MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Firma - jak zaczac. Dobre rady zawsze w cenie

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 33 z 96 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 32 | 33 | 34 ... 94 | 95 | 96 ] - Skocz do strony

Str 33 z 96

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Rrrr

Post #1 Ocena: 0

2009-07-13 21:45:57 (16 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

koszt wynajecia ksiegowego zalezy od Twoich wymagan i oczekiwan i od tego jakie ow ksiegowy ma ceny. jak chcesz zeby Ci ktos ksiegowal cala dzialanosc na podstawie faktur i kwitkow to cena uslugi bedzie wyzsza. jak sam powpisujesz dane w zorganizowany arkusz to cena oczywiscie sie obnizy...

sadzac po forum to pewni "przydomowi" ksiegowi rozlicza Cie duzo taniej, ale bez zadnych gwarancji ;-)


Cytat:

2009-07-13 21:16:13, klingon napisał(a):

Ponadto gdy wypisujemy fakture na firme polska bez Vatu (oczywscie ma ona NIP europejski), co jest podstawa do wystawienia faktury ze stawka 0%? , czy jest to sam list przewozowy czy ogolnie nic nie musi byc poniwaz jestesmy w unii. Zadaje to pytanie poniewaz interesuje mnie na jakiej podstawie urzad zwraca mi nadplacony Vat.



podstawa do wystawienia faktury z zero VAT jest nr VAT klienta i dowod na to ze towar opuscil UK. byl na ten temat osobny watek (albo i dwa). jak nie spelnisz wymogow to placisz VAT z wlasnej kieszeni.

Cytat:
Zero-rating goods sold within the EU

If you're sending goods to someone who is genuinely registered for VAT in the destination EU country, you can zero-rate the supply for VAT purposes, provided you meet all the conditions below.

To account for the VAT on zero-rated sales to another EU country, include the value of the goods and services in your VAT Return in Box 6 and Box 8 in the usual way. If any VAT is due in the destination country, then your customer pays it to the tax office in their country.

You can only zero-rate these supplies when all these conditions are met:
the goods are sent out of the UK to somewhere in another EU country
whoever you're sending them to is genuinely registered for VAT in another EU country
you get their VAT registration number - including the two letter country code - and show it on your sales invoice
you've got paperwork showing that the goods have gone out of the UK - 'evidence of removal'
you dispatch the goods and get evidence of removal within a set time - which is normally three months

Evidence of removal will include a number of things like:
-customer orders
-correspondence with customers
-sales invoices
-packing lists
-invoices from hauliers
-bank statements
-consignment notes showing the goods have been received in another EU country

These documents must show details of:
-your business
-your customer
-the goods and their value
-the method of transport and route
-where the goods are going to

The description of the goods mustn't be vague.

If the evidence is unsatisfactory, then you may have to pay all the VAT. You must keep all the evidence for six years and show it to HM Revenue & Customs (HMRC) if they ask to see it.

If you can't get this evidence in time you must account for VAT on your return when the time limit has passed.




poza tym przeczytaj sobie jeszcze to:

http://www.hmrc.gov.uk/vat/managing/international/esl/index.htm

a odbiegajac od powyzszego - podobno w UK VAT zostanie podniesiony do 20%, zeby zalatac dziury w budzecie... bedzie interesujaco.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #2 Ocena: 0

2009-07-13 22:18:49 (16 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

asiorek7

Post #3 Ocena: 0

2009-07-13 22:33:16 (16 lat temu)

asiorek7

Posty: 64

Kobieta

Z nami od: 28-09-2008

Właśnie jestem w trakcie wszystkich formalności w związku z zakładaniem firmy.
Koszt księgowej to 16-20 funtów tygodniowo.
Oczywiście to zależy od biura i od tego czego oczekujesz.
Ja płacę 18 funtów i mam całą księgowość.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Rrrr

Post #4 Ocena: 0

2009-07-13 22:46:22 (16 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

Cytat:

2009-07-13 22:18:49, Jollen napisał(a):

Nie rozumiem tylko jednego, na szkoleniu mówili, że jak się chce sprzedawać w obrębie Unii, to jest obowiązek posiadania numeru VAT. A kiedy już ten numer posiadamy, to stajemy się VAT-owcami, więc musimy wystawiać f-ry VAT, a nie zwykłe rachunki.

Jak to właściwie jest?


obowiazek jest jak Twoje obroty osiagna lub przewyzsza 67 tys funtow. przy nizszych obrotach to juz nie jest obowiazek, a wybor.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

klingon

Post #5 Ocena: 0

2009-07-13 23:23:40 (16 lat temu)

klingon

Posty: 2

Mężczyzna

Z nami od: 10-07-2009

rozumiem, zeby odzyskac 15% Vat nalezy byc vatowcem bez wzgledu na przychod.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Rrrr

Post #6 Ocena: 0

2009-07-13 23:54:51 (16 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

dokladnie tak.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Szpakos

Post #7 Ocena: 0

2009-08-06 19:43:27 (16 lat temu)

Szpakos

Posty: 45

Mężczyzna

Z nami od: 09-01-2009

Skąd: Shotton

Witam serdecznie,
Zastanawiam sie nad rozkreceniem malego biznesu. Aktualnie pracuje 5 dni w tygodniu po 8godzin, jednak szukam dodatkowego zarobku. Przez jakis czas zastanawialem sie nad pomyslem, nad czyms oryginalnym co mogloby zainteresowac osoby prywatne jak i male firmy. Niestety ciezko mi bylo wymyslic cos oryginalnego wiec moze zostane przy czyms w czym jestem dobry...

Na poczatek chcialbym zajac sie fotografia cyfrowa. Oferowalbym ludzia zdjecia imprez i takich tam (np. zdjecia portretowe, rodzinne zjazdy, imprezy, wesela itp.) firmom natomiast zdjecia produktow wraz z drobna obrubka zdjęć pod reklamy (np. firma w ktorej obecnie pracuje wynajmuje srednio raz w miesiacy takiego fotografa ktory bierze calkiem niezle siano za kilka fotek). Niestety nie posiadam jeszcze profesialnego sprzetu jednak moglbym takowy kupic na karte kredytowa - taki lepszy zestawik to koszt 2tys. funtow
Jak zdobede sprzet i zaczalbym juz dzialac jako fotograf to moze do tego dodalbym uslugi napraw sprzetu komputerowego :) np. naprawa/instalacja systemow czy np. odzyskiwanie utraconych danych z dyskow/kart pamieci (moze cos by do tego jeszcze doszlo)...

I teraz mam kilka pytan...
1. Czy aktualnie pracujac moge zalozyc firme (np. po 3 miesiacach od jej startu) i nadal pracowac w miejscu gdzie aktualnie pracuje???
2. Czy po zalozeniu firmy moglbym sobie odliczyc podatek od zakupionego sprzetu fotograficznego???
3. Czy jesli po roku czasu okazaloby sie ze firma nie wypalila, znaczy nie mialbym zbyt wielu klientow to czy to sie wiaze z jakimis kosztami???
4. Nastepnie czy mozna uzyskac jakis dodatek/doplate do firmy/sprzetu na lepszy start.

[ Ostatnio edytowany przez: Szpakos 06-08-2009 19:48 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Post #8 Ocena: 0

2009-08-06 20:35:50 (16 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

yandce

Post #9 Ocena: 0

2009-08-06 20:40:54 (16 lat temu)

yandce

Posty: 281

Mężczyzna

Z nami od: 17-08-2008

Skąd: windsor

Cytat:

a odbiegajac od powyzszego - podobno w UK VAT zostanie podniesiony do 20%, zeby zalatac dziury w budzecie... bedzie interesujaco.

nie podobno ale na pewno. W zeszlym tygodniu dostalem invoice za leasing till`a za rok z gory i od ktoregos miesiaca nie pamietam dokladnie ktorego VAT byl wyzszy niz 15%.
Zreszta taki byl plan, obnizenie VATu mialo byc tymczasowe aby pomoc wydostac sie gospodarce z recesji.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #10 Ocena: 0

2009-08-06 20:47:31 (16 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

Cytat:

2009-08-06 20:40:54, yandce napisał(a):
Cytat:

a odbiegajac od powyzszego - podobno w UK VAT zostanie podniesiony do 20%, zeby zalatac dziury w budzecie... bedzie interesujaco.

nie podobno ale na pewno. W zeszlym tygodniu dostalem invoice za leasing till`a za rok z gory i od ktoregos miesiaca nie pamietam dokladnie ktorego VAT byl wyzszy niz 15%.
Zreszta taki byl plan, obnizenie VATu mialo byc tymczasowe aby pomoc wydostac sie gospodarce z recesji.

obnizono z 17,5 prawdopodobnie wróci do tego, choć nie koniecznie, gdyż okazało się ze obnizenie Vatu sposodowalo niesamowity wzrost wplywu do skarbu korony, wiec po co psuć jak jest lepiej niz poprzednio?
Poza tym na to nie mamy wpływu i nie powinno sie tym zajmować glowy w biznesie, no chyba ze ktoś pracuje jako finansista :-]
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

Strona 33 z 96 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 32 | 33 | 34 ... 94 | 95 | 96 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,