Str 93 z 96 |
odpowiedz | nowy temat | Regulamin |
Richmond |
Post #1 Ocena: 0 2017-06-26 19:47:59 (8 lat temu) |
 Posty: 29554
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Na stronie gov.uk jest cos takiego dla SE:
https://www.gov.uk/simpler-income-tax-simplified-expenses/working-from-home
Natomiast ja jako dyrektor limited company odliczam te 4 funty tygodniowo, rocznie 208.
http://www.companybug.com/home-office-expenses-limited-company/
Zakladam, ze autor pytania chce zalozyc limited company. Carpe diem.
|
 
|
 |
|
|
baartek6 |
Post #2 Ocena: 0 2017-06-26 20:27:05 (8 lat temu) |
 Posty: 4
Z nami od: 26-06-2017 Skąd: Manchester |
Jeszcze nie wiem czy będzie to ltd. Nie znam na razie zbytnio różnicy. Liczę, że księgowy dobrze mi doradzi. Przecież mając towar w pokoju muszę mieć osobny, duży, zamykany pokój, żeby nikt tego nie ukradł. Mógłbym przecież wynająć sobie miejsce w 3 osobowym pokoju i płacić 180 funtów miesięcznie. Więc jest to niezbędny koszt według mnie. Jeśli jest inaczej i nie można tego zrobić, wynajmę mały, tani pokój. Dlatego potrzebuję tak bardzo tej odpowiedzi już teraz.
|
 
|
 |
|
krakn |
Post #3 Ocena: 0 2017-06-26 22:47:25 (8 lat temu) |
 Posty: 40201
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
Cytat:
2017-06-26 19:00:25, AgentOrange napisał(a):
HMRC może się przyczepić że działalność gospodarczą będziesz miał w miejscu gdzie mieszkasz.
Nie prawda.
Zależy od rodzaju działalności. Możesz mieć, ja mam domowe biuro w domu.
Dawniej odliczało się jakoś jedno pomieszczenie (księgowa mi to liczy). Ale tego już dawno nie ma. Teraz są dosłownie grosze na takie odliczenie.
Piwo frytki i po kasie. Nie pamiętam dokładnie, ale jak usłyszałem to nawet nie chciało mi się pamiętać tej kwoty :>
Jeżeli chcesz odliczyć np garaż to musisz go najpierw zgłosić jako commercial, wtedy płacisz od niego podatek jak za obiekt usługowy.
Ale nie ma tak łatwo. Bo na to żeby ten garaż zamienił się na biznes, często muszą się zgodzić nie tylko właściciele budynku, ale również sąsiedzi i to czasami na całej ulicy!
baartek6
Księgowy ci doradzi LTD i VAT.
Dla niego to najlepsza kasa.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
 
|
   
|
|
AgentOrange |
Post #4 Ocena: 0 2017-06-26 22:57:43 (8 lat temu) |
 Posty: 2362
Z nami od: 17-05-2015 Skąd: Twickenham |
Nie wiem czy nie prawda - ale u mnie HMRC nie chce wydac numeru VAT bo nie podoba im sie ze adresy sie pokrywaja. Maja to wyjasniac ale na razie nie ma listu od kilku tygodni...
|
 
|
 |
|
baartek6 |
Post #5 Ocena: 0 2017-06-27 00:16:17 (8 lat temu) |
 Posty: 4
Z nami od: 26-06-2017 Skąd: Manchester |
OK "sprawę pokoju" przyjmuję za załatwioną. Wynajmę jednak tańszy pokój.
Jakie wszystkie inne koszty będę mógł odliczyć ? Czy dieta jako kierowcy mi przysługuje ?
Samochód - czy możecie mi doradzić sposób w jaki można kupić samochód wart powiedzmy 5 tys, mając 2 tys wkładu własnego i kiepską historię kredytową ?
Czym różni się se od ltd ? Czytałem, że mając ltd, jako dyrektor będę mógł sobie robić wypłaty więc byłby to dodatkowy dobry koszt.
Co proponujecie w moim przypadku ? Co wyjdzie taniej ? Vat nie wchodzi w grę, bo dodatkowe 20% mnie pogrążą a nawet nie wiem czy dam radę sprzedać swoje produkty po przewidywanej cenie.
Dziękuję za wszystkie powyższe odpowiedzi
|
 
|
 |
|
|
krakn |
Post #6 Ocena: 0 2017-06-27 03:01:49 (8 lat temu) |
 Posty: 40201
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
wypłata dyrektora nie jest kosztem, jest dochodem prywatnym od tej sumy zapłacisz podatek dochodowy.
Nie masz historii kredytowej to wróżenie z gwiazd. Gdzieś tam może uda się dostać w komisie częściowo skredytowany, ale pewnie odsetki będą bardzo wysokie.
Trzeba by po prostu chodzić i pytać, zgrać okazyjny samochód z kredytodawcą to też będzie zagadka.
Dieta na pewno, z niskim cholesterolem.
OK tu żartuje
Nie rozumiesz zasady działania VAT.
Z VATem sie startuje gdy ma się klientów na VAT
podatek i tak będziesz musiał zapłacić tylko że nie będzie to VAT i tyle.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
 
|
   
|
|
Richmond |
Post #7 Ocena: 0 2017-06-27 07:04:11 (8 lat temu) |
 Posty: 29554
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Wyplata dla dyrektora jest kosztem dla firmy. Podatek dochodowy i tak zaplaci, niezaleznie od tego jak wyplaci sobie pieniadze, zalezy to od kwoty.
W przypadku firmy limited najbardziej oplaca sie wyplacac pensje o wysokosci lekko ponizej kwoty wolnej od podatku, np 11000, a reszte w dywidendach i trzymac sie ponizej pewnej kwoty lacznych dochodow rocznie.
NI bedzie bardzo male, podatek dochodowy rowniez. Ale w przypadku limited company ksiegowy bedzie kosztowac duzo wiecej niz jak jest sie samozatrudnionym. Ksiegowi nie maja zadnej korzysci z tego czy ktos jest zarejestrowany do VAT czy nie. Chyba, ze masz na mysli to, ze licza sobie wiecej za swoje uslugi z tego powodu. Carpe diem.
|
 
|
 |
|
baartek6 |
Post #8 Ocena: 0 2017-06-27 14:27:17 (8 lat temu) |
 Posty: 4
Z nami od: 26-06-2017 Skąd: Manchester |
Widzę, że z kosztami nie będzie jednak tak kolorowo jak zakładałem  Moi klienci vatu nie potrzebują odliczać. Mogę mieć duży problem z samochodem ale w ostateczności wypożyczę vana na pierwsze miesiące. Będzie to b dużo kosztować, bo jakieś 600 funtów miesięcznie. Czytałem gdzieś niedawno, że wypożyczone auto mogę w pełni odliczyć. Czy to znaczy, że będę mógł dodać do kosztów jeszcze dodatkowo paliwo, przeglądy itp ?
A więc odliczając 100%-owe koszty wyszło mi coś takiego. Czy zawarłem wszystko za co będę musiał zapłacić czy są jeszcze jakieś inne podatki ?
Przychód 85 000
Koszty 43 000
Towar - 34 000, Przesyłka - 1500, Auto - 5800 (licząc 15 400 mil rocznie), Inne - 1500 (papier, drukarki, raz rocznie księgowy itp),
Zysk 43 000
Class 2: 137
Class 4: 43 000 - 8164 = 34 836 x 9% = 3 135
Podatek dochodowy: 43 000 – 11 500 = 31 500 x 20% = 6 300
Wszystkie podatki: 9 572
Na czysto = 33 428
Sam będę musiał zapłacić jeszcze za przeglądy, parkingi, część paliwa. Czy jest coś więcej ? Tax road ? [ Ostatnio edytowany przez: baartek6 27-06-2017 14:28 ]
|
 
|
 |
|
krakn |
Post #9 Ocena: 0 2017-07-03 18:57:04 (8 lat temu) |
 Posty: 40201
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
dojazdy do klientów rozliczasz wg kilometrów , albo wg paliwa. Jeżeli nie jest to van to generalnie prowadzi się rejestr mil, kiedy skąd i dokąd ile mil przejechane. Parking pod domem klienta jeżeli ty płacisz to też w koszty. Jeżeli to pojazd comercyjny to koszty napraw w całości, jezeli to osobówka , MPV a nie jesteś taxi to tylko część. Dokładnie nie wiem, bo się tym nie zajmuje. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
 
|
   
|
|
DomiHej |
Post #10 Ocena: 0 2017-08-18 12:17:24 (8 lat temu) |
 Posty: 2
Z nami od: 26-06-2017 Skąd: Poole |
Tutaj masz bloga o tym jak założyć firmę w Anglii http://cracovia.org.uk/firma-w-anglii/
mam nadzieję, że coś rozjaśni
|
 
|
 |
|