Ale to taka szkoła biznesu

Są dwie metody, jedna to płacisz za naukę w szkołach biznesowych, druga żeźbisz swoją wiedzę na własnej skórze i kieszeni.
I ta i ta jest dobra

W zasadzie poniesione kosztów błędnych decyzji czyli tzw wtopy, to normalna rzecz i nie ma biznesu który by nie ponosił takich kosztów, od tych malutkich, aż po wielkie korporacje, które niby zatrudniają setki "specjalistów" i analityków co to niby mają znać się na rzeczy.
A jeszcze chciałem dodać dlaczego "hobbystyczne" dochody są bez sensu.
Po pierwsze gdy dojdzie do kontroli, to mamy ciepło.
po drugie "lepsze" wycwanienie bo zostaje nam w kieszeni więcej jest złudne, mając jak to w polsce nazwywają działalność gospodarczą czyli SE czy LTD ksiegujemy nie tylko dochody ale i ... Koszty!
Tak, czyli wszystko co jest potrzebne do prowadzenia działalności kasięgujemy jako koszt, a przecież nie mając działalności ponosimy te same koszty, ale ponosisz ich koszty po opodatkowaniu, a nie przed, czyli około 20% drożej!
I tak, prowadząc powiedzmy własnie handel internetowy.
potrzebujesz
- kawałek podłogi jako biuro, a więc część wynajmowanego czy też własnego domu wliczasz w koszty.
-miejsce do pakowania i magazynowania, no to do tego pewnie jakiś garaż...
-Internet, po co płącić z wypłaty która jest opodatkowana 20% jak możesz to wżucić w koszty i masz o 20% niższy podatek dochodowy z tej kwoty
-Abonament telefoniczny
-pojazd by ten towar przywieźć, załatwiać niezbędne sprawy, czy też dostarczać do klienta.
-koszty przesyłek
-koszty zakupu towarów
-koszty zakupu usług potrzebnych do prowadzenia działalności.
-jako pracownik, potrzebujesz też odpowiednio być ubrany, wyposażony i w biurze będziesz potrzebował np kawe

-Komputer... czy też komputery,
-Aparaty fotograficzne
-Sprzęt i miejsce do robienia fotografii "reklamowej" by sprzedawane produkty wyglądały na zdjęciach atrakcyjnie i profesjonalnie.
-Drukarki, ulotki wizytówki, długopisy, papier do drukarek, zszywki, spinacze, atrament czy też toner do drukarek, kopiarek, czyli to wszytko co i tak przecież się kupuje

A nawet pranie dywanów, serwis klimatyzatora
![:-] :-]](modules/Forum/images/smiles/lol.gif )
![:-] :-]](modules/Forum/images/smiles/lol.gif )
![:-] :-]](modules/Forum/images/smiles/lol.gif )
I można by tak dłuuugo wymieniać
A wszytko to legalnie odliczone od podatku.
Czyli dochodzimy do tego że legalnie można osiągnąć to samo co w sposób "hobbystyczny"
A dając zarobić dobremu doradcy księgowemu można jeszcze więcej.
Przykład?
ano jak zwykle z życia wzięty, sądziłem że w zasadzie wiem jak się rozliczać bo jest to bardzo proste, przez jakiś czas nawet sam rozliczałem sporą firmę na VAT z dużą ilością pracowników.
Nie chciałem nic więcej od księgowego jak tylko tyle by sprawdził kwoty i załatwił i przypomniał mi w odpowiednim czasie o konieczności tego czy tamtego.
Ale w końcu księgowa sama mi zasugerowała, żebym się opamiętał bo tracę kupę kasy nie znając dokładnie przepisów Brytyjskich.
Efekt?
około 2500 funtów podatku zostało mi w kieszeni, w porównaniu z tym, co sam wyliczyłem licząc w prosty sposób - koszty, dochód i przychód.