MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Co mogę odliczyć od podatku jako SE?

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

Postów: 12

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

pierniko

Post #1 Ocena: 0

2009-11-10 10:08:50 (16 lat temu)

pierniko

Posty: 12

Z nami od: 17-10-2007

Witam
Od 2 lat pracuję jako self-employed (mieszkam w Londynie). Jak dotąd temat odliczeń zbytnio mnie nie interesował, jako że w zeszłym roku miałem mały dochód i nie płaciłem podatku. Jednak w tym roku dochód większy więc podatek będzie. Moja praca polega na doręczaniu listów, a więc coś jakby listonosz z tym że nie chodzę na piechotę ale jeżdżę na rowerze. Pracuje w różnych częściach Londynu maksymalnie do ok. 30 kilometrów od domu, wtedy też część drogi pokonuję pociągiem używając oystera. Moja praca plus minus wygląda tak, że połowę czasu pracy doręczam listy a drugą połowę pracuje w domu wykonując papierkową robotę używając przy tym komputera i internetu.
A teraz do rzeczy.
Czytając tutaj na forum co może od dochodu odliczyć SE dowiedziałem się, że wszystko to co potrzebne jest do wykonania przez niego pracy. Jednak paru rzeczy nie jestem pewien. Np.

1. Czy poza częściami rowerowymi ( które przyjmuję że mogę odliczyć) czy mogę odliczyć również ciuchy które używam w pracy (ale nie tylko w pracy) np. buty, kurtki, spodnie?

2. Jeśli chodzi o koszty dojazdu kiedy korzystam z pociągu to czy mogę sobie odliczyć te koszty jeśli nie mam papierowych "travelek" lecz używałem oystera?

3. Co do odliczeń związanych z mieszkaniem to tutaj na forum był ten temat i czytałem to ale dotyczył on sytuacji, kiedy ktoś wynajmuję mieszkanie. A co w sytuacji, kiedy ja wynajmuję tylko pokój i używam go w dużej części ( nie wiem jak dużej) jako "biura"? Czy w takiej sytuacji mogę odliczyć od podatku czynsz? Jeśli tak to ile?

Z tego co szukałem na forum to nie znalazłem odpowiedzi na te pytania ale jeśli coś przeoczyłem i się powtarzam to sorki.
Pozdrawiam forumowiczów.


Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #2 Ocena: 0

2009-11-10 21:00:47 (16 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #3 Ocena: 0

2009-11-10 21:18:10 (16 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

co do odliczania miejsca do pracy, np 1 pokoj przeznaczasz na biuro i liczysz jaki procent powieżchni zajmuje twoje biuro i tyle odliczasz, telefom stacjonarny jezeli jest jeden numer w domu to 1/3 jak masz osobny do biura to w całości, neta całość,
W sumie z tego co wiem tutaj można odliczać niemal wszytko, warunek jeden, w czasie kontroli musisz przekonać kontrolera że było to potrzebne do pracy.
Aha, od tego roku bankiety z dziwkami dostały bana nie będzie można już odliczać tych usług z działki imprez integracyjnych :)
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

Post #4 Ocena: 0

2009-11-10 21:39:09 (16 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

pierniko

Post #5 Ocena: 0

2009-11-17 06:58:55 (16 lat temu)

pierniko

Posty: 12

Z nami od: 17-10-2007


Cytat:


Teoretycznie, jezeli masz umowe, to mozesz to procentowo zrobic. To jednak zaczyna byc sliskie ...
chociaz znam ludzi ktorzy tak robia od lat.
Jak nie przegniesz, to przejdzie.
Ja bym jednak nie radzil - za pare funtow z TaxOffic'em zadzierac.




No a czy wiecie co mówi prawo na ten temat? Gdzie mogę znaleźć podstawę prawną żeby wiedzieć na bank jak to jest z odliczeniem mieszkania? Jednak to spora suma i szkoda by mi było zaprzepaścić jeśli jest możliwość odliczenia.

Co do dojazdów do pracy to rzecz w tym że nie zbierałem ani trawelek jako że głównie używałem oystera, nie zbierałem jednak paragonów na jego doładowywanie. Może jednak da się coś jeszcze zrobić w tej sprawie. Np. jakby tak mieć roczny wydruk z historii oystera. Da się coś takiego dostać?

A co do odliczenia ubrań. To czy jak kupiłem goretexowe buty za które wywaliłem trochę kasy jako że obowiązkowo potrzebuję wodoodporne jednak używam je też poza pracą to czy mogę je odliczyć? Wiecie gdzie mogę znaleźć podstawę prawną na ten temat?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Biedroneczka19

Post #6 Ocena: 0

2010-03-16 22:42:25 (15 lat temu)

Biedroneczka19

Posty: 300

Kobieta

Z nami od: 25-08-2009

Skąd: UK

To podepne sie pod temat.
A co w momencie gdy kupuje auto ale płace kasa. Nie mam zadnej faktyry na to. Tylko potwierdzenie ze auto zostało zakupione. Czy cos takiego tez moge wliczyc w koszty???

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

andyopole

Post #7 Ocena: 0

2010-03-17 01:19:48 (15 lat temu)

andyopole

Posty: 13664

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Buty jak najbardziej, kto Ci udowodni ze chodzisz w nich... prywatnie? Czesci do roweru a takze nowy rower jesli juz ten zajezdzisz. Internet jak najbardziej ale rowniez mozesz sobie kupic wypasiony laptop. Do niego oprogramowanie niezbedne do prowadzenia dzialalnosci oraz zabezpieczenia bezpieczenstwa danych. Oj chcialbym miec ten problem. Przz ponad dziesiec lat pracy na wlasny rachunek placilem zawsze bardzo male podatki dochodowe. Np. do mycia roweru mozesz sobie kupic Karchera. Zaden urzad skarbowy Ci nie zabroni myc roweru urzadzeniem drozszym niz on sam. Odziez robocza jak najbardziej i nikt Cie nie zmusza do kupowania drelichow i flaneli. Kupujesz taka na jaka Cie stac. Moja sekretarka kupowala sobie wypasione kozaki na koszt firmy. Do tego srodki czystosci, przeciez po pracy musisz sie umyc i wyprac odziez robocza. Spinacze, dlugopisy, slowem wszystko co jestes w stanie udowodnic ze bylo NIEZBEDNE do prowadzenia firmy.

Co do auta na firme to mysle ze wystarczy albo krotka umowa kupna sprzedazy ale poniewaz w UK sie tego nie praktykuje to wystarczy chyba wlasne oswiadczenie o kwocie wydanej na zakup. Wazne zeby nie wycenic Mondeo L-reg na 5000 GBP, bo to juz przegiecie.

Amen.:-D

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

Biedroneczka19

Post #8 Ocena: 0

2010-03-17 07:51:07 (15 lat temu)

Biedroneczka19

Posty: 300

Kobieta

Z nami od: 25-08-2009

Skąd: UK

Cytat:

2010-03-17 01:19:48, andyopole napisał(a):

Co do auta na firme to mysle ze wystarczy albo krotka umowa kupna sprzedazy ale poniewaz w UK sie tego nie praktykuje to wystarczy chyba wlasne oswiadczenie o kwocie wydanej na zakup. Wazne zeby nie wycenic Mondeo L-reg na 5000 GBP, bo to juz przegiecie.

Amen.:-D



Hehe no wiadomo tu chodzi o 1500 GBP dokładnie.
A czy CHB i CHTC ujmuje jako przychód czy wogóle tego nie biore pod uwagę? Bo nie wiem co zrobić.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

reivilo

Post #9 Ocena: 0

2010-03-17 09:14:30 (15 lat temu)

reivilo

Posty: 2314

Kobieta

Z nami od: 09-09-2007

Skąd: inąd

Cytat:

2010-03-17 07:51:07, Biedroneczka19 napisał(a):

A czy CHB i CHTC ujmuje jako przychód czy wogóle tego nie biore pod uwagę? Bo nie wiem co zrobić.
....uzaleznione od dochodu .....oba od innego progu dochodowego. Przeciez nie zarabiasz ich jako 'firma':-]
to sa zasilki
tu masz wszystko o firmie
Ludzie myślcie ....to nie boli !!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Biedroneczka19

Post #10 Ocena: 0

2010-03-17 12:55:58 (15 lat temu)

Biedroneczka19

Posty: 300

Kobieta

Z nami od: 25-08-2009

Skąd: UK

No własnie tak myslałam ale wolałam sie upewnić. Dziekuje serdecznie.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,