MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Firma - jak zaczac. Dobre rady zawsze w cenie

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 96 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 94 | 95 | 96 ] - Skocz do strony

Postów: 951

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

manchester_tran

Post #1 Ocena: 0

2007-10-19 16:01 (17 lat temu)

manchester_transport

Posty: 12

Z nami od: 17-03-2007

Skąd: Manchester

Witam,
Wraz z dwoma kumplami Przymierzamy sie do wspolnego malego biznesu. Chcemy na terenie Manchester i okolic podnajmowac sie wiekszym firmom i robic im CCTV, okablowanie strukturalne, swiatlowody, alarmy i wszystko inne co damy rade. Takze wszystkie w/w bezposrednio ludnosci, firmom. Przygotowywujemy ulotki, strone www, ogloszenia, kontaktujemy sie z firmami.
Mamy sprzet, transport, bogate doswiadczenie z Polski, kaleczymy jakos ten angielski. Jako ze obecnie pracujemy, a z pracy nie zrezygnujemy zanim wszystko nie zacznie sie krecic tak jak chcemy wszystkie prace bedziemy chcieli robic w weakendy lub po godzinach.
Akurat w tym biznesie tak sie da bo czesto firmy wymagaja by pracy byly przeprowadzene po godzinach pracy lub w dni wolne.

Nie wiemy jednak jak dobrze zaczac. Jakie jest najlepsze dla nas rozwiazanie? Czy ktorys z nas ma sie zarejestrowac jako self - employed? Reszta bedzie robila jakby na "czarno"
Moze lepszym rozwiazaniem bylaby spolka? Jak wygladala by sprawa fakturowania klienta? Czy na poczatku darowac sobie rejestrowanie wszystkiego. Tutaj tez business funkcjonuje bardzo czesto bez rachunkow.Taka zreszta rade uslyszalem od Anglika ktory dlubie strony www.

W ogole to chetnie przyjmiemy wszelkie sugestie. Nawiazalibysmy chetnie tez kontakt z kims kto pomagal i podpowiadal by nam na poczatku. Takze zalezalo by nam na pomocy zwiazanej z ksiegowoscia.


Interesuje mnie rowniez na co trzeba zwracac uwage w kontaktach z Anglikami? Chodzi mi o przeciebiorcow. Czy sa rzeczy, sprawy o ktorych sie mowi lub nie.


Wykorzystujac ten post na maxa chcialbym takze nawiazac kontakt z ludzmi ktorzy takie rzeczy wykonywali w Polsce lub robia to teraz w UK

Konczac ten przydlugawy wywod pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.

[ Ostatnio edytowany przez: manchester_transport 19-10-2007 16:02 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

reivilo

Post #2 Ocena: +1

2007-10-27 06:34 (17 lat temu)

reivilo

Posty: 2314

Kobieta

Z nami od: 09-09-2007

Skąd: inąd

Ja na waszym miesjcu wystartowalabym jako self emplyed- to najprostrzy sposob prowadzenia dzialanosci - jak sie dobrze rozkreci tp przeszlabym na ltd. i albo kazdy zaklada swoje firme - podlecajac wykonanie kolejnych rzeczy w ramach tego ukladu
albo spolke partnerska - z dobrze rozpisana umowa na poczatku - bo potem jak sie firma rozkreca z reguly bywaja klopoty - z podzialem oboiazkow i podzialem zyskow....
1. zalety self employda - niskie oplaty z tytulu NI ( nie wiem jak jest przypadku kiedy sie pracuje i juz ktos ci placi skladki- pewnie jest zwolnienie z placenia ale to trzebaby sprawdzic)
- ksiegowosci pratycznie nie ma robi sie tylko zestawienie przychodow i kosztow - wychodzi zysk badz strata - potem z tego podatek lub nie
- nie ma wymagan doyczacych fakturowania- na kartce papieru masz podac zródlo zakupionego towaru,cene, badz komu co i i za ile sprzeadjesz ( dla wlasnej wygody wzrto to robic skrupulatnie - zeby wiedziec jak jest naprawde z kosztami i zyskami)
- potwierdzeniami zakupu sa tez zwykle paragony ( benzyna równiez
(nie ma zmudnego rozpisywania kilometrow jak w polsce)
- podatek - jak go masz do zpaolacenia - nalicza albo HM RC albo sobie sam i w odpowiednim czasie placisz
Osobiscie polecam jak wyzej - proste, latwo konrolowac jak naprawde firma stoi - to zwykle slupki - prosta matematyka - no i nieiwle kosztuje a spokojne sumienie ze robisz to na pelnym legalu - bezcenne
a zalozenie firmy nie kosztuje nic - drukujesz formy z internetu wysylasz i masz, mozesz zgloscic dzialnosc do 3 m-ce wstecz
zamkniecie to samo
Bajka w porownaniu z polska
Spolka partnerska sie niczym nie rózni tyle ze wlascicieli jest dwoch - kiedys mialam o tym informacje ale po przeanalizowaniu sytuacji zdecydowalismy sie na pojedymcza fime. A polecam przy dobrze prosperujacym inetresie ltd - bo latwo sie ja tu zaklada, inna jest odpowiedzlanosc za niepoiwdzenia biznesope ( czytaj bankructwo firmy) ale tu ksiegowsc jest na innym poziomie i bez ksiegowego sie raczej nie uda....

[ Ostatnio edytowany przez: reivilo 27-10-2007 06:39 ]

Ludzie myślcie ....to nie boli !!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Anette

Post #3 Ocena: 0

2007-10-27 08:46 (17 lat temu)

Anette

Posty: 74

Z nami od: 09-10-2007

poniewaz widze,ze jestes w temacie,prosze powiedz mi odnosnie tego zestawienia przychodow i rozchodow,jak ma wygladac ta ksiazka?wiem,ze mozna taka kupic ale nie wiem jak sie nazywa i jak wyglada,dzieki,pozdrawiam

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

reivilo

Post #4 Ocena: 0

2007-10-27 09:52 (17 lat temu)

reivilo

Posty: 2314

Kobieta

Z nami od: 09-09-2007

Skąd: inąd

wlasnie cala zabawa z 'ksiegowoscia' polega na tym ze nie ma wymogów formalnych ( jakbylo w polsce) mozesz sobie to zrobic w komputerze, na karte papieru, w zeszycie.....ja sobie zrobilam w akruszu kalkulacyjnym w koputerze. Pozakonczeniu rokupodatkowego wypisujesz odpoweidni formularz i palcisz albo nie .....Jak sie ma dochody z firmy ponizej 4200 ilestam mozna wystapic o zwonienie z płacenia NI.
Wazne jest - zeby ( dla wlasnej wygody ) a nie ze takie sa wymagania 'ksiegowac' znaczy zapisywac koszty i przychody na biezaca - wtedy na konic roku podatkowego ( pocztek kwietnia) nie siedziec przez tygodnie i nie spisywac wszytkich paragonow- z reguly sie nie pamieta co sie kupowalo.
Kosztami sa wszystkie wydatki niznedne do wykonywanej dzialalnosci:czyli np jezeli cos sie tam sprzedaje, prdukuje,materialy i towary, rzeczy uzywane do pakowania, koszty wysylki, transportu,koszty czynszu jesli mamy sklep, biuro. Jesli firme prowadzimy w domu mozna odliczyc proporcjonalnie koszty np pokoju ktory traktujemy jako biuro( czesc czynszu, pradu ogrzewania wody) , a co za tym idzie koszty biurowe - komputer , papier, tusze itp.....jak równiez srodki do czyzczenia jakas chemia, mopy....no auto .
Na wszystko wystarcza paragony. Sami jak wystawiamy dowody sprzedazy - tez nie musza byc na specjalnych druczkach - mozna samemu w kompie zrobic i drukowac - te wszytkie dokumenty nie wymagaja podpisu ani pieczatek - normalne jest przesylanie faktur mailem ( tego nie moglam zrozumiec jak prowadzilam firme w anglii z polski - teraz juz wiem jak to dziala ):-] bajka i za to kocham UK Tu mnie nikt nie traktuje jak potencjalnego wyludzacza 3,5zł VAT w US .
Ludzie myślcie ....to nie boli !!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Anette

Post #5 Ocena: 0

2007-10-27 09:59 (17 lat temu)

Anette

Posty: 74

Z nami od: 09-10-2007

o,dziekuje Ci za wyczerpujaca odpowiedz!ja mam pare osob(prywtnych-nie firmy) u ktorych sprzatam,zalezalo mi na ubezpieczeniu,stad self-employed.Wychodzi na to ze moge zalozyc zeszyt z trzema rubryczkami:data-przychody-rozchody i to wystarczy...swietnie.jeszcze raz Ci dziekuje;)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Anette

Post #6 Ocena: 0

2007-10-27 10:03 (17 lat temu)

Anette

Posty: 74

Z nami od: 09-10-2007

wiesz co?zadam Ci jeszcze jedno pytanie:a jakie dochody jest najkorzystniej ujmowac?koszty mam male,tylko dojazdy,gdyz ludzie kupuja mi srodki czystosci,a zarobki ok 150-180f.tyg.Podobno lepiej wpisywac mniej..

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

reivilo

Post #7 Ocena: +1

2007-10-27 14:16 (17 lat temu)

reivilo

Posty: 2314

Kobieta

Z nami od: 09-09-2007

Skąd: inąd

na to pytanie ja co dam tylko jedna odpowiedz - wszystkie uczciwe
Ludzie myślcie ....to nie boli !!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

reivilo

Post #8 Ocena: 0

2007-10-27 14:19 (17 lat temu)

reivilo

Posty: 2314

Kobieta

Z nami od: 09-09-2007

Skąd: inąd

skladka ubezpieczeniowa jest kosztem - ale to niewiele - 2,2 na tydzien
Ludzie myślcie ....to nie boli !!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Nycza

Post #9 Ocena: 0

2007-10-27 16:11 (17 lat temu)

Nycza

Posty: 191

Kobieta

Z nami od: 25-01-2007

Skąd: Londyn

Witam
A jak rozliczyc zakup auta na potrzeby firmy?? Tez w zwykle koszty czy moze trzeba jak w polsce rozliczac przez amortyzacje??
pozdrawiam
Magda

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

reivilo

Post #10 Ocena: 0

2007-10-27 17:50 (17 lat temu)

reivilo

Posty: 2314

Kobieta

Z nami od: 09-09-2007

Skąd: inąd

Jesli chodzi o zakup auta na firme szczerze mowiac nie wiem - wiem tylko tyle ze jak sie ma jedno auto to mozesz rozliczac paliwo na podstawie rachukow, paragonow - jesli drugie wtedy to jedno z nich traktuje sie jak firmowe ale szczegolow ksiegowania nie znam ....ale dobry temat ...jesli ktos wie prosimy o pomoc.

jeszcze zalety bycia self empoyed-Jeśli zdecydujesz się na samozatrudnienie, nie musisz rejestrować się w Workers Registration Scheme w Home Office. Praca na własny rachunek ma również dodatkową zaletę, istotną dla Polaków, którzy nie dawno przyjechali na wyspy. Osób samozatrudnionych nie obowiązuje rok czekania na ubieganie się o Residence Permit (potwierdzenie statusu rezydenta). Możesz o niego wystąpić zaraz po zarejestrowaniu działalności i wystawieniu pierwszej faktury.
Ludzie myślcie ....to nie boli !!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 96 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 94 | 95 | 96 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,