MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Przerabianie silnika na biopaliwa/olej spożywczy

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 2 z 4 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 | 4 ] - Skocz do strony

Str 2 z 4

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

bloby00

Post #1 Ocena: 0

2008-06-21 18:16:44 (17 lat temu)

bloby00

Posty: 1493

Mężczyzna

Z nami od: 23-01-2008

Skąd: London

Cytat:

2008-06-18 17:28:12, poszukiwacz7 napisał(a):
W UK sprawa dopiero nabiera rozpędu ponieważ dopiero w 2007 roku w czerwcu, zniesiono akcyzę na takie paliwo do celów niekomercyjnych.

O tym to nie slyszalem, ba, wczesniej to nawet byly informacje o akcjach z lapaniem kierowcow kupujacych duze ilosci oleju kuchennego :-], wszystko z powodu akcyzy, przy ktorej oplaceniu cena takiego paliwa prawie rownala sie z dieslem.

P.S. Najtanszy olej jest chyba w Asdzie :-]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

poszukiwacz7

Post #2 Ocena: 0

2008-06-21 19:48:59 (17 lat temu)

poszukiwacz7

Posty: 93

Mężczyzna

Z nami od: 09-04-2008

Tak, w tej chwili można nie płacić podatku używając do 2500 litrów rocznie. Znając zyżycie paliwa w swoim samochodzie, łatwo obliczyć jak daleko można pojechać na 2500 litrach paliwa w roku8-) No i dla tych którym to nie wystarcza - zawsze można mieszać olej w dowolnej proporcji z Dieslem..
Zerknij tu: <a href="http://www.smartveg.com/faqs/fuel-duty-vegetable-oil.php" target="_blank" target="_new">http://www.smartveg.com/faqs/fuel-duty-vegetable-oil.php</a>

P.S. Najtańszy jest w cash&carry jak Makro etc.

[ Ostatnio edytowany przez: poszukiwacz7 21-06-2008 19:49 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #3 Ocena: 0

2008-06-22 11:57:13 (17 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

zabawnie to musi wyglądać, podjeżdża koleś pod market, wyjeżdża wózkiem z 80 butelkami rzepakowego i leje do pełna na parkingu :)

W wczoraj na parkingu pod Lidlem stał Roys, hm, może gość właśnie przyjechał zatankować??8-):-]

hm, myślę że najbezpieczniej dla silnika to dolewać ew, a nie lać tylko roślinny,
jak by nie patrzeć olej napędowy ma masę dodatków, rozpuszczających nagary, tonujących zapłon itd, choć z drugiej strony interesujące by było zrobić wszystkie pomiary silnika, a potem jeździć na spożywczym i po jakimś czasie powiedzmy po 30-50 000 ponownie dokonać sprawdzenia, można by było mieć odrobinę pojęcia na ile wzrasta zużycie tłoków, pierścieni no i przede wszystkim zaworów.

Hm, a gdybyś może się gdzieś zbratał z pasjonatami tego tematu, ale takimi co przerabiają rozbierają silniki na detale i lubią i umieją to złożyć do kupy, to faktycznie mogła by być to bardzo pasjonująca zabawa.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

vitek

Post #4 Ocena: 0

2008-06-22 12:11:47 (17 lat temu)

vitek

Posty: 3922

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 19-06-2007

Skąd: Yorkshire

Nie lepiej jeździć na opałowym albo załatwić tańszego diesla od znajomego kierowcy ciężarówki lub rolnika?
The Mythbuster

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona WWW

krakn

Post #5 Ocena: 0

2008-06-22 17:47:15 (17 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

no lepiej, ale mało ambitne :-]
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

poszukiwacz7

Post #6 Ocena: 0

2008-06-22 18:11:44 (17 lat temu)

poszukiwacz7

Posty: 93

Mężczyzna

Z nami od: 09-04-2008

To nie jest tylko kwestia technologii i ekonomii, ale też (a może nawet głównie)ekologii8-)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #7 Ocena: 0

2008-06-22 19:16:32 (17 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

wiesz z ta ekologią to bym ostrożny był, bo niby pierwsze wrażenie jest takie, że ilość CO2 pochłanianego przez rośline i spalonego wytwozonego CO2 jest mniej wiecej równa, to schody zaczynają się gdy zaczniemy liczyć inne koszty, a wiec wraz ze wzrostem popularnosci ekologicznych dodatków na początku była radośc bo wszytko co zbywało z żywnosci było przerobione lub zamieniane na rośliny energetyczne.
Jednak popyt zrobił sie tak duży ze mało że zapasy znikneły to jeszcze atrakcyjność upraw zaczeła zachęcać rolników "2 i 3 świata" do niszczenia złożonej struktury obszarow, czyli wycina się drzewa, krzaki po to by posadzić od żepaku po brzoze energetyczną, i nagle okazało sie że rónowaga została po raz kolejny wystawiona ciężką prubę... nie chce mi się tu pisać, polecam national scientific o ile dobrze przypominam w zeszłym roku był poruszany tam ten temat.

I jeszcze jedno, dodawanie najpierw alkoholu, a potem olejów spowodowało wzrost cen żywności...
no i ta od ekologi do ekonomi i z powrotem ... nie do końca idealny świat.
Choć jak najbardziej jestem ZA! poza tym właśnie pasjonaci dzięki swoim eksperymentom i wypowiedziom na forach całego świata pomagają w tworzeniu przyszłych rozwiań tanich i czystych energii
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

marcinb

Post #8 Ocena: 0

2011-09-25 13:10:29 (14 lat temu)

marcinb

Posty: 7163

Mężczyzna

Z nami od: 20-05-2006

Skąd: Newark on Trent

To jaka jest prawda o BioPaliwach?

Biopaliwa miały zmniejszyć zależność od paliw kopalnych, ochronić środowisko naturalne i stworzyć miejsca pracy. Tymczasem zwiększyły problemy środowiskowe, uzależniły rolników od subwencji i zdewastowały rynek żywności. Przestawienie się na biopaliwa nowej generacji nie powodujące takich problemów, może potrwać nawet dekady.[...]

BioPaliwa = Glod?

[...] Nadal na świecie dominują biopaliwa I generacji, oparte na bezpośrednim przetwarzaniu zbóż paszowych, kukurydzy lub trzciny cukrowej na bioetanol oraz wytwarzaniu biokomponentów z oleju roślinnego, zwykle palmowego. Ich popularność zrodziła się bowiem z prostych założeń – miały one zagospodarować nadwyżki ziarna zbóż i kukurydzy nie najlepszej jakości, wchłonąć nadwyżki oleju palmowego z rynku azjatyckiego i poprzez system subwencji stworzyć nowej miejsca pracy i całe sektory usługowe zajmujące się przetwórstwem i logistyką biopaliw i biokomponentów. Dodatkowo biopaliwa powinny były zmniejszyć zależność światowej gospodarki od paliw kopalnych i jednocześnie spowodować zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Jednak, jak się okazało biopaliwa I generacji nie zrównoważyły bilansu energetycznego i nie przybyło od nich „zielonej” energii. Przyczyniły się za to do zwiększenia problemów ze środowiskiem naturalnym i zdewastowały rynek żywności. Problemy zaczęły się właśnie od tego rynku… [...]

A gdzie EcoFriendly paliwa?

[...] Farmerzy w pułapce subwencji Według raportu ujawnionego przez „The Times”, część z najczęściej używanych biopaliw opartych na olejach roślinnych jest wysoce niewydajna i nie spełnia standardów Komisji Europejskiej. Zgodnie z wytycznymi unijnymi, litr biopaliwa powinien w porównaniu z tradycyjnym paliwem redukować emisję szkodliwych gazów o 35 proc. Jak jednak wykazują badania, olej palmowy zwiększa emisję gazów do atmosfery aż o 31 proc. Trzeba bowiem do emisji powodowanej przez sam proces przerobu dodać szkody, jakie wywołuje wypalanie lasów deszczowych pod plantacje. A emisja CO2 jest wtedy tak duża, iż przerobienie dwutlenku węgla, jaki spowodowało wypalenie lasu, zajęłoby drzewom średniej wielkości plantacji 840 lat! Unijnych wytycznych nie spełniają także paliwa wytwarzane z oleju rzepakowego i sojowego. Podobnie jest z produkcją bioetanolu z trzciny cukrowej Brazylii. Opłacalność wytwarzania tego paliwa, spowodowana rządowymi subwencjami, przyczynia się w znacznym stopniu do wylesiania dorzecza Amazonki, co zagraża już nie tylko samej Brazylii.[...]

BioPaliwa a sprawa Polska

[...] W 2006 roku, rządy koalicji PiS-LPR-Samoobrona dostrzegły w biopaliwach wielką szansę. Miały one zwiększyć dochody rolników, dostarczyć taniego paliwa, chronić środowisko zgodnie z unijnymi wytycznymi.[...]

Nie byłoby w tym niczego złego, gdyby nie fakt, że autorzy ustawy biopaliwowej wyraźnie postawili na rzepak, jako źródło do produkcji biopaliw. Po skoku areału produkcji w ciągu dwóch lat rzepak zaczął drożeć, bo olej rzepakowy jest jednym z głównych olejów używanych w polskim przetwórstwie spożywczym. Toteż szybko na rynku zjawiły się tańsze surowce z importu. W efekcie, jak twierdzi Krajowa Izba Biopaliw, tylko 27 proc. etanolu z przerobu roślinnego(bioetanolu) i 41 proc. estrów wykorzystywanych do produkcji biokomponentów pochodzi z krajowych wytwórni. Resztę , wykorzystywaną przez krajowe koncerny paliwowe, bierze się z importu – głównie ze względu na cenę. Podobnie więc jak cała Unia, Polska dotuje wytwórców bioetalonu i biokomponentów poza jej granicami (m.in. z Brazylii i USA, Argentyny i krajów Azji). Stąd biopaliwo i biokomponenty są drogie [...].


Biedna Polska dzieki w/w dzialaniom dotuje Moznych tego Swiata.

BioPaliwa - Wielka Przewala czy tylko Nieudolne Dzialania?

calosc tutaj: biznes.onet.pl - biopaliwa-czyli-wielka-kompromitacja?
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona - Albert Einstein

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer SkypeNumer gadu-gadu

MerseyMan

Post #9 Ocena: 0

2011-09-25 14:44:25 (14 lat temu)

MerseyMan

Posty: 143

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2010

Skąd: Liverpool, wrexham

kolega z pracy jezdzil od kilku lat na oleju hydraulicznym i roznych innych przepracowanych olejach z maszyn produkcyjnych
wczesniej pracowal dla vauxhalla i takie tez auto posiadal vectre B
na polce w garazu mial przygotowanych kilka pomp paliwa na wymiane bo to padalo a pozatym nic
wkoncu rozbil auto i sie skonczyly dobre czasy :-)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #10 Ocena: 0

2011-09-25 15:18:27 (14 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 2 z 4 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 | 4 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,