MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Problem z Agencja !

Brak odpowiedzi

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

VgnJhd

Post #1 Ocena: 0

2012-12-29 01:27:28 (13 lat temu)

VgnJhd

Mężczyzna

Z nami od: 29-12-2012

Witam serdecznie.
Odgornie pragne zaznaczyc, iz nie jestem kolejnym nowym uzytkownikem, ktory zaklada temat, uprzednio nie przeczytawszy forum w poszukaniu jednoznacznej odpowiedzi. W sprawach podatkowych wydaje mi sie ze nie mozna odtrzymac takowej, a moze ??
Przedstawie wiec moj problem. Od niespelna roku jestem w Angli, i jak na nowicjusza przystalo, wiele do nauczenia sie i wiele pytan.
Jestem tutaj od stycznia tego roku a prace zaczalem w marcu. Byl to coffee shop Cafe nero, i ta Firma wysylala mi co 2 tygodnie payslipy z odliczonym podatkiem, jak i NI. Problem sie zaczal gdy zmienilem Kawiarnie na prace dla agencji (w czerwcu). Jest juz grudzien, a dopiero teraz agencja zmienila polityke i wystawia invoice. Problem jest tej natury, ze dopiero teraz sie dowiedzialem, iz firma wogole nie odprowadzala podatkow, i rzekomo powinienem byc self-employed. przez te ok 7-8 miesiecy powiedzmy ze zarobilem ok £9000. Pytania sa nastepujace

- napewno musze odliczyc od tego podatek, ale jak to sie ma do mojej sytuacji i nieposiadania statusu self-employed.

- przy odprowadzeniu podatku jako self-enployed tax = 20%
a bez tego statusu 30% ?

-Czy przy odliczaniu podatku (20%/chyba 30%) podatek mam odliczyc od kwoty zarobionej, czy od kwoty powyzej 8105 - (tegorocznej wolnej od podatku)

-czy moge sie dociekac jakichkolwiek swoich praw w zwiazku z numerem jaki mi wyzadzila firma/badz czy powinienem sie zwrocic z taka sprawa do biura
ksiegowosci by mi zaradzili cos na ten temat (jezeli tak, to czy jest w londynie biuro godne polecenia, i wiadomo, by kieszen pusta nie zostala)