MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Van w firmie

 

Postów: 9

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

donboss

Post #1 Ocena: 0

2009-11-26 16:15:22 (15 lat temu)

donboss

Posty: 4

Mężczyzna

Z nami od: 20-11-2009

Skąd: abingdon

Na wstępie chciałbym przywitac wszystkich forumowiczów.

Jestem tu nowy ale przeczytałem większośc interesujących mnie wątków z działu 'praca, firma, business'. Jestem w trakcie przymiarek do założenia własnej działalności w UK (sole trader na początek). Będzie to branża kuriersko-transportowa. Po przeczytaniu interesujących mnie wątków znalazłem wiele odpowiedzi na nurtujące mnie pytania ale mam ich jeszcze kilka i chciałbym uporzątkowac kilka tematów.
Po pierwsze na początek potrzebował będę dużego vana. Mam zamiar kupic używany za gotówkę (do ok 6000 funtów) ponieważ najpierw chcę wybadac rynek i nie chcę się pchcac w zbędne koszty. A może jednak lepiej iśc w leasing (składki leasingowe też podlegają odliczeniu w przeciwieństwie do finance? Prawda?)?:-?
Rejestrował go będę na firmę (no chyba że polecacie zarejestrowac go na osobę prywatną) więc powinien podlegac pełnemu odliczeniu kosztów użytkowania (paliwo, naprawy, serwisy, MOT, ubezpieczenia) itd. Prawda?
No i nie muszę się wtedy martwic o te wszystkie proporcje przy rozliczaniu kosztów. Prawda?
Jak to będzie z amortyzacją takiego vana?
Znalazłem metody amortyzacji samochodu ale vana nie. Podobno są dwie całkiem inne metody?:-?
W którymś z kolejnych wątków znalazłem zapytanie koleżanki Reivilo o linka, który umieściła gdzieś w Podatkach koleżanka Rrrr odnośnie nowych metod rozliczania vana. Nie mogę tego znaleźc. Może źle szukam albo gdzieś przeoczyłem. Proszę o namiary.:-]
To chyba byłoby na tyle w tej chwili.
Bardzo z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i przepraszam jeżeli pytam o coś co już było wałkowane a co pominąłem (ale naprawdę się starałem):-]

Pozdrawiam

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Malahai1983

Post #2 Ocena: 0

2009-11-26 16:57:04 (15 lat temu)

Malahai1983

Posty: 1342

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2009

Skąd: Manchester

Witaj DonBoss :-)

Może się na coś przydam, przez rok prowadziłem firmę kurierską w UK :-] Zakładałem ją od podstaw, zaczynałem od szukania vana, ubezpieczenia itd., a więc pewnie mogę służyć dobrą radą :-)

Jeśli nie masz żadnego pojęcia o rynku i chcesz go tylko pobadać nie ryzykując zbyt wiele, odradzaj inwestowanie 6k. Zastanów się też dobrze czy potrzebujesz dużego vana. Tak naprawdę to jest temat morze... :-] Zależnie od tego na jakich klientów się nastawiasz (szukanie własnych klientów biznesowych, praca dla innych firm kurierskich lub przeprowadzki / klienci prywatni) takiego vana będziesz potrzebował. My zaczynaliśmy od Sprintera XLWB, skończyło się na VW Caddy :-) Nam też się wydawało, że będziemy potrzebowali jak największego vana, okazało się, że w 95% przypadków starczyłoby coś wielkości VW Transporter'a SWB (chociaż LWB jest nieco bardziej praktyczny). A i tak 50-60% zleceń mieściło się w małego vana. Jeśli wybierzesz źle, narażasz się na zdecydowanie wyższe koszty paliwa i ubezpieczenia i mam na myśli - dużo wyższe. Różnica w spalaniu Sprintera a Transporter'a jest wielka.
Jeśli naprawdę nie jesteś zdeterminowany żeby pozostać w biznesie przez dłuższy czas, najlepiej sobie wynajmij vana na miesiąc czy dwa, fakt, zapłacisz dużo więcej niż za leasing, ale jakby coś by poszło nie tak zawsze możesz go oddać i nie wisi Ci kontakt na dwa lata nad głową. Wydaje mi się, że finance też możesz odliczać, tutaj wszystko praktycznie odliczać możesz :-)

Przeprawszam, że tak chaotycznie odpowiedziałem, ale temat jest tak szeroki, że ciężko wszystko w jednym poście powiedzieć ;-)
'Boze chron mnie przed przyjaciolmi, bo z wrogami sam sobie poradze'

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer SkypeNumer gadu-gadu

donboss

Post #3 Ocena: 0

2009-11-28 22:08:56 (15 lat temu)

donboss

Posty: 4

Mężczyzna

Z nami od: 20-11-2009

Skąd: abingdon

Szczerze dziękuje koledze Malahai1983 za wsparcie a także wszystkim innym forumowiczom za wyczerpujace podpowiedzi :-[

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Robo85

Post #4 Ocena: 0

2009-11-28 23:11:22 (15 lat temu)

Robo85

Posty: 264

Mężczyzna

Z nami od: 15-06-2009

Skąd: Luton/Bdg

Malahai1983 wspominales, ze prowadziles firme przez rok. Sam zrezygnowales? Zmieniles branze? Jak oceniesz ten rok czasu- chodzi mi o przychody.
Pozdr
...robbieozone....

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona WWWNumer gadu-gadu

andyopole

Post #5 Ocena: 0

2009-11-28 23:15:29 (15 lat temu)

andyopole

Posty: 13525

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Cytat:

2009-11-28 22:08:56, donboss napisał(a):
Szczerze dziękuje koledze Malahai1983 za wsparcie a także wszystkim innym forumowiczom za wyczerpujace podpowiedzi :-[


i po co to ostatnie zdanie? Widocznie malo na tym forum osob posiadajacych doswiadczenie w interesujacym Ciebie temacie.
Tym samym tylko wywolujesz z lasu wilki, ktore zaraz zaczna Ci dawac rady jakich napewno nie oczekujesz.8-):-]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

Rrrr

Post #6 Ocena: 0

2009-11-29 00:21:32 (15 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

vana kupujesz na firme i odliczasz 100%.

van, w przeciwienstwie do samochodu, podlega pod zasady obowiazujace "plant and machinery", wiec nie musisz sie bawic w procentowe obliczanie kosztow, i kwalifikuje sie na pelne AIA - annual investment allowance - pod warunkiem ze nie wydasz w tym samym roku wiecej niz 50 tys funtow na firmowy "sprzet".

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #7 Ocena: 0

2009-11-29 06:28:44 (15 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

donboss

Post #8 Ocena: 0

2009-11-30 15:44:03 (15 lat temu)

donboss

Posty: 4

Mężczyzna

Z nami od: 20-11-2009

Skąd: abingdon

Cytat:

2009-11-29 00:21:32, Rrrr napisał(a):
vana kupujesz na firme i odliczasz 100%.

van, w przeciwienstwie do samochodu, podlega pod zasady obowiazujace "plant and machinery", wiec nie musisz sie bawic w procentowe obliczanie kosztow, i kwalifikuje sie na pelne AIA - annual investment allowance - pod warunkiem ze nie wydasz w tym samym roku wiecej niz 50 tys funtow na firmowy "sprzet".


Bardzo dziękuję koleżance Rrrr za wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie.:-] Gdzieś na brytyjskim forum wyczytałem dokładnie to samo i chciałem się upewnic czy to prawda.
To znacznie upraszcza cała procedurę prowadzenia księgowości:-D.
Czyli vana kupuje na firmę, odliczam 100% w ramach AIA na koniec roku podatkowego + wszystkie koszty z nim związane.
Czy do kosztów zaliczam też ubezpieczenie vana, MOT i roadtax?? Wydaje mi się, że tak. Czy tylko koszty związane z bieżącym użytkowaniem: serwisy, paliwo, części zamienne?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Rrrr

Post #9 Ocena: 0

2009-11-30 17:49:35 (15 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

jesli van jest na firme to w koszty wliczasz wszystkie niezbedne wydatki z nim zwiazane - czyli ubezpieczenie, MOT, serwis, naprawy itp.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

donboss

Post #10 Ocena: 0

2009-11-30 20:37:07 (15 lat temu)

donboss

Posty: 4

Mężczyzna

Z nami od: 20-11-2009

Skąd: abingdon

Pięknie dziękuje :-]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

 

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,