MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Producent z polski kontra ebay.uk

« poprzednia strona

Strona 3 z 3 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ] - Skocz do strony

Str 3 z 3

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

krakn

Post #1 Ocena: 0

2011-11-27 14:08:31 (13 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

Mieszko, kolega zupełnie się zagubił i postępuje zbyt pochopnie.
Ale to taka szkoła biznesu :))
Są dwie metody, jedna to płacisz za naukę w szkołach biznesowych, druga żeźbisz swoją wiedzę na własnej skórze i kieszeni.

I ta i ta jest dobra :) byle nie wpakować się w poważne kłopoty podatkowe, wtopienie nawet kilkunastu tysięcy funtów to pikuś w porównaniu z kłopotami skarbowymi.

W zasadzie poniesione kosztów błędnych decyzji czyli tzw wtopy, to normalna rzecz i nie ma biznesu który by nie ponosił takich kosztów, od tych malutkich, aż po wielkie korporacje, które niby zatrudniają setki "specjalistów" i analityków co to niby mają znać się na rzeczy.

A jeszcze chciałem dodać dlaczego "hobbystyczne" dochody są bez sensu.

Po pierwsze gdy dojdzie do kontroli, to mamy ciepło.

po drugie "lepsze" wycwanienie bo zostaje nam w kieszeni więcej jest złudne, mając jak to w polsce nazwywają działalność gospodarczą czyli SE czy LTD ksiegujemy nie tylko dochody ale i ... Koszty!

Tak, czyli wszystko co jest potrzebne do prowadzenia działalności kasięgujemy jako koszt, a przecież nie mając działalności ponosimy te same koszty, ale ponosisz ich koszty po opodatkowaniu, a nie przed, czyli około 20% drożej!

I tak, prowadząc powiedzmy własnie handel internetowy.

potrzebujesz

- kawałek podłogi jako biuro, a więc część wynajmowanego czy też własnego domu wliczasz w koszty.

-miejsce do pakowania i magazynowania, no to do tego pewnie jakiś garaż...

-Internet, po co płącić z wypłaty która jest opodatkowana 20% jak możesz to wżucić w koszty i masz o 20% niższy podatek dochodowy z tej kwoty
-Abonament telefoniczny
-pojazd by ten towar przywieźć, załatwiać niezbędne sprawy, czy też dostarczać do klienta.
-koszty przesyłek
-koszty zakupu towarów
-koszty zakupu usług potrzebnych do prowadzenia działalności.
-jako pracownik, potrzebujesz też odpowiednio być ubrany, wyposażony i w biurze będziesz potrzebował np kawe :) którą również może udać się wliczyć w koszty.
-Komputer... czy też komputery,
-Aparaty fotograficzne
-Sprzęt i miejsce do robienia fotografii "reklamowej" by sprzedawane produkty wyglądały na zdjęciach atrakcyjnie i profesjonalnie.
-Drukarki, ulotki wizytówki, długopisy, papier do drukarek, zszywki, spinacze, atrament czy też toner do drukarek, kopiarek, czyli to wszytko co i tak przecież się kupuje :P

A nawet pranie dywanów, serwis klimatyzatora :-]:-]:-] bo jak prowadzić firmę w zasyfianym biurze

I można by tak dłuuugo wymieniać

A wszytko to legalnie odliczone od podatku.
Czyli dochodzimy do tego że legalnie można osiągnąć to samo co w sposób "hobbystyczny"

A dając zarobić dobremu doradcy księgowemu można jeszcze więcej.

Przykład?
ano jak zwykle z życia wzięty, sądziłem że w zasadzie wiem jak się rozliczać bo jest to bardzo proste, przez jakiś czas nawet sam rozliczałem sporą firmę na VAT z dużą ilością pracowników.
Nie chciałem nic więcej od księgowego jak tylko tyle by sprawdził kwoty i załatwił i przypomniał mi w odpowiednim czasie o konieczności tego czy tamtego.

Ale w końcu księgowa sama mi zasugerowała, żebym się opamiętał bo tracę kupę kasy nie znając dokładnie przepisów Brytyjskich.
Efekt?
około 2500 funtów podatku zostało mi w kieszeni, w porównaniu z tym, co sam wyliczyłem licząc w prosty sposób - koszty, dochód i przychód.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

mosfer

Post #2 Ocena: 0

2011-11-27 14:31:22 (13 lat temu)

mosfer

Posty: 55

Mężczyzna

Z nami od: 04-07-2011

Skąd: kettering

Cytat:

2011-11-27 13:19:02, Mieszko napisał(a):
Cytat:

2011-11-26 20:34:21, corino napisał(a):
mam juz zarejestrowaną dzialalność zarejestrowałem też i VAT więc mam ten numer, zrobiłem to tylko aby uniknąć oddawania 10% ebayowi wartości sprzedawanego przedmiotu.


A mógłbyś uściślic jakie 10% masz na myśli? Zawsze wydawało mi się, że eBayowi musisz zapłacic bez względu na to czy jestes VAT-owcem czy nie.

przy wstawianiu towary na ebay np. wczoraj i dziś jest za free(nie wszystkie kategorie) jak nie sprzedasz to nic nie płacisz, a jak sprzedasz to te 10%.
pewnie lepiej założyć business legalnie się rozliczać itd prowadzić księgi ... ale nie dla mnie , zresztą konto i tak nie jest na mnie , osoba już odesłana do polski, nawet nie wie co ma na koncie .
apropo jak zakładałem sobie drugie konto przez neta w dawnym alliance-leicest teraz Santand... to nie pokazywałem jakichkolwiek papierow , tylko podpis i jazda! konto online za free

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Mieszko

Post #3 Ocena: 0

2011-11-27 16:08:20 (13 lat temu)

Mieszko

Posty: 1536

Kobieta

Z nami od: 16-07-2009

Skąd: Hastings

Cytat:

2011-11-27 14:31:22, mosfer napisał(a):
Cytat:

2011-11-27 13:19:02, Mieszko napisał(a):
Cytat:

2011-11-26 20:34:21, corino napisał(a):
mam juz zarejestrowaną dzialalność zarejestrowałem też i VAT więc mam ten numer, zrobiłem to tylko aby uniknąć oddawania 10% ebayowi wartości sprzedawanego przedmiotu.


A mógłbyś uściślic jakie 10% masz na myśli? Zawsze wydawało mi się, że eBayowi musisz zapłacic bez względu na to czy jestes VAT-owcem czy nie.

przy wstawianiu towary na ebay np. wczoraj i dziś jest za free(nie wszystkie kategorie) jak nie sprzedasz to nic nie płacisz, a jak sprzedasz to te 10%.



No właśnie to wiem, że eBay kasuje 10% za to, że towar został sprzedany. Dlatego nie pojmuję skąd ta rewelacja, że jak się jest VAT-owcem to sie tej opłaty uniknie.

Krakn, oczywiście masz rację :-)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Rrrr

Post #4 Ocena: 0

2011-11-27 20:22:53 (13 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

Cytat:

2011-11-27 01:57:53, mosfer napisał(a):
Koliber23 ale czy warto zakładać działalność dla 30 szt towaru , nie wiem co to jest ? Być może chcesz udzielać gwarancji to rozumiem. Ja sprzedaje do 100 szt miesięcznie na ebay dla zabawy , za £4000 z tego mam 30% . Nie mam zamiaru się rejestrować , towar sprzedaje bez rachunku bez gwarancji ale nowe bo mam dobre źródło , nawet rachunek dostaje. Ps mam 4 konta na ebay... Fikcyjne tylko konto bankowe musi być realne!


prawnie to sie nazywa tax evasion lub tax fraud, poczytaj sobie na temat kar...

w pierwszym roku dzialalnosci firma czesto ponosi straty, te straty mozna odliczyc od dochodu PAYE (do 3 lat wstecz) i dostac zwrot podatku, pod warunkiem ze jestes zarejestrowany jako SE. jak sie nie zarejestrujesz to predzej czy pozniej zaplacisz podatek i kare, bez zadnych ulg.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

corino

Post #5 Ocena: 0

2011-11-30 21:24:14 (13 lat temu)

corino

Posty: 8

Mężczyzna

Z nami od: 26-11-2011

Skąd: coventry

tak jak wynika z wczesniej podanego linku do oplat ebaya pobiera on 10% z wygranej aukcji finalnej wartosci sprzedawanego przedmiotu, a to ze mozna tego uniknac bedac vatowcem znalazlem w necie, po prostu. Wiem to brzmi dosc pochopni ale moj ksiegowy nie wiele mi na ten temat byl w stanie wyjasnic wiec ten vat zarejestrowalem a teraz dopiero zaczalem sie zastanawiac czy dobrze zrobilem he. Ebay to cwaniaki i z jakiegos powodu maja siedzibe wlasnie w Luxemburgu jest tam 15% vatu dla osob handlujacych w obszarze euro, wiecej na ten temat tutaj http://pages.ebay.co.uk/help/account/vat-ov.html
Znalazlem tez o tym jak ominac ta oplate 10% :

If you operate a business and have received a VAT Identification Number from your tax authorities, you may be qualified to register for a VAT exemption on eBay fees.

If you have a valid VAT Identification Number and use your eBay account exclusively for business, you should first complete the business registration process on eBay.


Once you have already completed Business Registration, you can register your VAT Identification Number. If you don't register your VAT Identification Number with eBay, you won't be able to claim back the VAT you pay on your seller fees. The only way to pay fees net of VAT is to register your VAT Identification Number with eBay.

Ale zastanawiam sie czy mi sie to vatowanie tak na koniec koncow oplaci? Nie przewiduje jakichs nie wiadomo jakich dochodow a juz napewno nie takich jakie zmuszaja prawnie do zostania vatowcem.

P.S. Na ebayu dla firm i sklepow obowiazuja rozne oplaty koncowe dla roznego rodzaju przedmiotow/ kategorii tak wogole wiec nie jest to zawsze 10%

http://pages.ebay.co.uk/help/sell/businessfees.html#fvf

[ Ostatnio edytowany przez: corino 30-11-2011 22:23 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

schiedel

Post #6 Ocena: 0

2011-12-02 13:26:22 (13 lat temu)

schiedel

Posty: 41

Mężczyzna

Z nami od: 22-11-2009

Skąd: bham

Cytat:

Znalazlem tez o tym jak ominac ta oplate 10% :


Poprawka:

Znalazłeś jak odzyskać 15% Vatu od rachunku ktory Ci wystawi Ebay :-]

pozdrawiam

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

corino

Post #7 Ocena: 0

2011-12-02 21:23:00 (13 lat temu)

corino

Posty: 8

Mężczyzna

Z nami od: 26-11-2011

Skąd: coventry

Cytat:

2011-12-02 13:26:22, schiedel napisał(a):
Cytat:

Znalazlem tez o tym jak ominac ta oplate 10% :


Poprawka:

Znalazłeś jak odzyskać 15% Vatu od rachunku ktory Ci wystawi Ebay :-]

pozdrawiam


Nie schiedel, po rejestracji VAT płacisz dalej prowizję ale bez podatku.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 3 z 3 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,