[ Ostatnio edytowany przez: koliber23 25-11-2011 13:53 ]
Postów: 26 |
|
---|---|
koliber23 | Post #1 Ocena: 0 2011-11-25 13:52:38 (13 lat temu) |
Z nami od: 03-02-2011 Skąd: Derby |
witam mam pytanie czy gdy kupuje przedmioty w pl od producenta to bez problemu moge je wystawiac na ebay.uk nie majac dzialalnosci ??moze to dziwne pytanie ale dla pewnosci chce wiedziec zeby potem nie bylo problemow dodam ze sa do rozne zeczy lecz masowo dostarczane do mnie
[ Ostatnio edytowany przez: koliber23 25-11-2011 13:53 ] |
schiedel | Post #2 Ocena: 0 2011-11-25 19:48:34 (13 lat temu) |
Z nami od: 22-11-2009 Skąd: bham |
1. wystawić możesz
2. jeżeli jest to sprzedaż która przynosi ci jakikolwiek !!!regularny!!! dochód to jak w każdym kraju musisz się zarejestrować, najlepiej self employed i płacić podatki oraz NIN |
koliber23 | Post #3 Ocena: 0 2011-11-25 20:16:09 (13 lat temu) |
Z nami od: 03-02-2011 Skąd: Derby |
no właśnie nie bardzo rozumiem wystawić można ...
Skoro wystawiam na ebay.uk to płaci się za aukcje 15% podatku więc po co samo zatrudnienie ?? kolejne pytanie jeżeli pracuję full time na pełnym zatrudnieniu to nie mogę założyć fimy własnej tylko można wtedy kiedy się nie jest pracownikiem na full time ??jak to jest nie rozumiem troszkę tego prosze o podpowiedzi... nie chcę mieć nie przyjemności bo posiadam sporo towaru który chciał bym wystawiać na ebay.uk na poczatek chcę sprawdzić czy wogóle będzie się sprzedawało wiem ze niby 3m-c jest za darmo ale jeżeli chodzi o ebay posiadam konto prywatne wiecie ile tam mogę na 1m-c sprzedać towaru ??bo na biznes nie zmienie bo nie mam firmy wiec... proszę o jakies porady pozdrawiam [ Ostatnio edytowany przez: koliber23 25-11-2011 20:37 ] |
schiedel | Post #4 Ocena: 0 2011-11-26 13:21:48 (13 lat temu) |
Z nami od: 22-11-2009 Skąd: bham |
Cytat: 2011-11-25 20:16:09, koliber23 napisał(a): no właśnie nie bardzo rozumiem wystawić można ... Nikt Ci przeciez nie zabroni wystawić ![]() Cytat: Skoro wystawiam na ebay.uk to płaci się za aukcje 15% podatku więc po co samo zatrudnienie ?? O bosz... Ebay a Państwo to 2 rożne bajki... Cytat: kolejne pytanie jeżeli pracuję full time na pełnym zatrudnieniu to nie mogę założyć fimy własnej tylko można wtedy kiedy się nie jest pracownikiem na full time ??jak to jest nie rozumiem troszkę tego prosze o podpowiedzi... Możesz jednocześnie pracować i mieć własny biznes! Cytat: nie chcę mieć nie przyjemności bo posiadam sporo towaru który chciał bym wystawiać na ebay.uk na poczatek chcę sprawdzić czy wogóle będzie się sprzedawało wiem ze niby 3m-c jest za darmo Niczego za darmo nie ma ![]() Cytat: ale jeżeli chodzi o ebay posiadam konto prywatne wiecie ile tam mogę na 1m-c sprzedać towaru ??bo na biznes nie zmienie bo nie mam firmy wiec... Nie mam pojęcia jaki jest obecnie limit... Cytat: proszę o jakies porady pozdrawiam Pracuj sobie spokojnie na full time i zostaw to w chol... albo zacznij poważnie czytać strony typu HMRC bo twoja wiedza na dzień dzisiejszy jest 0-owa pozdrawiam |
mosfer | Post #5 Ocena: 0 2011-11-26 13:26:47 (13 lat temu) |
Z nami od: 04-07-2011 Skąd: kettering |
100 przedmiotów miesiecznie na ebay jest dozwolone (private auctions) ,powyżej musisz działalność otworzyć ....
appropo dziś jest za free wystawianie bez prowizji *** za free jesli nie sprzedasz... |
|
|
koliber23 | Post #6 Ocena: 0 2011-11-26 16:09:06 (13 lat temu) |
Z nami od: 03-02-2011 Skąd: Derby |
schiedel to fakt moja wiedza jest (była 0 ) dlaczego bo powinienem najpierw poczytac forum a nie pisać z góry głupoty ...przyznaje się bez bicia
![]() nie mogę tylko dojść do setna jeżeli kupuje towar z PL i mam samozatrudnienie to żeby producent z PL nie płacił Vatu a ni ja jakie papiery musze mu podać żeby było wszystko bezproblemowe i nie rozumiem jak jest 3m-c okresu próbnego tzn że po 3mc zakładam samozatrudnienie i jak mam po tych 3 m-c pokazać im że sprzedałem na ebay aukcję czy ebay wystawia jakieś rachunki będę miał pewnie jakąś historie prawda ? dzięki którym potem się rozliczam [ Ostatnio edytowany przez: koliber23 26-11-2011 16:10 ] |
krakn | Post #7 Ocena: 0 2011-11-26 17:03:04 (13 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
import i kwestia Vatu to dość głęboka woda.
By w polsce producent nie zapłacił VAT TY musisz założyć tu działalność, uzyskać NIP europejski i dopiero na podstawie tego NIPu on będzie mógł ci wystawić taki rachunek gdzie będzie naliczony 0% VAT lub zwolniony (nie wiem jak tam teraz ustawy), do tego jeszcze będzie procedura celna która poświadczy mu że towar opuścił terytorium polski, ale to już jego Brocha. Ale to nie koniec, bo podatek VAT będzie i tak musiał być naliczony, czyli do kwoty zakupu, będziesz musiał dodać sobie swoją marżę wraz z kosztami, co będzie stanowiło cene netto, do tej kwoty dodajesz aktualnie na dzień dzisiejszy 20% VAT i to będzie ceną dla klienta końcowego. Po czym te 20% odprowadzisz do skarbu korony :> tak mniej więcej ... ale na początek ci wystarczy :> Przy imporcie i sprzedaży VAT musisz wystawiać normalne rachunki, więc nie ukręcisz lodów bo jak towar przyszedł, to gdzieś tam musiał sobie iść nie? Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
koliber23 | Post #8 Ocena: 0 2011-11-26 18:08:49 (13 lat temu) |
Z nami od: 03-02-2011 Skąd: Derby |
powiem tak jeszcze raz od początku iż już sam się pokręciłem mianowice:
Zakupiłem towar od polskiego producenta i wysłałem po kuriera z uk do pl i tam ma odebrać 30szt produktu. Gdy do mnie przyjedzie mam zamiar przez pierwszy okres 2-3 m-c (myse ze bedzie wiadomo co dalej) wystawić to w ebay w tym okresie 2-3 jeszcze nie musze się rejestrować jako SE.. Ale jak zobaczę że między 2-3 m-c jednak pradukt od producenta z PL schodzi mi na ebay będe musiał zarejestrować się jako SE no i wtedy zaczynają się schody mianowicie myślę że najlepiej od samego początku od pierwszej aukcji notować sobie nawet z zeszycie wydatki na transport na produkt iloś sprzedanych produktów daty żeby wiedzieć co wpisać przy rejestracji ... po zarejestrowaniu dodją opłaty 2,3f na tydzien więc lepiej płacić kwartalnie z tego co pisano tutaj i udać się do urzędku pracy po NIN ... ale teraz kluczowy moment sprzedałem cały produkt i potrzebuje więcej jestem już SE i jak to wszystko wtedy wygląda Kurier też SE Producent wiadomo firma Chodzi mi tutaj o papierkową robotę co muszę przedstawić producentowi ( czy co kolwiek musze mu podawać jakiś mój nr ref firmy ? ) oraz kierowcy jako SE kolejny krok jak będzie wtedy z portalem ebay jak się rozliczać z aukcji wystawionych sprzedanych ewentualnych zwrotów czy to rozliczam się z całego roku czy co jakiś czas jak jest z historią sprzedawania produktów na ebay archiwizuje się tam wszystko co będe musiał pokazać czy wystarczą zapisy w notesie ?? Jak juz będę SE sprzedam produkt i klient ebay zażyczy sobie jakiś potwierdzenie kupna co mam mu wydać jaki rachunek ?? rozumiem że vat mnie nie będzie interesował iż żeby opłacać vat trzeba przekroczyć sumę 76,000 jeżeli przykładowo od GRUDNIA minie 3m-c i założę SE czyli od marca było by SE to kiedy mam pierwsze rozliczenie w kwietniu od razu tak ?? |
corino | Post #9 Ocena: 0 2011-11-26 20:34:21 (13 lat temu) |
Z nami od: 26-11-2011 Skąd: coventry |
Witam, ja mam podobne plany, mam juz zarejestrowaną dzialalność zarejestrowałem też i VAT więc mam ten numer, zrobiłem to tylko aby uniknąć oddawania 10% ebayowi wartości sprzedawanego przedmiotu. Ale już sam nie wiem czy dobrze zrobiłem czy nie nazbyt sobie utrudniłem startu. Co o tym sądzicie?
|
krakn | Post #10 Ocena: 0 2011-11-26 21:05:55 (13 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
Rozlicznie będziesz miał "za rok"
Na VAT można zgłosić się dobrowolnie od razu. Jak nie będziesz VATowcem to zapisy w notesie wystarczą, poza tym przecież każda transakcja jest zapisana, drukujesz sobie potwierdzenia sprzedaży. Choćby i po to by się nie pogubić przy rocznym rozliczeniu i żeby nie było różnicy między twoimi dochodami zadeklarowanymi, wpływami na konto i wydatkami. Co musisz przedstawić producentowi? na pewno walutę A resztę to już wg waszego dogadania się. czasami producenci wymagają potwierdzenia że się handluje, a nie chce kupić dla siebie i robi się bokami, ale wynika to zazwyczaj z gry fer play wobec innych dystrybutorów, wyjątkiem są towary wymagające odpowiednich szkoleń czy też uzyskania uprawnień, koncesji itd. Kurier to ma w nosie co ci przywozi i czy to kiełbasa na święta czy towar. Zasadniczo albo opłata za transport ujści producent / nadawca i doliczy to do ceny, albo możesz zapłacić ty, przy odbiorze. Jak będziesz płacił przy odbiorze to rachunek na to dostaniesz. Przyślą ci pocztą, albo wydrukuje od razu. Ja zawsze starałem się korzystać z pierwszej opcji, dlatego że producent z racji wysyłania ogromnych ilości towaru posiada zazwyczaj specjalne stawki za kuriera, czasami są wręcz śmieszne, np gdy ja chciałem wysłać jedno małe pudełko musiałem zapłacić 30zł, a gdy korzystałem z umowy producenta, takich samych pudełek przychodziło 30-50 szt za te 30zł ![]() To samo było w przypadku reklamacji czy konieczności naprawy u producenta. To wg nr referencyjnego producenta zamawiałem kuriera. Płaciłem ja, ale znacznie taniej niż bym zamówił samodzielnie, np z mojej umowy. Jak klient będzie kupował przez ebay to ma potwierdzenie zakupu. Jeżeli zażyczy sobie ekstra kwita, co się raczej w UK nie zdarza, no chyba że kupi jakiś VATowiec, to po prostu wystawiasz mu rachunek, który albo drukujesz sobie z arkusza kalkulacyjnego, albo kupisz choćby na ebay ![]() I jeszcze jedno. Nie wiem co to za towar będziesz sprzedawał, ale pamiętaj żeby kalkulując marzę, fragment tej kwoty zawierał "fundusz serwisowo reklamacyjny" Z tym różnie bywa, zależy od towaru i umowy z producentem. Moze być tak że dostajesz bardzo duży upust, ale w tym przejmujesz koszty serwisu i ew reklamacji. Czyli naprawiasz towar na własny koszt, albo wydajesz klientowi nowy, a uszkodzony wliczasz w koszty i go wywalasz do kosza sporządzając notkę. cena towaru musi zawierać również koszty twojego ubezpieczenia, podatków, kosztów utrzymania, magazynowania, dystrybucji, reklamy itd itd. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|