Ciepla woda i ogrzewanie musza byc zapewnione przez wlasciciela, inaczej lokal nie nadaje sie do mieszkania - "uninhabitable". Ale z tego co piszesz kaloryfera nie ma w pomieszczeniu, co oznacza, ze rowniez nie bylo go tam jak wprowadzales sie. Czyli zgodziles sie na to, ze nie ma tam ogrzewania, nie zazadales przed wprowadzeniem sie, zeby bylo to zmienione. Oczekujesz, ze wlasciciel teraz zrobi remont instalacji i doda nowy kaloryfer? Jedyne rozsadne wyjscie to zadac od wlasciciela alternatywnego ogrzewania, piecyka itp.
Ciepla woda - ile masz tych lazienek? Jedna czy dwie? Jak dwie to podstawowa potrzeba jest zapewniona czyli mieszkanie spelnia kryteria "przydatnosci".
W tym przypadku by zmusic wlasciciela do naprawy musisz wystapic na droge pisemna, jesli do tej pory ignorowal Cie. Jak to zrobic, poradnik na stronie Shelter -
http://england.shelter.org.uk/get_advice/repairs_and_bad_conditions
Jesli depozyt nie jest chroniony, to mozesz wystapic z wnioskiem do sadu. Jesli jednak w miedzyczasie wlasciciel ochroni depozyt, to Twoja sprawa moze byc uchylona.
Decyzja sadu najwyzszego w kwesti ochrony depozytu -
http://blog.painsmith.co.uk/2010/02/12/high-court-decision-on-tdp/
Wynika z niej, ze depozyt musi byc ochroniony przed wplynieciem sprawy do sadu:
"Court agreed that the Act itself does not impose a requirement that the deposit be protected within 14 days as long as it is protected prior to the matter coming before a Court."
Podsumowujac: przyklejasz sie klawiatury lub dlugopisu i zaczynasz stawiac zadania wlascicielowi. Nie interesuja Cie jego wymowki i nie czekasz kolejnego roku. Wszystkie listy wysylasz za potwierdzeniem odbioru, moga przydac sie potem.
Carpe diem.