Temat stary, ale dam pewien pomysł by nie zakładać nowego tematu.
Może komuś się przyda, bo kiedyś pojawiały się pytania o tanie rozwiązania w wystawianiu faktur.
Od jakiegoś czasu zaczeło mnie męczyć wystawianie rachunków za pomocą darmowego arkusza kalkulacyjnego.
Szukałem alternatywy która pozwoli wykorzystać również telefon.
Ktoś kto wystawia kilka rachunków dziennie nie potrzebuje wypasionej bazy danych, nie musi kupować programu za kilkadziesiąt funtów.
Skoro mamy już smartphona, watro poszperać w markecie.
Ja mam baze aż 20 "produktów" czyli rodzajów usług.
Ważne dla mnie było by wysyłka faktury była możliwa w formacie ADOBE PDF.
Szukałem przez pewien czas i okazało się że tych programów jest zatrzęsienie.
I w koncu wybrałem.
Invoice2GO na Androida, dostępny też na apple.
-Ważne że istnieje możliwość importu z kontaktów w telefonie lub po prostu wpisanie od podstaw.
Program bardzo prosty, działa szybko.
jest mozliwość wyłania emailem również do siebie, można wydrukować co najmniej na 3 sposoby.
-Drukarka komunikująca się bezprzewodowo bezpośrednio
-Drukarka sieciowa
-lub po wysłaniu do klienta, lub do siebie na email, wydruk na komputerze stacjonarnym.
ja Wykorzystuje Samsunga Galaxy S2
Aby sprawdzić czy mi odpowiada program, pobrałem wersję darmową Invoice2GO
Ma ograniczenie że można wystawić do 3 faktur za jednym razem.
Po pewnym czasie gdy stwierdziłem że jest Ok, zapłaciłem uwaga, Całe 6,5 za pełną wersję programu.
By muc drukować na drukarce sieciowej, pobrałem darmową wersję PrintBot, po wpisaniu IP drukarki mogłem sobie drukować gdy tylko znalazłem się w zasięgu sieci domowej, na upartego to i by można drukować i z dowolnego miejsca przez internet, ale wymagało by to zabawy.
Jest dobrze, z czasem okazało się że warto dać im na piwo 2 funty, przez co sterownik drukarki zmniejszył ograniczenia co do wielkości i ilości drukowanych plików.
Program automatycznie generując rachunek ma możliwość umieszczenia przycisku Paypall
Akurat używam skrzynki pocztowej yahoo, więc klikam, "wyślij" otwiera się app, yahoo, tytuł i ładna formółka jest już zawarta automatycznie wystarczy tylko kliknąć SEND i mamy klienta odfajgowanego :>
Program współpracuje z wersją PC tyle ze ten już kosztuje około 60 funtów, no i nie zabierze się go do kieszeni
mało tego za niewielką roczną opłatę można synchronizować przepływ dokumentów miedzy telefonami a centralną bazą na PC.
Ale akurat ta opcja mi nie jest potrzebna
Są jeszcze inne programy które szczytują i rozpoznają kod kreskowy, czyli telefonem robimy zdjęcie i po chwili wiemy co to za produkt, ale tu chyba tego nie ma.
czyli pi razy dziwi 10 funtów i mamy spoko biuro w kieszeni
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.