MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

HMRC, Podatki, Self Assesment .... oraz wiele innych porad.

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 12 z 14 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 11 | 12 | 13 | 14 ] - Skocz do strony

Str 12 z 14

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

deies1984

Post #1 Ocena: 0

2010-10-05 17:23:09 (14 lat temu)

deies1984

Posty: 15

Mężczyzna

Z nami od: 08-04-2010

Skąd: Slough

Ja jak zwykle z problemami....I nie jest tak, że nie szukam lub mi się nie che. Czytam i to dużo i im więcej tego czytam [Bussiness Link, HMRC site i parę innych stron jeszcze] tym większy bałagan mam w głowie więc sorry za trywialne pytania ale ciężko mi to ogarnąć.

Mam 100% udziałów w firmie limited by shares, której jestem dyrektorem. Jestem zgłoszony do PAYE. Zarabiam 200 GBP na MIESIĄC [aż się firma nie rozkręci bardziej]. Z tego co rozumiem nie płacę podatku jako, że zarabiam za mało ?
Co jeśli sprzedałbym przedmiot jako osoba fizyczna i miał z tego tytułu dodatkowy dochód?
Powiedzmy sprzedam antyk za...8000 GBP. Gdzieś czytałem o tego typu sprzedaży, że za sprzedaż do 6000 się nic nie płaci /a sprzedaż własnego samochodu itp w ogóle nie podlega żadnym opłatom/. Wydaje mi się, że chodzi o coś a 'la polski podatek od czynności cywilno prawnej.
Jak ewentualnie to zapłacić? gdzie zgłosić? Czy sprzedaż taka miałaby wpływ na NICs itp ? Albo gdzie o tym znaleźć informację.
Z góry dziękuję

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

aga_sz

Post #2 Ocena: 0

2010-10-09 17:40:28 (14 lat temu)

aga_sz

Posty: 1

Kobieta

Z nami od: 09-10-2010

Skąd: dundee

Mój mąż pracował w Polsce do marca 2010, potem wyjechaliśmy do Szkocji i od kwietnia pracuje tutaj. Jak mamy się rozliczyć? Bardzo proszę o pomoc, kompletnie nie orientuję się w tych wszystkich przepisach!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Rrrr

Post #3 Ocena: 0

2010-10-17 01:33:59 (14 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

Cytat:

2010-10-05 17:23:09, deies1984 napisał(a):
Co jeśli sprzedałbym przedmiot jako osoba fizyczna i miał z tego tytułu dodatkowy dochód?
Powiedzmy sprzedam antyk za...8000 GBP. Gdzieś czytałem o tego typu sprzedaży, że za sprzedaż do 6000 się nic nie płaci /a sprzedaż własnego samochodu itp w ogóle nie podlega żadnym opłatom/. Wydaje mi się, że chodzi o coś a 'la polski podatek od czynności cywilno prawnej.
Jak ewentualnie to zapłacić? gdzie zgłosić? Czy sprzedaż taka miałaby wpływ na NICs itp ? Albo gdzie o tym znaleźć informację.
Z góry dziękuję



dobrze czytales - sprzedaz za ponizej 6 tys, nie placisz podatku, od sprzedazy samochodu czy wlasnego domu tez nie. przy wyzszych kwotach £10,100 jest wolne od podatku, a cokolwiek powyzej tej kwoty jest opodatkowane w wysokosci 18% i 28% (w zaleznosci od tego jakie masz dochody w roku sprzedazy - tzn wyzszy prog podatkowy = wiekszy podatek od zysku).

zyski zglasza sie na zeznaniu podatkowym.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Szpakos

Post #4 Ocena: 0

2010-10-17 10:37:51 (14 lat temu)

Szpakos

Posty: 45

Mężczyzna

Z nami od: 09-01-2009

Skąd: Shotton

Witam,
Od kilku dni jestem self employed i zanim zdecydowalem sie napisac przeszukalem cale forum w znalezieniu odpowiedzi ale niestety albo nie znalazlem albo nie zrozumialem o co chodzi dlatego tez wybaczcie ale musze zapytac.

Dojeżdżam do pracy samochodem czy moge sobie wliczyc w koszta paliwo, ubezpieczenie, taxy, serwisy, czesci itp itd? Pytam dlatego ze znajomy anglik nawciskal mi troche bajek i nie wiem ile w tym prawy (to on wlasnie mi powiedzial ze wszystko to co wymienilem moge sobie wliczyc w koszta)...

Czy gdy uzywam w pracy laptopa, internetu bezprzewodowego oraz telefonu kom moge sobie abonamenty powliczac w koszta oraz zakup laptopa?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Rrrr

Post #5 Ocena: 0

2010-10-17 21:39:13 (14 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

chyba wszystko na ten temat juz tu bylo:

http://www.mojawyspa.co.uk/forum/48/9790/Firma-jak-zaczac-Dobre-rady-zawsze-w-cenie

i na stronie HMRC:
http://www.hmrc.gov.uk/incometax/relief-self-emp.htm

do tego jak wypelniasz zeznanie podatkowe to w instrukcji jest wytlumaczone co i jak mozesz odliczyc.

[ Ostatnio edytowany przez: Rrrr 17-10-2010 21:39 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

reivilo

Post #6 Ocena: 0

2010-10-18 13:07:39 (14 lat temu)

reivilo

Posty: 2314

Kobieta

Z nami od: 09-09-2007

Skąd: inąd

Rrrr.....fajnie ze jestes.....dlugo cie nie bylo wiec ..gdzie bylas jak cie nie bylo ....kolejne szkolenie?
Ludzie myślcie ....to nie boli !!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Rrrr

Post #7 Ocena: 0

2010-10-18 21:38:20 (14 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

pojawiam sie i znikam, na zasadzie fatamorgany ;-)

jak sie nie ucze do jakiegos egzaminu to udzielam sie na innych forach. a tu wpadam okresowo, ostatnio nieczesto bo jakos mniej kompa wlaczam - poza internetem tez jest zycie :D

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

naominaomi

Post #8 Ocena: 0

2010-10-19 12:45:30 (14 lat temu)

naominaomi

Posty: 116

Kobieta

Z nami od: 25-04-2010

Skąd: walia

witam mam problem a raczej mój mąż.
pracuje dla agencji , która postanowiła aby pracownicy założyli pracownicy self employed i tu nasze pytania:
1. ma wystawiać 2 faktury za jeden tydzień pracy to znaczy jedna dla agencji, druga dla firmy której pracuje- wydaje mi się to trochę nie właściwe bo przecież tylko jedną fakture moge wystawić z tydzień?
2.czy może ustalić sam sobie stawke na godzine?
3. czy do prowadzenia tej działalności potrzebna jest księgowa

dziękuje z góry za pomoc
dzieci cudem są

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Szpakos

Post #9 Ocena: 0

2010-10-19 23:52:53 (14 lat temu)

Szpakos

Posty: 45

Mężczyzna

Z nami od: 09-01-2009

Skąd: Shotton

Cytat:

2010-10-17 21:39:13, Rrrr napisał(a):
chyba wszystko na ten temat juz tu bylo:

http://www.mojawyspa.co.uk/forum/48/9790/Firma-jak-zaczac-Dobre-rady-zawsze-w-cenie

i na stronie HMRC:
http://www.hmrc.gov.uk/incometax/relief-self-emp.htm

do tego jak wypelniasz zeznanie podatkowe to w instrukcji jest wytlumaczone co i jak mozesz odliczyc.


Dziekuje! I stala sie jasnosc :) jednak jeszcze nie wszystko ogarnalem bardz tez znalazlem. Wiem juz ze z fonem, netem i lapkiem to nie problem. Jednak pozostaje kwestia jeszcze samochodu, a dokladniej ubezpieczenia oraz oplat z nim zwiazanych... Otoz znalazlem ze samochod moge wliczyc w koszta, w pierwszym roku 40% wartosci w drugim 20% itd. ale to chyba tyczy sie tylko kosztow zakupu. Czy ubezpieczenie i reszte moge w 100% sobie odliczyc? Czy tez musze jakos procentowo okreslic ile moge sobie odliczyc...Co do dojazdu do pracy to moge odliczyc sobie 40p za kazda przejechana mile wiec calkiem niezle :) ale dalej zastanawia mnie to ubezpieczenie, tax, mot oraz wszelkie czesci/serwisy...

[ Ostatnio edytowany przez: Szpakos 19-10-2010 23:55 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Rrrr

Post #10 Ocena: 0

2010-10-21 00:53:10 (14 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

wszystko zalezy od tego czy jestes SE czy Ltd (czasami ludziom sie wydaje ze jak otworza Ltd to sa tez SE, co nie jest prawda).


jako SE -

albo uzywasz wlasny samochod i odliczasz 40p za mile i w to wchodzi ubezpieczenie i wszelkie inne koszta, wiec nic wiecej nie mozesz odliczyc,

albo odliczasz procent od wszystkich kosztow zwiazanych z autem, ale wtedy nie mozesz odliczac tego 40p,

albo kupujesz samochod przez firme, odliczasz capital allowances - ale nie 40% a potem 20% -tylko 20% albo 10% na rok, w zaleznosci od CO2 (powyzej 160g to bedzie tylko 10%) i odliczasz wszystkie koszta - ubezpieczenie itp,


albo kupujesz vana przez firme i odliczasz 100% w pierwszym roku plus koszta.

teraz masz wybor :D

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 12 z 14 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 11 | 12 | 13 | 14 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,