odpowiedz | nowy temat | Regulamin |
unreal |
Post #1 Ocena: 0 2017-11-25 13:59:53 (7 lat temu) |
Z nami od: 14-05-2014 Skąd: ? |
Witam.
Jakoże sam jestem kierowcą autobusu w Polsce interesuje mnie temat Londyńskich piętrowych autobusów,szczególnie starszych Routemasterów które zostały wycofane ostatecznie w 2005 roku.
1.Podobno w takich autobusach oprócz kierowcy był zawsze konduktor który sprzedawał bilety/uiszczało się u niego opłatę za przejazd.Czy to prawda? Czy był on ubrany w jakiś specjalny mundur? Czy w autobusie miał jakieś wydzielonie miejsce dla siebie czy jak był tłok to stał z innymi pasażerami?
2.W jaki sposób były sprzedawane bilety? były to zwykłe papierowe bloczki? czy ten konduktor miał jakiś kasownik którym zonaczał wcześniej zakupione bilety? Czy u konduktora można było nabyć wiele rodzajów biletów czy tylko np.normalny i ulgowy?
3.Czy możliwa była jazda na gapę? w przypadku tłoku konduktor zawsze przeciskał się przez tłum i każdego kontrolował czy czasami przymykał oko? Czy w przypadku gapowicza prosił kierowcę o zatrzymanie autobusu i wypraszał?
4.Z tego co widziałem w routemasterach kabina kierowcy była całkiem odgrodzona od przestrzeni pasażerskiej i można było do niej wejść tylko z zewnątrz autobusu(małe przesuwane drzwi).Czy kierowca skupiał się tylko na jeździe a problemami z pasażerami zajmował się konduktor?
5.Czy w tych autobusach było jakiekolwiek ogrzewanie? z tego co widziałem z tyłu autobusu była otwarta rampa-jeżeli ktoś się potknął to mógł wyleciec z autobusu w czasie jazdy(!).Przecież w okresie zimowym po przejażdżce takim autobuse przeziębienie miałeś murowane.W środku musiał być straszny przeciąg i zimnica.W czasie deszczu ludzie stojący przy rampie pewnie mokli.Jak to było naprawdę? Szokuje mnie to że ktoś w ogóle dopuścił do ruchu autobus z "dziurą" z tyłu przez którą można wypaść w czasie jazdy.Czytałem że co roku zdarzało się około 12 wypadków śmiertelnych.