Postów: 9 |
odpowiedz | nowy temat | Regulamin |
pawlo856 |
Post #1 Ocena: 0 2014-09-15 10:26:32 (10 lat temu) |
Posty: 5
Z nami od: 15-07-2010 Skąd: Luton |
Witam wszystkich,
Czy ktos może mi pomóc w zagadnieniu business mileage??
Przykład
Punkt A miejsce zamieszkania miejsce rejestracji firmy
Z punktu A jade do klienta punkt B puźniej do puntu C i wracam do punktu A.
Przykładowo zrobiłem 100 mil
Czy wszystko jest liczone jako business mileage???
Dodam jeszcze że jestem self emlpoyed
Pozdrawiam
[ Ostatnio edytowany przez: pawlo856 15-09-2014 10:29 ]
|
|
|
|
|
krakn |
Post #2 Ocena: 0 2014-09-15 17:48:33 (10 lat temu) |
Posty: 40201
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
Tak, to jest busness milage bo jedziesz do i od klienta Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
|
|
|
right_winger |
Post #3 Ocena: 0 2014-09-16 08:40:35 (10 lat temu) |
Posty: 281
Z nami od: 21-05-2013 Skąd: Hants |
krakn - przy okazji spytam bo z innych tematow widze, ze jestes SE:
Jak przedstawia sie dokumentacje business mileage?
No. co jesli jako SE uzywasz swojego samochodu, ktorym takze jezdzisz na zakupy, odwozisz dzieciaki itp. czyli tym samym autem robisz domestic mileage, jak rowniez business? Domyslam sie, ze trzeba w papierach zapisywac biznesowe wyjazdy, ale jak to jest weryfikowane przez taxmana zeby nie bylo naduzyc?
|
|
|
|
Richmond |
Post #4 Ocena: 0 2014-09-16 09:03:30 (10 lat temu) |
Posty: 28886
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Najlepiej prowadzic arkusz kalkulacyjny i zapisywac wszystkie mile biznesowe. Trzeba to jakos dokumentowac, bo skad mialbys wiedziec ile przejechales mili biznesowych, a ile prywatnie?
Ja mam arkusz i zapisuje ile przejechalam mili sluzbowo i rozliczam to sobie raz w miesiacu. W moim przypadku jest troche inaczej, bo place sobie business miles z konta spolki limited, ale metoda dokumentowania jest de facto taka sama. Carpe diem.
|
|
|
|
right_winger |
Post #5 Ocena: 0 2014-09-16 09:19:46 (10 lat temu) |
Posty: 281
Z nami od: 21-05-2013 Skąd: Hants |
A czy dobrze podejrzewam, ze ogolnie na tym wychodzi sie na plus skoro odpisuje sie od podatku 40p za mile?
Wiadomo, ze auto to tez czesci, serwis, mot itd. ale te koszty sie ponosi tez majac auto prywatnie, wiec jako SE stratnym sie raczej nie jest?
I jeszcze przypomnialo mi sie jedno pytanie:
czy w sytuacji gdy adres firmy mam np. w Southampton pod domowym adresem, a zamawiam towar z PL, ktory przyjezdza prywatnym busem typu "przewoz paczek" do Londynu to:
1) Czy jadac autem po ten towar moge doliczyc te mile do biznesowych?
2) Czy koszt przyslania towaru z PL (czyli to co place busiarzowi) moge doliczyc do kosztow uzyskania przychodu firmy? Jesli tak to chyba musze dostac od busiarza jakis rachunek i to wykazac w rozliczeniu, zgadza sie? [ Ostatnio edytowany przez: right_winger 16-09-2014 09:40 ]
|
|
|
|
|
right_winger |
Post #6 Ocena: 0 2014-09-23 11:40:35 (10 lat temu) |
Posty: 281
Z nami od: 21-05-2013 Skąd: Hants |
up
|
|
|
|
Richmond |
Post #7 Ocena: 0 2014-09-23 11:50:03 (10 lat temu) |
Posty: 28886
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
45p za pierwsze 10K mil, 25p za kolejne mile, to tak gwoli sprostowania.
Wszystkie koszty, ktore ponosisz w zwiazku ze swoja dzialanoscia, beda kosztami i oczywiscie potrzebujesz potwierdzenie wydatkow, zeby to potem odliczyc.
1. Gdyby towaru nie bylo w Londynie, to bys tam nie jechal... wiec robisz to sluzbowo i placisz sobie za to mile.
2. Potrzebne rachunki na wszystko, inaczej nie udowodnisz, ze transakcja/usluga miala miejsce i poniosles koszty. Carpe diem.
|
|
|
|
right_winger |
Post #8 Ocena: 0 2014-09-23 14:58:54 (10 lat temu) |
Posty: 281
Z nami od: 21-05-2013 Skąd: Hants |
Cytat:
2014-09-23 11:50:03, Richmond napisał(a):
45p za pierwsze 10K mil, 25p za kolejne mile, to tak gwoli sprostowania.
Wszystkie koszty, ktore ponosisz w zwiazku ze swoja dzialanoscia, beda kosztami i oczywiscie potrzebujesz potwierdzenie wydatkow, zeby to potem odliczyc.
1. Gdyby towaru nie bylo w Londynie, to bys tam nie jechal... wiec robisz to sluzbowo i placisz sobie za to mile.
2. Potrzebne rachunki na wszystko, inaczej nie udowodnisz, ze transakcja/usluga miala miejsce i poniosles koszty.
Dzieki.
Potwierdzeniem jest swistek od dostawcy towaru z wpisanym miejscem odbioru czy rachunek za paliwo, czy moze jedno i drugie?
|
|
|
|
Richmond |
Post #9 Ocena: 0 2014-09-23 15:26:05 (10 lat temu) |
Posty: 28886
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Kwitek za benzyne niczego nie udowadnia, poza tym idea business miles jest taka, ze masz ryczalt za kazda mile i dlatego nie musisz zbierac kwitkow za paliwo czy koszty utrzymania auta.
Wystarczy prowadzic arkusz w Excelu/czy nawet w papierowym notatniku, gdzie zapisujesz:
data, ilosc mil, skad - dokad, powod, (bo pewnie potem zapomnisz). Do tego masz dokumenty na dostawe towaru. W koncu musisz miec jakis rachunek za to, bo bedziesz chcial te koszty odliczyc potem.
HMRC nie wchodzi w szczegoly jak zapisywac wydatki, tylko informuja, ze trzeba zapisywac:
http://www.gov.uk/self-employed-records
A tu wiecej o milach: http://www.gov.uk/simpler-income-tax-simplified-expenses/vehicles
Co do wychodzenia na plus lub na minus z milami, to zalezy jakie masz auto, ile pali, ile kosztuje Cie utrzymanie, itd. Im bardziej oszczedne auto, tym lepiej na tym wyjdziesz. Carpe diem.
|
|
|
|
right_winger |
Post #10 Ocena: 0 2014-09-24 10:02:23 (10 lat temu) |
Posty: 281
Z nami od: 21-05-2013 Skąd: Hants |
Dzieki, Richmond. Posty i linki bardzo przydatne. Szukalem czegos tego typu, gdzie jest to w miare prosto opisane a okazalo sie, ze jest po prostu na gov (czyli cos zle szukalem)
|
|
|
|