siarczyście dwa pokolenia do tylu...
Do dziś sie zastanawiam co jest lepsze undertake czy speeding w takiej sytuacji.
Jadę pasem nr 2 jak jest pusty. Dopóki nie trafię na tira albo innego zawalidroge wtedy zmieniam na pas 3 (tamtego co jechał 55 pewnie już dawno nie ma )
Ja tez jade pasem numer 2, tylko sprawdzam czy delikwent po prawej nie bedzie nagle probowal zmienic pasa. Jesli nie zjezdzasz specjalnie na ten pas numer 2, zeby go wyprzedzic z lewej, to nie jest undertaking. Tak twierdza ludzie z forum motoryzacyjnego. W wielu przypadkach szybciej jedzie sie pasem 1 lub 2, bo 3 i 4 sa zawalone spowalniaczami, dla ktorych idea zmiana pasa jest zbyt skomplikowana.
W nocy nagminne jest, ze przy 4 pasach i pustej drodze, ktos toczy sie pasem numer 3.
Mozna podpisac sie pod to:
"Highway Code | Rule 268
Do not overtake on the left or move to a lane on your left to overtake. In congested conditions, where adjacent lanes of traffic are moving at similar speeds, traffic in left-hand lanes may sometimes be moving faster than traffic to the right. In these conditions you may keep up with the traffic in your lane even if this means passing traffic in the lane to your right. Do not weave in and out of lanes to overtake."
Co do tych magic roundabouts, to da sie je przezyc, chociaz za pierwszym razem mozna faktycznie nie wiedziec co robic. Ja wytresowalam sie na tym przy Hatton Crosso kolo Heathrow.
Co do tych magic roundabouts, to da sie je przezyc, chociaz za pierwszym razem mozna faktycznie nie wiedziec co robic. Ja wytresowalam sie na tym przy Hatton Crosso kolo Heathrow.
Amerykanie zupełnie nie mają pojęcia jak się na nim zachowac, trzeba uwazac.
To forum nie dotyczy zwyczajów i życia w USA tylko w UK.
No popatrz, gdyby nie Twoja uwaga nigdy bym na to nie wpadł.
Gdyby jednak złośliwy los kiedyś rzucił Cie do USA (nigdy nie mów nigdy) to na wszelki wypadek przeczytaj sobie mój post że dwa razy i zapamiętaj. Nie musisz dziękować za uratowanie zycia.
2018-03-10 20:03:38, andyopole napisał(a): Jazda dookoła ronda jest traktowana jako jazda na wprost przez zwykle skrzyzowanue. Kierunkowskaz prawy włączamy tylko przy zjeżdżaniu z ronda. Lewy tylko wtedy gdy na rondzie jest więcej pasów ruchu i ten pas musimy zmienić. Mówię o ruchu prawostronnym. U mnie rond praktycznie nie ma. Akurat mam jedno w drodze do pracy. Amerykanie zupełnie nie mają pojęcia jak się na nim zachowac, trzeba uwazac.
Wszystko wydaje sie proste i bezproblemowe,pod warunkiem,ze nie trafimy na takiego potworka:
O takich 'magic' roundabouts pisze dwie strony wcześniej. Pragnę tylko przypomnieć że w UK przejezdzilem zawodowo 5 lat i to nie jakims cabem z niewyjasnionym rodzajem napędu.