Str 2 z 4 |
odpowiedz | nowy temat | Regulamin |
bloby00 |
Post #1 Ocena: 0 2008-06-21 18:16:44 (17 lat temu) |
 Posty: 1493
Z nami od: 23-01-2008 Skąd: London |
Cytat:
2008-06-18 17:28:12, poszukiwacz7 napisał(a):
W UK sprawa dopiero nabiera rozpędu ponieważ dopiero w 2007 roku w czerwcu, zniesiono akcyzę na takie paliwo do celów niekomercyjnych.
O tym to nie slyszalem, ba, wczesniej to nawet byly informacje o akcjach z lapaniem kierowcow kupujacych duze ilosci oleju kuchennego ![:-] :-]](modules/Forum/images/smiles/lol.gif ) , wszystko z powodu akcyzy, przy ktorej oplaceniu cena takiego paliwa prawie rownala sie z dieslem.
P.S. Najtanszy olej jest chyba w Asdzie
|
 
|
 |
|
|
poszukiwacz7 |
Post #2 Ocena: 0 2008-06-21 19:48:59 (17 lat temu) |
 Posty: 93
Z nami od: 09-04-2008 |
Tak, w tej chwili można nie płacić podatku używając do 2500 litrów rocznie. Znając zyżycie paliwa w swoim samochodzie, łatwo obliczyć jak daleko można pojechać na 2500 litrach paliwa w roku  No i dla tych którym to nie wystarcza - zawsze można mieszać olej w dowolnej proporcji z Dieslem..
Zerknij tu: <a href="http://www.smartveg.com/faqs/fuel-duty-vegetable-oil.php" target="_blank" target="_new">http://www.smartveg.com/faqs/fuel-duty-vegetable-oil.php</a>
P.S. Najtańszy jest w cash&carry jak Makro etc.
[ Ostatnio edytowany przez: poszukiwacz7 21-06-2008 19:49 ]
|
 
|
 |
|
krakn |
Post #3 Ocena: 0 2008-06-22 11:57:13 (17 lat temu) |
 Posty: 40201
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
zabawnie to musi wyglądać, podjeżdża koleś pod market, wyjeżdża wózkiem z 80 butelkami rzepakowego i leje do pełna na parkingu
W wczoraj na parkingu pod Lidlem stał Roys, hm, może gość właśnie przyjechał zatankować?? 
hm, myślę że najbezpieczniej dla silnika to dolewać ew, a nie lać tylko roślinny,
jak by nie patrzeć olej napędowy ma masę dodatków, rozpuszczających nagary, tonujących zapłon itd, choć z drugiej strony interesujące by było zrobić wszystkie pomiary silnika, a potem jeździć na spożywczym i po jakimś czasie powiedzmy po 30-50 000 ponownie dokonać sprawdzenia, można by było mieć odrobinę pojęcia na ile wzrasta zużycie tłoków, pierścieni no i przede wszystkim zaworów.
Hm, a gdybyś może się gdzieś zbratał z pasjonatami tego tematu, ale takimi co przerabiają rozbierają silniki na detale i lubią i umieją to złożyć do kupy, to faktycznie mogła by być to bardzo pasjonująca zabawa. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
 
|
   
|
|
vitek |
Post #4 Ocena: 0 2008-06-22 12:11:47 (17 lat temu) |
 Posty: 3922
Konto zablokowane Z nami od: 19-06-2007 Skąd: Yorkshire |
Nie lepiej jeździć na opałowym albo załatwić tańszego diesla od znajomego kierowcy ciężarówki lub rolnika? The Mythbuster
|
 
|
 
|
|
krakn |
Post #5 Ocena: 0 2008-06-22 17:47:15 (17 lat temu) |
 Posty: 40201
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
no lepiej, ale mało ambitne ![:-] :-]](modules/Forum/images/smiles/lol.gif ) Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
 
|
   
|
|
|
poszukiwacz7 |
Post #6 Ocena: 0 2008-06-22 18:11:44 (17 lat temu) |
 Posty: 93
Z nami od: 09-04-2008 |
To nie jest tylko kwestia technologii i ekonomii, ale też (a może nawet głównie)ekologii
|
 
|
 |
|
krakn |
Post #7 Ocena: 0 2008-06-22 19:16:32 (17 lat temu) |
 Posty: 40201
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
wiesz z ta ekologią to bym ostrożny był, bo niby pierwsze wrażenie jest takie, że ilość CO2 pochłanianego przez rośline i spalonego wytwozonego CO2 jest mniej wiecej równa, to schody zaczynają się gdy zaczniemy liczyć inne koszty, a wiec wraz ze wzrostem popularnosci ekologicznych dodatków na początku była radośc bo wszytko co zbywało z żywnosci było przerobione lub zamieniane na rośliny energetyczne.
Jednak popyt zrobił sie tak duży ze mało że zapasy znikneły to jeszcze atrakcyjność upraw zaczeła zachęcać rolników "2 i 3 świata" do niszczenia złożonej struktury obszarow, czyli wycina się drzewa, krzaki po to by posadzić od żepaku po brzoze energetyczną, i nagle okazało sie że rónowaga została po raz kolejny wystawiona ciężką prubę... nie chce mi się tu pisać, polecam national scientific o ile dobrze przypominam w zeszłym roku był poruszany tam ten temat.
I jeszcze jedno, dodawanie najpierw alkoholu, a potem olejów spowodowało wzrost cen żywności...
no i ta od ekologi do ekonomi i z powrotem ... nie do końca idealny świat.
Choć jak najbardziej jestem ZA! poza tym właśnie pasjonaci dzięki swoim eksperymentom i wypowiedziom na forach całego świata pomagają w tworzeniu przyszłych rozwiań tanich i czystych energii Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
 
|
   
|
|
marcinb |
Post #8 Ocena: 0 2011-09-25 13:10:29 (14 lat temu) |
 Posty: 7163
Z nami od: 20-05-2006 Skąd: Newark on Trent |
To jaka jest prawda o BioPaliwach?
Biopaliwa miały zmniejszyć zależność od paliw kopalnych, ochronić środowisko naturalne i stworzyć miejsca pracy. Tymczasem zwiększyły problemy środowiskowe, uzależniły rolników od subwencji i zdewastowały rynek żywności. Przestawienie się na biopaliwa nowej generacji nie powodujące takich problemów, może potrwać nawet dekady.[...]
BioPaliwa = Glod?
[...] Nadal na świecie dominują biopaliwa I generacji, oparte na bezpośrednim przetwarzaniu zbóż paszowych, kukurydzy lub trzciny cukrowej na bioetanol oraz wytwarzaniu biokomponentów z oleju roślinnego, zwykle palmowego. Ich popularność zrodziła się bowiem z prostych założeń – miały one zagospodarować nadwyżki ziarna zbóż i kukurydzy nie najlepszej jakości, wchłonąć nadwyżki oleju palmowego z rynku azjatyckiego i poprzez system subwencji stworzyć nowej miejsca pracy i całe sektory usługowe zajmujące się przetwórstwem i logistyką biopaliw i biokomponentów. Dodatkowo biopaliwa powinny były zmniejszyć zależność światowej gospodarki od paliw kopalnych i jednocześnie spowodować zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Jednak, jak się okazało biopaliwa I generacji nie zrównoważyły bilansu energetycznego i nie przybyło od nich „zielonej” energii. Przyczyniły się za to do zwiększenia problemów ze środowiskiem naturalnym i zdewastowały rynek żywności. Problemy zaczęły się właśnie od tego rynku… [...]
A gdzie EcoFriendly paliwa?
[...] Farmerzy w pułapce subwencji Według raportu ujawnionego przez „The Times”, część z najczęściej używanych biopaliw opartych na olejach roślinnych jest wysoce niewydajna i nie spełnia standardów Komisji Europejskiej. Zgodnie z wytycznymi unijnymi, litr biopaliwa powinien w porównaniu z tradycyjnym paliwem redukować emisję szkodliwych gazów o 35 proc. Jak jednak wykazują badania, olej palmowy zwiększa emisję gazów do atmosfery aż o 31 proc. Trzeba bowiem do emisji powodowanej przez sam proces przerobu dodać szkody, jakie wywołuje wypalanie lasów deszczowych pod plantacje. A emisja CO2 jest wtedy tak duża, iż przerobienie dwutlenku węgla, jaki spowodowało wypalenie lasu, zajęłoby drzewom średniej wielkości plantacji 840 lat! Unijnych wytycznych nie spełniają także paliwa wytwarzane z oleju rzepakowego i sojowego. Podobnie jest z produkcją bioetanolu z trzciny cukrowej Brazylii. Opłacalność wytwarzania tego paliwa, spowodowana rządowymi subwencjami, przyczynia się w znacznym stopniu do wylesiania dorzecza Amazonki, co zagraża już nie tylko samej Brazylii.[...]
BioPaliwa a sprawa Polska
[...] W 2006 roku, rządy koalicji PiS-LPR-Samoobrona dostrzegły w biopaliwach wielką szansę. Miały one zwiększyć dochody rolników, dostarczyć taniego paliwa, chronić środowisko zgodnie z unijnymi wytycznymi.[...]
Nie byłoby w tym niczego złego, gdyby nie fakt, że autorzy ustawy biopaliwowej wyraźnie postawili na rzepak, jako źródło do produkcji biopaliw. Po skoku areału produkcji w ciągu dwóch lat rzepak zaczął drożeć, bo olej rzepakowy jest jednym z głównych olejów używanych w polskim przetwórstwie spożywczym. Toteż szybko na rynku zjawiły się tańsze surowce z importu. W efekcie, jak twierdzi Krajowa Izba Biopaliw, tylko 27 proc. etanolu z przerobu roślinnego(bioetanolu) i 41 proc. estrów wykorzystywanych do produkcji biokomponentów pochodzi z krajowych wytwórni. Resztę , wykorzystywaną przez krajowe koncerny paliwowe, bierze się z importu – głównie ze względu na cenę. Podobnie więc jak cała Unia, Polska dotuje wytwórców bioetalonu i biokomponentów poza jej granicami (m.in. z Brazylii i USA, Argentyny i krajów Azji). Stąd biopaliwo i biokomponenty są drogie [...].
Biedna Polska dzieki w/w dzialaniom dotuje Moznych tego Swiata.
BioPaliwa - Wielka Przewala czy tylko Nieudolne Dzialania?
calosc tutaj: biznes.onet.pl - biopaliwa-czyli-wielka-kompromitacja?Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona - Albert Einstein
|
 
|
  
|
|
MerseyMan |
Post #9 Ocena: 0 2011-09-25 14:44:25 (14 lat temu) |
 Posty: 143
Z nami od: 20-09-2010 Skąd: Liverpool, wrexham |
kolega z pracy jezdzil od kilku lat na oleju hydraulicznym i roznych innych przepracowanych olejach z maszyn produkcyjnych
wczesniej pracowal dla vauxhalla i takie tez auto posiadal vectre B
na polce w garazu mial przygotowanych kilka pomp paliwa na wymiane bo to padalo a pozatym nic
wkoncu rozbil auto i sie skonczyly dobre czasy
|
 
|
 |
|
|
Post #10 Ocena: 0 2011-09-25 15:18:27 (14 lat temu) |
Anonim
|
Usunięte
|
 
|
 |
|